Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 87:sta
  1. #1
    Oli pakko kirjoittaa kommenttia tällaiseen foorumiin, kun tuntuu niin hullulta tämä nykymotoristien asenne: ei moikata kenellekään ja ollaan tosi diivoja??!! En tiedä johtuuko se suomalaisten äkillisestä rikastumisesta ja moottoripyörien mielivaltaisesta hankkimisesta (naapurille elvistelläkseen), mutta minun mielestäni motoristien yhteishenki on huomattavasti huonontunut. Jos on liika rahaa ja tuntuu, että naapurille on näytettävä, niin osta vaikka luxusvene ja kerro siitä naapurille. Toki on hyvä, että suomalaisilla on yhteisiä harrastuksia, mutta liika on liikaa eli jos omistat mp:n, ole sen arvoinen: "vaatimattomuus kaunistaa."
  2. #2
    Uusiomotoristina täytyy hieman ihmetellä kommenttejasi. Onko tosiaan tilanne mielestäsi tuollainen?

    Harrikkamiehet eivät ole muita moikanneet koskaan ja ikävä kyllä kevarimiehiäkään ei ole ennen eikä nykyäänkään moikkauskastiin huolittu

    Onko tilanne muuttunut, ei minun mielestäni *

    Ps. en ota nyt/vielä kantaa miten pitäisi olla
  3. #3
    En ole havainnut tälläistä. HD miehistäkin vain kerhotyypit ja nuorehkot liituraitahemmot eivät tunnu moikkaavan.

    Mutta ihan sama mulle, ei mun maailmani kaadu jos joku ei moikkaa takaisin. On tässä suurempiakin murheita/iloja kenties olemassa kun tarkkaan ajattelee.
  4. #4
    Minun kokemus on painvastainen, hammastyksekseni huomasin jo autokoulun mopolla liikkeessa ollessani etta kaikki moikkaa, niin HD't kuin muutkin. Ja minun taytyy tunnustaa etten kylla kauempaa edes erota onko alla kevari vai ei, tarpeeksi tekemista ajamisessa muuteskin

    Ja jos mina en joskus moikkaa, se johtuu siita etta on kadet taynna, enka voi laskea irti tangosta *uusmotoristi*
  5. #5
    Aina pitää moikata vastaantulevaa motoristia oli HD tai piikki tai mikä tahansa muu, vähitellen alkaa saamaan myös takaisin tervehdyksiä. Elikä asennekasvatusta....
    "Be careful out there"
  6. #6
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (patrika @ Huhti. 13 2003,08:48)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Minun kokemus on painvastainen, hammastyksekseni huomasin jo autokoulun mopolla liikkeessa ollessani etta kaikki moikkaa, niin HD't kuin muutkin. Ja minun taytyy tunnustaa etten kylla kauempaa edes erota onko alla kevari vai ei, tarpeeksi tekemista ajamisessa muuteskin *

    Ja jos mina en joskus moikkaa, se johtuu siita etta on kadet taynna, enka voi laskea irti tangosta * **uusmotoristi*[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Suurin osa motoristesta moikkaa, mutta myös tämän vuoden kokemuksella olen todennut tietyn harrikkaporukan jatkavan omaa perinnettään


    Ehkäpä se johtuukin siitä, että heillä on koko ajan kädet täynnä töitä

    vaikeuksien kautta takaisin baanalle
  7. #7
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kawamimmi @ Huhti. 13 2003,09:11)</td></tr><tr><td id="QUOTE">,Suurin osa motoristesta moikkaa, mutta myös tämän vuoden kokemuksella olen todennut tietyn harrikkaporukan jatkavan omaa perinnettään


    Ehkäpä se johtuukin siitä, että heillä on koko ajan kädet täynnä töitä

    [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Niin tai ne ei vaan kertakaikkiaan uskalla irrottaa kättä tangosta
    koska ne ajoominaisuudethan tiedetään.
    Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
  8. #8
    Meitä on moneksi. Jos liikennetilanne sen sallii, niin Tirektiivimörön handska kyllä heilahtaa niin piikeille kuin skoottereillekin. Olen täällä Kelmian Kuningaskunnassa havainnut näiden nk. maxiskoottereiden yleensä kuskaavan selässään hiukan varttuneempaa väkeä ja kyllähän nuo pääsääntöisesti tervehtivät siinä kuin muutkin. Eikä paikallisilla Harrikkamiehilläkään ole suurempia vaikeuksia asian suhteen.

    Pittää etitoita, kun joku tekkee kirjotsuvihreitä min tesktiin, pahuc!



  9. #9
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (MagnaMan @ Huhti. 13 2003,02:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Harrikkamiehet eivät ole muita moikanneet koskaan ja ikävä kyllä kevarimiehiäkään ei ole ennen eikä nykyäänkään moikkauskastiin huolittu [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Minä olen aina moikannut, ja reipas kädenheilautus on kaikunut vastaankin, paitsi tietyiltä tahoilta..
    En haluaisi yleistää, mutta monet Harley kuskit eivät morjensta...
    Toki on poikkeuksiakin

    Toki on uusmotoristejakin, jotka eivät vielä tunne perinteitä, ja heille annettakoon anteeksi moikkaamattomuuus
    Die, spamming faget.
  10. #10
    Aina pitää tervehtiä.... ainakin itse tervehdin kaikkia vastaantulevia mopoja, aina ei tervehditä takaisin => niitten häpee!!!!
    Tervehditään kun tullaan vastaan
    Fun is not a straight line
  11. #11
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE"> Jos on liika rahaa ja tuntuu, että naapurille on näytettävä, niin osta vaikka luxusvene ja kerro siitä naapurille.[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Eikös näin ole aina tupannut olemaan, tuollaisia naapureita on aina ollut!

    En ole myöskään huomannut tervehtimisen vähentyneen mp:llä ajaessa. Joskus vuonna 1993 satapiikkisellä ajellessani mp porukat morjesti silloinkin kiitettävästi. Nyt, kun on ihan oikea mopo niin tuntuu, että lähes kaikki moikkaa! Paitsi nyt nuo bandiitit yms. mc porukat!
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  12. #12
    Kyllä minäkin olen mielestäni huomannut että nykyään moikkaillaan vähemmän kuin ennen.....mutta suurinosa näistä ei suinkaan johdu siitä että ollaan nokkapystyssä vaan siitä että yksinkertaisesti alla on uusi mopo ja ajaminen vie kaiken keskittymisen.......näin siis luulisin.

    Kyllä itse nosta tassun pystyyn kaikille vastaan tuleville lajitovereille......mutta ei se maailma siihen kaadu vaikka se ei takaisin moikkaisikaan, jos suurin ongelma on se että motoristi ei moikkaa takaisin voinee sanoa että asiat on suhteellisen hyvin
    Ex hippi!
  13. #13
    Meikäläisen käsi heilahtaa takuuvarmasti, eikä yksikään 125-kuski jää morjestamatta. Muistan kun itse olin aloittanut piikin selässä ja oli hienoa kun isot pojat isoine pyörineen tervehti * . Siitä tuli pienelle miehelle uskomaton fiilis.

    Nuo HD-kuskit tervehtii vaihtelevalla menestyksellä mutta olen kyllä kämmenpohjaa silloin tällöin nähnyt. Toinen asia onkin sitten nämä GoldWing-kuskit. En voi sanoa kertaakaan nähneeni kättä irtoavan tangosta *



  14. #14
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Sebu @ Huhti. 13 2003,12:36)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Aina pitää tervehtiä.... ainakin itse tervehdin kaikkia vastaantulevia mopoja, aina ei tervehditä takaisin => niitten häpee!!!!
    Tervehditään kun tullaan vastaan * * *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    jep näin on.........meigä morjestaa jopa mp-poliisia mahtaa niillä suu jäädä auki.
    ja eikös se kuulu hywiin tapoihin terwehtiä ,niihän jo koulussa opetetiin ja mitä kewari jätkiin ja tyttöihin kyllä meigä niitäkin moikkaa. ja eiköhän melkein jokainen ole joskus alotellut kewarilla
    mullakin oli eka pärränä yamaha rd 125 cm vm 1972 ja myöhemmin enska honda mtx 125cm vm 1985
    eli muistetaan hywät tawat ja morjestellaan
  15. #15
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Toinen asia onkin sitten nämä GoldWing-kuskit. En voi sanoa kertaakaan nähneeni kättä irtoavan tangosta *[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Täytyy kommentoida, että minulla on aivan päinvastainen kokemus tuosta asiata! En muista yhtäkään Wing kuskia joka ei olisi moikannut! Viimekesänä turun motarilla tuli iso letka GoldWingejä vastaan ja jokainen tervehti, muutamia kyytiläisiäkin mukaanlukien. Itse sitten yritin huojuen parhaani mukaan tervehtiä takaisin! *
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  16. #16
    Sama kokemus täällä kuten edellisessä: kyllä tuntuu melkein kaikkien tassu nousevan - ja niin nousee minunkin!
    bon voyage...
  17. #17
    minä moikkailen myös kaikkia pyörän kokoon tai malliin katsomatta * toiset moikkailee takaisin, toiset ei. so what! ei se maailma siihen kaadu ja yritän aina ajatella, että hän joka ei moikkaa on joku aloittelija, kuten itsekin olen, ja juuri sillä hetkellä tuntuu siltä, että on parempi pitää ne molemmat tassut ohjaustangossa kiinni. turvallisuus ennen kaikkea * mutta kieltämättä tuntuu mukavalta kun itse moikkaa ja toinen vastaa siihen. ihan kun olisi samaa perhettä...motorismi yhdistää. tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken *
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
  18. #18
    Kyllähän sitä kaikkia motoristeja pyrkii moikkaamaan jos vaan näkee, tosin joskus kesällä on muutakin katseltavaa joka vie huomion tieltä pois
    Maybe it was just a dream

    Sometimes things ain´t what they seem

    Better not fool with things you don´t understand
  19. #19
    Kyllä kaikki vastaantulevat prätkät ovat räpylää heiluttanut, ja sieltä takaa minäkin olen morjestanut silloin kun olen huomannut..
    Kaikki on mahdollista, kun ottaa tarpeeksi vauhtia... *
  20. #20
    Kyllä mulle on moikattu takas lähes aina..
  21. #21
    Kyl mä ainakin moikkaan kaikkii ketkä vaan huomaan!! Jos joku ei heilauta räpylää takas ni se on ihan sen oma ongelma ja se siitä.
    Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus.
  22. #22
    On muuten koominen tilanne kun jossain mutkapätkällä tulee vastaan joku yli 20-30 pyörän letka ja koitat siinä sitten ajaa räpylä pystyssä useamman sata metriä, mutkaista tietä yhdellä kädellä, kohtelias kuski kun olet.

    Itselleni kävi kerran näin kun ajelin Turun suuntaan ja vastaan pölähti eräällä pikkutiellä kunnon sohvaletka. Mutta jumankauta, minähän morjenstan
  23. #23
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (bellamoto @ Huhti. 13 2003,16:27)</td></tr><tr><td id="QUOTE">,yhdistää. tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Paitsi ammattiautoiliat kuten rekkakuskit moikkailevat
    toisiaan.
    Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
  24. #24
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jussi @ Huhti. 13 2003,19:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mutta jumankauta, minähän morjenstan *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Johan se armeijassa opittiin, se tervehtiminen
  25. #25
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (bellamoto @ Huhti. 13 2003,15:27)</td></tr><tr><td id="QUOTE">tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Riippuu vahan varmaan autosta. Aikanaan kuplavolkkariani tervehti muitten samanlaisten lisaksi myos harrikkakuskit (miksi, en tieda, ehka minoon vaan niin sopo)

    Ja nykyisellaankin lajitoverit tervehtii, mut eipa meita niin paljon olekaan
  26. #26
    Kyllä tuolla tiellä useimmat morjestaa jopa HD-miehet.Tietysti ihan joka tilanteessa ei pysty itsekkään heilutteleen mutta yritän edes nyökytellä.

    Usein ne jotka eivät morjestele ovat juuri niitä HD-miehiä jotka ovat ns.kerhomiehiä kuten Jussi jo mainitsikin,mutta jos nekin tulee yksin vastaan on ne kyllä pruukanneet morjestaa.

    NO, minä morjestan ainakin kaikkia!!!
  27. #27
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (patrika @ Huhti. 13 2003,20:09)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Riippuu vahan varmaan autosta. Aikanaan kuplavolkkariani tervehti muitten samanlaisten lisaksi myos harrikkakuskit (miksi, en tieda, ehka minoon vaan niin sopo)[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    jaa, no mulla taitaa olla sitten se ns tavallinen tusinatavara kotilo, jolle ei viitsitä edes moikkailla, ja enhän mä ole edes söpö, joten ehkä siinäkin syy...nyyh, nyyh. en arvannutkaan, että se näkyy niin kauas!!! täytyy hankkia sellaiset tv-ruudun kokoiset aurinkolasit...mutta tässähän se ero just motoristien ja autoilijoiden (ja ammattiautoilijat on eri juttu) välillä onkin. motoristit (siis useimmat) moikkailevat kaikkia pyöriä kokoon ja näköön katsomatta..
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
  28. #28
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jussi @ Huhti. 13 2003,19:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">On muuten koominen tilanne kun jossain mutkapätkällä tulee vastaan joku yli 20-30 pyörän letka ja koitat siinä sitten ajaa räpylä pystyssä useamman sata metriä, mutkaista tietä yhdellä kädellä, kohtelias kuski kun olet.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Nyt on paikallaan neuvo turvalliseen moikkailuun tällaisissa letkatapauksissa, joita vastaan ajetaan kämmen näkyvillä: Pystyt kyllä vasemmalla kädelläkin ohjastamaan -ainakin työntämään ja tukemaan- kun pidät kättäsi ranteen kohdalta kahvan päässä(käsi osoittaa vasemmalle), kämmenpuoli eteenpäin.

    Jos tanko on kustomityyliin hyvin jyrkkä ja joudut pitämään kättäsi tangon päällä kämmenpuoli eteenpäin, saattaa se olla vastaantulevan näkökulmasta poliittisesti arveluttavaa

    Terv. ULoop
  29. #29
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (ULoop @ Huhti. 13 2003,14:04)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Meikäläisen käsi heilahtaa takuuvarmasti, eikä yksikään 125-kuski jää morjestamatta. Muistan kun itse olin aloittanut piikin selässä ja oli hienoa kun isot pojat isoine pyörineen tervehti * . Siitä tuli pienelle miehelle uskomaton fiilis.

    Nuo HD-kuskit tervehtii vaihtelevalla menestyksellä mutta olen kyllä kämmenpohjaa silloin tällöin nähnyt. Toinen asia onkin sitten nämä GoldWing-kuskit. En voi sanoa kertaakaan nähneeni kättä irtoavan tangosta *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    täysin samalla tavalla täälläkin!!!!!!!!
    tos pöydällä on purkki mis lukee HAISTA P###A >ota siitä!
  30.  
  31. #30
    Minusta tuo tilanne ei ole ollenkaan niin huono kuin tuossa alussa kerrottiin, kyllä henkeä porukassa vielä on ja lapaset heiluu kohdatessa.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen