Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Vaikuttaa siltä, että mopo joutuu nukkumaan ensi kesän parkkiksella, ihan vilkkaan tien vieressä. Mahtaa olla pölyävä paikka, joten olisi hyvä löytää jostakin pressu pyörälle, mielellään "lukittava" sellainen (ks. alla). Onko kellään kokemuksia asiasta / mistä löytää / paljonko maksaa?

    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  2. #2
    No ei mulla ole tollasta lukittua pressua ollut mut olen käyttänyt auton puolipeitettä kohta 12vuotta ja hyvin on toiminut
    BMW 1200 LT
  3. #3
    Louisilta Saksasta näyttää löytyvän monia eri vaihtoehtoja.. ihmettelen vaan aikamoista hintahaitaria noiden vaihtoehtojen välillä.

    No ensi viikolla menen käymään siellä niin eiköhän selviä..
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  4. #4
    No ehkä se lukko on vähän hätävarjelun liiottelua . Jos ostaa riittävän halvan, niin ei haittaa jos joku paremmin tarvitseva ottaa ohimennessään matkaan... Pressun pitää kuitenkin olla sellainen, jonka alle ei muodostu kondenssivettä. Jospa sieltä Saksasta tulisi jossain vaiheessa lisätietoa
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  5. #5
    Ostin kymmenen vuotta sitten Biltemasta mopon peiton, ja se oli silloin hyvä mun käyttöön. Mutta kuinkahan hienoa systeemiä oikein etsit... Mun versio on kylläkin ihan eri näköinen kuin nyt myynnissä olevat.

    www.biltema.fi > verkkokauppa > hae "moottoripy"
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  6. #6
    Louis näyttää myyvän alla olevaa peitettä hintaan 7,90€ !!! Jos JP tosiaan käyt siellä paikan päällä, ota yksi tuollainen kainaloon. Voin lunastaa sen sinulta vaikka 50% provikalla

    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  7. #7
    Itse asiassa yllä olevalla hinnalla tuotteen voisi kenties ottaa web-shoppiinkin??? Paljousalennusta ei varmaankaan saa enää ainakaan jos hinta on todellakin tuollainen
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  8. #8
    Auton peitettä oon minäkin aina tarvittaessa käytellyt... tuo kuvassaoleva näyttäisi kyllä asialliselta ja halavaltakin... kuinkahan sellasen saisi? Voisikohan ajatella että siinä tilatun/varatun-ostetun/maksetun Misukan takanakin mukana voisi ostaa tuollasen peitteenkin... tulis niin kätsysti sit samassalähetyksessä perille mulle..... hmm
    onhan se niinkin,mutta....
  9. #9
    Hinta eroa noiden peitteiden välille tulee ainakin siitä, että paremmat ovat kuumuuden kestäviä, eivätkä sula esim änkkärin kylkeen kiinni, kun taasen tuommoisen halvemman voi kietaista mopon ylle vasta sen jäähdyttyä. Itse käytän vanhaa auton puolipeitettä. Ei ole nätti, mutta ajaa asiansa.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  10. #10
    Jos noita peitteitä löytyisi .Org shopista niin voisi tuollaisen vaikka tilata. Mutta muuten täytyy poiketa myöhemmin Biltemalla hakemassa jokin edullinen auton puolipeite.
  11. #11
    Viimesyksynä Anttila heitteli mp-peitteitä ulos 10€ kappalehinnalla (ovh 169mk), joten kävinpä "pelastamassa" omankin kappaleen sieltä ja hyvin on toiminut sen vähän mitä sille yleensäkään tarvetta on ollut => suosittelen ehdottomasti pyörän peittämistä hengittävällä sadesuojalla. Ehkä sateenvarjo-idea olisi paras - pingotettu kangas blockaa veden, mutta päästää kuivuttuaan ilman kiertämään => kosteus ei jää maleksimaan peitteen sisään
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #12
    Viime kesänä ostin samanlaisen pressun mopon päälle...kyljessä lukee vain POLO..... Ihan hyvä vaikka hinta oli jotain 5 ekeä...edestä korkeampi ja takaa matalampi, muovia,ei mitään hienouksia.Pitää kuitenkin sadeveden loitolla,se olikin se pääasia..
  13. #13
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Säätömies @ Maalis. 06 2003,09:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No ehkä se lukko on vähän hätävarjelun liiottelua *.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mulla on lukko jo sen takia, ettei se peite turhia heilu. On sen verran reilu, että saattaapi lähteä ilman lukkoa lentelemäänkin. Ja se lukko on vaan semmoinen pitkällä lenkillä varustettu halpis, mutta päätarkoitus on tosiaan pitää peite oikealla hollilla.
  14. #14
    Tuo kuvassa ollut Louisin halpa peite on ns. keväällä poikivaa mallia. Ja ihan oman kokemuksen mukaan. Kestää ehkä juuri kesän ja se on siinä. Peittoon kannattaa satsata 20 - 30 erkkiä niin siitä on iloa pidempään. Tuon hintaisissa peitteissä on lenkit alaliepeessä, niin sen saa tarvittaessa vaikkapa lukkoon pyörän alta.
  15. #15
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (xerxes @ Maalis. 08 2003,13:18)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Säätömies @ Maalis. 06 2003,09:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No ehkä se lukko on vähän hätävarjelun liiottelua *.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mulla on lukko jo sen takia, ettei se peite turhia heilu. On sen verran reilu, että saattaapi lähteä ilman lukkoa lentelemäänkin. Ja se lukko on vaan semmoinen pitkällä lenkillä varustettu halpis, mutta päätarkoitus on tosiaan pitää peite oikealla hollilla.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mistä hankit omasti, jos saa kysyä???
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  16. #16
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Säätömies @ Maalis. 12 2003,09:23)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (xerxes @ Maalis. 08 2003,13:18)</td></tr><tr><td id="QUOTE">
    Lainaa Säätömies,Maalis. 06 2003,09:55 kirjoitti
    No ehkä se lukko on vähän hätävarjelun liiottelua *.
    <span id='postcolor'>
    Mulla on lukko jo sen takia, ettei se peite turhia heilu. On sen verran reilu, että saattaapi lähteä ilman lukkoa lentelemäänkin. Ja se lukko on vaan semmoinen pitkällä lenkillä varustettu halpis, mutta päätarkoitus on tosiaan pitää peite oikealla hollilla.[/quote]
    Mistä hankit omasti, jos saa kysyä???[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Peitteen ostin, samalla kun pärränkin, Moto-Tripistä. Suositushinta oli aika suolanen. Usiampia satoja markkoja. Tammikuussa -01. Siinä on alhalla, sekä etu- että takapäässä, semmoiset reikäparit, joista sen lukon saa mahtumaan vielä vaikka vanteen läpi. Mut se reikä on yllättävän pieni. Meinasin aluksi ostaa vaijerilukon(että saa vielä johonkin tolppaan), mutta ei sattunu kohalle tarpeeksi ohuella vaijerilla varustettua.
  17. #17
    Hmm, mikähän noista Louis:in peitoista olisi hinta/laatu suhteeltaan viisainta hankkia?
    ** Hengitä vapaasti **
  18. #18
    No esim. tuo alennuksessa 49.95 (69.95) oleva peitto näyttää ihan hyvältä.Millon olet puuhis tilaamassa?Tilattiin tuolta pari viikkoa sitten, toimitus kesti viikon ja kaikki tavarat tuli.Rahtikin oli halpa muihin kauppoihin verrattuna, tuolta 19.50 ja muista järjestään yli 30 euroa, mutta tosin ennakolla...
  19. #19
    Näyttää ihan hyvältä tuo viidenkympin punainen peitto.



    Lähikuvasta katsottuna näyttää olevan jopa reiät vaijerille vanteen läpi. Eli sellaisen voisin tilata... *



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  20. #20
    Hyvin nuo toimii kunhan muistaa, että tuulella tuo voi kaatua...
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  21. #21
    Kato, Italolla on viestit jo ensi vuoden määrissä (2004)
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  22. #22
    Toi Louiksen punamusta peite on hyvä. Punanen on jotain muovisekotusta ja musta osa on hengittävää ja lämmönkestävää kangasta. Eli tollasen voi vetää mopon päälle vaikka olis moottori vielä kuuma. Toi musta ei sula pakoputkeen kiinnni.
    Teoriassa tollasen alla pitäs pystyä säilömään mopo vaikka koko kesän ajan. Mulla ollu käytössä lähinnä pölysuojana.
    Kannattaa ostaa suosiolla kaikkein isoin koko. Saksalaisilla on ihan ihme kokoluokitukset.

  23. #23
    minä ostin biltemasta sellaisen harmaan moottoripyörälle muotoillun *peiton. on toiminut ihan hyvin, eikä lähde tuulessakaan lentoon. siinä on jonkinlainen "muotoilukiristyssysteemi" etu-ja takapyörän kohdalla, joten "taipuu" mukavasti pyörien alle ja pysyy paikallaan. en muista hintaa enää ihan tarkkaan, *olisko ollut n. 30,- euroa. niitä on eri kokoja, ja mulla on suurin. se on just sopiva ducatiini (ST2) ja asiallisen näköinenkin vielä...ei lerpattele. * *
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
  24. #24
    Louisin halpa peite on hyvä pölysuoja kuivassa tilassa säilytykseen. Ei muuhun!
  25. #25
    Yhdyn bellamotoon, siis puheisiin Ostin reilu vuosi sitten Biltemasta mp-peitteen (tarjolla 3 eri kokoa) ja jos nyt jostain onnettomasta syystä sattuu pyörä seisomaan pihassa niin kyllä sillä helposti "rakkaansa" peittelee. Muotoilussa on ilmeisesti huomioitu myös korkeampi visiiri sekä taka- ja sivulaukut. Ja ne mainitut gumminyörit etu- ja takarenkaan kohdalla auttaa osaltaan "tyköistuvaksi" peitteeksi. Kun vielä kahteen purjerenkaaseen saa narun kiristettyä niin varmasti pysyy...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  26. #26
    Mä ostin eilen Bilteman peitteen Virago 535:seen. Valitsin kuitenkin 750 kuutioiselle tarkoitetun, kun on pieni pleksi ja laukut. Lopputulos oli juuri sopiva ja "oman kokoinen" olis ollu auttamattomasti liian pieni. Hinta oli 29 €.

    Ainut miinus on se, että siinä ei oo mitään kunnollista säilytys / kuljetuspussia.
    Aurinko paistaa aina, toisinaan vaan pilvet ovat edessä!
  27. #27
    Mitenkä on, kestävätkö nuo Bilteman peitteet sulamatta ajon jälkeen kuuman vaimentimen päällä?
  28. #28
    Hyvä pointti, pitääkin tutkailla asiaa! Voin ilmoitella, jos muistan...
    Aurinko paistaa aina, toisinaan vaan pilvet ovat edessä!
  29. #29
    Biltemalla taitaa olla paria erilaista peitettä, ainakaan nuo halvemmat auton peitteet eivät kestä kuumuutta. Sulavat/käryävät osuessaan putkistoon ja tuntuvat haurastuvan kesän kuluessa, tiedä sitten jos siellä on jotain pyörille tarkoitettuja kalliimpia peitteitä jotka kestävät.
  30.  
  31. #30
    minä olen aina antanut pyörän rauhassa jäähtyä...ehkä tällaista noviisin tyhmyyttä, ja sitten vasta käynyt peittelemässä pyörän ja toivottelemassa hyvät yöt * mutta tietysti jos on kovin hätänen ei siihen ole aikaa... *
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen