Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 150:sta
  1. #1
    Kävin juuri Konalan pisteessä aikomuksenani OSTAA ajohousut,mutta enpäs ostanut menin liikkeeseen siellä ei ollut ketään muita...katselin hetken housuja ja nappasin muutamat mukaan ja kysyin saako sovittaa ja siihen myyjä joka istui tiskintakana sanoi "joo" joka olikin ainoa mitä kyseinen hemmo minulle koko aikana sanoi,jokatapauksessa sovitin housuja ja löysinkin mieleiset, koeistuin liikkeen pyörien päällä ja myyjä vain nökötti tiskin takana sanomatta mitään ja olin sen näköisenä siinä kyllä että jotain palvelua haluaisin...noh,housut sitten vein takaisin telineeseen ja odotin n.10min siinä että tule nyt myymään jotain,mutta ei.sitten päätin lähteä menemään sieltä, koska ei täällä näköjään myydä mitään....
    I want to die peacefully in my sleep like my grandfather. Not screaming in terror like his passengers.
  2. #2
    Täällä Tampereellakin on kyseisen puljun konttori. Itselläni kävi viime keväänä aivain samallalailla, tosin olin ajokenkiä sovittamassa. Valehtelematta 20 minuuttia odottelin myyjää, jonka jälkeen poistuin ostamatta mitään
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  3. #3
    Varmaan missasin sun pointin, mutta minusta on kiva, ettei myyjä tuputa tuotteita vaan palvelee _pyydettäessä_.

    Jos löysit sopivat ja mieleiset housut, niin missä mätti?
  4. #4
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Varmaan missasin sun pointin, mutta minusta on kiva, ettei myyjä tuputa tuotteita vaan palvelee _pyydettäessä_.[/QUOTE]<span id='postcolor'> No kyllä minusta olisi kohteliasta, että myyjä kysyy tarvitsenko palvelua, johon voin vastata kieltävästi jos en palvelua tarvitse. Palvelu pitäisi pelata ilman, että sitä joutuu erikseen ruinaamaan. Selvä protestihan on jättää ostamatta jos kaupankulku ei miellytä. Kyllä noita vermeitä myy moni muukin! * *Huh huh, kuulostaakohan liian nipottamiselta. *
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  5. #5
    Noin toi homma on aina tuolla, kävin kerran ostamassa ilmanputsariöljyä, seisoin tiskillä purkin kanssa 10min odottaen liikkeen johtajan lopettavan puhelunsa siinä tiskillä.Toista myyjää ei ollut eikä ko. henkilö voinut samalla naputella sitä öljyä mulle.
  6. #6
    Mä olen joskus käynyt pakosta tuossa liikkeessä, mutta muhun tuo "FuturaRST".n suosima ota-tai-jätä kaupankäyntimentaliteetti ei oikein iske. Jos liikkeessä on myyjä,sen PITÄÄ tulla kysymään että mitä asiakas haluaa. Se vaan kuuluu hyviin kaupankäynti- ja käytöstapoihin.



  7. #7
  8. #8
    [QUOTE]Varmaan missasin sun pointin, mutta minusta on kiva, ettei myyjä tuputa tuotteita vaan palvelee _pyydettäessä_.

    Jos löysit sopivat ja mieleiset housut, niin missä mätti?[CODE]

    Jos telineen luona seisoskelu myyjää vilkuillen ei ole palvelun haluamista niin ei mikään.jos minä haluan tukea firman toimintaa vaikka vain 200 eskolla niin haluaisin kyllä siihen hintaa jotain muutakin kuin "joo".noh jokatapauksessa nekin eskot meni Alrightiin jossa palvelu pelasi ja löytyi sopivat "lastenkoko housut"
    I want to die peacefully in my sleep like my grandfather. Not screaming in terror like his passengers.
  9. #9
    Joo rovaniemellä sijaitsewa vauhtikampe liikkessä olen saanut samanlaista palwelua itse johtajan osalta.(snow cross mestari)
    on kai liikaa pyttyjä hyllyllä,siispä siirryin suomen parhaan osa myyjän eli all rightin asiakkaaksi ja huollot teetän nykyään kuusamossa johon on vain tunnin matka ja osathan tulee päivässä joka tapauksessa helsinkistä tänne pohjolaan.
    kun ei aina saa palvelua voi siirtä seuraavaan puljuun ei kai me vielä ryssässä asuta vaikka joskus siltä tuntuu.
    olen itsekin myynti työssä ja ei tawaraa myydä jos vain nuokutaan tiskin takana lueskennellen jotain lehteä ,tuleehan siinä asiakkaallekin tunne mitä pirua mä täällä teen vai mitä.
  10. #10
    mä tykkään kanssa katsoa ja kokeilla varusteita itsekseni,
    enkä todellakaan odota että myyjä tulee pokkailemaan
    ja kumartelemaan mulle.
    jos tarvitsen palvelua niin kysyn sitä.
    yleensä tiedän mitä haluan, mutta jos on kysymistä niin silloin
    toivoisi että myyjä myös tietää jotain.
    olen niin usein todennut, että kun asiakas tulee myymälään
    niin sitä ollaan noin viiden miehen levyisiä ja oma asenne on
    kuin kuninkaalla, vähän niinku: ku minä ostan ni myyjät kumartaa ja kaikki muut väistyy.
    tai toisin sanoen: ku mä sanon p###a ni sä kyykkäät.
    ei ne myyjätkään tota jaksa kauaa.
    joten sinä eli asiakas, mieti vähän omaa käytöstäsi, ei ne sun
    rahat ole ainoat maailmassa.
    itse empaattisen luonteen omaavana ihmettelen aina miten jengi ajattelee vain sitä omaa itseään, ihan kuin muita ei olisi!

    mitä tästä opimme: myyjäksi en ryhdy! tulee liikaa p###aa niskaan!
    tos pöydällä on purkki mis lukee HAISTA P###A >ota siitä!
  11. #11
    Noh,en nyt ihan tollasta tarkoittanutkaan....
    I want to die peacefully in my sleep like my grandfather. Not screaming in terror like his passengers.
  12. #12
    Kyllähän se niin on, että myyjän tehtävä on palvella asiakasta. Työskenteleehän hän "asiakaspalvelu" tehtävissä.

    Itsekkin toimin muutamana iltana viikossa ko nimikkeen alaisissa tehtävissä. Eniten kypsyy sellaisiin jotka ihan hyvin näkevät että minulla on toisen palveleminen kesken, mutta silti haluavat palvelua HETI. Ja ne on aina samat naamat, meillä käy joka ilta suunnilleen sama asiakaskunta.

    Itse kun olen kaupoilla niin odotan myyjän huomioivan minut, ja ehkä kysyvän tarvitsenko jotain apua, jos sanon että en, niin silloin haluan olla rauhassa.

    Ylimielisyys tiskin molemmin puolin on aika hirveetä
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  13. #13
    Menet kauppaan, hetken hiihdeltyäsi myyjä tulee;
    "Päivee, voinko auttaa jotenkin"
    "Eeeii, kuhan katselen"
    "Ok, ilmoittakaa jos tarvitsette apua"
    Sitten myyjä häipyy jonnekin taka-alalle odottamaan sitä katsetta että hei jätkä tule kertomaan saako tästä isompaa kokoa tai jotain vastaavaa...

    noooin se pitää mennä, jotakuinkin.
    Rakastan Itseäni
  14. #14
    Juuri noin.

    Tottakai on olemassa hankalia asiakkaita enkä itseäni sellaiseksi miellä. Odotan omaa vuoroani ja jos joku kama on loppu, niin ymmärrän ettei se ole juuri sen myyjän vika.

    Mutta jos lompsii liikkeessä puolikin tuntia ja myyjää ei kiinnosta edes se katsekontakti, niin onhan siinä joku pielessä. Miksi siellä sitten myyjää edes on? Mp-liikkeethän ei ole yleensä itsepalvelumarketteja.

    Samoin sanat "Päivää", "Kiitos" "Näkemiin" tai "Moi" ovat peruskäytössääntöjä kaikille, niin asiakkaalle kuin myyjällekin.
  15. #15
    Onneksi pääasiassa myyjät osaavat työnsä!
    Joillekin myyjille sana asiakaspalvelu on täysin tuntematon sana ja käsite. Palvelualalla sen luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta ei. Asiakkaan silmään pistää pienetkin asiat, joita myyjä ei välttämättä edes huomaa. Kaikesta voi antaa aina palautetta, myös asiakaspalvelusta, palautteen ei tarvitse olla "pahasti sanottua", vaan asiallisesti mainittua.
    Ja sellaiseenhaan liikkeeseen ei tule mentyä toiste, jossa ensimmäisellä kerran on saanut huonoa palvelua...
    Erilainen "nuori".
  16. #16
    jpette:n avatar
    Liittyi Feb 2003
    Rovaniemi... Nykyään jo hiukan pysyvämmin
    Jep jep... Näyttää olevan kyseisen firman tuotemerkki toi palveluhaluttomuus... Oon itse vieraillut tän putiikin Nakkilan konttorissa joka oli kuta kuinkin edellisten toisinto, mitään ei oo, kaikkea on vaikee tilata ja se mitä siel on niin se on jäätävän hintaista. Eräs mpyöräilevä kaveri kävi siellä vaihdattamassa fj:hn erästä tiivistettä joka oli jäänyt vaihtamatta kun ei kyseistä kumirinkulaa ollut. Laskuttamista ei unohdettu.
    * * *
    ...hyvät oli pirskeet. Toivottavasti jatkuvat muualla...

    Semper fidelis

    "Töistäni masentukaa, valtiaat! Ei muuta. Jättimäisen raunion saarsivat kaikkialta erämaat, levisi hiekka paljas, tasainen."
    P.B.Shelley
  17. #17
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (antti @ Maalis. 18 2003,10:24)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ylimielisyys tiskin molemmin puolin on aika hirveetä[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ylivoimaisesti paras kommentti tällä palstalla

    Olen aivan samaa mieltä.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  18. #18
    Tänään olin nakkilan myyntipisteessä ja olin ainoa "ihminen" kyseissä liikkeessä ja silti en saanut mitään palvelua vaikka olin rahat kourassa tiskillä!

    Myyjät kävelivät vain ohi tutkivat puhelimiaan
    Aprilia RSV 1000 R 04
  19. #19
    Pitäisköhän täältä lähettää palautetta ko. firmaan. Hittoako tollaisilla firmoilla tekee joissa jätkät viettää mieluummin aikaansa tiskin takana kuin asiakkaan kanssa.

    Jumankauta, ainakin pääkaupunkiseudulla PITÄÄ olla palveluasennetta muuten saa hakea leipänsä muualta!

    Erehdyin tosiaan kerran tänä vuonna ko. putiikkiin ja eikös "puhelinkeskustelustaan" häiritty jannu tokaissut kyselyyni että "noooooo-joo-oo" - siinä samassa tein jo päätöksen että löytyi kysymääni osaani tai ei niin tänne rahojani en anna. Ihan itseänikin hävetti kun jouduin "vaivaamaan" myyjää ja näyttämään kysymiäni laseja perin "hankalasti" avattavan myyntitiskin alta.


  20. #20
    "Ylimielisyys tiskin molemmin puolin on aika hirveetä"

    Näin sanoi joku. Osaltaan kyllä, mutta jos ihminen on mennyt töihin myyjäksi palvelualalle, niin silloin täytyy tietää, että arvostelua (kovaakin) saattaa saada osakseen.

    Ja jos asiakaspalvelussa oleva ei tiedä, että asiakas on AINA "oikeassa", vaihtakoon alaa.
  21. #21
    En tahtoisi yleistää näin rumasti mutta oma mielipiteeni on että maahantuojat ovat täysin pihalla olevat... masco,nakkila ym... , ei sen puoleen, kohta kun saadaan se eu direktiivi joka kieltää suomen tämän hetkiset työllistävät (eu komission mielestä kaupankäyntiä rajoittavat) kaupan portaat pois (tässä tapauksessa maahantuojat) pois välistä helpottuu a. tavaran saanti b. kukkaro (hinnat laskee todella paljon sillä maahantuojan periaate on: ostamme sisään tavaran jonka hinta meille on x, laitamme x:n perään yhden nollan lisää, näin saamme hinnan jonka JÄLLEEN MYYJÄT maksaavat meille, sitten kun vielä lisätään tuohon hintaan ne jälleenmyyjien keräämät voitot niin oho... yksi männänrengaskin maksaa miljoonan. Toivon että kukaan ei ota tästä viestistä takkiinsa
    C B R
  22. #22
    Kyllä kieltämättä joskus ihmetyttää, minkälaisia peräkylmän amiksia jotkut töihin ottaa.
    Eipä taida olla minkäänlaista asiakaspalvelualan koulutusta joillakin myyjillä, korkeintaan ehkä joku kahden päivän kirjekurssi "kuinka myyn autoni mahd. suurella voitolla" tai vastaava...
    Die, spamming faget.
  23. #23
    Viime kesänä asioin tuossa Nakkilan Tampereen myymälässä. Tarvitsin vaihdevaijerin Vespaan. Puhelimessa kertoivat, että löytyy, ja kävin hakemassa pois. Asennuspuuhissa paljastui, että olivat myyneet minulle kaasuvaijerin.

    Menin sen kanssa kauppaan. Paljastui, että ukko oli tiennytkin sen kaasuvaijeriksi. Sanoi, että hän ajatteli, että saa siitä tehtyä vaihdevaijerin, kun laittaa nipan.

    Olisi varmaan saanutkin, mutta se oli n. 5cm liian lyhyt...
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  24. #24
    Nakkilan Pyörän Konalan mlä on kyllä ihme paikka. Siellä ei todellakaan tarvitse pelätä myyjän kiinnostuvan asiakkaan tarpeista.
    Kaipa ne italopyörät revitään käsistä ilman myyntiponnisteluja, ja tarvikemyyntihän ei varmasti voi olla kannattavaa bisnestä.

    Jos olisin Herra Nakkila niin kyllä Konalassa vaihtuisi henkilökunta nopeasti.
    BMW R 1200 GSA
    Honda GL 1000 Caferacer

    EX
    BMW R1200RT
    Yamaha GTS
    Rocket lll
    Honda VFR1200
    Honda GL1800
    Honda ST1000 Pan European
    Honda Transalp
    Honda CB750
    Honda GL1000
    Yamaha V-max
    Suzuki GT125
    Nopeita Tunturi SuperSportteja 70-luvulla
  25. #25
    Olen aikalailla pyörinyt asiakaspalveluhommissa ja sanoisin, että sitä myyjää tarvitaan antamaan asiantuntemusta ja kertomaan tuotteesta.
    Sanotaan vaikka ajoasut.Kyllä minäkin osaan mennä hakemaan housut telineestä ja ostaa ne, mutta mitä kaipaan on myyjä, joka selittää tuotteiden ominaisuudet.Esim miksi pitää Gore-Texiä parempana, mihin tulisi kiinnittää huomiota housuja valitessa, mikä on ajoasento, miksi suojat, ovatko ne oikeilla paikoillaan minun pituuteeni nähden...?? SE on sitä palvelua-että myyjä auttaa asiakasta valitsemaan tuoteen joka on asiakkaalle SE OIKEA.Ja pudottaa vielä sitten hinnasta sopivasti, jotta asiakas poistuu liikkeestä tunteella että teki TODELLA hyvät kaupat.Hyvä mieli on nääs osa kauppaa.
    Varsinkin erikoistuotteet tänä päivänä ovat asiakkaalle vaikeita, kun ei kertakaikkiaan ole tietoa, siitä mihin suuntaan kehitys on niissä kulkenut ja miksi.Miellän kypärät ja useimmat moottoripyöräilylle tärkeät asiat juuri niiksi erikoisjutskiksi?? Entäs te?
  26. #26
    Kyllä sillä asiakaspalvelulla ja tuotteen esittelyllä (ystävällisellä ja todenmukaisella) on suuri merkitys ostopäätökseen kuin ostopäätökseen...!
    C B R
  27. #27
    "Noin toi homma on aina tuolla, kävin kerran ostamassa ilmanputsariöljyä, seisoin tiskillä purkin kanssa 10min odottaen liikkeen johtajan lopettavan puhelunsa siinä tiskillä.Toista myyjää ei ollut eikä ko. henkilö voinut samalla naputella sitä öljyä mulle. "
    sanoi joku tuossa aikaisemmin. Itselläni täysin sama tilanne paitsi, että hain jarrunestettä ko. puljusta.

    Ja kyllä niiden myyjien täytyy kyykätä silloin kun asiakas pyytää, yksi niistä palvelualojen riemuista. Ja juuri tästä syystä suosin myös muissa ostoksissa pieniä virmoja joissa saa kunnon palvelua ja on muutenkin mukava ilmapiiri kun taas marketeissa joissa saat ravata kärryjen kanssa 2km. etsiessäsi mansikkahilloa. Mutta mielipiteitä on varmastikin yhtä monta kuin meitä, mutta omani on, että kyllä palvelua pitää olla. Parista paikasta sitä olen saanut ja niitä myös muille suositellut.
    Ilmeisesti mopokauppa käy kuin siimaa niin pojilla tosiaan on varaa vetää sillä "ota tai jätä" asenteella. Itse en siitä kyllä perusta.
    Ei ole riemulla rajaa, kun Aprilialla ajaa.

    "Odottakaas vaan ens vuotta jumalauta" -Jysäri 2.8.03
  28. #28
    Kyllä myyjän tulee palvella ja olla saatavilla oikealla tavalla. Joka ei sitä osaa, olisi syytä vaihtaa ammattia - jopa omistajankin. Tosin omistaja saa palkinnon menestyksestään.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  29. #29
    Samankaltaiseen spektaakkeliin olen itsekin törmännyt konalan NPM:ssä.

    Tankkilaukku, kypärän visiiri ja hanskat jäi ostamatta viime kerralla. Useita kertoja olen sieltä jotain ajatellut hakea ja sama aivan käsittämättömän surkea asiakaspalvelu joka kerta.

    Noh, nyt on ainakin konalan toimipiste pannassa, haetaan sitten kilpalijoilta joissa sentään tajutaan asiakaspalvelun arvo.
  30.  
  31. #30
    Vähän off-topic, mutta kuitenkin.


    Kävin viime syksynä ostamassa töllön paikallisesta kodinkone liikkeestä, kun vanha alkoi olemaan todella resu ja oli hyvä tarjous lehdessä. No ei muuta kuin takki niskaan, ja menoks.

    Paikalle saavuttaessa ei myyjää ollut missään mailla ei halmeilla, no osaan katsella töllöjä ilman apujakin. Hetken aikaa tiirailtuani löysin mieleisen mallin eikä hintakaan ollut paha. Joskaan ei vieläkään myyjää.
    No sit siihen pölähti vähän vanhempaa asiakaskuntaa paikalle myöskin katselemaan uutta telkkaria, ja heti oli myyjä palvelemassa. No ajattelin että palvelkoon noita, jos noilla on vaik kiire. Sitten puskikin lisää porukkaa ja palvelu siirtyi suoraan niille minua ja rouvaani mitenkään huomioimatta. Siinä alkoi jo sappi kiehumaan et ***tu mitäs nyt.
    Sit näin kun yksi myyjä oli lähdössä jo kotia töittensä päätyttyä, ei muutakuin perään ja huikkaamaan et haluatkos tienata hyvät provikat. Kaveri oli heti juonessa mukana vaikkakin sanoi et siellä on kyllä myyjä jonka pitäis palvella. Sanoin kaverille et niin onkin, mut ei sille mun rahat tunnu kelpaavan, no kaveri kysy et mitäs haluaisit ja sanoin minkä töllön haluan ja sit sanoin et tarvitsen vähän tietsikka tavikkeitakin samalla + muuta krääsää. aikaa meni kaikkien haalimiseen noin 15min ja kaveri sai 550eikkaa kouraan rahaa ja sanoin et pidä ne hilut mitä siitä ylijää, ja kiitos palvelusta. katsoi hieman pahasti se oikea myyjä jonka harteilla kuulemma töllöjen myynti oikeasti on. Ja seuraavalla kerralla pitää olla todella maankaatava tarjous ennekuin sinne menen seuraavan kerran.
    Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750

    Skype to me
    <a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen