Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Mitäs öljyjä tekniikkavelhot suosittelee zetoriin?
  2. #2
    Motulia moottoriin
  3. #3
    joko osasynteettistä tai synteettistä. merkillä niin väliä, ite käytän 1100zetorissa yleensä castrolin gps vai mikä se osasynteettinen oli merkiltään... kulutus on todella vähäistä ja toimii ok.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  4. #4
    Castrolin GPS:sää laitoin pikku zetoriin (ZZR600) viimeksi, mutta ei ole ehtinyt vielä kokemusta kertyä. Aiemmin on ollu Valvolinen jotain puolisynteettistä ja hyvin on toiminut.

    Synkrooni
  5. #5
    Motulilla on isompi Zetori pyöriny. nou hätä
  6. #6
    Castrolin GPS:ää oon syöttäny ZZR1100:lle vm. - 91. Hyvin on toiminu. Alkaa syödä öljyä vasta 5000 km jälkeen, jolloin öljy ilmeisesti "notkistunut" vaihtokuntoiseksi.
  7. #7
    Itse olen käyttänyt Valvolinen Synthetic Blend. Hyvä hinta-laatusuhde.
  8. #8
    Mulla on 600 zzr, viime kesän ajelin Agipin semisynthetic 15w-50. Ei syönny öljyä vasta kun 5000km jälkeen mut silloinhan se ois jo suositus vaihtaa ne.
  9. #9
    Öljyistä vielä. Onko kokemuksia Shellin, TB:n, Mobil:n ym. huoltoasemilla myytävistä mp öljyistä. Mulla on koneessa (vanha 750 ilma/öljyj.) Motorex 10w-40:stä nykyään. Reissussa olisi helpompi tarvittaessa löytää täydennystä huoltoasemilla myytävistä öljyistä, kun mielellään käyttäisi aina saman merkkistä öljyä.
    Vanha mutta kankea...
  10.  
  11. #10
    Kotona aina 20l pönttö Mobil Delvac 30:sta, en muita öljyjä suosittele ainakaan ilmajäähdytteisiin. Mineraaliöljyä voi käyttää huoleti pyörissä, koska kyseessä on lähes poikkeuksetta aina kesäkäyttö, se ei tule "tiivisteistä läpi", vanhemmissa nelikoissa jos esim, venttiilikopan tiiviste on aina "märkä", vaikkakin uusi tiiviste, niin silloin vaihto synteettisestä mineraaliin auttaa. Mineraaliöljyissä ei ole lisäaineita, hyvä kytkimelle. Olen myös kuullut, että autokäyttöön tarkoitetut synteettiset öljyt voivat menettää voiteluominaisuutensa korkeissa lämpötiloissa, auton moottorihan pysyy tasalämpöisenä saavutettuaan käyntilämpötilansa, kuten myös vesijäähdytteiset mp:t, muttei ilmajäähdytteiset. Valitettavasti huippu mp-öljytkin ovat vain "yleisöljyjä", myyntikikkana mp kytkimelle sopivilla lisäaineistuksilla, tämä ei tuo ratkaisua ilma ja vesijäähdytyksien erilaisiin vaatimuksiin öljylle. Koska tiedän että, osa kilpakuskeistakin ajaa vieläkin "halvimmat Delvacit" koneessaan, niin miksi en myös minäkin. Tosin täytyy muistaa aika usein ne vaan vaihtaa.....
    "THE OVERTAKER GETS THE UNDERTAKER"