Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 132:sta
  1. #31
    Jotenkin muistasin että <90 tuota todistusta ei tosiaankaan tarttisi Omani -92 ja ao. laput tuli pyörän mukana - scannailtuna päiväkirjaankin 20.05. kohdalle Vielä tosin en noita konttorille ole uskaltanut tarjota - saas nähä kuin äijän käy kun aika koittaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #32
    Kävin katsastuskonttuurilla, kun en soittamalla saanut selkoa.
    Katsastusmies iski heidän käyttämän lanketin kouraan, joka on viimeisin versio. ELI EN TARVITSE MITÄÄN COC:tä TAI VASTAAVAA!!!!! Tämä lanketti, jonka siis sain on nimeltään Rekisteröintikatsastuksen Lisäpöytäkirja (L-luokka eli moottoripyörä, mopo), joka täytetään katsastuksessa. Siinä on 11 tarkastuskohtaa, jotka katastusmies käy läpi. Päivämäärät koskee siis käyttöönottoa:
    1.Lukkolaite (14.6.99-)
    2.Seisontatuki (14.6.99-)
    3.Jarrut (5.4.99-)
    4.Polttoainejärjestelmä (17.6.03-)
    5.Pakokaasupäästöt (1.1.91-)
    6.Melu (1.1.91-)
    7.Nopeusmittari (1.7.01-)
    8.Radiohäiriöt (17.6.03-)
    9.Äänimerkinantolaite (14.6.99-)
    10.Ulkonevat osat (17.6.03-)
    11.Muu tarkastuskohde (1.1.91-)

    Ja yllämainituille tarkastuskohteille on 5 vaihtoehtoa rastittaa:
    -Valm./maahantuojan todistus
    -E- tai e-hyväksyminen
    -Verrattuna suomalaiseen tyyppikats.
    -Tarkastettu, ei vaadittu erill. todist.
    -Liitteenä selvitys, todistus yms.

    Sitten vielä kävin Sampoyhtiön konttuurissa, taitaa vakuutukset pysyä jatkossakin Sammossa, 20% siis lähtöbonusta lupailivat

    Tulispa jo se pyörä
    "Ei se hae kauneutta,
    Ei tavoittele totuutta,
    Ei se pyri selittelemään selittämätöntä
    Sade joka kastelee lehdet"

    A.W.Yrjänä
  3. #33
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Pegasus @ Maalis. 21 2003,15:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE">*Tämä lanketti, jonka siis sain on nimeltään Rekisteröintikatsastuksen Lisäpöytäkirja (L-luokka eli moottoripyörä, mopo), joka täytetään katsastuksessa. Siinä on 11 tarkastuskohtaa, jotka katastusmies käy läpi. Päivämäärät koskee siis käyttöönottoa:
    1.Lukkolaite (14.6.99-)
    2.Seisontatuki (14.6.99-)
    3.Jarrut (5.4.99-)
    4.Polttoainejärjestelmä (17.6.03-)
    5.Pakokaasupäästöt (1.1.91-)
    6.Melu (1.1.91-)
    7.Nopeusmittari (1.7.01-)
    8.Radiohäiriöt (17.6.03-)
    9.Äänimerkinantolaite (14.6.99-)
    10.Ulkonevat osat (17.6.03-)
    11.Muu tarkastuskohde (1.1.91-)[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Eli tarkoittiko nuo päivämäärät, että sen ikäisestä tai uudemmasta tarkistetaan nuo? Vai kaikista pyöristä?


    Meinaan, kun toi oma on vuosimalliltaan 82...
    *** mopoton ***
  4. #34
    Nimenomaan, sen ikaisesta tai uudemmasta. Tommosesta ikamoposta riittaa rekisteriote ja etta voit todistaa olevasi sen virallinen omistaja siis kuitti.

    Kannattaa muuten naissa epaselvissa tilanteissa soitella suoraan konttoreille, sain just aarimmaisen ystavallista palvelua Forssan katsastusasemalta kun kyselin typeria
  5. #35
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Maalis. 21 2003,12:52)</td></tr><tr><td id="QUOTE">saas nähä kuin äijän käy kun aika koittaa [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    No 07.04.-03 noita sitten konttorille tarjottiin ja läpihän se meni jotta pärähti. Kovin tarkasti vain tuntui pykälä sitä ja momentti tätä lapuistaan kattelevan, mutta kun moitteen sanaa ei löytynyt, niin leimahan pyörälle tuli ja nyt on tuleva rekisteritunnuskin jo selvillä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #36
    Menee vähän offtopic, mutta ootteko hommanneet siirtokilpiä,
    tai tarrahan se on, katsastukseen vientiä varten.
    Vai voiko pyörän ajaa konttorille kunhan on vaan ilmoittanu että tulossa ollaan

    Oon vähän miettiny että laittais senkin 20e vaikka bensoihin
    vfr (RC36)>900rr SC33
  7. #37
    Enkä suosittele Porvoon katsastusasemaa kellekkään!!!

    Belgian maahantuojan lappu ei kelpaa suomalaiselle katsastusasemalle. TUli sitten varattua aikaa rekisteröintikatsastukseen ihan turhaan.
    Kysyin kaikenlaista siltä katastusdiktaattorilta, mutta vastauksia ei tullut. Ei semmosia että jotain ois saannu selvää.

    Mua ihmetyttää suurestí tämä käytäntö, tuntuu olevan suuria eroja eri katsastusasemilla...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  8. #38
    Jos pyörästä on yhä myös verot maksamatta:
    - noukit tuolta mun kokemus-sivulta .pdf lomakkeen tullin siirtolupa tms. ja täyttelet sen
    - samaten se tavallinen AKE:n oma siirtolomake
    - kats.konttori faxaa tulli-version tulliin ja kun sieltä se faxataan leimattuna takaisin, kats.konttori myy sulle perinteisen siirtoluvan.

    Itselläni kats.konttori ei jäänyt tuota leimausta odottelemaan, vaan myi mulle tarrat heti laput faxattuaan

    Jos pyörästä verot on jo makseltu, menee koko homma tuolla yhdellä AKE:n omalla lomakkeella
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #39
    Verot on maksettu, mutta tuntuu vähän siltä että niitä ei kiinnosta yhtään auttaa mua missään. Moon kiroillut tota asemaa niin syvälle maan umpeen kun vaan voi, ja tulen jatkamaan sitä.

    Nyt pitäis vaan saada dokumentti mikä kelpaa.
    Mennään tänään kiertämään muita konttoreita näyttämässä paperit heille, ja katotaan mitä he sanovat...
    Jotenkin mulla on paha kutina
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  10. #40
    Joitain havaintoja on tullut tässä kevään aikana tehtyä liittyen noihin katsastuksiin ja niissä vaadittaviin todistuksiin. Eli ensinnäkin tarvittavien todistusten määrä ja laatu riippuu mopon iän lisäksi selkeästi myös katsastuskonttorista. Ei näköjään voi antaa yleispätevää ohjetta omien kokemusten perusteella, koskapa jos mopo ja sen paperit ja todistukset tulee muualta kuin Saksasta alkaa tilanne olla suht hullu. Pahimmissa tapauksissa yhdessä paikkaa hyväksi todettu todistus on toisaalla hylätty ja sitten vaaditaan todistuksia joita ei edes ole olemassa kyseisissä maissa.

    Eli kaikesta voisi summata seuraavan lopputuloksen: jos ei paperit yhdellä konttorilla kelpaa, niin kannattaa ainakin käydä kysymässä toisesta ja miksei kolmannestakin paikasta ellei välimatkat muodostu kohtuuttomiksi.

    Vaan mikään ei näy muuttavan sitä faktaa, että byrokraattinen mielivalta elää ja voi hyvin katsastuspaikoissa edelleen...
  11. #41
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (GriZzLy @ Huhti. 17 2003,08:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE">vähän siltä että niitä ei kiinnosta yhtään auttaa mua missään[/QUOTE]<span id='postcolor'>Ainakin SAUK Karamalmilla (Espoo) löyty nimen omaan YSTÄVÄLLISTÄ palvelua

    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (GriZzLy @ Huhti. 17 2003,08:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Nyt pitäis vaan saada dokumentti mikä kelpaa. Mennään tänään kiertämään muita konttoreita näyttämässä paperit heille, ja katotaan mitä he sanovat... Jotenkin mulla on paha kutina [/QUOTE]<span id='postcolor'>Itse käytin pyöräni paperit ensin AKE:n konttorilla ja kun kaikki oli OK niin mikäs siinä. Sitten tuli päivä samalla konttorilla, saman inssin juttusilla, pyörän kanssa ja kun siitäkään ei moitetta löytynyt => katsastustodistus tuli jotta napsahti Kokemus-sivulta löytyy 20.05.-02 kohdalta noi alkuperäiset saksalaiset dokkarit, joista ainakaan mun tapauksessa ei moitteen sanaa löytynyt
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #42
    Tyyppiesimerkkinä eri katsastuskonttoreiden toiminnasta: Kaveri halus ajaa HD:nsä Amerikan car souhun Lpr-Hki. Meni täällä Lappeenrannassa yndelle katsastusasemalle -> ei mitään mahdollisuutta saada siirtokilpiä Menipä sitten toiselle katsastusasemalle. Ei paljoo mitä kyselly/tarkistellu = siirtokilvet napsahti Että, näin täällä kekkosslovakiassa eletään mutu tuntumalla.
    "Ei se hae kauneutta,
    Ei tavoittele totuutta,
    Ei se pyri selittelemään selittämätöntä
    Sade joka kastelee lehdet"

    A.W.Yrjänä
  13. #43
    Mitenhän mulla tuo tsydeemi tällä hetkellä, mopolla (Honda CB750 Sevenfifty -98) on jo reilun kuukauden ollut tuo 3kk ajolupa, kuukaus sitten kävin katsastuttamassa mutta kun puuttui tuo AM-todistus niin katsastus jäi kesken...sitä en sitten pyörän tuontifirman kautta saanut hommattua aikarajaan mennessä joka meni umpeen viime viikon perjantaina...

    Katsastussetä kuitenkin lätki tuohon 3kk ajolupapaperiin leiman että katsastus aloitettu, joten paperin puolesta ainakin saan tolla nyt ajaa, mutta katsastus on tekemättä...onneks eivät revi enää sitä 132 euroa kun uudestaan (joskus) menen vaan maksaa kuulemma "enää" jotain 60-70 euroa. Nyt pitäis vaan saada jostain toi paperi nopeesti ja mieluusti tietenkin halvalla. Kellään ehdotuksia?

    Niin ja saakos tuolla nyt ajaa tällä hetkellä ihan normaalisti vai tuleeko noottia jos poliisisetä vaikka tarkastaa koneelta ajokin tiedot? Prkl... :-P

    -JP & Sevenfifty
    ---------------------------------------
    -Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
    -...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
    ---------------------------------------
  14. #44
    Käväisepä sivustolla www.mmaf.fi.

    Siellä on todella kattavasti tietoa tuontipyöristä,rakennetuista pyöristä ja muusta aiheeseen liittyvästä.

    Suosittelen lämpimästi.

    Oman pyöräni rungonvaihtoprojektiin sain sieltä oivan tietopaketin,kun hetken jaksoin selailla.Samoin katsastukseen,joka nyt joudutaan suorittamaan,kun runko vaihtuu toiseen.Osaluetteloo..jne...
    jawanainen: ränttätänttää sen olla pitää!!! Mummoillekin!

    VOL 1 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * VOL2
    Kuu Kotarista kesään, * * * * * * * * * Kuu piikkisestä kesään,
    puoli kuuta customista, * * * * * * * * puoli kuuta vaunupyörästä.
    sivuvaunullisesta vähäsen. * * * * * *Kyykkypyörästä vähäsen,
    Museopyöristä ei päivääkään! * * * *faitterista ei päivääkään!

    MoTukka *-olkapäänä motoristilta motoristille. www.smoto.fi
  15. #45
    Lainaa (Pegasus @ Huhti. 24 2003,17:53) kirjoitti
    Tyyppiesimerkkinä eri katsastuskonttoreiden toiminnasta: Kaveri halus ajaa HD:nsä Amerikan car souhun Lpr-Hki. Meni täällä Lappeenrannassa yndelle katsastusasemalle -> ei mitään mahdollisuutta saada siirtokilpiä * *Menipä sitten toiselle katsastusasemalle. Ei paljoo mitä kyselly/tarkistellu = siirtokilvet napsahti * Että, näin täällä kekkosslovakiassa eletään mutu tuntumalla.
    Milläs katsastusasemalla kannattaa käydä täällä Lappeenrannassa, jos haluaa vältää pilkun viilausta?
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  16. #46
    Näihin katsastuksessa tarvittaviin papereihin liittyen ihmettelen tuote vaatimuksenmukaisuustodistus asiaa. Todistuksessa kun ei mielestäni ole pyörän sen tarkempaa yksilöintiä esim rungon numeron perusteella. Jos todistus on käypä kaikille saman tyyppisille pyörille niin eikös sitä voisi perustaa jonkinlaisen tietopankin myös Suomeen esim ORGilaisten toimesta josta yleisimmät todistukset löytyvät. Säästäisi harrastajaporukka about 50€/nuppi puhumattakaan ajasta ja vaivasta. Esim olisin tarvinnut 1998 VFR800 todistuksen ja saisihan sen varmaan helpommallakin saanut kuin Güntterille soittamalla.
  17. #47
    Jaa. No mikäs "Fahrzeug-Identifizierungs-Nr.(FIN):" -kohta tuosta minunkin TUV-todistuksestani löytyi? Ja perään räntätty kirjain-numero-sarja muistuttaa kummasti fillarini runkonumeroa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #48
    Käväsimpä joutessani tiedustelemassa Rovaniemen katastus asemalla tarviinko läjän paperia xjr1300 vm.-99 rekisteröintiin.
    Katastusmiehen mukaan aino mitä ko. pyörään tarvii on pakokaasupäästötodistus tai jos rungossa on r40/01 tarra.
    Ja sehän löytyy!!!
    Yamaha XJR 1300 sp
  19. #49
    joo kävin kanssa tampereella kyselemässä todistuksista, ja selvisi että joudun sen lapun hommaamaan päästöjen takia, sata eeroo menee sinnekkin, huoh.no lappu postissa ja pitäis olla pikapuoliin täälläpäin.
    <span style='color:red'>STAINLESS STEEL</span>
    HUOM UUDET SIVUT!!!
    <span style='color:red'>www.stainlesssteel.fi</span>
    Olen ehkä joskus ajanut kovaa...
  20. #50
    Olipas aika moista taistelua ton yhden lappusen eteen minunkin osalta.
    Luulin aluksi selvinneeni todella helpolla, kun otin sähköpostilla yhteyttä yhteen täysin satunnaisesti valittuun tanskalaiseen yamaha-dealeriin. He sanoivat, että voivat lähettävät minulle todistuksen ilmaiseksi kunhan Yamaha Scandinavia on saanut todistuksen valmiiksi. No tuulettelimpa innoissani, että saan sen noin helposti ja vielä ilmaiseksi, kun sattumalta löysin noinkin ystävällisen dealerin.
    Noh onneni tyssäsikin sitten siihen. Parin päivän päästä tuli viesti sähköpostilaatikkoon, että he ovat pahoillaan, koska Yamaha Scandinavia ei voi tehdä minulle vaatimuksenmukaisuustodistusta, koska 2000 vuosimallin R6 ei ole EU-hyväksytty?! Kehottivat ottamaan yhteyttä suomen Yamahan maahantuojaan.
    Sitä en kuitenkaan tehnyt, koska halusin päästä halvemmalla kuin 100€. Etsiskelin erilaisia ja erimaalaisia Yamaha myyjiä ja lähetin eri ihmisille postia. Kukaan ei tuntunut olevan yhteistyöhaluinen, ainakaan samanlailla kuin tanskalainen myyjä.
    Tänään kuitenkin sain saksalaiselta myyjältä viestiä, ja he lupasivat hoitaa asian kunhan maksa heidän tililleen 50€. No päätin sitten, että en jaksa enää nähdä vaivaa, päästäkseni vielä vähän halvemmalla kuin, jos tilaisin todistuksen suomesta. Maksoin rahat tilille ja nyt odotellaan todistusta.
    Yksi pirun lappu ja näin paljon vaivaa...mä en tajuu tätä systeemiä...
    No loppujen lopuksi kaikki on suhteellisen hyvin. Säästin jopa 50€ "pienellä" vaivannäöllä. 50€ kuulostaa kuitenkin paljon kivemmalta kuin esim. 80€ tai 100€. *
    Mitä tästä taas opittiin...jaa-a...tälläset säännökset on * :stä?! *

    PS. Ei oo vieläkään selvinny toi läppä, että 2000 vuosimallin kutonen ei oo EU-hyväksytty. Tietääkö/tajuuko joku asiasta/asiaa? Vai eikö ne sittenkään halunnu lähettää sitä todistusta mulle... Kuitenkin saman ikäisiä kutosia on katsastettu, ja niihin on saatu noita todistuksia ainakin saksasta ja suomesta...
  21. #51
    Mulla oli ja moinen taisetelu tuon lappusen kanssa aikoinaan kun hondan ulkomailta toin. Pyörän mukana tuli tuo todistus mikä oli suoraan hondalta, mutta sehän ei suomalaiselle katsastusinsinöörille kelvannut. Puuttui kuulemma nopeusmitaarin tietoja ja jarrujen tyyppi hyväksyntä. Kuukauden tappelun jäkeen pyörä saatiin kumminkin kilpiin ilman lisämäksuja, kun sain saksasta suoraan faksilla kelpaavan todistuksen.
    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  22. #52
    noniin tänään se lappu tuli ja kaikki tarpeellinen näyttää olevan. lisäksi siinä tuli joku kymmenen sivua lakipykäliä ja jotain selostusta, jonka tarkotusta en oikein tajunnut.
    <span style='color:red'>STAINLESS STEEL</span>
    HUOM UUDET SIVUT!!!
    <span style='color:red'>www.stainlesssteel.fi</span>
    Olen ehkä joskus ajanut kovaa...
  23. #53
    Musta tuntuu et se on ihan *siiitä kiinni millä päällä kyseinen
    katsastus viranomainen on....Mulkkuja liikaa sillä alalla...
    ZX-9r
  24. #54
    Lainaa (Tomppa-71 @ Helmi. 27 2004,19:50) kirjoitti
    Musta tuntuu et se on ihan *siiitä kiinni millä päällä kyseinen
    katsastus viranomainen on....Mulkkuja liikaa sillä alalla...
    Niin...en tiedä, mutta yritin päästä helpolla tavalla ja kävin kyselemässä papereiden kanssa, että mitä lappuja tarvin vielä. Aina sama vastuas: "Joo sulta puuttu toi vaatimuksenmukaisuustodistus, jos sulla ei oo rungon mallikilvessä e-hyväksyntä tarraa."
    Joopa joo...pakko se oli hommaa, että saa pyörän aikasin ajoon, kun kevät koittaa...se nimittäin tulee yllättäen...(ainakin toivottavasti)
  25. #55
    Vaatimuksenmukaisuustodistuksessa kannattaa katsoa että nämä melu-,päästö-arvot ym.mitä muuta siinä mainitaan perustuvat EU-lakeihin eikä saksan sisäisiin lakeihin.
    Tämän takia vaatimusenmukaisuustodistus ei kelvannut katsastuskonttorilla.Piti soitella Dektralle ja pummata uutta todistusta.Jos asioiminen saksaan tuntuu vaikealta TUV:illä on suomessa muistaakseni asiamies jolta saa ko. todistuksen tilattua.
  26. #56
    Lainaa (GriZzLy @ Huhti. 16 2003,22:03) kirjoitti
    Enkä suosittele Porvoon katsastusasemaa kellekkään!!!

    Belgian maahantuojan lappu ei kelpaa suomalaiselle katsastusasemalle. TUli sitten varattua aikaa rekisteröintikatsastukseen ihan turhaan.
    Kysyin kaikenlaista siltä katastusdiktaattorilta, mutta vastauksia ei tullut. Ei semmosia että jotain ois saannu selvää.

    Mua ihmetyttää suurestí tämä käytäntö, tuntuu olevan suuria eroja eri katsastusasemilla...

    Täälläpä yks katsastusdiktaattori, kiitos vaan. Siis tää vaatimuksenmuk. todistus yleensä tarvitaan vm-91 jälkeen mut voi olla et saksan otteesta (tarkistakaa katsastuskonttorilta otteenne ensin) käy pakokaasut selville (40/01) riittää muistaakseni 96 vuoteen saakka. Belgian ote on katsastajallekin vähän peestä kun siitä ei selvii juuri edes käyttöönottopäivää saati muuta tietoo. Arvatkaapa onko mukava tutkii näit lappuja työkseen...
    Vanhemmista pyörista lapusta käytetään nimitystä vaatimuksen muk.todistus ja uudemmista eli EU-tyyppihyväksytyistä (vm-99-2000) se on COC-todistus. Jos tuoreesta pyörästä löytyy EU-tyyppihyväksyntänumero niin asia on kyllä päivän selvä, kilpiin vaan, poikkeuksia ei o tullu vielä vastaan...
    V*****aa ittelläki et yhen paperin takia asiakas saa odotella kuukauden ja sit vaivoin saa hankittua lapun, noh sit esim. tulee paperi mis pyörä on yksilöity ja kaik näyttäs oleen ok, mut ku kattoo esim direktiivien numeroita nii neki heittää jonnekin mullidirektiiviin tai lentokoneen peräsimen kiinnitykseen tai sikalan varustuksiin, ni arvatkaapa onko kaik kohillaan... Taas koetellaan katsastajan omaatuntoa et viekö lapun takas asiakkaalle vai hyväksyykö sen noin vaan...näinkin voi käydä (onneks ei ittelle vielä ainakaan).
    Mut motoristin turvallisuudesta tässäki on kysymys, nimittäin sit on ainakin tieto et se etuhaarukkaki on original eikä mikään pingpong tehty ja hatarasti kasaan kyhätty tekele.

    Siis kenellä on tieto miten vaatimuksenmuk.todistuksen saa vaivattomimmin ja edullisimmin ni ilmoitelkaa. Kiinnostaa ittelläki tietää et voi sanoo tietoo eteenpäin katsastajana.

    Grizzlylle sen verran et siel on aika tarkka seuranta katsastajien toimista ainakin A-katsastuksella et palautetta takas aseman päällikölle ni asiat rupee sujumaan... (www.A-katsastus.fi)

    Palaamisiin
  27. #57
    Kävin Oulun heinäpään konttorilla kyselemässä vaatimuksenmuk.todistuksen tarvetta Triumph Adventurer 2001 mopoon. Papereista ei löytynyt mitään merkintöjä ce hyväksynnöista mutta mopon kyltistä löytyi C+ numerosarja, jonka perusteella löytyi hyväksyntä. Homma vaati konttorin pojilta tietokoneen räpläystä pitkän tovin ja soittoja Akelle, mutta homma hoitui, tästä kolminkertainen heinäpään konttorin väelle!!
    On vähän hyvän näköisiä nuo musta-punaiset *triumpit....
  28. #58
    Mulle on tulossa huomiseks ECE- todistus Saksasta. Kopio sähköpostilla ja alkuperänen myöhemmin postissa.

    Kelpaako toi kopio siellä konttorilla? Olen tuossa lueskellu, että faxilla on tullut porukalle todistuksia, joten siltä kannalta olen positiivisilla mielillä. Mutta, mutta.. kelpaako?
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  29. #59
    Hermoo kiristää ny omankin katsastusjutskat. Mopo on 2000-mallinen Kwakun 12R ja EU hyväksyntä pitäs mun mielestä olla ok kun saksan rekisteriotteessa seisoo toi maaginen numerosarja E1-92/61-00065/00* ja varianttinummero A/12A. No kävin varmistelemassa konttorilla että eihän tarvii mitään vaatimustenmukaisuus tms. torkkareita eihän? Kun eka löytyi katasastumies joka näistä mitään tajus niin hän näpytteli nummerosarjan AKE:n tietokantaan ja kerto että toi varianttinummero ei stemmaa siihen mikä on tietokannassa muttei kuulemma haittaa, homma OK. No tuontifirma oli sitte vieny kaikki fillarit katsastukseen toiselle konttorille. Ajattelin että hommahan on bueno kun kerran on jo tsekattu. Alkoi sitten kalvaa pelko persiissä ja menin varmistelemaan niin nehän sitte kertokin että tää nummero ei kelpaa koskapa toi varianttijutska ei stemmaa!! Mää siinä ihmetteleen että ei helevetti, mää olen tän jo kyselly. Ne siihen että AKE:n ohjeet on jotta EU-hyväksyntä ei kelpaa jollei koko numerosarja stemmaa prikulleen. Lupasivat sitten soittaa mulle takas kun ovat asian AKE:lta varmistaneet, ei ole vielä kahden päivän jälkeen kuulunu.. Mutta ihmetyttää tosissaan tää touhu, miten muka voi olla eri konttoreilla eri käytännöt
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  30.  
  31. #60
    Nyt alkaa oikeasti ahdistamaan!!!

    Kävin tänään taas kontuurilla ja ECE-kopio kävi mainiosti. Lisäksi pyörä on kaikinpuolin muutenkin tarkastettu, hyväksi ja vaatimustenmukaiseksi havaittu.

    MUTTA

    Saksalaisissa todistuksissa (ja näin ollen myös tullin papereissa) Suzukin valmistenumero ilmoitetaan tyylillä XXXXXXXXX. Suomalaisissa AKE:n papereissa taas tyylillä XXXX-XXXXXX. Ja sehän ei taas vetele!

    Eli: Tuo väliviiva esti minua saamasta kilpiä pyörääni. U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A!!!! *

    Vaikka valmistenumerot ovat molemman maan ja tullin papereissa samat, ilmoitettu vain eri tavalla (Saksa ja tulli XXXXXXX, AKE XXX-XXXXX). Täytyy asia tarkistuttaa tullilla että kyseessä on varmasti sama pyörä. Sitä ennen en saa kilpiä.. se taas ei tapahdu ennen maanantaita.

    Aivan käsittämätöntä!

    edit: typo



    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen