Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 131:sta
  1. #61
    No,

    nyt on GS kilvissä.

    Kylläpä meinasi olla vaikeaa.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  2. #62
    Eilen soittivat kontturilta mullekkin, olivat sitten pitäneet kuulemma kohtuupitkän puhelinpalaverin AKEn kanssa. Ensin olivat AKE:lta taas väittäneet että tarttee torkkari hankkii kun varianttinummero ei täsmää. Sitte olivat tutkineet syvällisemmin ja tulleet siihen tulokseen että mun reksteriotteessa olevan variantin ja AKE:n kannassa vastaavan välisenä aikana ei fillarissa ole ollu muutoksia niin hyväksyivät sen sitte. Eli ei tartte hankkii torkkarii, phiu.
    Summasummarum, so on reksteröimässä fillaria joka on käyttöönotettu ennen vuotta 2002 (siis 1999 uudemmat) niin kandee etukäteen varmistaa konttorilta että kelpaako reksteriotteessa oleva EU-tyyppihyväksyntä vaikokoeikökö.
    Tallissa: Kawasaki ZRX1200R -03, BMW K1200LT -06 ja Suzuki Burgman 650 ABS-14
  3. #63
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Ounastelen "tilannetta" ... ostamani YZF600R 01/99 on ollut edellisellä (saksalaisella) omistajalla 25 kW peli ! Toki autobahnalla kokeilin että happi riittää eikä kuristusotteita ole, mutta rekisteröintikatsastus Suomen kilpiin saattaa olla mielenkiintoinen ?

    Ostopapereissa tehoksi kuitenkin mainitaan 74 kW joka ON Suomeen kuristamattomana tyypitetty teholukema ja kyseisellä teholukemalla tuo on alunperin Saksassa rekisteröity ( 2 omistajaa siis) kuristus korkeajännityssaksalla tulkittuna on tehty pakoputkea suppamalla 12,5mm holkilla (?!)

    ... mutta e____ - hyväksyntä puuttuu, tyyppinumero on 4TV-2111R-01 , kertooko tuo kenellekään mitään
    --- siirretty :

    Lainaa (Jarge @ Joulu. 18 2004,23:00)
    ------
    Rekisteriotteen 3. rivillä (Typ und Ausführung) on ensin pyörän tyyppimerkintä ja sitten 6-numeroinen saksan "tyyppinumero". Jos tuossa on pelkkiä nollia, niin pyörä ei ole "alkuperäinen saksapyörä" vaan mahdollisesti juuri käytettynä tuotu. Tällöin voi erikoisjumppaa olla papereiden kanssa.
    ------
    justiinsa - aloittelijan tuuria siis. Yämahani (YZF600R) otteessa on tuossa kohdassa pelkkiä nollia, vaikka peli on "neufahrzeug"

    saksan rekisteriotteen sivulla 4, kohdassa 34) on litania :
    Zu diff. 1,6,730,31,33 zeile 5-7 LT. gutachten DEKRA E.V. vom 07.01.99 berichts-nr. 00094588878

    voiko näistä päätellä mitään rekisteröintikatsastuksessa ??

    lisäksi alempana "Bescheinigung..." : ( TUV leima )
    136933E , 17.06.98
    1 bis 31 und 33 zeile 1-4

    --

    edit 1: AKE:lla teholukema 74 kW varmistettu ja tyyppimerkintä 4TV / 599, mahdollisesti selviää Saksan rekisteriotteesta löytyvillä päästömittaus ja desibelitiedoilla (en nuolaise vielä)

    edit 2: SAUK:in konttorilta sain "tarvittavien hyväksyntöjen listan" joka löytyy myös netistä. Melumittaus olisi ollut Fahrzeugbriefissä, mutta muut puuttuivat. Dekralta juu kaiketi löytyisi tarvittava paperi, mutta eivät vastaa nettisivuilla jätettyihin yhteydenottopyyntöihin.

    edit 3: TUV suomen konttorista saisi todistuksen, mutta nettimaksujen (saksaan) kautta. Tilasin paperin Konekeskolta. Jännitys vaatimuksenmukaisuudettomuudesta päättyi ja siirryn veropapereiden täyttelyyn. 190305

    edit 4: Verolaput tuli ! nyt kipinkapin tulliin maksulle ja katsastamaan.. jipii ja nyt se on katsastettu, vielä huoltoa ja sitten alkaa mopokesä :-)

    edit 5: 22.04.05 kilvet kiinni ja ensimmäinen lenkki, ei haittaa vaikka on vain +4'C :-)



    2016 > Triumph 675 team member
    2013 > S1000RR (.. mit DKW-RT175VS im holz schublade)
    2004 > YZF600R (pitkä huolto menossa..)
    R1-2004 (2006 - 2012)
    harrastuksena moottoripyörät, moottoripyöräily, (rata)moottoripyöräily.. kurapyöräilykin kiinnostaa
  4. #64
    Hi! Tänään soittelin paikkakunnan A-asemille pistivät kiertoon ku joku ties jonkun paprun ja joku toinen taas jonkun muun jne. Mut asia selvis tälleen 88 mallin väinöön EI TARVII ko.todistusta, mutta -89 Väinöön ko. spettari vaaditaan. "Ja soita vielä toimiston tytöille ne kyllä tietää lisää" sano mopottimien erikois syyni maakari. Että silleen.
  5. #65
    Onko kellään kokemusta Italian tuonti pyörästä mitä todistuksia tarttee ja mistä ne saa italiassa?
  6. #66
    Pannanpas tähän yks lisäkysymys: Onko teidän tapauksissanne konttorille kelvannut faxi tästä ehkä maailmantärkeimmästä todistuksesta vai onko pitänyt olla se orginaali? Tuttu oli saksassa ja kävi TUV-toimistolla johon faxasin kopiot saksalaisen otteen jokasivusta. Reilu puoltuntia niin mulla oli TUVin (lukee viel siellä faxin yläreunassa mistä on tullut) paperi kourassa. Sen kanssa konttoriin jossa totesivat:täytyy olla alkuperäinen: Itsekkin tilaisivat sen faxina. 120€ palvelusta. Taitavat hattuilla kun ohitin heidät. Siis onko kokemusta faxin riittävyydestä?
    Suzuki GSX1300R -08, ex:Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  7. #67
    Joillekin konttoreille kelpaa faksi ja toisille taas ei. Alkuperäinen kuitenkin tulee toimittaa konttorille kun sen saa.
    Hoh hoijaa sun muuta.....
    SLK 320
    BUSA + ER 5
    RF 600
    FJ 900
    XV 535
    CAGIVA C12
    HONDA DAX
    HONDA MONKEY
    POLKUPYÖRÄ
  8. #68
    Lainaa (Pegasus @ Maalis. 21 2003,15:34) kirjoitti
    Kävin katsastuskonttuurilla, kun en soittamalla saanut selkoa.
    Katsastusmies iski heidän käyttämän lanketin kouraan, joka on viimeisin versio. ELI EN TARVITSE MITÄÄN COC:tä TAI VASTAAVAA!!!!! :moottoripyöräilijä: *:läpsyy: *:moottoripyöräilijä: *Tämä lanketti, jonka siis sain on nimeltään Rekisteröintikatsastuksen Lisäpöytäkirja (L-luokka eli moottoripyörä, mopo), joka täytetään katsastuksessa. Siinä on 11 tarkastuskohtaa, jotka katastusmies käy läpi. Päivämäärät koskee siis käyttöönottoa:
    1.Lukkolaite (14.6.99-)
    2.Seisontatuki (14.6.99-)
    3.Jarrut (5.4.99-)
    4.Polttoainejärjestelmä (17.6.03-)
    5.Pakokaasupäästöt (1.1.91-)
    6.Melu (1.1.91-)
    7.Nopeusmittari (1.7.01-)
    8.Radiohäiriöt (17.6.03-)
    9.Äänimerkinantolaite (14.6.99-)
    10.Ulkonevat osat (17.6.03-)
    11.Muu tarkastuskohde (1.1.91-)

    Ja yllämainituille tarkastuskohteille on 5 vaihtoehtoa rastittaa:
    -Valm./maahantuojan todistus
    -E- tai e-hyväksyminen
    -Verrattuna suomalaiseen tyyppikats.
    -Tarkastettu, ei vaadittu erill. todist.
    -Liitteenä selvitys, todistus yms.

    Sitten vielä kävin Sampoyhtiön konttuurissa, taitaa vakuutukset pysyä jatkossakin Sammossa, 20% siis lähtöbonusta lupailivat *:org:

    Tulispa jo se pyörä *:moottoripyöräilijä: *:moottoripyöräilijä:
    Ei kelvannut Malmin konttorilla tuon lapun mukainen tarkistus.

    Faxi oli vähän suttuinen ja kaikki muut direktiivinumerot löytyi ja selvän sai mutta kohta "Hallintalaitteiden, ilmaisimien ja osoittimien tunnukset" ei saanut selvää todistuksesta. Huoh...

    No täytyy odotella että saa postissa version josta tuokin käy ilmi. Ei osannut kaveri selittää että miksi tuollainen planketti löytyy aken sivuilta, vaan tarjoili omaa versiotaan. Ei pystynyt myöskään kertomaan että miksi se on tuossa niiden paperissa mutta ei tuossa toisessa. Yritin konttorin pomoa kiinni että olisi tullut selvittämään mistä moinen eroavaisuus, mutta eipä tuota löytynyt paikalta. No kait se paperi tulee kunhan ehtii. Niin ja ei ollut omapyörä mutta kävin sitten kaverin puolesta kun alkoi vähän vi****lle maistumaan.
    Bussi kuski
  9. #69
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    omassa tapauksessani käytin yömahan SAUK:in konttorilla ja halusivat nähdä alkuperäisen COC -paperin, täytimme sen katsastusvaatimus Excel-planketin yhdessä ja paperityöt olivat siinä. SAUK:illa ei ainakaan Lahdessa sovelleta mitään "omia" määräyksiä.
    2016 > Triumph 675 team member
    2013 > S1000RR (.. mit DKW-RT175VS im holz schublade)
    2004 > YZF600R (pitkä huolto menossa..)
    R1-2004 (2006 - 2012)
    harrastuksena moottoripyörät, moottoripyöräily, (rata)moottoripyöräily.. kurapyöräilykin kiinnostaa
  10. #70
    Onko kokemusta Tattarisuon katsastusasemasta, että kelpaako faksi. Tilasin Suzuki International Europe GMBH:lta tuon ece-bestätigungin faxilla. Paperissa tuntuu kaikki olevan kohdallaan. Tarviiko muka alkuperäinen toimittaa katsastuskonttorille?

    Jos joku tarvitsee hankkia Suzukiinsa vaatimuksenmukaisuustodistuksen niin privaa vaan mulle niin laitan faksinumeron ja yhteyshenkilön nimen.
    TL1000S -00
  11. #71
    Hermot menee näitten saat*nan katsastusurpojen kanssa.

    Olen rekisteröinyt useammankin prätkän matkan varrella ja tänään HAKUNINMAAN Katsastusasemalla alkoi inssi tingata vm -84 malliseen tuontiprätkään Melutodistusta!?
    Eipä ole ennen moisia kyselty vanhoihin mopoihin.
    Muutenkin homma vaikutti olevan täysin :stä. Toista tuntia sai ventata vaikka aikakin oli etukäteen varattu.

    Missähän löytyis lista katsatusasemista jossa sais asiallista palveluakin, rahaahan sinne kuitenkin kannetaan urakalla.

    Helsingin Hakuninmaan urpot saa mun puolesta vittuilla vaikka keskenään täst' edes.

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  12. #72
    Pastesin tämän tuosta toisesta katsastustodistus threadista.

    ---------------------------------------------------------
    Kävin sitten katsastamassa pyöräni. Helposti kävi. Kaveri tuli pihalle kattomaan, tarkisti runkonumeron, vilkut, valot ja renkaiden koot. Kysyi myös CoC-todistusta, annoin hänelle Suzukin Euroopan maahantuojalta saamani faksatun ECE- todistuksen. Kelpasi hyvin, sanoi kyllä että pitäisi toimittaa alkuperäinen katsastuskonttorille, mutta ei siitä ole saamissani papereissa mitään merkintää.

    Rupeavatko he karhuamaan sitä lappusta, jos en sitä heille toimita?

    Voin kyllä suositella pohjois-helsingissä asuville Tattarisuon Autokatsastus Oy:ta. Asiat sujuivat helposti ja kivuttomasti. Paitsi hinta 100 € hirvittää, noh se on kyllä kaikkialla sama.

    Mutta älkää nyt hyvät immeiset turhaan niistä vaatimuksenmukaisuustodistuksista maksako vaan ottakaa yhteyttä Euroopan maahantuojaan ja sieltä varmasti sen saa ilmaiseksi. Minulta saa privaviestillä Suzukin Euroopan maahantuojan fax numeron ja yhteyshenkilön nimen, jos on ko. todistusta vailla. Faxin lähettämisestä meni noin 2 h, niin todistus oli kädessä.
    TL1000S -00
  13. #73
    Tervehdys vaan kaikille.

    Nyt tulee hieman sivuava kysymys, menee meinaan auto sektorin puolelle ja en viittiny sen takia perustaa uutta viestiketjua kun voipi muutenkin aiheuttaa hieman pahennusta tämä autoilun puolelle menevät kysymykset...

    Mutta siis asiaan, eli olisi varmaankin käyttöä vaatimuksenmukaisuustodistukselle Bmw 325i e30 korimallin autolle, joka on ihan "suomiauto" mutta muutoskatsastettu 2001 316i-->325i hyväksytysti ilman ABS-jarruja ja tämänkin jälkeen ainakin kahdesti vuosikatsastettu hyväksytysti, mutta tässä keväällä kävikin yllätys vuosikatsastuksessa. Katsastus mies antoi hylsyn sillä perusteella, että AKE vaatii nykyään ABS-jarruja kyseiseen kulkupeliin. Auton saa kuulemma heti rekisteröityä ilman ABS-jarruja kun tuo näytille paperin, mistä ilmenee että kyseistä autoa on joskus valmistettu 2,5litraisella 6-sylinterisellä koneella ilman abseja. Kyseistä ajoneuvoa on tunnetusti valmistettu ilman abseja tieliikenne käyttöön ainakin Saksassa ja tämä tarvitsisi siis todistaa katsastusmiehelle virallisella paperilla eli tämä vaatimuksenmukaisuustodistus on varmasti hyvinkin kelpaava asiakirja.

    Joten, osaisiko joku kertoa miten tuon kyseisen asiapaperin saisi tilattua Saksasta ja sen että pitääkö ajoneuvo olla näytillä sitä kirjoitettaessa (käsittääkseni ei pidä). Tüv/Dekra kuulemma kyseisiä papereita myöntää, yhteystiedot ja asiointi kieli ovat hieman hakusessa. Eli pärjääkö englaninkielellä ja sähköpostilla?

    No varsinaisen ongelman tästä asiasta on tehnyt se, että bemarin maahantuoja ilmoitti etteivät he ota kantaa tekniikanvaihdos ajoneuvoihin, eli eivät suostuneet kirjoittamaan dokumenttia asiasta. Kyseisen ajoneuvon omistaja on ollut asiasta hyvin kyrpiintynyt jo pitkään ja tämän henkilön v-käyrää tuskin ainakaan on vähentänyt se seikka että hän on ollut suorittamassa asepalvelusta tammikuun alusta lähtien.

    Kokonaisuudessaan koko touhusta on jäänyt sellainen kuva, että AKE pompottaa asiakasta väärällätiedolla eikä suostu asiasta ottamaan selvää. Mielestäni varsin epäkorrektia toimintaa taas jälleenkerran yhdeltä kankealta valtionvirkamieslafkalta.

    Eli jos joku viitsisi hieman auttaa sorrettua ja kertoa miten tuon asiapaperin helpoiten saisi...



  14. #74
    Tohon auton katastus hommaan että jos kerran katsastus mies antoi vain hylsyn niin ajakaa toiselle konttorille missä eivät ole niin nipottajia ja leima paperiin. Niin ainakin minä olen tehnyt kun ovat alkaneet v...lemaan aivan naurettavista asioista. Toiselle konttorille ja leima. **Jos ovat merkinneet rekkariin niin hävittää vanhat ja maksaa se 12 ekee uusista puhtaista papereista. Jos ei saa leimaa niin eihän siinä häviä ku katastus maksun. *
  15. #75
    Noista katsastusasemista, itse hain käytetyn pyörän Bremenistä keväällä 2003. Saksassa rekisteröinnissä meni aikaa n. 2 hoo. Vaatimustenmukaisuustodistus Dekralta Bremenistä 1 vrk eli kaupantekopäivän jälkeisenä päivänä kaikki paperit plakkarissa. Kun tulin takaisin kotiin, käydessäni Helsingissä tullissa täyttämässä papereita yksi kaveri suositteli halpaa katsastuspaikkaa Herttoniemessä. No, kun en ajatellut muuta kuin rahaa ( siis Euroja ) lähdin ajelemaan Hertsikkaan. Maksoin maahantuontikatsastuksen ja annoin kaikki paperit kaverille ( ilmeisesti väärällä jalalla ylös noussut inssi ) kuppasi papereiden kanssa 45 minuuttia ja tuli ilmoittamaan, että pyörässä satulassa pitää olla pelkääjää varten kauhukahva. ( Pyörä vuoden 2000 Kawa ZZR ) Sanoin kiitos paljon ja rahat takaisin ja vähän nopeasti, eihän nyt sentään ruveta pelleilemään, kysyin missä vastaavassa suomalaisen maahantuojan maahantuontikatsastamassa ( tyypitetyssä ) olet nähnyt kauhukahvan? Kundi oli kuin " H Moilanen " ja sinne jäi.

    Suhasin Malmille Tattarisuon katsastusasemalle, homma hoitui tunnissa ilman mitään ongelmia. Kerroin heille Herttoniemen menettelyn, ihmettelivät.

    Tuntuu joskus siltä kuin olisi joku pimeä porukka panemassa kapuloita rattaisiin joka mahdollisessa paikassa sellaisille jotka pystyvät jotain tekemään omatoimisesti.

    Sama koskee Tullilaitosta, kolmen kuukauden määräaika alkoi täyttyä eikä tullilaskusta kuulunut hölyn pöläystä. Piti oikein suuttua ennen kuin sai laskun ja sai pyörän Suomen kilpiin, mieluummin olisin ajellut Saksan siirtokilvillä.
    Tulliassa eivät tuntuneet viis veisaavan omista pykälistään. Kolme kuukautta maahantuonnin jälkeenhän olisin ajellut laittomalla vehkeellä ja paperit olisi joutunut hankkimaan uudelleen Saksasta.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  16. #76
    Jäi toi edellinen kirjoitus vähän kesken, vaatimustenmukaisuustodistuksen hinta Dekralla Bremenissä oli 50 eur + 8 eur toimistopalkkio.

    Saksassa useat pyöräliikkeet ja jopa yksityiset tietävät tämän typerän Suomen ja Ruotsin viranomaisten vaatimuksen ja ihmettelevät moista asiaa.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  17. #77
    On homma mennyt kummalliseksi Herttoniemessä. Olen käyttänyt ko asemaa niin autoissa kun pyörissäkin ja mielestäni kantanut merkittävän summan erilaisista byrokratiapyörityksistä.

    Halusin varmistua kaikkien asioiden olevan kunnossa, koska olin sunnitellut hoitavani katsastuksen ja tullimuodollisuudet vapaapäivänäni ja saman päivän aikana.

    Marssin perjantaina paikalle papereiden kanssa vain varmistua, että kaikki on kunnossa kun yllätyksekseni katsastusmies ei halunnut palvella. Ei kuulemma halunnut ruveta tekemään ilmaista työtä. Ei vaikka katsastusaika oli varattu seuraavalle maanantaille. Totesi kuitenkin ettei hyväksyisi papereita. Samaisen aseman virkailija oli todennut ennen kyseisten papereiden hankkimista niiden olevan täysin kunnossa.

    Hain toisen mielipiteen toiselta katsastusasemalta ja yllättäen kaikki olikin kunnossa.

    On mielestäni perin kummallista, että maksan useita kymmeniä euroja per ajoneuvo per vuosi ja saan tälläistä palvelua. Ihmettelen myös hintoja, jotka tuntuvat nousevan vain vuosi vuodelta. Alkaa katsastusasemien palvelu vaikuttaa yhä enemmän myyntityöltä. Miksi muuten vakuutusyhtiön mies tai joku muu sellainen olisi jakanut viereisellä luukulla leffalippuja ja pullia katsastusaseman toimistotytöille !?!
  18. #78
    Tietäiskö kukaan mistä kannataisi kysyä tätä Certificate of Conformity(CoC) todistusta KTM 520 exc -02 pyörälle?
  19. #79
    KTM:ltä, itävallasta? Maahantuojalta?

    Onko pyöräsi saksantuontia? ->

    kokeile täältä.

    ei näytä nyt toimivan tuo penamoto -linkki, mutta soita annettuun numeroon. Sieltä minä sain n. viikossa, hintaa oli n. 50 eur. Erittäin hyvää palvelua sain Vesalta.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  20. #80
    Lainaa (Guest @ Touko. 28 2005,10:37) kirjoitti
    On homma mennyt kummalliseksi Herttoniemessä.
    Hertsikka vai Roihis?

    Kävin ite 2003 keväällä Roihiksessa, inssi kuppas papereiden kanssa puoli tuntia ja sanoi jonkin numeron olevan väärin vaatimustenmukaisuustodistuksessa.

    Sanoin rahat takaisin ja näkemiin.
    Fyrkat tuli jasen jälkeen Tattarisuolle, papereissa ei ollut mitään pielessä ja maahantuontikatsastus sujui ongelmitta.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  21. #81
    Onko kenelläkään Suzukin euroopan organisaation yhteystietoja, sähköposti tai fax?

    Tässä ketjussa katoin että Hepa ja TNT oli kirjoitelleet asiasta ja että heillä tiedot olisi, mutta en ole tavoittanut kyseisiä henkilöitä.

    Suzuki.de sivuiltakaan en puusilmänä onnistunut löytämään tietoja!

    Osaako joku auttaa asiassa?
  22. #82
    Jos Hondasta kyse niin Brandilta hinta 130€
  23. #83
    SUZUKI INTERNATIONAL EUROPE GMBH
    Suzuki-Allee 7
    64625 Bensheim
    Telefon: +49 62 51 / 57 00 -0
  24. #84
    Toin virosta vuoden 94 pyän. Soitin tänäään katsastusasemalle je kysyin että mitä papereita tarvitsee maahantuontikatsastukseen. Sanoi että vaatimuksenmukaisuustodistus tarvitaan, mutta kun mainitsin että pyörä on virosta niin sanoi että ehkä pelkkä rekisteriote saattaa riittää. Eli eivät tieneet itsekkään että tarviiko vaatimuksenmukaisuustodistusta vai eikö. Onko kukaan käynyt virosta ostetulla pyörällä maahantuontikatsastuksessa. Riittikö pelkkä rekisteriote?
  25. #85
    Niin ja miten jos katsastuksessa kävi ilmi että pyörä (-92) on ollut alunperin kuristettu ja myöhemmin (95) tehot palautettu normaaliksi. Ece todistus (myönnetty 06) kertoi kuiten ne kuristetut tehot? Miten mahtaa onnistua pyörän rekisteriin saaminen? Jos ece:tä ei saakkaan niin mikä eteen? Annan pyörän myyjälle takas vaikka väkisten?
    Honda 650 Dominator
  26. #86
    Järvenpään Autokatsastuksessa homma pelittää. Katsastusmies on itse motoristi. Triumphilta Tukhålmasta katsastustodistus tilaamalla 0 € ja tuli kolmessä päivässä. Rungonnummerolla.
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  27. #87
    Onx kellään kokemusta Italian suunnasta tuotavaan 98 Hondaan, mistä sieltä saa ko paperin tai muualta jostain ? Tuo aikaasemmassa linkissä ollut aken sivu missä jtn tietoa, ei ainakaan mulla auennut mitenkään että en päässyt nyt kattomaan mitä kaikkee pitäs olla , tai mitä nyt tuolla sivulla ees on
    onhan se niinkin,mutta....
  28. #88
    Lainaa (KooTee @ Helmi. 19 2008,17:17) kirjoitti
    Onx kellään kokemusta Italian suunnasta tuotavaan 98 Hondaan, mistä sieltä saa ko paperin tai muualta jostain ? Tuo aikaasemmassa linkissä ollut aken sivu missä jtn tietoa, ei ainakaan mulla auennut mitenkään että en päässyt nyt kattomaan mitä kaikkee pitäs olla , tai mitä nyt tuolla sivulla ees on
    Tarvit siihen vaatimustenmukaisuustodistuksen. Itsellä on 98 Honda ja hommasin sen paperin tuv nord:lta eli www.tuv.fi ja sen katsastustodistuksen saa sitten katsastusasemalta.



    KTM SMT 990 LE 2010
  29. #89
    tarvisin tieto-taitoa. eli tuontipyörä hollannista,honda vt 1100-93.sinne tullut usa:ta.käytin tullissa 28.2. tuvi:ta tilasin vastaav.m.tod. mutta ne ei voinu kirjottaa sitä koska pyörä ei tyyppihyväksytty(mistä johtunee?) ollut ilm.hollannissa poikkeusluvalla. saanko vastaav.m.tod. muualta?
    miten saan tyyppihyväksynnän? tarviiko siihen todistusta tai muuta paperia? *
  30.  
  31. #90
    äkkiseltään sanoisin että olet lirissä.
    Siis katsastusviranomaiset tyssäävät rekisteröinnin
    hyvinkin äkkiä varsinkin jos poikkeussäännöllä rekisteröity
    EU:hun. Tullilaitoshan ei rekisteröintiä estä eikä kiellä.
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen