Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Aina moikataan , jopa mopomiehille kun maantiellä sattuu vastaan
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #62
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Minäpä se vilkuttelen kaikille.
    Onpa tasan muiden huoli vilkuttavatko takaisin vai ei.
    Tarvitaan siinäkin varmaan luoneteen lujuutta, kun tekis mieli lapastella
    takaisin, mutta kun pitää olla niin kova, että ei .. mutta mieli tekis.

    Kuten sanoin, niin aika moni moikkailee. Harvat tekevät moukkamaisen
    vaikutelman jos/kun eivät moikkaile. Itsehän itsestään kuvan antavat.
    Jos haluavat vaikuttaa dorkilta, niin syytönhän minä siihen olen.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  3. #63
    Lainaa (MattiR @ Loka. 01 2003,23:31) kirjoitti
    Kuten sanoin, niin aika moni moikkailee. Harvat tekevät moukkamaisen
    vaikutelman jos/kun eivät moikkaile.
    Olen useasti kuluneena kesänä tehnyt sen havainnon, että moikkailematon kaveri ajaa kokomustissa gore-tyyppisissä ajovermeissä XX:ää. Taitaa olla sen verran epävakaa peli, että ei arvaa irrottaa yhtäkään kättä ohjaustangosta? * *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  4. #64
    Lainaa (JRM @ Huhti. 13 2003,19:58) kirjoitti
    Lainaa (bellamoto @ Huhti. 13 2003,16:27) kirjoitti
    ,yhdistää. tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken eukkuasullekkin: *eukkuasullekkin:
    Paitsi ammattiautoiliat kuten rekkakuskit moikkailevat
    toisiaan.
    Ja kuulema myös kuplakuskit.
    "peli on menetetty"
  5. #65
    Ja aina kun vaan on mahdollista, tervehdin, jos ei voi käsiä just sillon irrottaa niin konstit on monet...jos ei takaisin tervehdystä tule niin ei se mun murhe ole
    "Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
  6. #66
    Tjaa taidan olla vähän jäävi sanomaan mitään aiemmista vuosista, kun ei ole ollut omaa pyörää mutta parinkuukauden takaisesta hankinnasta lukien, vilpitöntä saldoa.

    Moottoripyöräilijät pääsääntöisesti morjenstavat toisilleen, paitsi joskus tiukassa mutkassa tms. vaikeassa paikassa. Tämän kyllä ymmärrän.

    HD kuskit ei liiemmin moikkaile, ainakaan ne joilla on nahkaliivit päällä.

    Piikikuskit ei moikkaile. Tosin sanottava että tässä viimeviikolla Helsingissä tuli kaksi (2) piikki kaveria vastaan jotka moikkasivat. Olivat vielä eri porukkaa.

    Moposkuskit on kiukkusen näköistä porukkaa. Kerran "erehdyin" moikkaamaan, näytti keskisormea. Enää en vilkuttele.

    Minulle ei läheskään kaikki moikkaa koska tuo TA näyttää vähän piikki endurolta edestäpäin. Nuo kahvasuojat eivät paranna vaikutelmaa. Appiukon nakupyörällä kaikki moikkaa, siis nekin jotka minua ei moikkaa kun olen omalla pyörälläni. Eli on asenne ongelmaa on kyllä isojen pyöräilijöiden keskuudessakin. Itse moikkaan kaikkia. Ennen mennään vaikka ojaan kun jätän moikkaamatta varsinkin jos minulle moikataan ensin.

    BTW tuota .ORG tervehdystä (etusormi pystyssä, käsi kahvassa) ei voi tehdä juuri noiden kahvasuojien takia, kukaan ei näkisi. Eli kun vastaan tulee kaveri TA:lla käsi JA sormi pystyssä se olen sitten minä *
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  7. #67
    Lainaa (JRM @ Huhti. 13 2003,19:58) kirjoitti
    Lainaa (bellamoto @ Huhti. 13 2003,16:27) kirjoitti
    ,yhdistää. tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken eukkuasullekkin: *eukkuasullekkin:
    Paitsi ammattiautoiliat kuten rekkakuskit moikkailevat
    toisiaan.
    Juu, kyllä autoilijatkin moikkailevat omissa piireissään, esim. bussikuskit, rekkakuskit, matkailuautoilijat, karavaanarit, yms. Ei myö motoristit ainutlaatuisia siinä olla, mutta hyviä kyllä.
    Reissuverkko

    - Naura itelles ennenku muut kerkiää. -

    - Emmie mittää tiiä, ku mie vain istun kyy'issä. -

    "Ja nyt onkin jo aika kiiruhtaa
    pahaa tekemään ja syntiä
    sen lyhyen ajan mikä jäljellä on."
    - Harriet Löwenhjelm, runoilija

    "Harrasta seksiä talvella, älä kesällä. Syksyllä ja keväällä se tärvelee vähemmän kuin muulloin, mutta aina se rasittaa ja haittaa terveyttä." - Pythagoras, filosofi
  8. #68
    Lainaa (Lake @ Loka. 02 2003,07:59) kirjoitti
    ORG tervehdystä (etusormi pystyssä, käsi kahvassa) ei voi tehdä juuri noiden kahvasuojien takia, kukaan ei näkisi.
    Miten kehvelissä sinä tai joku muu ehtii skannaamaan vauhdissa etusormien asennon, kun sormikäsi vielä on kahvassa. Naapurilla musta puku ja mustat ajorukkaset ja tummavärinen pyörä. Tarttisko pyytää toppaamaan tarkistuksen vuoks.

    Minä nostan räpylän kuin liikennepolliissi. Näkyy varmasti jos ei sokee.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  9. #69
    kyllä nostan räpylää aina kun vaan pystyn...pari kertaa jäi väliin tänä kesänä,eka kerta oli molemmille käsille käyttöa risteykses ja toisel kerralla tuli pari muoviluotia vastaan ihan v...n kovaa mutkatiellä.ekalle ehdin morottaa. kerrankin oli luodit oikeissa käsissä eikä tientukkona
  10. #70
    Kyllä ainakin täällä itäsuomessa on lapanen noussut kiitettävästi... * varmaan 98% vastaantulevista motoilijoista on tervehtinyt, ainakin jos itse moikkaan ensin. Pari piikkikuskia on jättänyt moikkaamatta, vaikka itsekkin piikillä ajelen

    Ja kyllähän se mieltä lämmittää, kun ihan isoilla customeillakin liikkuvat morottavat 2-tahtista kyykkypiikkiä *
  11. #71
    Lainaa (makesake @ Huhti. 13 2003,02:33) kirjoitti
    Oli pakko kirjoittaa kommenttia tällaiseen foorumiin, kun tuntuu niin hullulta tämä nykymotoristien asenne: ei moikata kenellekään ja ollaan tosi diivoja??!! En tiedä johtuuko se suomalaisten äkillisestä rikastumisesta ja moottoripyörien mielivaltaisesta hankkimisesta (naapurille elvistelläkseen), mutta minun mielestäni motoristien yhteishenki on huomattavasti huonontunut. Jos on liika rahaa ja tuntuu, että naapurille on näytettävä, niin osta vaikka luxusvene ja kerro siitä naapurille. Toki on hyvä, että suomalaisilla on yhteisiä harrastuksia, mutta liika on liikaa eli jos omistat mp:n, ole sen arvoinen: "vaatimattomuus kaunistaa."
    Minä en moikkaa muita motoristeja. Mutta autoilijana moikkaan kaikkia muita autoilijoita. Olen oppinut nykyisin ohjaamaan autoani varpailla, jotta voin keskittyä kaikkien moikkailuun kaksikätisesti.

    Miksi kukaan ei sano minulle terve kun kävelen Stockmannilla, mutta kaikki tulevat höpöttämään kun näkevät minun tallustelevan arktisen tutkimusaseman lähellä. Outoa, perin outoa. Tätä sietää pohtia.

    Hyviin tapoihin kuuluu myös aamuisin kysyä metrossa (etenkin Tokiossa) jokaiselta kanssamatkustajalta mitä kuuluu ja mihin on menossa. Se on virkistävää.

    Morituri te salutant
    Nämä ovat vain omia, henkilökohtaisia mielipiteitäni. Ei minkään muun tahon.
  12. #72
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  13. #73
    Asia vilpitön. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  14. #74
    Lainaa (FJ20 @ Loka. 02 2003,17:36) kirjoitti
    Lainaa (Lake @ Loka. 02 2003,07:59) kirjoitti
    ORG tervehdystä (etusormi pystyssä, käsi kahvassa) ei voi tehdä juuri noiden kahvasuojien takia, kukaan ei näkisi.
    Miten kehvelissä sinä tai joku muu ehtii skannaamaan vauhdissa etusormien asennon, kun sormikäsi vielä on kahvassa. Naapurilla musta puku ja mustat ajorukkaset ja tummavärinen pyörä. Tarttisko pyytää toppaamaan tarkistuksen vuoks.

    Minä nostan räpylän kuin liikennepolliissi. Näkyy varmasti jos ei sokee.
    Juuri siksihän nostankin käden JA sormen pystyyn. Kyllä siinä kaveri joka ajaa kuin vapauden patsas luulisi näkyvän
    Joo itselläni myös on musta puku ja hanskat. Osaksi tästäkin syystä jos nostaa kättä sivulle (sormi pystyssä) luulisi näkyvän a) joko ORGgilainen tai B)kaveri joka näyttää finkkua
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  15. #75
    Lainaa (HeeboR1 @ Loka. 03 2003,00:32) kirjoitti
    Tietämättömyyden. Perustelen sitä sillä, että pyrin ammentamaan lisää tietoa mm. tätä palstaa lukemalla. Kun minulle on nyt selvinnyt, että moottoripyöräilijöitä pitää tervehtiä, aion sen tehdä. * virtuaalitervehdyskin on hyväksi.
    No nyt kun asia sulle selvis, niin saatiin yks moikkailija lisää

    Mä kun olenkin epäillyt kaikkia niitä moikkaamattomia heeboiksi
    Tulin, näin, koitin
  16. #76
    Hehheh. Eikai kukaan olisi vähän trollannut.



    ko. aihehan toistuu esmes söhmissä about kerran kahessa kuukaudessa, nyt se on näemmä levinny eri mp aiheisiin foorumeihinkin..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  17. #77
    Moneksi on meitäkin.

    Naapurissani (ihan vieressä) asuu toinen motoristi. Hän ei ole koskaan moikannut takaisin, vaikka tullaan kotinurkalla vastakkain molemmat mopoilla!

    Ja pakko tarkentaa, että tällä hemmolla ei ole HD eikä GoldWing.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  18. #78
    itse moikkaan aina kun huomaan ja ei satu just olemaan kädet täynnä ohjaamisesta, joskus jopa skootterilla ajelevia teinityttöjä . On tämä viestiketju nyt saanut aikaan sen että tulee aina paha mieli kun huomaa vastaantulijan vasta kohdalla, eikä kerkeä vastata tervehdykseen
    - Vesa ZZR1100

    "jos 80km/h ei ole riittävä nopeus, tie on joko liian leveä tai liian suora"
    - tuntematon
  19. #79
    Mä moikkailin jo PV:llä ajellesa moottoripyöräilijöille (ku ne oli niiiiiii siistejä ja isoja!!!!;)), MONI moikkas takaisinpäin! Siinä oli fiilistä....

    Nykyään moikkaan KAIKILLE kokoon katsomatta.... Jos jossain on vaik mopo-poikia parkissa ja ne tuijottaa pyörää ni eiku lapaa pystyyn ni kyl niille hymy nousee huulille ja ne moikkaa (HUOM-eikä musta ulospäin välttämäti huomaa et oon naikkonen)!

    Töissäkin ku vasta harjoittelijana olin ja pomo tuli kyytiin kattoon et miten mä ajelen.... Nii se ihmetteli SUUREEN ääneen et VIT**AKO mä KAIKILLE moikkaan..... * Siinä ku meni niin linja-autot, rekat, kuorma-autot ja traktorit.... *
    (pitihän niitä maatalon isäntiä moikata.... Ei tiiä vaik sen mamma ois asiakkaana!!!! )

    Ei kaikki tosiaan moikkaa.... Johtuneeko ylpeydestä, pään sisällöstä, huomaamattomuudesta (käy joskus itselleki) vai mistä, sitä en tiiä....

    Mut MÄ moikkaan!!!! *

    LISÄÄN vielä, et ei se moikkaamattomuus ole TODELLAKAAN merkkiin sidottu.... Täälläpäin ainakaan. Paikalliseen kerhoonkin mahtui jo aikoinaan KAIKKI merkit.... Myöhemmin jotkut fanaattisemmat sit perusti omat merkkikerhot mut ei se moikkailua lopettanut!

    Olen puhunut.



    Tosimotoristi käy turvallaan ainakin kerran uransa aikana.... NIINHÄN?!?!?
  20. #80
    Kyllä mielestäni tuo moikkaamattomuus johtuu juuri pääsääntöisesti siitä ettei huomata ajoissa.Aikanaan kun harrastin vaunuilua ja vedin asuntovaunua niin karavaanareilla on tapana moikata,niin en välillä huomannut vastaantulevaa kun olin ns omissa maailmoissa.(ja as.vaunu/auto on iso laite vs moottoripyörä.)Onhan tietysti ääripäitä ns kyykyt ei moikkaa kustomeille ja päinvastoin.Hd kuskit ei moikkaa kellekkään varsinkaan Wannabe japsikustomisteille kun American iron ei oo pyllyn alla.Kaikki Hd kuskit on rikollisia,ei niitä kannata moikata.Ja japsikustomistit on pikkurikollisia.Muoviluotimiehet on kaikki bombereita jotka keulii ja ajelee muista piittaamatta 250km/h yleisillä teillä.Ei niitä kannata moikata.Parempi vaan pitää kiinni stongasta ja jättää moikkailematta.Mistä sitä tietää mikä rikollinen sieltä pyyhkäsee HD:llä/Kamikazejapsilla jne vastaan.Ettei VAAN leimaudu kanssarikolliseksi.


    Ps TÄMÄ ON OSIN satiiria kun ei aina tiedä on onko joukossa tosikko.Joten ei muuta kuin iso MORIENTTES
  21. #81
    Lainaa (salamanteli @ Loka. 03 2003,11:07) kirjoitti
    itse moikkaan aina kun huomaan ja ei satu just olemaan kädet täynnä ohjaamisesta, joskus jopa skootterilla ajelevia teinityttöjä *.
    kukapa ei moikkaa skootterilla ajavia teinityttöjä
    "Kids, you tried your best, and you failed miserably. The lesson is... Never try." - Homer Simpson
  22. #82
    Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä. Keskustelua on käyty tässäkin foorumissa aiemmin:
    TÄÄLLÄ ja
    TÄÄLLÄ ja yksi hyvä keskustelu löytyy
    TÄÄLTÄ

    ...muitakin on...
    Ja kyllä mä moikkailen



    - Fly on, little wing... -
  23. #83
    Lainaa (hessu @ Huhti. 14 2003,08:24) kirjoitti
    Yleensä kyllä moikkaan kaikkia jotka tulevat vastaan jos en ole omissa mailmoissani ja en kerkiä huomaamaan *:huom: Välillä käy niin, että vastausta ei tule takaisin mutta ei se minua ainaskaan häiritse.Eiköhän ne ketkä jättävät moikkaamatta niin tee sen seuraavalla kerralla *:naurunaama:
    Käsi on pystyssä aina kun ehtii ja huomaa, se on ihan sama tuleeko Harrikka, prätkäkyttä tms vastaan, joskus vahingossa heilauttaa kättä mopollekkin ovat meinaan nykyään monet ihan kevarin näköisiä edestäpäin, eikä sekään harmita. Räpylät heilumaan
    K1600GTL
  24. #84
    Pyörällä liikkuessa tulee kyllä nostettua räpylää aina muille motoristeille.

    Tulee välillä moikattua autolla liikkuessakin kakspyöräsille.
    Niin ja pitää kyl aina käydä kyselemässä jos näyttää, että jollain motoristilla on probleemia.
    Voima on nopeutta, nopeus on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
  25. #85
    Mulla on tapana tervehtiä kaikkia vastaantulevia motoristeja ja kyllä melkein kaikki tervehtii takaisin. Monet tulevat juttelemaankin esim. jossain huoltoaseman tai kaupan pihalla. Mukava juttu, puhuttavaa riittää kun on yhteinen kiinnostuksen kohde! *
  26. #86
    Lainaa (bellamoto @ Huhti. 13 2003,16:27) kirjoitti
    tällaista moikkailua ei koskaan tapahdu autoilijoiden kesken
    Tuota, kuppeli Folsulla kun ajelee niin suurin osa Kupla ja "Työvis" (eli Kleinbuss) kuskeista morjestaa kyllä, johtuneeko siitä että "Folsu" on samalla lailla harrastus kuin moottoripyöräkin eikä pelkkä kulkupeli?! Mene ja tiedä.
    Kyllähän minäkin yritän viuhtoa kun joku tulee kakspyöräisellä vastaan mutta aina en huomaa kun katselen muualle tai muuta tai sitten on niin kuin Patrika sanoi että kädet on täynnä (uusionaismotoristi myös).
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  27.  
  28. #87
    Sekä harrikka että wingi-kuskit ym."homosohva" kuskit morjestavat kärkkäämmin kun tupperware ojusten ajajat.
    Samapa tuo minulle. Taitaa vaan yleensä olla niin että ajatellaan että morjestan vasta jos vastaantulija morjestaa ja sit kun toinen ajattelee samalla tavalla niin eihän siitä mitään tule.


    Muista moottoripyöräilijöiden asenteista (liikennesääntöjen halveksuminen yms.) en jaksa tässä kommentoida.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123