Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Tietäisikö kukaan kertoa missä voi olla vika kun sähköstartti ei sano yhtään mitään, ei edes lupaa? Purin eilen betsyn hallintalaitemokkulan kiillottaakseni sen, ja kiillotuksen jälkeen kasasin ja laitoin paikoilleen. Taskuruuveja ei jäänyt. Starttinappulan metalli tuntuu ottavan vastametalliin kiinni. Akussa on virtaa, kaikki muut hallintalaitteet näyttävät toimivan normaalisti. Startti vain ei skulaa. Ei sano tosiaan yhtään mitään...

    Sulakkeita ei ollut palanut ja mitään johtoja en ole irrotellut (koska olen täysi käsi sähköhommien kanssa)... villejä arvauksia? Mikä on mennyt pieleen?
  2. #2
    Onkos tappokytkin oikein päin tai muuten kunnossa?
  3. #3
    Onko startinnappi juuri siinä hallintalaitemokkulassa? Kokeileppa purkaa vaikka uudestaan ja katso miltä näyttää.. Itsellä ei ole hajuakaan edes minkänäköinen kompleksi sulla on, mutta on siinä starttinumikassa ainakin 2 piuhaa kiinni..Onko sulla "korjauskirjaa"??

    Nyt ois aika opetella perusasiat ajoneuvojen sähköistä... tulet tarvitsemaan vielä niitä tietoja * *

    Sulla ei siis sano startti yhtään mitään? Luulisin että herätteen kanssa on onkelma nyt, koska ilmaantui tuon purkutoimenpiteen jälkeen.

    Vikaa on paha lähtee arvaamaan näkemättä laitosta, mutta tsemppiä hommaan.. ja jos et kevääseen mennessä saa kuntoon, niin tuun paikanpäälle vaikka kattoo..
  4. #4
    Tappokytkin on oikein päin, ja pitäisi olla kunnossa. Käynnistin laitteen edellisellä kerralla kun tallilla kävin, ja silloin sanoi kyllä.

    Purin mokkulan pariinkin otteeseen tarkistaakseni että osat tosiaan _on_ oikein päin ja että kaikki kohdat joiden pitää kosketusta saada, myös sitä saavat... samalla tsekkasin myös piuhat ja ne (myös juotoskohdat) näyttää olevan ihan hyvin kiinni -kuten ennen purkuakin.

    Bonneville: tervetuloa - mä tarjoan kaljat! Tää ongelma menee niin lujasti yli ymmärryksen että ei edes hilse pölise. Korjauskäsikirja on matkalla eli tilauskuponki on keittiön pöydällä - en arvannut että tarvitsisin sitä tähän ulkonäön kohentamiseen
  5. #5
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (duracl @ Marras. 11 2002,15:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Bonneville: tervetuloa - mä tarjoan kaljat! Tää ongelma menee niin lujasti yli ymmärryksen että ei edes hilse pölise. Korjauskäsikirja on matkalla eli tilauskuponki on keittiön pöydällä - en arvannut että tarvitsisin sitä tähän ulkonäön kohentamiseen *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Niinkuin ärrävikainen sanois: Kali koljaa kun on koli kaljaa.. (Kari nimeltään) *
    Ei nyt sentään!!

    Sovitaan joku ajankohta, niin voin piipahtaa siinä. Sehän on melkein naapurissa.. Sullahan on lämmin talli, onhan..?
  6. #6
    Tässä vaiheessa saattaisi oll hyödyllistä tutustua kapistukseen nimeltääns yleismittari.

    Onko sulla ollut johdot irti liittimistään? Onko ne varmasti oikein paikoillaan? Onko mahdollista että irrottaessa/kasatessa olis johdot vaurioitunut? Teitkö _mitään_ muuta mopolle, kuin että purit sen oikean kytkin mokkulan?

    Parhaiten se vikakohta selviäis jos seurais sitä mokkulasta lähtevää johtosarjaa, irrottais ekasta liittimestä ja mittais että se tosiaan toimii niinkun pitää, eli tappokatkaisijasta menee virta läpi on-asennossa ja starttinappulaa painettaessa menee virta starttireleelle lähtevään piuhaan (tähän tarttee sen mittarin ja mielellään myös korjausoppaan/jonkun muun missä on mopon kytkentäkaavio). Niin noin siis mun tupperwaressa, mutta eiköhän sulla liene samaan tyyliin kun on saman firman tuotoksia.

    Noin, tulipahan taas avauduttua
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  7. #7
    Yleismittari on olemassa, juu... se oliskin seuraava prokkis ottaa mittari haltuun, jahka tallille taas ehtii... johdot ei ole olleet irti liittimistään (mokkulan päässä ne on juotettu) paitsi vilkut ja etuvalot mutta ne siis toimivat kyllä moitteettomasti.

    Onhan se mahdollista että irrotettaessa/kasatessa olisi vaurioitunut, vaikka koitin kyllä käsitellä niitä niin hellävaroen kuin ikinä vain osasin... ja juuri tuona nimenomaisena päivänä en tehnyt mitään muuta pyörälle kuin purin tuon mokkulan.

    Toi startti on tasan mystisin laitos mitä mä olen ikinä nähnyt. Itse nappulasta ei lähde johdon johtoa mihinkään, eikä siihen tule johtoa mistään. Siinä on vain nasta ja palautusjousi, ja olen kelannut että se toimii niin että toi nappulan nasta toimii maana sille toiselle nastalle johon se ottaa kosketuksen kun nappulaa painetaan. Ja johtoja tulee siis vain sille toiselle nastalle. Ei mitään järkeä... näin "käden" näkökulmasta

    Bonneville: on lämmin talli
  8. #8
    Moro!

    Tuli tämmönen mieleen, et onhan sulla ollu vaihe vapaalla ja kytkin pohjassa kun oot starttaillu. Sillä kaikki pyörät ei starttaa jos kytkin ei ole pohjassa tai vaihe vapaalla.
    CB 750 Sevenfifty '94
  9. #9
    Kyllä, vaihde oli vapaalla, eli siitäkään tuo ei voi johtua.
  10. #10
    SELVISI! Kyseessä ei ollut sen kummempi "vika" kuin että etulyhty ei ollut kiinni ...kas onhan ihan loogista ja luonnollista että startin maadoitus kulkee etulyhdyn kautta...

    Kiitos Bonnevillelle ja tallimestari Ollille! Olipa mukava kuulla oman beibin kehräys pitkästä aikaa
  11.  
  12. #11
    Ja LÄMMIN KIITOS myös kaikille ihanille ihmisille jotka tarjosivat apuaan sekä kullanarvoista tietoaan ja neuvojaan tämän ongelman kanssa chatissa ja Tallinnassa