Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    jokohan löytyisi "viisaita" tähän jo kyseltyyn aiheeseen.... Meinaan ne vääntökäyrät! Tuntuu ett jotenkin ois tarvetta hiukan saada eloa koneeseen ja nyt joku sopivasti kauppasi käytettyä AKRAN kokoputkistoa... Kun joka tapauksessa täytyis pyörä saadettäväks viedä kun ei tietoa saksan säädöist(+uusi KN-putsari) ja saman tien vaihdattaa suuttimetkin...
    hyvin pyörä kyllä kävi ja kukkus viime kesänä mutta mutta......Kovin on raskas etupää
    100% yli omien taitojen
  2. #2
    Itelläni on Akrapovicin kokoputkisto ja ei se ainakaan huono valinta oo ollu. Äänet kohillaan. Paino laski about 10-15 kg (maha kyllä kasvanut saman verran). Ja mikä tärkeintä, katu-uskottavuus nousee heti uusiin sfääreihin...

    Ainoo huono puoli on tietysti hinta.
  3. #3
    Oliko sulla ennen org.gis putkisto ja jos niin huomasitko jotakin piristystä tapahtuneen....
    Ja mitenkäs noi säätöhommelit... suuttimet ja ja ja...
    100% yli omien taitojen
  4. #4
    Jos suoraan sanoo niin aikas vaikee sitä muutaman hevosvoiman tehonlisäystä on huomata. Johan se hukkuu esim. huonosti rasvattuihin ketjuihin... Dynojetin suutinsatsi on kiinni ja säädetty on KX-centerissä ilmeisesti korvakuulolta koska eihän siellä mitään penkkiäkään oo...
  5. #5
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Mikko @ Helmi. 12 2003,23:05)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Itelläni on Akrapovicin kokoputkisto ja ei se ainakaan huono valinta oo ollu. Äänet kohillaan. Paino laski about 10-15 kg (maha kyllä kasvanut saman verran). Ja mikä tärkeintä, katu-uskottavuus nousee heti uusiin sfääreihin...

    Ainoo huono puoli on tietysti hinta.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    10-15kg pelkällä pakoputkistolla + änkkäri? Kuulostaa aika rajulta... Mikä pyörä, ja onko Akran käyrät titaania?

    Koko putkisto EXUP-vehkeessä aiheuttaa kaiketi alaväännön pienentymisen (siitä on täällä joskus kirjoitettu), mutta ylempänä tehoa tuleekin sitten kivasti lisää.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  6. #6
    Se 10-15 kg oli vähän mutu tuntumalla heitetty, mut todellisuudessa ei varmasti paljon siitä jää jos yhtään. Pyörä on TRX 850. Siinä on alunperin 2-2 putkisto ja toi Akra on 2-1 eli toinen pönttö jää vallan pois. Ja ne alkuperäiset pöntöt painaa aivan järjettömästi. Se Akra on joku titanium-malli mut siitä en tiä et onko se nähnytkään titaania... *
  7. #7
    TRX:ssä ei ole EXUPpia, eihän?

    _Täällä_ lisää aiheesta.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  8. #8
    Ei oo ei... Mut 5 venttiiliä per sylinteri. Ei liity kyllä millään tavalla EXUPiin..
  9. #9
    Exup-vehkeissä kokoputkella menetetään aika paljon tehoa ja vääntöä alle 4000 kierroksen, ainakin R1:ssä. Varmaan sama myös Thunderacessa.

    Itselläni on kokemuksia, ja olen vertaillut useita dynokäyriä. Itse päädyin sen takia slipariin, koska väännöllä on ihan kiva ajella. Huipputehoa tuli pelkällä sliparillakin ihan kivasti lisää, yli 10hp! Tietysti laitoin samalla suutinsarjan ja vapaavirtaussuodattimen. Toki kokoputkella saa hiukan enemmän huipputehoa, mutta ero on aika pieni. Selvä kuoppa käyrässä alle 4000 kierroksen kallisti päätöksen slipariin.

    Jos exupia ei ole, niin sitten kannattaa laittaa varmaan kokoputkisto, jos alkuperäiset käyrät on liian ahtaat tai väärän muotoiset. Monissa pyörissä ne on kuitenkin ihan tarpeeksi hyvät.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    Thanks tylyttäjä !
    Oletin kirjoituksestasi että olet itse R1-sujari,mihin olet vääntökäyriä ihmetellyt. R ykkösellähän pitäisi olla vielä muhkeammat vääntökäyrät matalimmillakin kierroksilla kun acellä,mikä on sinänsä mielestäni ihme. Tuntuu että se R1 olis varsinainen ruutipyssy vain ylemmillä kierroksilla.(en ole ajanut)
    Mutta onhän se teknologiakin taas kummasti hypännyt eteenpäin ja onhan ne eri koneetkin joten paha vertailla.
    Info kuitenkin auttoi kun en olisi itse valmis luopumaan väännöistä,mutta sitä ruutia tekis mieli lisää...
    -twinikö sen olla pitäis-
    100% yli omien taitojen
  11. #11
    Vääntöä on alhaalla aika muhkeasti joo, ja ajelen R1:llä.

    Kyllä Thunderacessakin on hyvät väännöt, olen ajanut! Siitäkin tehoa saa sliparilla/suuttauksella/filsulla ihan hyvin lisää, kunhan pidät huolen, että hankit Race-sliparin, eikä kaksikammiovaimenninta. Pitää siis olla suora putki vaikkarin läpi.

    Kokoputkella saadaan hiukan enemmän huipputehoa, mutta käyrät alkavat eroamaan toisistaan vasta 8000 kiekan kohdalla R1:ssä. Ja paras kokoputkella saatu tulos mitä minä ja kyseinen pulju (Viaber) tiesi, oli hiukan yli 150hp, kun itselläni takarengas yski 147, ja alle 4500 rpm mulla oli HELVETISTI enemmän vääntöä kuin kokoputkella. Katsoin niitäkin käyriä päällekkäin. Ero tehossa oli 16hp parhaimmillaan sliparin hyväksi, ja se on paljon alle 4500 rpm, jossa teholukemat ei muutenkaan ole vielä niin korkeita!! Tässä linkki: http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=2413

    Itse pyysin jarrupenkissä käydessäni laittaa samalle ruudulle eri v-twinien käyriä.. Tulos olis se, että v-twinit HÄVISI VÄÄNNÖISSÄ joka kierrosalueella R1:lle! Vertasin esim Aprilia Millen käyrää (siinäkin oli putki vaihdettu ja säädetty). Missään vaiheessa vääntökäyrä ei ollut R1:n yläpuolella. Ducatin käyrät jäi vielä Millenkin käyrän alle. V-Twin tuntuu ajossa "pehmeämmältä" alhaalla, vääntö on erilaista mutta ei sitä ainakaan enempää ole kuin R1:ssä.

    Kaikki ketkä ovat ajaneet R1:tä kehuvat vääntöä, Yammulla on pitkään ollu hyvin alhaalta vääntävät moottorit. V-Twin miehet eivät tätä helpolla niele, mutta olen nähnyt käyrät ruudulla ja ajanut myös v-twineillä joten tiedän homman!

    Laitoin aiheesta joskus topikin myös Bomber-forumiin, linkki on tässä: http://www.bomber.fi/forum/viewtopic...light=twini%2A



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Kerrankin tuntuu olevan mies joka tietää mitä puhuu/kirjoittaa !
    Jotain tollaista mä olen vähän kuulostellutkin puhuttuvan muttei kenelläkään ole ollut mitään faktaa. Nyt oli. Ainoa värkki millä olen päässyt kruisailemaan ennen ja jälkeen koko akran putkiston/bmc/factory vaihdon jälkeen on -99 zx9r. Harmi vaan että koeajojen välillä vierahti muutama kuukausi,eikä näin ollen ollut pyörän voimavarat tuoreessa muistissa,varsinkin kun itsellä silloin 600cm. Mutta joka tapauksessa ei se viritettynäkään tuntununt miltään voimapesältä ennen kuin sai kierroksia koneeseen..sitten liikkuu

    Nyt olen acen kohdalla pähkäillut joko piristämistä (koko putkisto/slipari) tai sitten vaihtamista zx9r:ään. R1 lämmittäisi mieltä kaikkein eniten mutta se takapenkki tulisi tuottamaan ongelmia...Jäisi reissut todennäköisimmin reissaamatta...

    mitäköhän se viaperi ottaa noin. suuttimien asennuksest+säädöist muu hoituu itseltäkin....
    100% yli omien taitojen
  13. #13
    Mulla makso hiukkasen yli 100€, kolmeen kertaa taidettiin ajaa penkissä pari vetoa aina peräkkäin, ja välillä säädettiin ja kävin testaamassa. Aikaa meni joku reilu 3h.

    Viaberissa laitettiin suuttimet ja filsu kiinni, putki oli jo paikoillaan.. Nopeemminkin homman olis saanu tehtyä, mutta halusin siitä mahdollisimman hyvän, ja kävin aina ajamassa säädön jälkeen. Neuloja nostettiin ainakin pykälä ylöspäin siitä mitä ne aluks oli, kun en ollut tyytyväinen herkkyyteen keskialueella.

    Viaberissa voi sopia vaikka etukäteen jonkun könttähinnan, siellä on rento aika rento meininki ja asiantunteva kaveri. Katso http://www.viaber.com
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #14
    Onko joku käyttänyt useammassa eri dynopenkissä? Niissä on eroja ja näin nettituntumalta Viabori antaa +5% suuremmat hevoslukemat kuin keskiarvodynot !? Netistä löytyy lukuisia dynokarttoja, joiden perusteella Viaborilta saa kaupanpäällisiä... *Hevosvoimille löytyy useita standardeja (esim. SAE), onko tietoa mitä hevosia Viaborilta saa?
  15.  
  16. #15
    Olen käyttänyt kahdessa eri Dynossa, toinen oli Vision Cycle ja toinen Viaber. Ihan linjassa oli tulokset. Olihan Viaber mukana VM:n (Vauhdin Maailma) dynovertailussa, ja antoi muistaakseni toiseksi pienimmän tuloksen. En usko että näyttää yhtään liikaa, tai sitten suurin osa penkeistä näyttää vielä enemmän liikaa.. Muutenkin VM:n testin perusteella penkit näyttävät tosi hyvin keskenään samoja arvoja. Viaberissa Piensalmen Harri sanoi että mulla on harvinaisen hyvä yksilö, tiedä sitten johtuuko rajusta sisäänajosta vai mistä Kaikkihan sen tietää että myös samanlaisissa pyörissä on keskenään eroja..


    Katsokaas vaikka täältä: http://mopo.prostreet.net/viewtopic....ghlight=viaber

    Yleensä mulla on tapana yrittää perustella asiat *
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***