Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Tietääkö kukaan miten toi hihna kestää?
    Mulla pyörässä alkaa olla 40tkm mittarissa ja ilmeisesti alkuperäinen hihna. Koitin soitella Sumekoon ja tiedustella uuden hihnan hintaa ja se oli aika kallis joten ajattelin kituuttaa vielä tämä kesän vanhalla hihnalla. Onko kenelläkään mennyt poikki tms. muita huonoja kokemuksia?
  2. #2
    Sama tieto kiinnostaa ja samasta syystä, 40 tkm lähestyy ja kesän aikana myös ylittyy...

    Kuinka paljon hihna muuten maksaa en500:een?
    vaikeuksien kautta takaisin baanalle
  3. #3
    Sumeko on näköjään juuri viimeaikoina parantanut hieman heidän nettipalveluitaan ja tuonut varaosa luettelot/hinnat www sivuilleen.
    Tässä pitäisi olla lista EN500 varaosista hintoineen:Sumeko



  4. #4
    Tuntuu tarjoavan toistaiseksi pelkää tyhjää... Minulla on kuitenkin sellainen muistikuva että tuo hinta osuu jonnekin 300-400e haarukkaan. Tieto on sitten vahvasti mutu ja vami
    Googletin tuossa vielä varmuuden vuoksi sfnettiä ja siellä kerrottiin hinnan olleen haarukassa 1800 - yli 2000 markkaa. Ja tehtaan joskus luvanneen hihnalle 50tkm ajoa. Tiedä sitten...
    - life is tough, but it's unfair -
  5. #5
    Klikkasitko kohdasta "ketjut ja rattaat / hihnat"...? Sen pitäisi avata hinnat... ja sieltä sen hinnaksi paljastuu 378,50 EUR.
  6. #6
    Alkoi näköjään taas toimimaan. Äsken kaikki näytti samalta kuin sen "sarja" -valikon takaa. Meni tuo minun sivistynyt arvaus aika liki... =)
    - life is tough, but it's unfair -
  7. #7
    Jopa on kuminauhalla hintaa - onneksi kardaaniveoisessa ei ole tuota ongelmaa! No, vanha totuushan lienee, että varmin tapa päästä rahoistaan eroon on käydä Sumekolla ostoksilla! Toisaalta Sumekolta löytyy osia myös suht' halvalla: mm. nokkaketju Z750:een maksaa noin 1/3 siitä mitä se maksaa Stormilla. Kaiken lisäksi kyseessä on täsmälleen sama Morsen valmistama Hy-Vo -ketju. Kannattaa siis ainakin kysyä Sumekon hintoja!
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  8. #8
    Tuohon kun ei edes saa tilalle mitään teollisuudessa yleisesti käytettyä vastaavaa remmiä. Menee kuulemma jako juuri sopivasti metsään. Voisihan sitä tietysti teettää siihen sitten sopivat osat jos löytäisi ratkaisevasti halvemman hihnan.
    - life is tough, but it's unfair -
  9. #9
    on katkennut ainakin yhdellä tuttavalla, hihnalla oli ajettu
    useampi kymmenen tuhatta ja sumekon hinta oli likimain
    2000markkaa silloin, siihen kun piti ostaa samalla ne hammaspyörätkin...

    siis hihnoista verrattuna ketjuihin ei kovin ratkaisevaa hyötyä ole, ainoa, että jää se rasvailu pois, mutta toisaalta sorateille
    ei ole hyvä mennä, pöly ja hiekka syövät hihnaa todella nopeasti, ja uusiminen on huomattavasti kalliimpaa..

    keppihän olisi kestävin, tietysti...
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  10. #10
    Mulla katkesi, kun mittarissa oli jo yli 70tkm, eli ei se ihan heti katkea. 100 m ennen kuin katkesi niin kuului jotain läpytystä remmistä, eli ei varoittele turhaan.

    Ei kun uusi remmi Sumekolta, vaihdoin eturattaan samalla, näytti sen verran kuluneelta. Sumekolta sanoivat ettei takaratasta ole kukaan ikinä tilannutkaan. Paketin hintaa en muista mutta kestää kestävyys/hinta-vertailun ketjupelien kanssa.

    Eli jos mittarissa on ~40tkm niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Jamo @ Huhti. 29 2003,20:45) kirjoitti
    Mulla katkesi, kun mittarissa oli jo yli 70tkm, eli ei se ihan heti katkea. 100 m ennen kuin katkesi niin kuului jotain läpytystä remmistä, eli ei varoittele turhaan.


    Eli jos mittarissa on ~40tkm niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
    Kiitoksia miellyttävästä tiedosta
    Mamman ajotavalla remmi ei lujille joudu, joten taidanpa antaa vaihdon olla toistaiseksi.