Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 110:sta
  1. #1
    Mitä ajokenkiä käytätte touring-ajossa??
    Oulussa EMC:llä halvat Diadoran Stormit mutta kun ei oikein tietoo onko niistä mihinkään....
    Niissä on veratex kalvo ja kuulemma vuotavia on tullut takas muutamat... onko kokemuksia ko. kengistä tai mitä suosittelette ??
    Vastauksia kehiin !
  2. #2
    Pitää kai vähän kehaista noita Prexportin saappaita, vesi pysyy ulkopuolella ja saapas ryhdissään.
    Vaimolla on noi Diadorat muutaman vuoden jälkeen aika ryytyneet, malli on kyllä jokin muu kuin storm..
  3. #3
    Lieköhän mikään alan julkaisu testannut ajokenkiä. Ulkomaalaiset ovat tietysti niin tehneet, mutta entäs nämä suomalaiset?
    Itse ajelen kuivalla kelillä nahkasaappailla ja sateen sattuessa vetäistään kuin hengenhädässä kumit päälle.
    Vedenpitävien saappaiden hankkimista on estänyt juuri tuo tiedon puute, mikä kestää ja mikä ei. Kumminkin liki jokainen ns. kalvotettu nahkakenkä on reilun sadan erkin investointi. Ja köyhän ei kannata hankkia kuin parasta. Pistäkääs lisää käyttäjäkokemuksia tulemaan esimerkiksi kalvokenkien hengittävyydestä Suomesas niin harvinaisella hellesäällä.

  4. #4
    Sievin turvajalkinen gore kalvolla, maiharityyppinen. Tälläkin pärjää jos laittattaa vahvikkeen vaihdevivun puolelle. Kärki kyllä sopii vaihtamiseen jos ei ole ihan mahdottoman ahdas tappi/vipu systeemi. Työnantajakin sponsoroi sopivasti.....
  5. #5
    Ei varsinaisesti kuulu touring kenkiin ja hintakin lienee yliammuttu, mutta kalvokenkäkokemus: Alpinestarin SM-X Goret pitivät norjan reissulla vettä seitsemän sateessa (osittain kaatosellaisessa) ajetun tunninkin jälkeen. Tosin hengittävyydessä häviää sandaaleille, mutta parempi niinpäin.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  6. #6
    Mä ostin keväällä Oxtar merkkiset ja Matrix malliset saappaat. Niissä on ihan oikea Gore TEX kalvo, mutta menneen kesän kelit tietäen, en ole sateessa niillä ajanut kuin noin 20 minuuttia, eikä ainakaan silloin jalat kastuneet. Kengät hengittävät mielestäni hyvin, sillä sukat ai kastu ainakaan kovin pahasti helteilläkään. Niin ja hinta on mielestäni kohdallaan: 199,- ja omat tinkasin 190€
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  7. #7
    Kesällä ostin Allrightista Radial merkkiset popot. Ja kun viime kesä Suomessa oli aika sateeton niin ajo maittui ja matka taittui. Mut annas olla kun päästiin Saksan maalle. Vettä tuli kuin aisaa ja toinen popo vuoti vettä kuin seula. * Toinen popo piti vettä ihan ok. Suomessa sain vaihdettua popon takuuseen ja sain uuden parin. Ja kehvatti en oo sateessa ajanut pätkääkään Suomessa et ois saanu testattua et vuotaako uusi pari. Yks vaihtoehto ois tietty testata popojen vesitiiveys suihkulla. Muuten oon ollu tyytyväinen kenkiin.
    -Ensin mä luulin, sitten mä aattelin, ja olihan siellä muitakin-
  8. #8
    mullakin on Oxtarin matrikxit, oon ajanu sateessa, *laskenu ruunaankosket ne jalassa ja klappit on pysyneet kuivana. Toimivat ja edulliset. * * *
    H-D Sportster Bobber kyhäelmä, enemmän säätöä vähemmän ajoa
  9. #9
    Itellä on juurikin varsinaiset touringkengät, joita olen pitänyt varsin hyvinä siihen käyttöön. Tosin nyt, jos ostaisin saappaat niin ostaisin enemmän racing tyyppiset, kun tuli jonkun verran jo tuota kanttia kengästä hangattua ja siitä touringnahkasaapas ei oikeen tykkää.
    Siis saappaana on Alipinestarin *käy hakemassa katalogin kun ei muista tyyppiä* WEB Gore-Tex. On ollu ihan hyvä saapas eikä oo päästäny vettä läpi vielä kertaakaan, vaikka oon Oulusta Jämsään ajanu koko matkan sateessa. Tkevat saappaat, vahvikkeet, mutta samalla pystyy kävelemään melko helposti. Hinta-laatu suhteeltaan mielestäni hyvät eikä tuu kylmä vaikka lämpötila oliskin lähellä nollaa...toisaalta ei tule kuumakaan kovin helposti. Kokonaisuutena mielestäni hyvät saappaat TOURING käyttöön!
  10. #10
    Kyselin kenkätestiä/-vertailua Bikesta mutta ajantasaista tietoa ei kuulemma ollut olemassa... kehoittivat etsimään tietoa verkosta
    Laitelkaapa linkkejä tänne jos löydätte vertailuja tms. touring saappaista...
  11. #11
    Meikäläiseltä löytyy myös Oxtar Matrix Gore-Texit. Mukavat jalassa (kesän läpi käytin noita lähes 24h vuorokaudessa ) eivätkä päästäneet vettä läpi edes vuosikymmenen pahimmassa myrskyssä.
  12. #12
    Onkohan kenelläkään omakohtaista kokemusta noista Oxtarin T.C.S. Sport Goretex (huh... mikä yhdistelmä) tossuista.
    Pitäisi kengät päivittää ja kyseisiä olen suunnitellut, Oxtareissa yleensä ainakin suht leveä lesti.
    Joskohan nuo pitäisi vettä kohtuullisesti ja voisipa noilla radallekin poiketa, kun pitäisi yksillä tossuilla pärjätä.

    Suomessa hinta taitaa olla luokkaa 230€.

    Jospa löytäisi jostakin vielä hieman halvemmalla.
    Alkaa tuo varustebudjetti olla jo täynnä kun viime keväänä ostin kypärän, nyt talvella nahkapuvun, vielä kengät ja hanskat pitäisi ostella.

    Ajattelin samalla päivittää koko varusteet kun kerran aloin vanhat kengät + hanskat tiensä päässä ja nahkapuvussa ei ollut minkäänlaisia suojia
    <br />
  13. #13
    Katalla on Oxtar T.C.S. Sport Gore-Texit ja kovasti tykkää popoista. Kengät pitävät vettä hyvin ja ovat kuulemma hyvät jalkaan. Ainoa miinus puoli taitaa olla nilkan tukisysteemi. Kengissä on nivelletty nilkka, joka päivän käytön jälkeen alkaa narista kuin pahinkin aitanovi. Tämä ei tietenkään haittaa pyörän päällä istuessa, mutta häiritsee hieman yleistä liikkumista. Ominaisuutta voi kuulemma hoitaa öljyämällä nilkan nivellystä säännöllisesti, mutta tätä emme kokeilleet.
  14. #14
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (GTracer @ Joulu. 14 2002,10:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ominaisuutta voi kuulemma hoitaa öljyämällä nilkan nivellystä säännöllisesti, mutta tätä emme kokeilleet.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Kenkien mukana tulee pikkupullo jotain öljyä xyz, ja se kyllä auttaa siihen natinaan, samoin auttaa kuulema rypsiöljy tms.
    En vain jaksanut päivittäin öljytä kun lopputulos on kuitenkin sama. Siis kaupassa tai hiljaisella koulun käytävällä on raivostuttavaa kävellä. Onko Gixxerrrillä samanmoisia kokemuksia?

    Mutta tuosta lestistä, mun mielestäni tuota kenkää ei voi kyllä hyvällä omallatunnolla kutsua leveälestiseksi. Mulla on tosin koko 38 mutta istuu mun pieneen ja kapoiseen jalkaan kuin sukkahousut päähän. Kokeilemalla tuon tietty selvität, mutta mun mielestä tää ei ole leveälestinen.
    HARD ROCK HALLELUJAH!!!!
  15. #15
    Onkos muuten kellään kokemuksia GoreTex-vaelluskenkien soveltuvuudesta mopoiluun?? Luulisi ainakin vettä ja tuulta pitävän, ja toimivan ainakin matka-ajossa. Jäykkyyttäkin löytyy jonkin verran ajatellen esim. niinkin kauheaa asiaa kuin lippoja Ratakanttailut onkin sitten jo asia erikseen.

    On nimittäin niin että ostettuani äskettäin uudet vaellus-Meindlit ei huvittaisi pilata niitä mopolla ajaessa (kestääkö kengän päällispinta vaihdepolkimen käytön?), mutta en myöskään haluisi ostaa TAAS uutta kenkäparia harrastuskäyttöön. Rahanmenoa on muutenkin...

    Tähän asti ajelin maihareilla jotka oli ihan OK mutta ei-hyvä-vaihtoehto lippoja otettaessa => voivat jalkaterän luut olla entiset *

    kommentteja???
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  16. #16
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Kissaeläjä @ Joulu. 15 2002,15:41)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onkos muuten kellään kokemuksia GoreTex-vaelluskenkien soveltuvuudesta mopoiluun??[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Kerran olen Merrelin vaellusgoreilla ajanut. Oli ihan kauheaa!! Kengät ovat liian kömpelöt ja kookkaat. Vaihteita oli hankala vaihtaa, eikä kengästä saanut mitään tuntoa. Kaiken lisäksi Kengän kanta asettui ikävästi jalkatapille.
    Suosittelen kunnon ajokenkiä. Ne ovat kyllä hintansa arvoiset.
  17. #17
    jonkun jo mainitsemat sievin työkengät on ollu jalassa jo useamman vuoden. Ei hinta ainakaan päätä huimaa kun saa alennukset, ikävä kyllä gorekengistä ei saa alennusta
    Maybe it was just a dream

    Sometimes things ain´t what they seem

    Better not fool with things you don´t understand
  18. #18
    Tänä syksynä ajoin meindelin gore-tex maihareilla n.2 tuntia vesi sateessa ja tosi hyvin pitivät jalat kuivana..
    Paljon enempää ajokokemusta ei oo ko. kengistä,mut ihan hyvä niillä on ajella
    "If it can´t kill you,it is not fun!!!"
  19. #19
    Mulle tulee hankintaan uudet popot ennen kevättä (tulee siis jo kiire kun päivät alkaa jo pitenemään )
    Olen katsellut erimerkkisiä hintaluokassa noin 200 egee.
    Ei nuo MP asun popot mitenkään pöllömmiltä vaikuta ja jos vielä suomalaista tekoo niin miks ei. Mistään en ole löytäny testejä MP asun Radial tai Street kengistä. Onko kokemuksia?
  20. #20
    Itse ostin viime kesänä nuo kyseiset street popot.
    Halvat olivat ja ihan mukavat jalassa, kun ovat hieman muotoutuneet. Aluksi olivat todella jäykät, ettei vaihteen vaihtamisesta meinannut tulla mitään ennenkuin muotoutuivat ja sai vähän tuntoa niihin.
    Vettä tuntuisi pitävän ihan hyvin.
    Näyttäisi olevan hinta Allrightilla tällä hetkellä 119€
    Käy toki sovittelemassa.
    Ensimmäinen pari jonka sain oli viallinen, toisen saappaan varsi oli monta numeroa suurempaan kenkään tarkoitettu, mutta vaihto onnistui mukavasti.
    Absence of War Does Not Mean Peace
  21. #21
    Näistä turvakengistä varmaakin saisi hyvät "hintatietoisen poposet" ja ovat kyllä gore kalvolla vedenpitävät (olen testannut).
  22. #22
    Mulla on Sidi vertebra cromo tai jotain sinnepäin..Siis se vedenpitävä malli..Ostin vuonna 2000,enkä oo putsannu/hoitanu mitenkään..Ainakin vielä viime kesänä piti vettä.Voin suositella..Suomessa myy ainakinTokimoto *
  23. #23
    Ajelin viime kesänä Haix:n Rangerit jalassa.. vettä tuli jonkin verran taivaalta mut jalat pysyi kuivina ja lämpiminä. Eikä suurempaa kulumistakaan huomannu eikä muutenkaan vaihteen vaitamisessa ollu mitään ongelmia. Mut toisaalta hintakin noissa popoissa on kohillaan et melkein suosittelen ajokenkien ostamista niinkuin itsekin sitten tein.
    -Ensin mä luulin, sitten mä aattelin, ja olihan siellä muitakin-
  24. #24
    Kokeilkaapas silikonia tuohon kenkien narinaan. Samaa ainetta olen laittanut arain pottaan kun visiirin liike on muuttunut vähän tahmeammaksi.
  25. #25
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jerry125 @ Tammi. 18 2003,20:16)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kokeilkaapas silikonia tuohon kenkien narinaan. Samaa ainetta olen laittanut arain pottaan kun visiirin liike on muuttunut vähän tahmeammaksi.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Muutenkin kannattaa kokeilla tuota silikonia moneenkin paikkaan, halvempaa keinoa poistaa narinat ja kitinät ei olekaan...tietysti järki mukana tässäkin asiassa...
  26. #26
    Sievin maiharimallinen turvakenkä on ollut ajokenkänä. Pohjassa on naulaan astumis suoja ja turvakärki. Kenkä on pitnäyt sateen ihan hyvin ulkona, vaikka ei olekaan gore-tex kenkä. Kenkä on mukava jalassa vaikka joutuis kävelemäänkin.
  27. #27
    sievin turvajalkine suhthyvä ,syksymmällä nauhojen reijistä tuntui vetoa reippaammassa vauhdissa!
  28. #28
    Hmm, hyvä huomata, notta näitä Oxtar Matrix Gore-Tex:ja kehuttu. Meinaan itse kävin lauantaina liikkeessä tesmaamassa ja istuivat ainakin minun jalkaani tosi hyvin, joten tommoset kai otan ja sit mopon kaupanpäälle.

    **Vante**
  29. #29
    jos kerran nettiin pääsette, niin pankaas vilkaisten www.polo-motorrad.de sivuja
    Itse ostin sieltä viimekesänä sadan eken Gore-Tex kengät ja eipä ole tarvinnut katua.
    Puolipitkää mallia,mukavan kevyet, istuu jalkaan kuin sukka ja pitää vettä.Vetoketju sivussa.Väriltään yksinkertaiset mustat, mutta on siellä koreampiakin ja hinta ei todellakaan päätä huimaa.
    Sitä ennen yritin minäkin Diadoran kengillä pärjätä, mutta suutuin kun Kontiossa piti kulkea likomärissä kengissä, vettä kun tuli aika reilusti pohjanmaalla tulomatkalla.Ei tiennyt minne olis muovipussit vetänyt ja paras ratkaisu oli kuiva sukka jalkaan, pussi päälle ja sit vasta märkä kenkä...
    Silloin tuli mieleen että hyvään kenkään kannattaa vaikka vähän satsatakin.
    Ja jos on tiukan budjetin kesä, niin on siellä kenkiä ekestä alkaen...Postikulut 8 ekeä
  30.  
  31. #30
    Ostin viime keväänä Sidin Vertebrat, ei ole vesi tullut kertaakaan sukkiin asti. Pintaa olen hoitanut Boston:in Rain Guard Super nahkarasvalla. Ensin kengät puhtaiksi ja sitten rasvat päälle.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen