Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Olen katsellut FZR 600 malleja kesäksi. Varaa olisi laittaa vuosien 91-93 väliin. Kiinnostaa tietää onko pyörissä mitä
    tyyppivikoja, haittoja tai muuta mitkä kannattaa tietää jo etukäteen. Millaisissa ajokilometreissä ongelmat alkavat, ei ole vara koko kesää säilyttää pyörää korjaamolla

    Onko muuten mukava ajaa, esmes matka/kaupunki. Puutuuko paikat, onko miten pirteä lähtee ohituksiin, ym. käyttökokemuksia.
    Fiilikset olis *



  2. #2
    Kyselin itsekin tälläista asiaa noin vuosi takaperin. Lisää juttua löytyy täältä:

    http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=6&id=1894

    Lataussäädin pamahti minultakin joten taitaa olla aika yleinen ongelma.
    Mitä?
  3. #3
    Ollaan aika samassa tilanteessa ajokokemuksen suhteen sillä en kerennyt ostohetken jälkeen ajamaan kuin kolmisen viikkoa syksyllä ennen seisontaa. Nyt olis eka kesä alkamassa kyseisen vehkeen kanssa ja pitää sanoa että istu ku nyrkki silmään tuo pyörä mun alle. Mut eipä ole muista ajokeista tietenkään kokemusta. Eli menee vähän aiheen sivusta tää mun p****njauhanta ku ei oo ajokokemustakaan hirveästi, mut sou not!?
    Niin tosiaan, se mun pyörä on Yammu FZR 600 vm.-92. *
    ...born to be child...
  4. #4
    Edellinen pyörä oli 91 600fzr ja mittarissa oli n.50tkm ihan oli pirteä peli varustettu laser putkella ja dynojet suuttimilla.Kyllä sillä tuli pitempääkin matkaa ajettua myös kaks päällä ja ei moittimista.Tyyppivioista sen verran että latauksen säädin saattaa pamahtaa jolloin akku kiehahtaa (sattui itelle) maksaa n.100-120 ekua.muita vikoja ei osunut kohdalle mutta jarrulevyjen suoruus(jarruksessa kahva pumppaa)ja jos ei lämpimänä lähde hyvin käyntiin saattaa venttiilit kantaa!Tosin käytetyistä aina löytyy mutta kaikenkaikkiaan itse olin ihan tyytyväinen.
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
  5. #5
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (oscu @ Maalis. 28 2003,08:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">
    Kiinnostaa tietää onko pyörissä mitä
    tyyppivikoja:[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Tässä joitain kokemuksia vastaavasta pyörästä joka on tosin vuosimallia –89.
    Tyyppivioista en tiedä mitään.
    Omasta on kulutus osia mennyt vaihtoon esim. vaijereita, laakereita, etupään stefoja yms.

    Kytkin on on ehkä aavistuksen alimitoitettu. Muistaakseni jossain 90 000km paikkeilla kytkinkorit olivat kuluneet liian suurille kuopille. *(ei aivan ilmasia osia)

    Kaasuttimien ”suutinputkissa” (eli se reikä missä neula liikkuu) myös kilometrit näkyvät ja kuluvat soikeiksi, jolloin keskialueella käy sitten ”aavistuksen” rikkaalla ja jos ei anna happea tulpat nokeentuvat ja tulee niitä käynnistys ongelmia. Tuntuu myös puhdittomalta keskialueella.

    Jousitus on tehty joillekin anorektikoille jo 80kg painoa on etujousitukselle aivan liikaa ja maavara on todella onneton jalkatappien kulutuspalat lähtee radalla pörrätessä aika äkkiä, myös alkuperäinen äänenvaimennin rajoittaa kovempaa ajettaessa kallistamista. Etujouset kannattaa vaihtaa heti joihinkin tarvikejousiin jos ei jo vaihdettu. Omalla oli ostohetkellä ajettu n. 60 *000km ja takajousi oli myös todella löysä, sekin kannattanee vaihtaa johonkin tarvikemalliin jossa vaimennuksen säätöjäkin.

    Jarrut –89 mallissa ovat todella onnettomat, mutta vuodesta *90 etiäpäin taitaa jo olla nelimäntäset satulat.

    Myös aavistuksen erikoiset rengaskoot vähän häiritsevät, mutta kai kunnon renkaita niillekin löytyy, varaudu siihen että joka rengaskaupassa ei ole 18”:sia renkaita hyllytavarana.

    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (oscu @ Maalis. 28 2003,08:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Millaisissa ajokilometreissä ongelmat alkavat:[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Itsellä ei varsinaisia ongelmia ole vielä tullut mopolla kilometrejä yli 100 000. Kaikki laskisin normaaliksi kulumiseksi. Matka on jäänyt kesken vain kaksi kertaa ketjunkiristimen hajoamiseen (rengas poikittain takahaarukassa ja ketjut jossain välissä kiilautuneena) ja kytkimen hajoamiseen

    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (oscu @ Maalis. 28 2003,08:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onko muuten mukava ajaa, esmes matka/kaupunki. Puutuuko paikat, onko miten pirteä lähtee ohituksiin, ym. käyttökokemuksia.[/QUOTE]<span id='postcolor'>


    Vanhan aikaisuus tuntuu ajo-ominaisuksissa ei niin ketterä kuin radikaaleilla runkomitoituksilla olevat nykysportit.
    Ajo-ominaisuuksia *mopossa vielä on ollut niin paljon että kyllä kuskista vika löytyy kun pyörä ei kulje. Vaikka moottorissa ei ole paljon huippu tehoa kyllä se aina välillä käsistä lähtee. Mutta käyttäytyy rauhallisesti ja johdon mukaisesti.
    Ajoasento on mielestäni hivenen outo puoli touring., eli ei hyvä mihinkään ajoon, mutta voi ajella mukavasti matkaa, rauhallisesti rataa ja ketterästi keulia. Eli taitaa olla semmoinen allround pyörä.
    Omalla on tullut ajeltua matkaa (Suomessa pärjäilee, mutta Saksan autobahnoilla ei huippunopeus riitä muiden perässä pysymiseen), rataa (satunnaisilla ratakäynneillä pyörän ominaisuudet riittävät minulle vielä vuosia), hiekkaa (kovapintaisilla hiekka teillä oikein hasuka ajettava) ja enduroa *(maavara todella onneton, ja aivan liian raskas siihen hommaan)
    Selkeästi yhden hengen pyörä ei jaksa oikein kulkea 2-päällä ja todella ”hontelo ajaa”.

    Jos etsit perustekniikalla varustettua luotettavaa luonteetonta pyörää niin voin suositella, sen ainaisen CBR600 vaihtoehdoksi.
    Alinopeutta Ajava Absolutisti
  6. #6
    Vinkki...Jos meinaat laittaa ko. pyörän, suosittelen, että laitat sellaisen missä on alkuperäiset suuttimet.

    nim.muuten pirun vaikea säätää...
  7.  
  8. #7
    Ajeltuani kolme vuotta n.100 hv. "pattingin palalla"(kaverin antama nimi fzr:lle,en voi ainakaan liiemmin ylistää. Oma pyöräni oli vm. -89,elikkä kaikista pahin tapaus. Edessä yksimäntäinen puristaja ja kapempi takavanne,mikä muuttui vuonna -91 hiukan levämmäksi.
    Ensimmäiseksi pyöräksi nurkissa kruisailuun ihan ookoo,mutta jo kaks päällä ikävämpi ajetteva. Matka-ajot voi unohtaa kahdestaan,tai ainakin varauduttava rutinoihin takapenkiltä.
    Ostaessa on syytä tarkistaa jo edellä mainitut kytkin ja käynnistyminen lämpimänä. Omistin molemmat viat + valot vilkkuivat kierrosten mukaan. Jarrulevyt olivat sentään suorat.

    Tältä pohjalta etsisin ennemmin cbr.n,mutta onhan varmaankin hondissakin yksilöitä niin hyvässä kuin pahassakin.
    100% yli omien taitojen