Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Mun Shoei raid kypärässä on pestävät sisukset, mutta miten pesu tapahtuu, sillä pehmusteet eivät ole irroitettavat.
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  2. #2
    Onko olemassa jotakin desinfiointi ainetta esim suihkutettavana tai vastavaa?
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  3. #3
    Eikö ole käyttöohjeissa ohjeita?!
  4. #4
    En ainakaan huomannut
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  5. #5
    Mä en menis luottamaan noihin pestäviin sisuksiin .
    Saattaa meinaan pilata koko sisuksen, esim. löystyy yms. yms.
    Itellä on aina kypärähuppu päässä ja sisus on pysynyt kuin uutena.
    Jos sen saa konees pestä niin ei varmaan 30:tä astetta kuumemmalla kannata varmaan pestä.
  6. #6
    Siis jos ne on pestävät niin kyllä niiden irti pitäis lähteä...älä kuitenkaan väkivallalla irrota. Jos ei onnistu niin soita vaikka Allrightiin tms. Mun mielestä mun Araissa on pestävät sisukset ja ne lähtee irti. En oo kylläkään vielä kokeillu.
  7. #7
    Sepä siinä kun ne ei ole irrotettavat (liimalla kiinni), tai siis kyllähän ne lähtee irti mutta ne pitää sit liimata takas.
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  8. #8
    Itsekin olen samaa ihmetellyt...

    Mitäs olet muuten tykännyt raidista ?
    Itse olen ainakin ollut hinta/laatu suhteeseen
    todella tyytyväinen, ei pahemmin humise tuon hintaluokan
    kypäräksi ja ainakin omaa silmää tuo mattamusta väri
    hivelee =)
    <br />
  9. #9
    Olen ollut todella tyytyväinen. Remmikiinitys meinasi alussa hiemat tökkiä, mutta oppi sen jo viikossa laittamaan kiini melkein yhtänopeasti kuin pikakiinitys. Kevyt kypärä. Ei humise liikaa kovemmassakaan vauhdissa. Airodynamiikka on todella loppuunvietyä 220 km/h ei huomaa edes että on kypärä päässä (itsellä kokemusta vain 160 km/h). Tuuletus toimii hyvin kuumallakin säällä eikä visiiri huurru sateella tai viileällä kelillä (ainakaan pahasti, yleensä ei ollenkaan). Tossa nyt hieman kehumisia.
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  10. #10
    Kyselin tossa puoli vuotta sitten kypärän pestävästä sisuksesta. En ole vielä keksinyt miten ton vois pestä enkä oo kehannu ees soittaa vielä minnekkään. Mutta onkos tänne foorumiin tullu puolessa vuodessa yhtään viisautta lisää?
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  11. #11
    Itse pähkäilin samaa viime kesänä, kun tuli pitkästä aikaan taas tarvetta kypärälle. Loppujen lopuksi sitten pesin sen vaahtopesuaineella (en nyt kyllä enää muista minkä merkkistä mahtoi olla, kuitenkin jotakin verhoilun pesuun tarkoitettua) varovasti paikallaan kypärässä, eikä se sisus tuosta ainakaan kärsinyt... Tulipa jopa puhtaan näköiseksi.
  12. #12
    Luulen että pesussa ei ole ongelmaa missään kypärässä, mutta sitten kuivatus on eriasia.
    Oisko toi Shoein pestävä sisus juuri sitä että se myös kuivaa kohtuu ajassa. Tiedä häntä?
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  13. #13
    Pesuun tarvitaan saavi sekä sinne haaleaa vettä ja pesuainetta (jotkut suosivat fairya, minä taasen ihan pyykkipulveria). Upotat potan sinne paljuun, painelet ja hinkkaat sisustaa kunnes p###a on irronnut, sitten vaan puhdasta vettä astiaan ja huuhtomaan samalla metodilla. Huuhtominen kannattaa suorittaa usemman kerran puhtaalla vedellä.
    Ei se sisustan pesu eroa muusta nyrkkipyykistä muuten kuin että kypärää on hieman heikko kiertää tai lingota kuivemmaksi.. Pari päivää huoneenlämmössä kuivaa kyllä sen aikanaan.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  14. #14
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Mika 14R @ Huhti. 01 2003,20:11)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Pesuun tarvitaan saavi sekä sinne haaleaa vettä ja pesuainetta (jotkut suosivat fairya, minä taasen ihan pyykkipulveria). Upotat potan sinne paljuun, painelet ja hinkkaat sisustaa kunnes p###a on irronnut, sitten vaan puhdasta vettä astiaan ja huuhtomaan samalla metodilla. Huuhtominen kannattaa suorittaa usemman kerran puhtaalla vedellä.
    Ei se sisustan pesu eroa muusta nyrkkipyykistä muuten kuin että kypärää on hieman heikko kiertää tai lingota kuivemmaksi.. Pari päivää huoneenlämmössä kuivaa kyllä sen aikanaan.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Juu pitää kokeilla tolla konstilla. Pyykinpesuaine taitaa olla paremmin kuin fairy, josta jää sellanen "öljy" pestyn esineen pintaan.
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  15. #15
    Tavallinen shampoo toimii hyvin, poistaa päästä irronneen aineksen kuten hiuksistakin, ja tuoksuissa löytyy jokaisen tyyliin sopiva! Älä käytä hoitoainetta.

    Anna kuivua huoneen lämmössä, ei kuumassa!
    Where ever you go, there you are .
  16. #16
    Tollee oon itsekin omaa XR-800 pottaani pessyt jo monta kertaa. Pari kertaa pesu ja kolmesta viiteen huuhtelua kunnes vesi jää kirkkaaksi. Ja tulee muuten hauskan väristä vettä, kun on koko kesän käyttänyt, valkoista lavuaaria ei näy ollenkaan parilla ekalla saavillisella. Kuivuminen kestää pari päivää. Anna seistä hetken, välillä painele niitä pehmusteita uudestaan kuivaksi.

    Ja pikalukkohan on maailman turhin keksintö muutenkin (harmi, että itsellä on sellainen).
  17. #17
    Se kypärän sisus tosiaan kandee pestä sillontällön, jos sen siis saa irti. (Oma kokemus)

    Itte välttelin pesua kuin ruttoa, kun luulin sisuksen jotenkin "lätsähtävän." Mutta sitten kun pesin, niin sehän turpos melkein alkuperäsen veroseks. Nykysin pesen sitä hieman useemmin. (Kerran pari kesässä.)

    Aina en käytä huppua, useimmiten kyllä. Ja kypäränä oli X-lite 901.
  18. #18
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (enzo @ Huhti. 02 2003,12:24)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tavallinen shampoo toimii hyvin, poistaa päästä irronneen aineksen kuten hiuksistakin, ja tuoksuissa löytyy jokaisen tyyliin sopiva! Älä käytä hoitoainetta.

    Anna kuivua huoneen lämmössä, ei kuumassa![/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Taitaa olla kuitenkin pyykinpesuaine paras vaihtoehto, kun noissa shampoissakin on kaiken näkösiä hoitavia aineksia (öljyjä).

    En oikeesaan suosittele pesemään ihmisille tarkotetuilla pesuaineilla muuta kuin itseään ja taaskaan ei esim. pyykinpesuaineella itseään.
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  19. #19
    Samaa itsekin ihmettelin kun kävin kokeilemassa kaupassa ja lapussa luki, että pestävä sisustus ja sitten ei lähtenyt irti repimälläkään.:saanko: Muuten laadukkaan tuntuinen kypärä, vaihtoehtona Z-one, mutta omaan tarkoitukseen riittää raidi ihan hyvin eli radalla ei ole ainakaan vielä tullu käytyä, vaikka mieli kyllä tekisi tässä joku kerta...
  20. #20
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Waza @ Huhti. 01 2003,17:35)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kyselin tossa puoli vuotta sitten kypärän pestävästä sisuksesta. En ole vielä keksinyt miten ton vois pestä enkä oo kehannu ees soittaa vielä minnekkään. Mutta onkos tänne foorumiin tullu puolessa vuodessa yhtään viisautta lisää?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Nyt on kypärä sitten pesty ja kuivamassa. Pehmusteet eivät ainakaan lässähtäneet, päinvastoin ne oikein turpos, kun päärivät eroon kaikesta hiestä, rasvasta ja ties minkälaisista epäpuhtauksista. Pesuvesi oli ennen huuhtelua aivan mustaa ei jotain likaa tuntu irtoovan. Huuhtelun suoritin noin 5 kertaa puhtaalla vedellä kunnes vesi oli ihan kirkasta huuhtelun jälkeenkin.
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  21. #21
    Itse päädyin myös ko.merkkiin ja malliin ja kyselin siinä samalla, että mitäs tuo "pestävä sisus" sinänsä tarkoittaa kun toppaukset eivät irtoa sitten kirveelläkään. Vastaus oli, että no sen nyt voi periaatteessa pestä, mutta ei niitä pehmusteita irti saa. Eli taitaa taas olla näitä mainosmiesten kikkoja, mutta näyttihän tuo pesu silti onnistuvan Wazallakin.
  22. #22
    Ei saa sitten lingota sitä kypärää kovin kauaa,
    voi lakat ja maalit kärsiä.

    Hehehehehe....
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  23. #23
    Mitä mahtaa tykätä .ORG! tarra pesusta? Ei viitsisi heti tuhota juuri asennettua jäsenmerkkiä
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  24.  
  25. #24
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Säätömies @ Huhti. 11 2003,10:30)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mitä mahtaa tykätä .ORG! tarra pesusta? Ei viitsisi heti tuhota juuri asennettua jäsenmerkkiä [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Saa pestä aivan vapautuneesti

    Autoni on pesty milloin paineella ja milloin harjapesurissa ja tarrat pysyy ja pysyy ja pysyy

    No niin. Kestihän se hieman, mutta nyt on viimeinkin Arai, Roof, Schubert ja Shoei kypärät shopissa valmiiksi kimppatilaushinnoilla.

    Muutama pikkufiba näköjään jäi, kun Shoein CX-1 visiirien hinnat unohtui päivittää ja Shoeista unohtui X-Spirit mallien hinnat, ja jotain ehkä pieniä muita puutteita, mutta ne tulee korjatuksi toivon mukaan huomisaamuksi

    Ei siis muuta kuin tsekkaamaan

    t. Spagetti & Hjallis
    Palveluksessanne

    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.