Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Onko kokemuksia Arain Quantum kypärästä? Sellaisen ajattelin hankkia.
    bon voyage...
  2. #2
    Vähän meluisa, joutuu käyttämään korvatulppia. Ei vedä visiiriä ihmeemmin huurteeseen, tuuletus hyvin järjestetty. Eli ihan kelvollinen ruukku *
    H-D Sportster Bobber kyhäelmä, enemmän säätöä vähemmän ajoa
  3. #3
    Olen ajellut Arai Quantumilla pari kesää. Potta on mukava päässä, istuu hyvin ja ilmastointi pelaa. Ostettaessa se tuntui hieman tiukalta mutta on nyt löystynyt ehkä hieman liikaakin.

    Kypärän meluisuus oli hieman pettymys, korvatulppia on lähes pakko käyttää, ainakin pidemmillä reissuilla. Minulla ei ole kokemuksia muista kypäristä, mahtaako olla yleinen vika myös muissa merkeissä. Joissakin pään asennoissa, suun edessä oleva ritilä viheltää hieman. Myös muuta kohinaa ja huminaa on hiukkasen liikaa.

    Pojalla on joku AGV:n tricomposite tiesmikä malli. Kehui sitä hiljaisemmaksi kuin mun Arai. Itse en ole sitä kokeillut ajossa.

    Kokonaisuutena kuitenkin ihan hyvä pipo!
    Suzuki GSX1400
  4. #4
    Korvatulppia kannattaa aina käyttää pitemmillä matkoilla, oli kypärä mikä vaan. Oikeasti hiljaista kypärää ei ole olemassakaan, paitsi mainoksissa. Biken testissä hiljaisin kypärä, kuulosuojaimilla varustettu, piti satasen vauhdissa 91 dB:n mökää, selkeästi vähemmän kuin muissa kyllä, mutta ei mikään pieni lukema noin yleensä. Teollisuudessa suositellaan kuulosuojaimia 85 dB:n melussa. Itse käytän lähes aina.
  5. #5
    Meluisa, mutta teki tehtävänsä tositilanteessa. Ojan pohjalla 50m rullaati-rullaa ja olin jokseenkin "täyspäinen" tämän jälkeenkin. (Jotkut pikkusielut saattanevat väittää toista...)
    Klikkaa ja liity: ANY10 RACEBOOK!

    OUTLAW BIKE # 99
  6. #6
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Ytsför @ Huhti. 04 2003,15:59)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Korvatulppia kannattaa aina käyttää pitemmillä matkoilla, oli kypärä mikä vaan. Oikeasti hiljaista kypärää ei ole olemassakaan, paitsi mainoksissa. Biken testissä hiljaisin kypärä, kuulosuojaimilla varustettu, piti satasen vauhdissa 91 dB:n mökää, selkeästi vähemmän kuin muissa kyllä, mutta ei mikään pieni lukema noin yleensä. Teollisuudessa suositellaan kuulosuojaimia 85 dB:n melussa. Itse käytän lähes aina.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Melutasoissa on isohkoja eroja, mutta tosi on, että ihan hiljaista kypärää ei saa aikaan ilman elektroniikkaa tai korvatulppia..

    Hiljaisimpia on kokokypäristä yleensäottaen ne, joissa päähän laitto on hankalinta eli aukko leuankin puolella todella ahdas.

    Avattavista kypäristä Schubertin Concept ja Shoein Syncro ovat aika hiljaisia verrattuna moniin muihin vastaaviin. Oma Bayard on erittäin hyvin meluava

    Kokopottani on Suomy vain siksi, kun se sattuu olemaan ns. "Ducati-kypärä"... mutta onneksi melkoisen hiljainen kuitenkin.

    Arait on laadukkaita kypäriä, mutta uudet mallit on aina pääsääntöisesti hiljaisempia kuin vanhat. Kokeile ihmeessä. Sen kuulee vertaamalla parhaiten. Siten löytyy sellainen, joka on hyvä päässä ja lisäksi hiljainen ajossa.

    Shopista löytyy keskiviikkona: Arai, Shoei, Schubert, ja AGV sekä myöhemmin Roof, Nolan, HJC, FM ja ehkä joitain muitakin..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  7.  
  8. #7
    Itse en pidä melutasoa kovinkaan oleellisena, ainahan voi
    käyttää niitä tulppia.
    bon voyage...