Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Tuleepa tässä kesällä ajeltua tuollaisella pyörällä ja niinhän se on, että oma pyörä on paras pyörä...
    Mutta, kertokaahan kokemuksia ko. pyörästa, miten sopii pienen reissun heittämiseen ja mahdollisista odotettavista vioista olisi hyvä tietää, vaikka kohtalaisen varmaksi pyöräksi ovat haukkuneet.
    Mielipiteitäkin saa heittää, mieluummin positiivisia...
  2. #2
    Ei mulla muuta ole sanottavaa kuin että se on moottoripyöräilyn täyttymys.

    Meillä on kaksi, emännällä -02:nen ja mulla -95:nen (1200), tuntuu että niistä jää jälkipolville hyvät ajopelit...

    Eihän ne ole tarkoitettuja koviin nopeuksiin, 180:ssä alkaa olla pakko kyykkiä tankin päälle, mutta mutkatiellä ajo maistuu todella taivaalliselta. Jotenkin tuntuu että sillä on herkumpaa vetää tien koukeroihin kuin kyykyllä, siinä on jotain brutaalia isolohkofiilistä (vrt. jenkkiautot).

    Ulkonäköhän se meille itse asiassa ratkaisi, se on niin klassisella tavalla kaunis pyörä. Onneksi on suht tasapainoiset ajo-ominaisuudetkin (vrt. kakskytävuotta sitten japsit).

    Vilkase www.xjr-power.com, siellä gallerioissa on paljon rakenneltuja, foorumissa juttua muuten (saksaksi). Toinen, missä on kuvia rakennelluista, on www.digilander.iol.it/xjritalia ja sieltä foto, on 9 sivua xjr:iä...

    Niin ne väittää että vain H-D:tä rakennellaan, mutta taitaa niitä olla muitakin.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  3. #3
    Ai niin, vikoja ei ole ollut. Jousituksen (etu&taka) kun vaihtaa WP:hen tai Wilbersiin, niin kaikki on hyvin tai erinomaisesti. On niitä muitakin sopivia vaihtoehtoja.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  4. #4
    Sorisorisori, siellä italian xjr-saitilla on hiukan enemmän kuin yheksän sivua....kattokaa vaan ite ne kaikki...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  5. #5
    Juu pitääpi katsella noita sivuja, kiitoksia. Tuohon ulkomuotoon vielä sen verran, että oma objektiivinen mielipide on, että juuri xjr on yksi kauneimmista pyöristä mitä olen koskaan nähnyt luonnossa, on tosiaan klassisen kaunis
  6. #6
    Sen verran mun täytyy sanoo, että se on sellasen rauhallisen miähen pyärä. Eli ihan hyvä ajettava, mutta alaväännön jälkeen ei juurikaan tapahdu kauheesti, eikä sillä kauheesti kikkailla jos sellaista nyt edes haluaa. Eli hyvä peruspyörä. Matkavauhtia ei voi kauheen korkeeks nostaa katteettomuuden takia, käy muuten todella raskaaksi.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  7. #7
    Kyllä se sopii naiselle ihan yhtä hyvin. Tuossa on vielä yks linkki:

    http://www.sport1.de/coremed....Sp.html

    Ja kikkailuun sopii pappatunturikin, kaikilla pyörillä voi kikkailla, jos huvittaa. Justiinsa kikkailuun toi XJR passaa ihan mainiosti, kumma että joku on toista mieltä, ei vissiin ole kokeillut.

    Koneessa on helppoja ja halpoja lisäheppoja piilossa, tietysti kun lähtöteho alhainen, mutta tommonen parikymmentä kaakkia tulee halvemmalla kun supersportilla viidestä kahdeksaan, noin suunnilleen... Yleensä ilmoitetaan että teho on 98hp, mutta niissä on tehtaalta n. 109hp keskimäärin kampiakselilta. Uudemmat mallit kymppi lisää.

    XJR:ssähän on FJ1200:sen kone, siinä oli 130hp. FJ1100:sessa oli 125hp. Kierrosherkkyyttä yläpäässä, jos sitä kaipaa lisää, saa FJ1100:n nokka-akseleilla, mutta alaväännön kustannuksella.

    Kaasuttimet on mitoitettu liian pieniksi tehtaalta, kai vääntömielessä ja siksi että kukaan ei viitsi nakupyörällä ajella tuntikaupalla suoraa tietä 7000-8000r/min kieppimittarissa. Papparaisille ja mummeleille net on tehty, 3000-6000r/min kieppiä ja mutkiin, mitä enempi syheröö ni aina paree... Niin, saahan siittä mitä vaan, kysykööt vaikka Siukolalta.

    Juu, ja sit viälä yks linkki: Maksaa, mutta varmaan maistuu

    http://www.bigccracing.com/welcome.asp?page=49

    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  8. #8
    testasin viimekesänä yhtä tollasta xjr1200-prätkää
    käytetty peli oli ja vakiokunnossa.
    ihan mukawa, nätti ja voisi tavallaan kelvata meikäläisellekin,
    jos jostain syystä jamahaa haluaisin.

    kone on varmaan kestävä ja viriystävällinen, fj-patojahan käyttävät kiihytysajoissakin jonkinverran.

    ketterä ja aika vakaa rungoltaan.

    yläpääntehoa tietysti ois voinu olla enemmänkin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  9. #9
    Joo olen kyllä ajellu XJR:llä aika paljonkin. Kyseessä oli uusi XJR 1300, ajelin sillä viime kesänä about viikon.

    Kaikilla pyörillä voi toki kikkailla, mutta XJR:ää helpompia/parempia kikkailupyöriä on kyllä monia. Esim oma R1 on paljon helpompi kikkailuun (keulannostoon yms), ja nakupyöristä vaikkapa ZRX Kawa ja FZS 1000 on huomattavasti ketterämmän ja villimmän tuntuisia.

    Hyvä pyörä kuitenkin, jos ambitiot on hiukan rauhallisemmassa etenemisessä. Vääntävä ja pehmeä kone, mutta kuten sanottua se varsinainen puhti ylhäältä puuttuu. Lisäksi XJR ei nyt varsinaisesti ole mikään keijukainen.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    Hjuu, ja mulla o pywwwkiwä...mallia -5?
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  11. #11
    Ostin täksi kesäksi XJR:n ja olen pirun tyytyväinen
    Pyörä on varustettu varttikatteella, joka suojaa pahimmalta tuulen riepotukselta.

    On pakko todeta, että pikku viritysten jälkeen ajaminen on nautinto. On tietysti makuasia minne haluaa sen parhaan väännön. XJR:ssä panostettu alavääntöön, huipputehon kustanuksella, josta itse tykkään. Käytän harvoin yli 5000 kierrosta. Jos on tottunut pyörään, jossa tehopiikki löytyy vasta kymppitonnin hujakoilla, niin kulttuurishokki lienee melkoinen, kun tehoa löytyy melko tasaisesti koko kierrosalueella.

    Tähän sopinee Irvinin lanseeraama lause: Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, minä tykkään kummastakin oikein sydämestä.... *



  12. #12
    Onnittelut! Erinomainen valinta, mielestäni!
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  13. #13
    Testasin 1300 XJR:ää pari päivää niikuin ostomielessä. Pyörä oli hieman modattu. Acran täysputkisto, kone Powered By Eki, isommat suuttimet järeempi bensapumppu, yms. Takapyöräteho mitattu Ekin penkissä 142Hp. Kone ja pyörä oli kuin unelma ajoltaan perusajossa. Mutkatiellä sitten alkoi tuntua toi putkirunko. Muuten, iskaritkin oli laitettu. Simmitetty yms. Eli aivan unelma perusajossa, mutkatiellä vähän vetelä. Vehje Koneveijarit myynnissä.
    "älkää polttako pojat itteenne loppuun"
    -HerraIsoHerraHerraKouhia-
  14. #14
    Tässä kymmenen pisteen vihje XJR:n omistajille. Koska tykkään korjailla leluni itse, niin rupesin etsimään XJR:n manuaalia. Ensin löytyi vain Ranskan kielisiä. Sitten tärppäsi vahingossa. Menin Alfamer:lle ostamaan sitä Ranskalaista, ajatuksella, että ompahan ainakin kuvat. Siellä sitten selvisi, että toukokuussa on ilmestynyt Englannin kielinen versio. Se maksoi mielestäni 35 euroa.

    Uskon, että sen säästää äkkiä, kun ei tarvitse kaikkia pikkujuttuja teettää korjaamolla.

    www.alfamer.fi



  15. #15
    Haynesin manuaalin hinta oli 34,95eurosoppaa suoraan Haynesilta tilattuna.

    Saksalaiset on tehneet myös opuksensa, Bucheli-Verlag, oli tää kustantamo, mut hinta on unohtunut. Se ilmesty vuos-pari sitten.

    Mä en usko että se harmaa 140Hp/14Kg XJR oli ihan parhaimmillaan iskareittensa ja jousiensa (tai renkaittensa) puolesta, kyllä sillä XJR:n putkirungolla saa paukuttaa mutkaan ilman että notkuu, mäkin olen aika raskas, ajokamat päällä 115-120kg. Lisäksi silloin kun emännällä ei ollut omaa (no se painaa melkeen saman verran ko mä, on 182cm pitkä amatsooni) , ajettiin 2-päällä mutkapätykkääkin reippaasti (ei oikein tykänny emäntä) eikä runko ollu tietääkseenkään.

    Sitä luulee kyllä herkästi että runko antaa periksi kun on paska eturinkula, ihmettelee ja tutkii laakereita ja iskareita, mutta uuden gummin ko laittaa päälle, nin a vot. Hää loppuu etusen leuhaaminen, He!

    Mutta onhan se jännempää mennä mutkaan ko ei tierä mistä kohrin tullaa ulos!

    Mulla on WP:t eessä ja takana, net ova hyvät. Osta semmoset, sie et pety...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  16. #16
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Kesä. 07 2003,19:31) kirjoitti
    Haynesin manuaalin hinta oli 34,95eurosoppaa suoraan Haynesilta tilattuna.

    Saksalaiset on tehneet myös opuksensa, Bucheli-Verlag, oli tää kustantamo, mut hinta on unohtunut. Se ilmesty vuos-pari sitten.

    Mä en usko että se harmaa 140Hp/14Kg XJR oli ihan parhaimmillaan iskareittensa ja jousiensa (tai renkaittensa) puolesta, kyllä sillä XJR:n putkirungolla saa paukuttaa mutkaan ilman että notkuu, mäkin olen aika raskas, ajokamat päällä 115-120kg. Lisäksi silloin kun emännällä ei ollut omaa (no se painaa melkeen saman verran ko mä, on 182cm pitkä amatsooni) , ajettiin 2-päällä mutkapätykkääkin reippaasti (ei oikein tykänny emäntä) eikä runko ollu tietääkseenkään.

    Sitä luulee kyllä herkästi että runko antaa periksi kun on paska eturinkula, ihmettelee ja tutkii laakereita ja iskareita, mutta uuden gummin ko laittaa päälle, nin a vot. Hää loppuu etusen leuhaaminen, He!

    Mutta onhan se jännempää mennä mutkaan ko ei tierä mistä kohrin tullaa ulos!

    Mulla on WP:t eessä ja takana, net ova hyvät. Osta semmoset, sie et pety... *
    Mitenkäs muoris tykkäs olla kyydissä? Omani on lähes yhtä pitkä ja valittaa melkein kaikissa pyörissä olevan huonot jalkatapit matkustajille. Elikkäs minkälainen polvikulma ja penkki on pitemmällä etapilla? Paljonko piti käyhtyä uusista jousista?
    edelleenkin kesää odotellessa
  17. #17
    Mun emännältä on tuo selkävärkki leikattu, eli tietysti leikkuun jälkeen jäi hiukan jäykäksi ja on myös herkkä kipeytymään (vedosta, kylmästä jne), sen takia juuri hiukan alkuun pelkäsin että ei taida muori tykätä menosta. Mutta tykkäshän! Ehkä juuri sen kohtuullisen polvikulman ja hyvän penkin takia. Hän ei kyllä suostu enää taakseni, koska verhoilin telonilla omani penkin ja hänen Gore-housuilleen pinta on liian liukas. Nahkapöksyt sopii kyllä telonin kanssa.

    Tuossa uudessa on penkki vielä hiukan parempi, hän väittää. Makuasia, vanhan penkki tuntuu mulle paremmalta.

    Mitään pitkiä retkiä emme ole reissanneet, sellaisia alle 300km päiväpätkiä, kun ollaan sellaisia ikäloppuja raatoja sunnuntaimotoristeja...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  18. #18
    Lainaa (thn100 @ Kesä. 07 2003,09:35) kirjoitti
    XJR:ssä panostettu alavääntöön, huipputehon kustanuksella, josta itse tykkään.
    XJR:n vääntö on vielä aika kesy verrattuna Suzukin GSX 1400:een.
    Maku asioista ei voi kiistellä, mutta mielestäni Suzuki on onnistunut muotoilussa paremmin, vaikka Yamaha-mies olenkin.
  19. #19
    Juu, eihän siittä GSX:stä XJR:ää saa, vaikka olis väännöt mitä hyväsä. Kattelimme sitä silloin kun oltiin emännälle pyörää ostamassa, mutta ei se miellyttänyt silmää, tyyli puuttui, se klassinen tatsi joka tekee XJR:stä kauniin ja tasapainoisen. Itse asiassa Yamaha teki mielestäni pienen virheen muuttaessaan polttoainetankin muotoilua vuodelle 2002. Mutta ei se ole kaikki, edelleen on kaunis ja sopusuhtainen kokonaisuus.

    Sen takia se on GSX tarjolla että se ottaa joka tykkää. Ja Hondan CB. Ja Kawa. Lehdet vertailee ja testaa myydäkseen, motoristi ostaa pyörän ja tekee siitä mieleisensä, jos mieli tekee. Tai sitten ei.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  20. #20
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Kesä. 15 2003,19:47) kirjoitti
    Juu, eihän siittä GSX:stä XJR:ää saa, vaikka olis väännöt mitä hyväsä. Kattelimme sitä silloin kun oltiin emännälle pyörää ostamassa, mutta ei se miellyttänyt silmää, tyyli puuttui
    Väitän, että koneen luonne on tämän tyyppisissä pyörissä yksi tärkeimmistä valinta kriteereistä, eikä väännön merkitystä silloin voi sivuuttaa.
    GSX nyt vain sattuu pesemään XJR:n väännössä 6-0!
    Kuten sanottu muotoilu jos mikä on maku asia, mutta itse pidän GSX:ää ehdottomasti kauniimpana.

    Ymmärrän kyllä merkkifanaatikoita, joille vain pyörän merkki merkitsee jotain.
    Jos on vannoutunut Yamaha-mies, niin vaikka kilpailijat tekisi kuinka paljon paremman pyörän, niin se ei kiinnosta koska se ei ole Yamaha.
    Itse katselen pyöriä muutenkin kuin "Yamaha-lasien läpi"
  21. #21
    Kuten aiemmin, jokaiselle omansa. Ja mielipiteistä näkee, muutakin...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  22. #22
  23. #23
    On siisti, ku viälä vaihtas noi hirvenkorvavilkut...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  24. #24
    Saksan XJR:t näyttävät olevan kuristettu 98 hevosvoimaisiksi, onko kellään tietoa miten tuo on tehty? Ts. onko kallis/vaikea homma poistaa kuristukset?
  25. #25
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Onko teillä tietoa mikä on XJR 1300 huoltoväli? Ensimmäinen varmaan tonnissa, mutta entäpä sitten? Onko 6.000 vai 10.000 vai mikä lie?
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  26.  
  27. #26
    10 000km kohdalla olis toine hualto emännä pyärää. Oma ko o vanhemp, ni sitä tarvis hualtaa kuure tonni välei, siis ohjekirija mukkaa. Tiiäppä sitte, noita ölöjyjä ja suatattimmi ehtii vaihella molempii sammaa tahtii, eipä haittaa kai. Tiätty talvihuiliks pitäs vaihtaa taas ölöjyt...mitähä sitä kehittäs noille jäteölöjyille, ruaholeikkuriss ne pallaa kyl pia, mut sil o nii vähä ajoo ko o laiska puutarhuri.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>