Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 87:sta
  1. #31
    Räpylä pystyyn vaan, jossei juuri ole parempi kanttaus menossa.
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  2. #32
    Yleensä kyllä moikkaan kaikkia jotka tulevat vastaan jos en ole omissa mailmoissani ja en kerkiä huomaamaan Välillä käy niin, että vastausta ei tule takaisin mutta ei se minua ainaskaan häiritse.Eiköhän ne ketkä jättävät moikkaamatta niin tee sen seuraavalla kerralla
    BMW 1200 LT
  3. #33
    Aina moikkaan kun vaan huomaan. Ja yleensä nousee räpylä myös vastaan. Ei tilanne ainakaan minun mielestäni ole huonontunut.
    Elämäni hyödyllinen opetus on se, että idiootit ovat yleensä oikeassa.
  4. #34
    Jeps, olen samaa mieltä että kyllä kaikkia morjenstetaan ja harvoin jää "morjenstus" ilman vastausta...

    Voisiko makesake joka aloitti keskustelun hieman valaista tätä hänen kokemustaan lisää? Missä/milloin/ketkä eivät moikkaile takaisin? Onko hän törmännyt "moikkailemattomuuteen" säännöllisesti...?
  5. #35
    Aina morjestetaan jos vaan oma liikennetilanne sallii, eikä putkinäkö ennaltaestä asiaa
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  6. #36
    Ekat morjestamiseni oli kyllä niin maaseututyyliä kuin olla ja osaa - käsi n. naaman korkeudella mutta nyttemmin hieman vauhdista riippuen käsi irtoaa hitusen tangosta tai vähintään sormet sojottaa sivulle - vastaantulijan pyörätyypistä tms. riippumatta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #37
    ei sen väliä kuka sen aloittaa.. ISO MORJENS kaikille
    Jos kerran elämä alkaa 200km/h ja loppuu 300km/h niin tulen elämään ikuisesti...
  8. #38
    Kyl meitsille ainaki yleensä moikkaillaan vaik kevarilla kurvailenkin....
    Toiset on luotuja kulkemaan!
  9. #39
    Juu kaikkia tervehdin,merkkiin,kokoon tai malliin katsomatta. Muistan kans kun kevarilla ajeli niin tuli hyvät fiilikset kun "isot pojat " morjesteli takaisin. en tiedä kun on tossa kuormurissa se "lälläri" et tarviskohan mun ängetä vielä sekin pyörään ni vois "huudella" siihenkin ja kirota yhdessä polliisien tutkia ja ylikuorma puntareita mulla on melkein koko ajan tassu pystys olin sit töissä tai vapaalla
  10. #40
    Kyllä aina moikataan tosiaan jos vain huomaa ja liikennetilanne sen sallii. Jos ei pysty käsiä jostain syystä juuri irrottamaan niin ainakin nyökäytän päätä. * * *
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
  11. #41
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (norppa @ Huhti. 15 2003,10:05)</td></tr><tr><td id="QUOTE">joskus jopa harmittaa kun jää toisen käpälä huomaamatta esim motarilla jossa tulee usein mietittyä muuta kuin vastaantulevia.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Tää kans yrittää morjenstaa jokaista vähänkin moottoripyöräilijän näköistä... Oli sitten kevari tai GoldWing. Ja joskus oikein hävettää, jos ei oo huomannu moikata toista, kun on vaikka niin keskittynyt "hallintalaitteisiin"...

    Eli: jos en morjesta, niin ei saa loukkaantua *

    Enkä oo kyllä huomannu, että joku tietty ryhmä ei moikkaisi tien päällä. Toki joskus ei käsi nouse, minkä tulkitsen vapaasti niin, että eipä tainnut minua huomata.

    Saispa jo pyörän huollosta ja flunssan hel***tiin, niin pääsis *
  12. #42
    No kyllä ainakin minä morjestan aina kun vain voin, tuli vastaan sitten mikä tahansa kaksipyöräinen moottorikäyttöinen yli 50cc vehje... *
  13. #43
    Ennen vanhaan (60 luvulla) muistan kuinka isäni aina moikkasi saman merkkisillä autoilla ajavia. Silloin ei autoja ollut niin paljon kuin nykyään. Nykyään ei samaa enää ole.
    Onko motoristeille käymässä samoin. Pyöriä tulee liikenteeseen niin paljon ettei jaksa hanska ojossa enää ajella.
    Vielä ei tilanne ole niin paha. Kyllä käsi heilahtaa kun vain lajitoverin näen.
    Intruder - totta kai. M1800(Espoo)
  14. #44
    Kyllä mäkin oon moikannu kaikkia, ja suurin osa on myös. Aina välillä on ollut yksilöitä syventyneenä omiin juttuihinsa...
  15. #45
    Minä olen tassu ojossa aina kun vaan huomaan ja pystyn! Se on sitten sen vastaantulijan murhe, jollei viitsi tervehtiä. Luulenpa kumminkin että valtaosa näistä moikkaamattomista on vain niin omissa ajatuksissaan tai on joku tilanne päällä, jottei huomaa/pysty tervehtimään. Itseäni ainakin harmittaa vietävästi, jos silmäkulmasta vasta huomaan että siinähän tuli kaksipyöräinen vastaan, enkä kättä nostanut. En ole huomannut mitään sellaista että tervehtiminen olisi vähentynyt, ihmettelenkin vähän että missä tuota tuollaista nurkkakuntaista käytöstä oikein ilmenee...?
  16. #46
    joo kyllä mä moikkaan aina kaikkia motoristeja,skoottereita,harrikoita ja joskus jopa tuttujakin. sitä ei vaan tahdo nähdä niitä kaikkia ku on niin paljon tekemistä sen,mikä se nyt oli mist pidetään ajaessa kiinni,kanssa.
  17. #47
    Joskus kun ajelee imatran motarillakin niin huomaa kun aidan toiselta puolelta toiselta kaistalta nousee kättä pystyyn ja tietty heilauttaa takaskin Tosin joskus motarilla ei tuu morjestettua takaisin kun ei aina heti huomaa
    Maybe it was just a dream

    Sometimes things ain´t what they seem

    Better not fool with things you don´t understand
  18. #48
    Omat havaintoni ovat, että ryhmistä piikkiset ja uusmotoristit löytyy enemmän näitä "en tervehdi"-tyyppejä. Samaten isoilla uutuudenkiiltävillä kyykyillä ajavilla (uusmotoristeja? vaikea tietää umpikypärän takia) on sama taipumus.
    Kumma sinänsä ettei kevarisuharit tapaa lajitoveriaan moikata, kertonee jotain asenteesta.

    Mutta siihen tunnepuoleen... moikkaan jos moikkaan, toinen moikkaa jos moikkaa. En mä sitä sen enempää ajattele enkä ota paineita, on muut asiat tärkeempinä mielessä (tissit yms. )
    Saattaa asenteeni johtua myös siitä, etten koe erityistä yhteenkuuluvuuden tunnetta muiden motoristien kesken. Johtuu eräästä marginaaliharrastuksesta, jossa on todella nähnyt mitä yhteenkuuluvuus ja ryhmähenki on, motoristien keskenäinen ystävällisyys on kaukana siitä ystävällisyydestä.
  19. #49
    Juup, täytyypi munki sanoa et kyllä aina tekis mieli tervehtiä kaikkia, mutta kun on siinä ajossa vielä hiukan epävarmuutta. Hengessä ollaan kuitenkin mukana ja leveä hymy varmana näkyy! Enkä varmaan olis komea näky ojan pohjalla kopteria ylös kiskomassa...
  20. #50
    Kaikkia mopoa isommilla ajavia motoristeja moikkaan, mikäli vain ehdin ja huomaan.

    Vanha mutta kankea...
  21. #51
    Ilmeisesti moikkaaminen on verissä.... Tänään ajoin isolla kotilolla ja moikkasin motoristeja * Toivottavasti kaikki vastaantulevat motoristit näkivät moisen *(matka Joroinen-Järvenpää klo 10.20 - 13.00) *
    vaikeuksien kautta takaisin baanalle
  22. #52
    Täyttä paskaahan se o, tossa 3pv hesassa / hesan lähistöllä kruisaileena tuli seurattua asiaa.
    Itse moikkasin tasan jokaiselle joka tuli vastaan jos vaan pystyin, takasi moikkas 1/5 osa.
    Uusmotoristit saksasta tuoduilla pyörillään ei joko tiedä ko. tavasta tai sitten ne vaan ei uskalla stongasta irrottaa otettaan. Ja ihan sama millasella pyörällä ne ajaa.
    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  23. #53
    ehkä porukka alkaa puuroutumaan tuohon, varsinkin kaupung(e)issa alkaa 'puuduttamaan' käpälän heilutus jos ajelee vähänkään enempää rundia. meinasin jo itsekkin jättää morjestelematta kun/jos tuossa keskustassa pyörii.

    mites muissa maissa ?? pyöriä varmaankin niin paljon jossain italiassa ettei ole mitään järkeä enää veivata käpälää jokaiselle.

    suomessa pyörät olleet kuitenkin kohtuu harvinaisia tienpäällä (paitsi nyt viimevuosina lisääntyneet todella paljon) joten toisen motaristin näkeminen tienpäällä ollut vähän harvinaisempaa ja siksi tervehditty 'kanssaveljeä'.

    ja kyllä edelleenkin heiluttelen käpälää kun vastaan joku tulee (vaikka ajelenkin saksasta tuodulla muoviluodilla , paitsi hd/custom pyöräilijöille ei oikeen jaksa vaivautua elleivät heilauta ensin. (jos olis ylim. paalua niin ostaisin HD:n ihan sen takia että vois heilutella käpälää kaikille muille paitsi HD kuskeille )
    aika multaa muistot
  24. #54
    Lainaa (flakki @ Huhti. 22 2003,21:15) kirjoitti
    Täyttä paskaahan se o, tossa 3pv hesassa / hesan lähistöllä kruisaileena tuli seurattua asiaa.
    Itse moikkasin tasan jokaiselle joka tuli vastaan jos vaan pystyin, takasi moikkas 1/5 osa.
    Uusmotoristit saksasta tuoduilla pyörillään ei joko tiedä ko. tavasta tai sitten ne vaan ei uskalla stongasta irrottaa otettaan. Ja ihan sama millasella pyörällä ne ajaa. * * *
    hephep! Eipäs parjata meitä uusmotoristeja! Itse aloitin moottoripyöräilyn toden teolla vasta tänä kesänä ja olen ainakin sen verran innoissani kun joku pitää minua moottoripyöräilijänä jotenka pakkohan sitä on vilkutella takaisin! Ennemmin ajan vaikka ojaan kuin että jättäisin moisen kohteliaisuuden huomioimatta, ja kyllä muutoinkin täällä turkusses on saanut vilkutella niin että yhdellä kädellä ajamisen kyllä oppii nopiaan! Oma arvioni on että 5/100 on jättänyt moikkaamati. Ja oletan että näillä viidellä on käsi yksinkertaisesti alkanut kramppaamaan jo kaikesta heiluttelusta...
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
  25. #55
    Lainaa (flakki @ Huhti. 22 2003,21:15) kirjoitti
    Uusmotoristit saksasta tuoduilla pyörillään...
    No äläs nyt. Itsekin uus- tai ensimotoristina ja juurikin Saksa-pyörällä eikä kovin montaa ole väliin jäänyt. Tietty liikennetilanne voi välillä vaatia sen kaiken huomion (ja joskus vähän enemmänkin) niin vastaantuleva 2-pyöräinen yksinkertaisesti jää havaitsematta - esim. lane-split Kehä I klo 8 tai 16 ruuhkassa ja onhan siinä se välikaudekin Tietty mikä nyt sitten on "speksattu" morjestus? Usein itselläni käsi pysyy koko ajan stongassa ja vain räpylä suoristuu yläviistoon. Näin ei ilmavirtakaan pääse yllättämään ja muutenkin "ote" on turvallisemman tuntuinen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  26. #56
    Juu, kaikille yli 50ccm kaksipyöräisille vastaantulijoille vaan lapa suoraksi. On erittäin mukava tapa.
  27. #57
    Kyllä tulee moikkailtua, mikäli ei oo just sillon putkinäkö päällä esim.väsyneenä,kun ei oo vielä juonunna kahvetta,tuulee&sataa *ja pitäs ajaa turvallisesti duunimatka perille asti....eh.......Joo. Aikas kivasti kaikki moikkaa, mut esim tänään ko ajoin kotio,ni pari tyyppiä ei vilkassukkaan...että eiköhän niin ain välillä käy ja eipä tuo haitanno *
    Mutta moikkaillaan kun tavataan!!!!! *
    "hundkarusellen,hundkaruselleen...Vem kan ringa till ooooosss..."
  28. #58
    Kyllä minä yritän aina kättä nostaa moottoripyöräilijöille, mutta jos on tosiaankin paha kohta menossa, eikä voi kättä nostaa, niin nyökkään päälläni käden noston sijaan.
    N.99% nostaa kättä takaisin.
    <p><strong>Triumph Speedtriple</strong></p>
  29. #59
    Kaivoin tämän vanhan keskustelun esille, kun keväällä itkettiin etteivät motoristit tervehdi toisiaan syystä tahi toisesta niin nyt syksyllä olen havainnut ihan päinvastaista toimintaa kuin mitä keväällä. Käsi nousee kuskista ja pyörän mallista, kuutioista ja merkistä riippumatta ylös kaikilla ja kaikille. Tervehtiminen on 100 % toimintaa. Syynähän voi tietysti tähän aktiivisuuteen olla se, että kun nuo ilmat ovat aika vilpoiset, niin kun vastaan tulee toinen motoristi, niin mielessä käy että "kato, toinenkin hullu on liikkeellä näillä ilmoilla, pakko sitä on morjenstaa". Tai mistä sitä tietää syitä?
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  30.  
  31. #60
    On tapana moikata kaikille pärrille, ja kyllä sieltä yleensä se käsi heilahtaa takaisin.

    Vähän sama tilanne oli about 10-15 vuotta sitten jenkkiautojen kanssa. Yleensä kaikki jenkkikuskit koslissamme moikkailtiin toisillemme, mutta sitten kun laki muuttui, ja näiden 25v museoautojen maahantuonti lisääntyi, niin eivät nämä uusioraggarit, bluesveljet tai mitälie sijoitusautoilijat juuri kättään nostaneet.

    Tosta pyörällä moikkaamisesta tulee mieleen 3-4 vuotta sitten kun pikkusälli oli just sen ikänen että sitä uskalsi kuskata takana. Tietty se oli tehty selväksi että vastaantulevia moikataan.
    Ajeltiin sitten Itäistä Rantakatua pitkin kun näin helvetinmoisen pärräletkan lähestyvän kaukaa kadun toisesta päästä. Hetken päästä näkyi sinisiä valoja. Päästiin lähemmäksi niin siinä oli mp-poliisi just pysäyttänyt tollasen pari-kolkytpäisen Harrikkaletkan ja niiden takana vielä poliisin maija. Motaripoliisi oli just nousemassa pois pyörän päältä kun me lähestyttiin. Moikkasi kuitenkin mulle siinä samalla, samoin teki melkein kaikki HD-miehet. Jatkoivat sitten ratsiaansa. Siinä sivusilmällä näin kun pikkujätkä siinä takana moikkaili motoristeille, ja oli varmaan aloittanutkin senkertaisen moikkailun kun kerran motomiesten niin kuuluu tehdä...
    Tulin, näin, koitin
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen