Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 104:sta
  1. #61
    Naputtelinpa pienen päivityksen verosivulleni kun selkiyty tullin toiminta missä kentässä ja millä ehdoilla he joutuvat tällä hetkellä toimimaan - usein tietävät tekevänsä täysin turhaa työtä => turhaa viivettä asiakkaalle => turhia tunteiden kuumenimisia => asiakaspalvelu joutuu kuuntelemaan jos jonkinlaista lähes päivittäin vaikka he itse ovatkin täysin syyttömiä tilanteeseen Ja pohjimmiltaan kaikki kuitenkin johtuu pykäläkummajaisesta "vastaavan käytetyn ajoneuvon markkina-arvon määrittely"

    Eli jäitä hattuun itse kullekin. Kyllä se veropäätöskin sieltä tulee kun kerkiää
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #62
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Markku @ Maalis. 25 2003,15:41)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Vein Hondasta paperit Eteläiseen tullipiiriin 5.3-03. Soitin eilen 24.3-03 (noin 3 vk kulunut) ja kysyin kauanko vielä kestää... kuului papereiden kahinaa ja sitten vastaus, että varmaan viikon sisällä on valmis (siis täällä viikolla) * [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    * *

    Kun tullin soittoa ei kuulunut, soitin itse Eteläiseen tullipiiriin kysyäkseni milloin tullaus valmistuu...

    Niin perke** pyörä on joutunut markkina-arvotyöryhmän uuteen jonoon (4-6vko) ???

    Sinne kun pitäisi ottaa vain erikoisempia ja laitettuja malleja, minulla on aivan vakio Blackbird, niin sekin oli tullille liian erikoinen (liikkeet ovat pullollaan ko. vaihdokkeja).

    Meinaavat varmaan arpoa markkina-arvoksi uutta pyörää suuremman hinnan. Lisätietoja heruu vasta maanantaina. * *



    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  3. #63
    Siisi ei per*****!

    Tuohan on suoraa #####ilua... Saapa nähdä, minullekkin luvattiin ensi viikon aikana päätös omasta moposta. Katsotaan vaan, niin siellä se on samassa jonossa Markun kanssa. Mullakin todella harvinainen ZZR 1100.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  4. #64
    Mulla ei ole kun hyvää sanottavaa Porvoon tullista.
    Sain ajan varattua näyttöä varten heti seuraavaksi päiväksi, sanoivat että papereiden käsittely kestää noin 2 viikkoa...kesti 13 päivää, ja verot oli just hyvät.

    Lahessa on kuulemma 4 kk:n jonot...POrvoossa ´taitaa olla tasavallan lyhyimmät, ku lapualta asti on tultu tänne näyttämään ostoksia...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  5. #65
    Mutta ongelmahan ei tässä tapauksessa ole itse tullipiirissä, vaan tuolla markkina-arvioryhmässä. Tullipiirit kykenevät tekemään päätökset ns. selvissä tapauksissa 1vko sisällä, mutta tuo markkina-arviointi kestää sen 6vko. Mutta on varmaan tullipiiristäkin kiinni kuinka "helposti" ne lähettävät tapauksiaan tuonne markkina-arviointiin vai soveltavatko omaa tulkkausta "riittävän lähellä" tms tietokantojaan penkoessaan Tullipiirejähän tässä maassa on kymmenkunta, mutta markkina-arviointiryhmiä tasan 1kpl => tukkeutuu hyvin helposti

    Se miksi pyörä joka on jo kertaalleen markkina-arvioitu joutuu uudelleen sinne, on jo kyllä täysi mysteerio Mutta jos siitä tullipiiriin itkemään menet, niin v...aakseen ne panee sen arvointiin varmasti vielä kolmannenkin kerran
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #66
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Markku @ Maalis. 28 2003,15:47)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Markku @ Maalis. 25 2003,15:41)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Vein Hondasta paperit Eteläiseen tullipiiriin 5.3-03. Soitin eilen 24.3-03 (noin 3 vk kulunut) ja kysyin kauanko vielä kestää... kuului papereiden kahinaa ja sitten vastaus, että varmaan viikon sisällä on valmis (siis täällä viikolla) * [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    * *

    Kun tullin soittoa ei kuulunut, soitin itse Eteläiseen tullipiiriin kysyäkseni milloin tullaus valmistuu...

    Niin perke** pyörä on joutunut markkina-arvotyöryhmän uuteen jonoon (4-6vko) ???

    Sinne kun pitäisi ottaa vain erikoisempia ja laitettuja malleja, minulla on aivan vakio Blackbird, niin sekin oli tullille liian erikoinen (liikkeet ovat pullollaan ko. vaihdokkeja).

    Meinaavat varmaan arpoa markkina-arvoksi uutta pyörää suuremman hinnan. Lisätietoja heruu vasta maanantaina. * *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Pääsin tänään puheväleihin tullin kanssa Blackbirdin viemisestä markkina-arvo lautakuntaa. Syyksi sanottiin helmikuussa muuttuneet hinnaston vaikutus markkina-arvoihin, joka kuulostaa aivan hyväksyttävältä syyltä. Varmistin vielä, että voiko käytetyn pyörän markkina-arvo olla suurempi kuin uuden...ei kuulemma voi !

    Päätöstä ei oletettavasti tarvitse odottaa aivan tuota mainitsemaani 4-6 viikkoa "selvässä tapauksessa", vaan päätöksen voi saada parissa viikossa.
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  7. #67
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Julle @ Maalis. 28 2003,17:49)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Siisi ei per*****! *

    Tuohan on suoraa #####ilua... * Saapa nähdä, minullekkin luvattiin ensi viikon aikana päätös omasta moposta. Katsotaan vaan, niin siellä se on samassa jonossa Markun kanssa. Mullakin todella harvinainen ZZR 1100.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mä sain just päätöksen ZZR 1100:sta viikossa!!
    ei noissa yleisimmissä malleissa kauaa kestä.
    aina noit menee...noit menee aina.
  8. #68
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Mä sain just päätöksen ZZR 1100:sta viikossa!!
    ei noissa yleisimmissä malleissa kauaa kestä.[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Vai ettei kestä? Juuri tänään soitin tulliin ja kysyin oman pyöräni perään, kun 3 viikkoa tuli täyteen. Kuulemma odottelevat uusia markkina-arvoja!

    Yritin kovasti selittää, että turhaan siellä odottelevat kun ikävähennyksillä tulee kuitenkin pienemmät verot. --> Ei tulosta...


    Minkä ikäinen ZZR 1100? Kerrotko tarkemmin, miten vero oli laskettu?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  9. #69
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Julle @ Maalis. 31 2003,16:58)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Yritin kovasti selittää, että turhaan siellä odottelevat kun ikävähennyksillä tulee kuitenkin pienemmät verot. --> Ei tulosta...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Tietävät varsin hyvin itsekin, mutta kun EU-pykälässä lukee jotta molemmat on oltava vertailua varten Tietty tuskin kukaan melua nostaisi jos markkina-arvot näissä selvissä tapauksessa arvottaisiin, mutta saman systeemin uhrihan sitä tässä itsekin ollaan - ja juurikin 3vko mullakin mittarissa Noh. Tänään käytiin jo laittamassa vakuutusasiatkin kuntoon - eli pyörä on nyt seisonnassa ja jos käsittelyssä se luvatut 3vko vielä vierähtää... Eikä pidä unohtaa sitä 2vko Thaimaan lomamatkaa => ollaan jo toukokuun 1/2-välissä ... ellei sitten SARS ...
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #70
    Itse sain eteläisestä tullipiiristä 2 viikkoa papereiden viemisen jälkeen päätöksen. kahteen viikkoon sisältyi vielä kaksi puhelua tullista, kun puuttui papereita (Kauppakirja saksasta ja verovelvollisuus-todistus) Kun molemmat paperit olin tulliin vienyt, tuli päätös päivässä....

    Pyörä oli siis zzr-600 ja veroa kasaantui hiukan yli 1100 euroa, tarkkaa summaa en muista, kun olin niin ällikällä lyöty kun tullinainen soitti päätöksestä näin nopeasti...Huomenna maksamaan ja pyörä ajoon...
  11. #71
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Julle @ Maalis. 31 2003,16:58)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Vai ettei kestä? Juuri tänään soitin tulliin ja kysyin oman pyöräni perään, kun 3 viikkoa tuli täyteen. Kuulemma odottelevat uusia markkina-arvoja! *

    Yritin kovasti selittää, että turhaan siellä odottelevat kun ikävähennyksillä tulee kuitenkin pienemmät verot. --> Ei tulosta...

    Minkä ikäinen ZZR 1100? Kerrotko tarkemmin, miten vero oli laskettu?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ei ne noissa yleisimmissä malleissa markkina-arvota niitä, kun laskevat suoraan uuden vastaavan hinnasta!

    Mulla oli yks -91 vuosimallia ja toinen -93 molemmat tuli viikossa.
    aina noit menee...noit menee aina.
  12. #72
    Tänään meni paperit ohikulkumatkalla Torinon, anteeksi, Tornion tulliin. "Hyvin ennättää vapuksi pyörä ajoon", lupasi erittäin ystävällisesti pöljää asiakastaan palvellut tullivirkamies.
  13. #73
    Lappeenrannassa tuntuu homma pelaavan, Kävin Kuopion tullissa pe 28.3 ja päätös Lappeenrannasta tuli kirjeellä kotiin to 3.4 eli 6vrk! Ja käsittääkseni ovat laskeneet vielä veron markkinahinnan mukaan? lapussa lukee: Auto vero 4505€ 60% = 1211€ ja ikävähennys 55,2% = 1492€
    Ovat tuohon ekaan lukuun lisänneet alv:in, joten veroksi tuli 1470€. Lisätietona lukee: Vertailu tehty. Autoveron määrä ei ylitä vertailu veroa.
    Vertailupyöränä on ollut Yamaha YZF 600 R (12890€)
    Vero on aika kohtuullinen (1470€ rekisterikilvestä kohtuullista, ei ikinä), olin varautunut summaan.
    - Yamaha FZR 600R -95 -
  14. #74
    Dodiih, tulihan minunkin mopon paperit tullin hampaista... Suunnilleen 3 ja puoli viikkoa siinä kesti. Maanantaina verojen maksuun ja perjantaina baanalle, jos säät suosii.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  15. #75
    ostin uuden moponi helmikuussa-paperit tilaukseen, sain paperit pyörääni 4.4 että siihen malliin
    C B R
  16. #76
    Älkää nyt hyvät ihmiset ainakaan LAHTEEN lähettäkö niitä papereita.Itse laitoin 26.3 ja tänään soitin et kauankos kestää...akka vastas monotonisella äänellä et 2kk !!!!! Tuli hillitön itkupotkuraivari...ja samalla tuli annettua tullille asiakas palautettakin...oli muuten hiljasta toisessa päässä.....kele...
  17. #77
    Voisi olla jonkin huonon päivän pelastus kuulla se sun puhelus...
    C B R
  18. #78
    Tiedustelin sieltä LAHDEN tullista et paljonkos on pyöriä mun edellä,vastaus 130.Ja käsittelyaika todellakin 2kk.Noh,siin on noin 30 työpäivää ja 4 käsittelijää...se tekee yhden 4 paperia päivässä !!! Julma työ tahti niillä kun joka virkailija saa tehtyä yhden päätöksen päivässä...
  19. #79
    Ja työn kruunaa vielä asiakaspalaute jota varmasti tulee hieman liikaakiin (negatiivista)
    C B R
  20. #80
    Henk.koht. tiedusteluni tulosta: Markkina-arviolautakunta paukuttaa n. 100 markkina-arviota päivässä Ainoa vika vain että noita on tasan 1 kpl tässä maassa => samassa jonossa kaikki tapaukset Hangosta Utsjoelle, niin pyörät kuin autot
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  21. #81
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Huhti. 08 2003,20:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Henk.koht. tiedusteluni tulosta: Markkina-arviolautakunta paukuttaa n. 100 markkina-arviota päivässä Ainoa vika vain että noita on tasan 1 kpl tässä maassa => samassa jonossa kaikki tapaukset Hangosta Utsjoelle, niin pyörät kuin autot [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Markkina-arvolautakunta....JEPJEP! kaksi ihmistä tekemässä niitä käsittelyjä....
    aina noit menee...noit menee aina.
  22. #82
    Joensuun tulli ainakin toimii. Paperit tulliin 27.3 ja päätös tuli postilaatikkoon 8.4. Nyt eiku baanalle......
    "älkää polttako pojat itteenne loppuun"
    -HerraIsoHerraHerraKouhia-
  23. #83
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tex @ Huhti. 10 2003,12:01)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Joensuun tulli ainakin toimii. Paperit tulliin 27.3 ja päätös tuli postilaatikkoon 8.4. Nyt eiku baanalle......[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Menikö päätöksesi markkina-arviolautakunnan kautta? Itse vein paperit sisään Helsinkiin 7.3 ja vieläkin odottelen...
  24. #84
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tuhma-VN @ Huhti. 10 2003,12:15)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tex @ Huhti. 10 2003,12:01)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Joensuun tulli ainakin toimii. Paperit tulliin 27.3 ja päätös tuli postilaatikkoon 8.4. Nyt eiku baanalle......[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Menikö päätöksesi markkina-arviolautakunnan kautta? Itse vein paperit sisään Helsinkiin 7.3 ja vieläkin odottelen...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Eipä mennyt. Käyttävät täällä susrajalla kuulemma aikas pitkälti mutu järjestelmää ;)
    "älkää polttako pojat itteenne loppuun"
    -HerraIsoHerraHerraKouhia-
  25. #85
    Onko kellään tietoa tampereen tullin jonoista. Ei pääse puhelimella kyselemään. On meinaa koko ajan varattua ja vaihteen neiti ei osaa muuta kuin antaa ympäripyöreitä vastauksia voi olla 8 viikko tai sitten ei.

    Ostin pyörän liikkeestä joten en saa sitä koekilpiin. Liike kertoi että heidän olisi pitänyt myydä pyörä minulle tax freenä niin sen olisi saanut koekilpiin... Kyllä ketuttaa olen odotellut jo 21 maaliskuuta lähtien joten pian tulee 5viikkoa täyteen... Kertokaa joku please jos tiedätte jotain asiasta..
  26. #86
    Tre ei tietoa, mutta Hki lupailivat papereita viedessä 11.03.-03 4-6vko odottelua ja lopputulos oli 6vko+1pv. Olivatpa sitten arponeet markkina-arvoksikin 4.800€ vaikka liikkeidenkin pyynnöt on järjestäin max. 4.000€ => veroksi 1230€ mutta tuolla väliä kun verot laskettiin ikäalella SV650:stä => 788€ elveineen Nyt on siis kilpikin vihdoinkin paikoillaan ja eikun
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #87
    Lainaa (pasivi @ Huhti. 23 2003,23:21) kirjoitti
    Onko kellään tietoa tampereen tullin jonoista. Ei pääse puhelimella kyselemään. On meinaa koko ajan varattua ja vaihteen neiti ei osaa muuta kuin antaa ympäripyöreitä vastauksia voi olla 8 viikko tai sitten ei.

    Ostin pyörän liikkeestä joten en saa sitä koekilpiin. Liike kertoi että heidän olisi pitänyt myydä pyörä minulle tax freenä niin sen olisi saanut koekilpiin... Kyllä ketuttaa olen odotellut jo 21 maaliskuuta lähtien joten pian tulee 5viikkoa täyteen... * Kertokaa joku please jos tiedätte jotain asiasta..
    Mulle lupailivat treen tullissa et pari kolme kuukautta voi mennä..ite vein paperit kylläkin vasta 14.4..eli ruuhkat taatusti kasvanu siitä kun sä sielä käyny..Luulis et sun paperit rupeis pikkuhiljaa valmiit oleen..toivottavasti.
    Onneks ostin oman pyöräni liikkeestä tax freenä,jotenka sain väliaikaset kilvet postin kautta viikossa.Hullukshan olisin tullu jos olisin joutunu kesän nelipyöräsellä ajeleen
    Miks hidastaa vauhtia..kerranha tääl va eletään.
  28. #88
    Lainaa (pasivi @ Huhti. 23 2003,23:21) kirjoitti
    Onko kellään tietoa tampereen tullin jonoista. Ei pääse puhelimella kyselemään. On meinaa koko ajan varattua ja vaihteen neiti ei osaa muuta kuin antaa ympäripyöreitä vastauksia voi olla 8 viikko tai sitten ei.

    Ostin pyörän liikkeestä joten en saa sitä koekilpiin. Liike kertoi että heidän olisi pitänyt myydä pyörä minulle tax freenä niin sen olisi saanut koekilpiin... Kyllä ketuttaa olen odotellut jo 21 maaliskuuta lähtien joten pian tulee 5viikkoa täyteen... * Kertokaa joku please jos tiedätte jotain asiasta..
    Vein paprut Sarankulmaan 20.3. eli päivää sua ennen ja tänään kilahti puhelin että voi tulla maksamaan. Eli 4.4. Tosiaan sunnuntaina, en meinannu heti kyllä uskoa.
    Huomenna meen juoksu jalkaa.
  29. #89
    Lainaa (dennis @ Touko. 04 2003,18:22) kirjoitti
    Vein paprut Sarankulmaan 20.3. eli päivää sua ennen ja tänään kilahti puhelin että voi tulla maksamaan. Eli 4.4. Tosiaan sunnuntaina, en meinannu heti kyllä uskoa.
    Huomenna meen juoksu jalkaa.
    eli jos tänään niin varmaan 4.5. ...
    aina noit menee...noit menee aina.
  30.  
  31. #90
    Lainaa (janezky @ Touko. 04 2003,18:33) kirjoitti
    Lainaa (dennis @ Touko. 04 2003,18:22) kirjoitti
    Vein paprut Sarankulmaan 20.3. eli päivää sua ennen ja tänään kilahti puhelin että voi tulla maksamaan. Eli 4.4. Tosiaan sunnuntaina, en meinannu heti kyllä uskoa.
    Huomenna meen juoksu jalkaa.
    eli jos tänään niin varmaan 4.5. ... *
    Jep. 4.5. menee jo kuukaudetkin sekaisin..
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen