Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moi!

    Olis ajopuvun hankinta edessä ja tekstiiliin oon päätynyt noista nahkisten ylistyspuheista huolimatta. MP-asun puvut kiinnostaa, joten kokemuksia kaipailtas. Ovatko hintansa arvoisia. Erityisesti kiinnostaa se Allrightin kuvastossa ollut (mallia en muista) noin 400 egen hintainen asukokonaisuus. Antakaahan tulla kommenttia.

    jakez
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  2. #2
    No jos tarkoitat sitä mc-sport settiä, niin mulla on juurikin semmonen ollut yhden kauden käytössä. Takki on aika hyvä. Ainoastaan kyynärsuojat pääsevät liikkumaan helposti pois paikoiltaan, mutta muuten ihan jees takki. Ei ole kylmä ja kun vuoren ottaa pois, niin helteelläkään ei tule tukahduttavan kuuma. Housut on sitten kyllä aika aunuksesta. Suurin vika on, ettei vuori ole irrotettavissa, niin kuin ei tietääkseni missään muissakaan MP-asun tekstiilihousuissa. Tästä johtuu, että ovat tosi kuumat lämpimillä keleillä. Itse ajossa ei vuori haittaa, mutta jo liikennevaloihin pysähtyminen saa hien virtaamaan. Lisäksi polvisuojat ovat takin kyynärsuojien tapaan löysät, ja pääsevät pyörähtämään pois polvien kohdalta. Hinta koko puvulle ei ole kyllä paha, ja täältä Tampereelta sain sen tingattua 360€:oon. Itse olen ajatellut pitää takin mutta hommata uudet housut irrotettavalla vuorella.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  3. #3
    Joo se sport just. Pitääpä miettiä. Ja kertokaahan kokemuksia myös muista tekstiiliasuista. Hinnan vaan pitäis jotensakin pysyä kurissa.
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  4. #4
    Mulla on ollut pari vuotta Radial sarjan takki ja housut. Takki hiton hyvä. Ainoo huonopuoli on, että kiristysnauhat löystyy ajossa. Eli pääsee luistaan mekanismista. Housut on mielestäni aikas huonot. Eli kuumat ja kankeet. Myös vedenpitävyys ainakin istumalihasten kohdalta heikentynyt huomattavasti. Tosin oon käyttänut housuja kelkkaillessa. Siinä on vähän kovempi rasitus.
    "älkää polttako pojat itteenne loppuun"
    -HerraIsoHerraHerraKouhia-
  5. #5
    Venhempi mp-asun takki on ollut käytössä jo pitkän aikaa, toimii erittäin hyvin, ja juuri tuo irroitettava vuori on hyvä.
    Muuten on vaan aurinko haalistanut mustaa väriä.
    Tekstiilihousuja en sitten käytä ollenkaan...
  6. #6
    Itselläni on MP-asun Classic takki ja ne ihan perus housut ollu nyt yhden vuoden käytössä. Aikalailla samanlaisia kommentteja on kuin muillakin. Takki hyvä irrotettavina vuorineen ja mielestäni ihan hyvä ilmastointi, jonka ansiosta ei tule kuuma lämpimälläkään ilmalla. Istuu mulle ainakin hyvin eikä lepata ajossa, kun on parissa paikassa kiristyshihnat. Vettä tuli vähän läpi rankkasateessa ja käytinkin sen takuun vielä ollessa voimassa Allrightissa saumojen uudelleen laitossa, jos vaikka auttais jotain. Ei se hirveesti päästäny vettä ottaen lukuun sen sademäärän ja se oli ainoa kerta viime kesänä, kun päästi vettä läpi.
    Housut onkin sitten ihan eri juttu. Ei irrotettavaa vuorta, liian löysät/lepattavat, kuumat ja polvisuojat eivät oikeen tahdo pysyä paikallaan. Ainoa plussa tulee siitä etteivät päästäneet ollenkaan vettä kyseisenä rankkasateena...
    Loppujenlopuksi olen kuitenkin ollut suhteellisen tyytyväinen kamoihin, kun ovat sen verran edulliasikin...
  7. #7
    Lähdin liikkeelle siitä että mahdollisimman pian pyrin ostamaan nahkapuvun, ja päätin ostaa tekstiilit lähempää sitä hinnaston halvempaa päätä.

    Takiksi valitsin MP-asun MC-Sports -takin. Se istuu minun päälleni mukavasti ja säädöillä saan sen aika hyvin vartalonmukaiseksikin. Varsinkin ilman sisävuorta kyynersuojat tuntuvat hieman "vaeltavan" mutta muuten on aika positiivinen kuva takista.
    Koska minulla ei ole tietoa milloin sen nahan saan, piti ottaa huomioon myös kesäkeliominaisuudet. Olin jo aikeissa ostaa Sinisalon takkia, joka oli muuten hyvän oloinen mutta sisävuorta ei saanut kokonaan pois vaan hihoihin jäi vielä vuoret.

    Housut tuottivatkin sitten hieman päänvaivaa sillä MP-asulla ei todellakaan taida olla irrotettavalla vuorella varustettuja housuja ollenkaan * . Lisäksi housut tuntuivat päälläni aivan tuulipuvulta joten vaihdoin suosiolla merkkiä.
    Todella pätevät housut löytyivät Alpinestarsilta. Näissä housuissa on -minulle tärkeä asia- irrotettava sisävuori, suojat polvissa sekä myös lonkan kohdalla molemmilla puolilla. Polvisuojat ovat melko pitkät ulottuen osan matkaa sääriluun suojaksi. Housut ovat ajoasentoon leikatut ja kohdallani ensimmäiset tekstiilihousut, jotka tuntuvat todellakin tukevilta, lisäten luottamuksen tuntua varusteisiin.

    Pakkohan ei ole ostaa molempia asun osaa samalta valmistajalta *

    Toivottavasti tästä oli jotain apua, terveisin
    -ULoop-



  8. #8
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    ULoop hei

    Mikä pulju noita mp-asuja myy Turussa?
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  9. #9
    MP Team Salonen myy Allrightin tuotteita.. eli myös MP-asua. Ostin Radialin takin ja housut sieltä viime vuonna..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  10.  
  11. #10
    Kiitos kaikille vastauksista. Ei muuta kun sovittamaan. Tosin mielessä on pyörän myyminen ja sen jälkeen voiskin katella Saksan suunnasta jotain tilalle. Samalla kannattais kait tutkailla varusteiden hintoja...
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83