Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 132:sta
  1. #1
    Jos tilaa moottoripyörää saksasta niin sen mukana tuleva katsastustodistus maksaa kuulemma 150e. Onko mitään toista keinoa hommata tuo todistus?Tuntuu vähän kohtuuttomalta hinnalta.
  2. #2
    Tarkoitatkohan tuolla katsastustodistuksella vaatimuksenmukaisuustodistusta ?
    Vaatimuksenmukaisuustodistuksen voi tilata myös suoraan Saksasta esimerkiksi Dekralta, maksaa 60€. Suomesta (katsastuskonttorit, maahantuoja) sen tilaaminen voi maksaa tuon 150€.
    Jos olet tilaamassa pyörää Saksasta sovi vastapuolen kanssa, että hommaa sinulle samalla ko. todistuksen...
    Se mitä tietoja todistukseen tarvitaan riippuu tuotavan pyörän vuosimallista (kts. taulukko)

    http://www.ake.fi/pdf/MPjaL5ver1_2.xls
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  3. #3
    Ece-todistusta juuri tarkoitan. Jos ostan pyörän yksityiseltä saksasta ja haluan että suomalainen firma vain toimittaa sen minulle niin miten se todistuksen hommaaminen sitte ihan käytännössä hoituu?
  4. #4
    Semmosia saa suomesta sen kyseisen merkin maahantuojalta. Hinta vaan on aika suolanen 100€ (honda).

    Sellasen voi tilata saksasta katsastuskonttorilta. Faksilla tilattuna maksaa 50€

    Helpoimmallla pääsee tietenkin jos saa sellasen mukaan sieltä saksasta.
  5. #5
    Muutaman kappaletta on tullut tilattua vaatimuksenmukaisuustodistuksia suoraan Saksasta suzukin maahantuojalta. Kirjeessä on on tullut todistus saksan- ja englanninkielellä sekä 19 sivuinen suomenkielinen ohjekirja.

    Hintana on niinkin hurja kuin 0 euroa. Maahantuojan kirjekuoreen on frankkeerattu 7,70 euroa maksua mitä eivät ole edes veloittaneet minulta.

    Lisäksi olen tarvinnut muutaman tarkennuksen eräisiin papereihin, jonka ovat minulle faksanneet välittömästi.

    Tätä voisin kutsua asiakaspalveluksi ja eivät tosiaankaan veloittaneet mitään.

    Todistus on tullut pyynnistä noin viikossa kotiin postitse.
    Kawasaki zx6r 636 vm. 03
  6. #6
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Hepa @ Helmi. 28 2003,22:26)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Muutaman kappaletta on tullut tilattua vaatimuksenmukaisuustodistuksia suoraan Saksasta suzukin maahantuojalta. Kirjeessä on on tullut todistus saksan- ja englanninkielellä sekä 19 sivuinen suomenkielinen ohjekirja.

    Hintana on niinkin hurja kuin 0 euroa. Maahantuojan kirjekuoreen on frankkeerattu 7,70 euroa maksua mitä eivät ole edes veloittaneet minulta.

    Lisäksi olen tarvinnut muutaman tarkennuksen eräisiin papereihin, jonka ovat minulle faksanneet välittömästi.

    Tätä voisin kutsua asiakaspalveluksi ja eivät tosiaankaan veloittaneet mitään.

    Todistus on tullut pyynnistä noin viikossa kotiin postitse.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    viitsitkö laittaa saksan suzukin maahantuojan yhteystiedot tänne, luulisin että muutkin tarttee noita..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  7. #7
    Tartkoitatteko "vaatimuksenmukaisuustodistuksella" ne todistukset missä lukee millä direktiivillä esim lukko, jarrut, melu, nopeusmittäri ja päästöt ovat hyväksyttyjä?

    Itelläni nyt sama ongelma...päähän tulee että balalaika soi....

    Miten sitten jos se pyörä on ensirekisteröity jossain muualla ku saksassa, pitääkö sen todistuksen tilata siitä maasta missä se on ensirekisteröity?
    Mun tapauksessa se on belgia, mutta onnistuisko tilata esim saksasta tyf tai dekralta?

    ja jos hepa on vielä elossa, niin mikä se osoite on mistä oot niitä tilannu?

    Ois nastaa
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  8. #8
    Hello ja sorry kun en ole huomannu threadia. Ota www.suzuki.de ja sieltä emaili ja pyydä ece-bestätigun.

    Otan huomenna toimistosta paperit mukaan niin laitan tarkemmat speksit kuten puh.nro, fax.nro, osoite, email jne... muistuttakaa jos jotain vielä sattuu kiinnostamaan.
    Kawasaki zx6r 636 vm. 03
  9. #9
    Jos ostatte mopon saksalaisesta MP-kaupasta, niin kannattaa myös kysyä CoC-paperia kauppiaalta. Minun pyörän myyjä otti yhteyttä suoraan saksan Kawasakiin, joka toimitti sen paperin. Se ei tainut olla ihan sama kuin TUV:n toimittama CoC/ECE paperi, sillä siitä puuttui päästö/melu-arvot. Mutta siitä löytyi e-tyyppihyväksyntä numero kyseiseen mopoon ja se olikin ainoa asia mistä suomessa katsastaja oli kiinnostunut.
  10. #10
    Jos mopo on suht uusi tarvitaan hämmästyttävän monta e-tyyppihyväksyntää. Jos pyörä on esim. 1996 mallinen ei tarvitse kovinkaan montaa e-hyväksyntää.

    Maahantuojalta useamman todistuksen hankkineena on joka kerta ollut tarvittavat tiedot, pois lukien vm. 2000 intruder 1400 ece-paperista puuttui hyväksyntä jarruista, seisontatuesta ja jostain muusta mitä en enään muista. Niistäkin oli mainista, mutta väärä ece-hyväksyntä joka heitti yhdellä numerolla. Asian sain korjattua faksaamalla sinne pyynnön jotta saisin ko. asioihin ece-hyväksynnän, koska ilman hyväksyntää pyörä ei olisi mennyt katsastuksesta läpi jarrujen osalta. Paperi tuli takaisin faksilla vielä samana päivänä.
    Kawasaki zx6r 636 vm. 03
  11. #11
    Sen verran tiedän että mun pitää saada lukkolaitteen, jarrujen, pakokaasupäästöjen, melun ja nopeusmittarin hyväksymisdirektiivit, tai miten sen nyt sanois...
    Aika dorkaa toimintaa taas kerran, jos saan sanoa...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  12. #12
    Onkohan, muuten tässä vaatimuksenmukaisuustodistusrumbassa jokin vuosimalliraja. Toistaiseksi jokin taho väittää pokkana, ettei -90 ja vanhemmista pyöristä tätä tarvittaisi, vaan kuinkahan on?
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  13. #13
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Maple @ Maalis. 14 2003,06:52)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onkohan, muuten tässä vaatimuksenmukaisuustodistusrumbassa jokin vuosimalliraja. Toistaiseksi jokin taho väittää pokkana, ettei -90 ja vanhemmista pyöristä tätä tarvittaisi, vaan kuinkahan on? [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    -89 vai -90 ja sitä vanhemmissa ei tarvitse, tänään tosin kuulin että vuosimalli raja olisi -87 ??


    Pääperiaatehan on että pyörässä pitää olla ne pakolliset varusteet ja todistukset esim. pakokaasupäätöksistä mitkä olivat suomessa voimassa pyörän valmistusvuotena.. näinollen omassa uudenkarheassa -82 jammussa ei ole esim. vilkut pakollisena, tulivat pakolliseksi vasta vuonna -83
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  14. #14
    Tässä on kuva (toivottavasti saa selvää) siitä todistuksesta jonka Kawasaki Europe toimitti yhdenmukaisuustodistuksena. Se myös kelpasi katsastusmiehelle, en tiedä mikä ero siinä on sitten TUV:n/Dekran toimittamaan todistukseen. *
  15. #15
  16. #16
    Jaa-a....ei tossa kyllä ilmene ne pykälät ja direktiivit millä ne on hyväksyttyjä.
    Taidanpa mennä tänään tonne katsastuskonttorin puolelle vähän kyllä selvittelemään, koska mulla alkaa pikkuhiljaa toi v#t#tuskäyrä nousta noitten katastusdiktaattoreiden kaa....
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  17. #17
    Se oli tuo "Betriebserlaubnisbogen Nr. e1-92/61-00117/00" joka ilmoittaa sen pyörän kokonaistyyppihyväksynnän (jos ymmärsin oikein). Se perusteella se katsastusmies näki omasta tietokoneelta kaikki muut tarvittavat tiedot. Noista e-Tyyppi hyväksynnistä löytyy tietoa tuolta AKE:n sivuilta.
  18. #18
    Jaa-a. Tässä oma todistus. Ei (vielä) varmuutta siitä, kelpaako. Kovasti on kuitenkin kaikenlaisia virallisen näköisiä merkintöjä...
  19. #19
    Muistahan ottaa kopio itsellesi (jos haluat) tuosta dokumentista, sillä jos se kelpaa katsastusmiehelle niin se pitää sen itsellään etkä saa sitä takaisin...
  20. #20
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tuhma-VN @ Maalis. 17 2003,16:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Muistahan ottaa kopio itsellesi (jos haluat) tuosta dokumentista, sillä jos se kelpaa katsastusmiehelle niin se pitää sen itsellään etkä saa sitä takaisin... [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Käytäntö näköjään vaihtelee konttoreittain, minä sain pitää Dekralta saamani alkuperäisen todistuksen itselläni, lienee katsastuskonttorilla ottaneet siitä kopion.
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  21. #21
    Mulla myös katsastus-setä otti papereista itselleen kopiot ja mulle jäi alkuperäiset.

    Muutenkin toi katsastus on ihan naurettava; 132 euroa ja 7 minuuttia. 7 minuuttia siis siitä kun ajoin halliin ja olin ulkona sieltä. Pyörästä katsottiin valot, runkonumero ja äänimerkki sekä renkaat. Siinä se, päälle hiukan silmämääräistä tarkastelua. On muuten aikamoinen hinta tuosta "tarkastuksesta"....
  22. #22
    Aadee sama vika Rahikaisella 132eskoo ja kymmenen minuuttia..aika kova taksa moisesta. Mulla tuli toi vaatimusenmukaisuustodistus mopon mukana ja se kelpas viranomaisille...kauppias laittaa kuulemma kaikkiin myymiinsä mopoihin todistuksen mukaan..aika hyvää palveluu sanon mä Noh,nyt ootellaan vaan miten nopee toi "systeemi" tuolla tullissa on... nyt ei oo enää kiinni ku byrokratiasta,sehän ei o paljon mitään..
  23. #23
    Saman 132€ minullakin maksoi, homma kesti noin 15 min.

    Olisi saanut kestää katsastus vaikka pitempäänkin, juttu/odotteluseurana oli Miss Suomi 2003 kisojen finaaliin päässyt tyttö, joka oli tullut katsastuttamaan autoaan...

    Minun mopo pääsi läpi, mutta tytön auto ei... tyttö lupasikin vaihtaa auton välittömästi samanlaiseen moottoripyörään kun minulla

    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  24. #24
    Sama 132 euroa ne veloittivat multakin mutta kun kysyin siitä todistuksesta että saanko sen takaisin... totesivat että kontoriin se jää...
  25. #25
    Eli tarviinko minä Belgiasta tuotavalle Suzuki VS750 Intruderille VM.-87 laisinkaan tuota ECE/COC-tokaria, meinaan kun kattoo tota Ake:n exelitaulukkoa ni ei oo muita EY -direktiivi vaatimuksii ku melu ja nopeusmittari??? Kommentoikaa joku pliiiis *


    Nimim. Pyörä kohta Suomessa



    "Ei se hae kauneutta,
    Ei tavoittele totuutta,
    Ei se pyri selittelemään selittämätöntä
    Sade joka kastelee lehdet"

    A.W.Yrjänä
  26. #26
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Pegasus @ Maalis. 18 2003,20:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Eli tarviinko minä Belgiasta tuotavalle Suzuki VS750 Intruderille VM.-87 laisinkaan tuota ECE/COC-tokaria, meinaan kun kattoo tota Ake:n exelitaulukkoa ni ei oo muita EY -direktiivi vaatimuksii ku melu ja nopeusmittari??? Kommentoikaa joku pliiiis *


    Nimim. Pyörä kohta Suomessa[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Soita suoraan oman paikkakunnan katsastuskonttorille, saat yksiselitteisen vastauksen, eikä maksa kuin ppm.

    Onnea uuden pyörän johdosta !!!
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  27. #27
    No, nyt pamahti vaikeeks. Eli pyörä siis tulossa Belgiasta ja siinä on kuulemma ollut COC-todistus, mutta entinen omistaja on sen hävittänyt. Mukana tulee siis belgialaisen poliisiviranomaisen lappunen, jossa todetaan COC:n kadonneen ja mitä ilmeisemmin vakuutellaan pyörän olevan vaatimustenmukainen. Mitenköhän äijän käy??? Veikkauksia??
    "Ei se hae kauneutta,
    Ei tavoittele totuutta,
    Ei se pyri selittelemään selittämätöntä
    Sade joka kastelee lehdet"

    A.W.Yrjänä
  28. #28
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Mitenköhän äijän käy??? Veikkauksia?? [/QUOTE]<span id='postcolor'>


    Minä olen ollut aina surkea veikkaamaan, mutta jos kerran haluat rivin, niin toki saat ...

    Veikkaukseni on, että jos todistus pyörästäsi tarvitaan, joudut sen hommaamaan. Belgian polliisin lappuset ei paljon paina.

    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  29. #29
    <clips>

    "Koska ko. todistus on aika kallis, kannattaa sen käyttöä harkita. On totta että katsastusmiehet pyytävät hyvin usein tätä todistusta käytetysitä pyöristä, jopa hyvin vanhoista. Tämä kertoo vain heidän asiantuntemattomuudestaan. 1991 alkaen tuli voimaan direktiivi pakokaasupäästöistä, sitä vanhemmille pyörille ei ole ko vaatimusta eikä alle -91 malliselle ole muutenkaan mitään sellaista vaatimusta johon ko. todistusta tarvittaisiin."

    </clips>

    Tuossa lainaus Bajahillin FAQ:sta. Minulla on sellainen kutina, että todistusta ei tarvita, mutta mistäpä sitä koskaan täsmälleen tietää...
  30.  
  31. #30
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Pegasus @ Maalis. 20 2003,19:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No, nyt pamahti vaikeeks. Eli pyörä siis tulossa Belgiasta ja siinä on kuulemma ollut COC-todistus, mutta entinen omistaja on sen hävittänyt. Mukana tulee siis belgialaisen poliisiviranomaisen lappunen, jossa todetaan COC:n kadonneen ja mitä ilmeisemmin vakuutellaan pyörän olevan vaatimustenmukainen. Mitenköhän äijän käy??? * *Veikkauksia??[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    sun pyörä on -87 eli vaatimuksenmukaisuustodistusta ei tarvita..

    mut toi oli vaan mun villi veikkaus asiasta..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen