Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
  1. #1
    Jostain syystä mitä ymmärrä en miksi Dukati on tällä areenalla noin haluttu mopotti
    Mahtaa olla noin yleensäkin ja varmasti siihen on syynsä... ilmeisesti.

    HD:n ja Hondankin ymmärrän, mutta italiaano???

    Kertokaa lyhyesti ja ytimekkäästi mikä kiehtoo?
    Olen puhtaasti utelias ja tiedonjanoinen *
  2. #2
    Ducati on hiukan persoonallisempi vaihtoehto ulkonäöllisesti ja ehkä myös muotoilullisia ja ajoominaisuudellisiakin lähtökohtia moni on ducatiaan ostaessa ajatellut, ja onhan siinä sekin puoli että jokaisella snakarin kulmalla ei tule samanlaista vastaan? Joten kaikki ajavat millä haluavat oman harkintansa mukaan...Mutta miksi sinä ajat hondalla?
  3. #3
    siksi kun ei siihen ferrariin rahat riittäny ni pitänee ducatiin tyytyä *

    se on näin että ducati tai hd, ja miksei molemmat....???tosin toi ducatin alusta, ajo-ominaisuudet ja vääntävä pata tekee siitä varsin mielenkiintoisen rata-ajoonkin soveltuvan pyörän...!!!

    niin...miksi sinä ajat hondalla??? *



    Tyyli ennen tarkoitusta.
  4. #4
    Hondasta minulla on sellainen tutun ja luotettavan pyörän mielikuva. *
    Luultavasti osittain siitä syystä kaikki 3 mopotintani ovat olleet Hondia (CM 400, CB 750 K, VF 750 Magna).
    Toki voisin vaivatta ajella muillakin merkeillä, kuten jammun tai kawan kustomeilla

    Viimeisimmän hankintani vaihtoehtona oli Virago 1100, mutta Magnan teho ja kuvitelmani paremmista ajo-ominaisuuksista vetivät pidemmän korren.

    Mopottimen ostin itselleni ja omaan käyttöön enkä anna arvoa erikoisuudelle tai huomion herättämiselle. En ainakaan myönnä...
  5. #5
    Soundi, ajo-ominaisuudet ja tyyli.. Nykyään vieläpä luotettavuus, niin ja tietysti koneen loistava vääntö. Oliskos siinä..

    Ja tunnustan, että mullakin on Honda myös eli 1975 Tuutti..

    Molempi parempi. Vieläku sais HD V-Rodin..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  6. #6
    niin ja jos aikoo pärjätä superbike kahinoissa niin ehkä kannattais panostaa Ducatiin, ainakin noiden talvi testejen tämän päiväisten tulosten perusteella (7 ekaa Ducateja) *
    H-D Sportster Bobber kyhäelmä, enemmän säätöä vähemmän ajoa
  7. #7
    Minä pidän ajamisesta sellaisella pelillä joka näyttää tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Kai sentään MagnaMankin jonkun verran siihen mopottimesi ulkonäköön olet kiinnittänyt huomiota, vai onko mielestäsi yhdentekevää miltä mopo näyttää?? ..ja itselleni minäkin Ducatini ostin...ei sillä maaoravat ole juuri ajellet...

    Ja vielä jonain päivänä mullakin on 900 hornetti tallissa, vaikka se ei oikeen T.W.O:n testissä menestynytkään!



  8. #8
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Monsteri @ Helmi. 22 2003,20:56)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ja vielä jonain päivänä mullakin on 900 hornetti tallissa![/QUOTE]<span id='postcolor'>
    poikahan alkaa tulla järkiinsä
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  9. #9
    Joo. Fiilispohjalla kai näissä asioissa kaikki mennään.
    Jos järjellä ajateltais niin jäis monta pyörää ostamatta näillä leveysasteilla.
    (Eihän tässä ole muutenkaan mitään järkeä?)

    Kyllä meikäläinen Ducatiin taipui ihan ulkonäön ja fiiliksen pohjalta.
    Niin ja ajotuntuman ja imagon ja tekniikan ja hinnan ja ja ja...

    Niitähän ostetaan mitkä hyviltä tuntuu! (jos rahat riittää )



    <span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
  10. #10
    Minua kiehtoo asenne ja "intohimo", millä Ducatin suunnittelijat ja tekijät asiaansa suhtautuivat ... silloin kun Ducati oli vielä yksilöllinen ja "harvojen herkku"...ennen kuin jenkit ostivat koko yrityksen ja tekivät siitä "brandin"....ja lisäsivät tuotantomäärät "massa-asteelle" ....

    Onneksi vanhaa kalustoakin vielä löytyy ja liikkuu markkinoilla, mutta hinnat ovat mallista riipuen kovanpuoleisia...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  11. #11
    Mulla on vain yksi kommentti: koeajon jälkeen mä sanoin "pakko saada", mitä mikään muu - alleviivaan MIKÄÄN muu - pyörä ei ollut saanut aikaseksi. Se oli kuin ois rakastunut
    -Miksi olla hankala, kun vähällä vaivalla voi olla mahdoton-
  12. #12
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (The Beast @ Helmi. 24 2003,12:00)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulla on vain yksi kommentti: koeajon jälkeen mä sanoin "pakko saada", mitä mikään muu - alleviivaan MIKÄÄN muu - pyörä ei ollut saanut aikaseksi. Se oli kuin ois rakastunut *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Minusta se oli paremminkin "intohimoa" ja "halua"...rakkaus tulee myöhemmin..
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  13. #13
    En mä puhunutkaan rakkaudesta vaan rakastumisesta - sellaista päätähuumaavaa intohimoa
    -Miksi olla hankala, kun vähällä vaivalla voi olla mahdoton-
  14. #14
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (The Beast @ Helmi. 24 2003,13:36)</td></tr><tr><td id="QUOTE">En mä puhunutkaan rakkaudesta vaan rakastumisesta - sellaista päätähuumaavaa intohimoa *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ok...myönnetään... puhuimme samasta asiasta !!
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  15. #15
    Ducati on kyllä miehekäs peli...se muotoilu ja äänet saa
    serotoniinit virtaamaan,olin kovassa ducati kuumeessa
    viime kesänä mutta nyt se on päässyt taas laskemaan,
    syy siihen on tuo tiheä huoltoväli,venttiilit pitää säätää
    10000km välein ja huollossa se on päivän työ,liian kalliiksi
    tulee mun kilometreillä.... Sääli muute nii maukas peli.
    Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
  16. #16
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JRM @ Helmi. 24 2003,20:54)</td></tr><tr><td id="QUOTE">venttiilit pitää säätää
    10000km välein ja huollossa se on päivän työ,liian kalliiksi
    tulee mun kilometreillä....[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Kerropas nyt kukas niitä venttiilejä koko päivän säätää, että tiedän kiertää sellaiset paikat kaukaa
    <br />
  17. #17
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JRM @ Helmi. 24 2003,20:54)</td></tr><tr><td id="QUOTE">syy siihen on tuo tiheä huoltoväli,venttiilit pitää säätää
    10000km välein ja huollossa se on päivän työ,liian kalliiksi
    tulee mun kilometreillä.... Sääli muute nii maukas peli.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Minusta ennenmuinaan (eli niinkin myöhään kuin 1990-luvun alussa!) Ducateissa oli tiheä huoltoväli...kun desmoventtiilien välykset piti säätää 3000 km:n välein...

    Minusta se 10.000 km on aivan passeli huoltoväli ja ilmajäähdytteinen moottori on todella "helppohuoltoinen" versio teemasta...ja sitäpaitsi ainakin minulle pyörien tekniikan kanssa pelaaminen on yli 50% harrastuksen parissa viettettävästä ajasta...ja saa olla sisällä tallissa, eikä tarvi sateessa rähmiä...

    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  18. #18
    Moro taas. Niin kaveri jolla on s750 sano että isohuolto olis
    7 tunnin työ huollos kai siihen sit muutakin sisältyy ku venttiilien säätö.
    Ja sellasta oon kuullu että ducatit olis vaikeita huollettavia, en tiedä pitääkö paikkansa mut näin kerrotaan,eli tällä kokemuksella en uskaltais itse mennä sääteleen, muut huollot paitsi venttilien ja kaasareiden säädöt teen kyllä myös itse.

    Tollanen 7 tunnin huolto varaosakuluineen joka vuosi tekee helposti 4oo euroa. Siksi täytyy vähän punnita näitäkin asioita, monissa pyörissä venttiilit säädetään 24000km välein ja
    kun pikkuhuollot tekee itse säästää kolmes vuodes n1000 euroa huoltokuluja.

    Ei oo helppoo olla köyhä.
    Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
  19. #19
    Samat syyt kuin monilla muillakin täällä. Ulkonäkö, yksilöllisyys ja Sportin/Supersportin ajoasento ja mitat ainakin tuntuivat minulle sopivilta.
  20. #20
    se on niin äärettömän kaunis ja linjakas. luonnetta löytyy ja ne ÄÄNET!!!!ja tekninenkin puoli kuulemma ihan yes, tehoa ja vääntöä (mitä sitten lieneekään) on. se oli rakkautta ensi silmäyksellä tämä näin naisducatistin näkökulmasta...
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
  21. #21
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JRM @ Helmi. 25 2003,17:02)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ja sellasta oon kuullu että ducatit olis vaikeita huollettavia, en tiedä pitääkö paikkansa mut näin kerrotaan,eli tällä kokemuksella en uskaltais itse mennä sääteleen, muut huollot paitsi venttilien ja kaasareiden säädöt teen kyllä myös itse.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ei pidä paikkaansa ainakaan ilmajäähdytteisten Ducatien osalta ... ja ei se venttiilien säätö (tai kaasareiden tarvittaessa) mikään outo juttu ole ... ainoastaan venttiilien alavälysten säätö ilman kansien irrotusta on hankalaa ... ainakin minusta...mutta tietenkin ne hommat pitää ensin harjoitella vaikka jonkun kokeneemman kaverin kanssa...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  22. #22
    Faktaa venttiilien säädöstä .Venttiilien tarkastus välinä voi pitää kymppitonnia,harvoin menee palat vaihtoon.Kun tutustuu desmo venttiilin ohjaukseen huomaa että jäykkiä jousi kuormia ei systeemissä ole,elikä ei ole myoskään suurta kulumista.Ala välyksen tehtaan arvo on n.0,05 ja max.0.20.Ylä välyksessä taas taipumus on vain pienetä elikä säätöön käy 400 vesihioma paperi.Kun pitää välykset n0.10 voi huolletta kurvailla.Ala palaa irrottaessa kannattaa varata magneetti,niin ei tarvi ns.puolikuita etsiä öljykanavista.
  23. #23
    Yhtä hyvä kysymys on, miksi ei ducatia??
    Itseäni ainakin kiehtoo hieman persoonallisemmat mopot, kuin esim. "pyörien toyota corolla" eli Honda CeBaRi. Kovasti olin Ducatiin edellistä eli R6:sta vaihtamassa, mutta päädyinkin ducea persoonallisempaan ja modernimpaan vaihtoehtoon (alkaa ducatikin olemaan tusinakamaa).
  24. #24
    Mulle se on Ducatin runko, alusta ja käsiteltävyys. Ja sattui tulemaan sopiva vastaan.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  25. #25
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (FuturaRST @ Maalis. 02 2003,18:29)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Yhtä hyvä kysymys on, miksi ei ducatia??
    Itseäni ainakin kiehtoo hieman persoonallisemmat mopot, kuin esim. "pyörien toyota corolla" eli Honda CeBaRi. Kovasti olin Ducatiin edellistä eli R6:sta vaihtamassa, *mutta päädyinkin ducea persoonallisempaan ja modernimpaan vaihtoehtoon (alkaa ducatikin olemaan tusinakamaa).[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    No kyllä sitä löytyy Ducatin leiristä persoonallisempia ja harvinaisempia pelejä, vaikkakaan ei niinkään moderneista malleista...750 SS (roundcase,1974), 900 SS (squarecase, 1975), 750 Montjuich (1986), 750 Laguna Seca (1987), 750 Santamonica (1988) ja 888 SP 2,3,4,5 ja 888 SPS (1991-1993)...

    Niitä vaan kyttäilemään, eikä tule Suomessa montaa vastaan...yhtäkään edellämainituista mopoista ei ole valmistettu yli 500 kpl:tta...

    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  26. #26
    miksi ducati ? olen ammattiautoilija ja en juurikaan välittänyt kaksipyöräisistä kunnes muutama vuosi sitten helsingin keskustassa näin jotain aivan jumalattoman kaunista ja se ääni!! se ääni .siinä aikani ihmeteltyäni päätin ottaa selville mikä tuo maaginen laite oli . kyseinen pyörä osoittautui tutkimuksissani ducatiksi luultavasti se oli 996. siitä jäi ajatus kytemään .niinpä viime vuoden kesäkuussa lisäsin ajokorttiini a:n b:n eteen ja painuin klaukkalaan .lähdin pois punaisen 750 ss:n kanssa ja olin itseeni todella tyytyväinen .en voisi edes kuvitella ajavani millään muulla pyörämerkillä (ehkä mv-augusta) sanalla sanoen ducati on kauneutta ja himoa .
    O you who turn the wheel and look to windward, Consider Phlebas ,who was once handsome and tall as you.

    T. S. Eliot. *Death By Water
  27. #27
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (vvr @ Huhti. 02 2003,16:03)</td></tr><tr><td id="QUOTE">miksi ducati ? olen ammattiautoilija ja en juurikaan välittänyt kaksipyöräisistä kunnes muutama vuosi sitten helsingin keskustassa näin jotain aivan jumalattoman kaunista ja se ääni!! se ääni .[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Tere tulemast joukkoon "D" !!
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  28. #28
    katsoppas Philip Islandin World Superbike kisan tulos listaa... ei edes tonni gsx-r pärjää Ducateille.
  29. #29
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (vvr @ Huhti. 02 2003,16:03)</td></tr><tr><td id="QUOTE">...lähdin pois punaisen 750 ss:n kanssa ja olin itseeni todella tyytyväinen .en voisi edes kuvitella ajavani millään muulla ...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Minulle kävi samoin viime lauantaina 29.3. Poikkesin pyörällä Espoosta Raisioon BikeWorldiin katsomaan yhtä Bemaria, mutta Ducatilla tultiin kotiin. Ducati on ollut kiinnostuksen kohteena pitkään, ja varsinkin kun viime kesänä kävin Klaukkalassa koeajamassa yhtä uutta. Nyt sain mieleiseni eli 906 Pason jossa äänet ja muut on kohdallaan!! Tämä eka Ducatini tuntuu tosi mahtavalta.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  30.  
  31. #30
    Kannattaa kokeilla kerran Ducatia niin tietää miksi jotkut sellaista haluaa.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen