Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Mulla on ollut jo kohta 10 vuotta tallessa piikkivanhus, josta on kuitenkin mäntä palanut. Uudet osat maksoivat silloin kauan sitten yhteensä n. 1500 mk, joten homma jäi silloin siihen.
    Onko kellään tietoa käykö tuohon vehkeeseen mäntä jostain muusta mallista ?

    Kiitos etukäteen.
  2. #2
    Kokemuksesta tiedän, että F6:een on melko vaikea löytää mäntää - valitettavasti! Ongelmalliseksi F6:n tekee sen luistiohjaus: imukanava on melko korkealla eli alueella, jossa liikkuvat myöskin männänrenkaat. Tämä taas rajoittaa aika paljon muiden pyörien mäntien käyttöä, koska niissä on usein männänrenkaiden pyörimistä estävät tapit juuri tuon imukanavan kohdalla. Itse yritin Jokisen Hanskin avulla muuttaa noiden tappien paikkaa, mutta huonolla menestyksellä: 3 mäntää / 250 km. Yksi vaihtoehto olisi kai valaa uusi mäntä entiden mallin mukaan, mutta tuollaisen hinnan luulisin tulevan melko korkeaksi.
  3. #3
    Käyppä kysymässä ihan oikeat osat vehkeeseen tai koneistamosta tuota männän tappien tekemistä. Itse olen aikanaan laittanut uuden tapin entiseen paikkaan kun vanha katkesi mokailun takia. Jouduin poraamaan viereen uuden reiän, johon tein kierteet ja ruuvasin uuden tapin paikalleen.

    Tappiin jätettiin helma, joka lovettiin mäntää vasten ja lytättiin kun tappi oli ruuvattu kiinni. Ei irronnut ikinä. Paikan vaihto ei pitäisi olla sen kummempi juttu, mutta tappi täytyy olla sellaisessa paikassa männän kehällä, jossa sylinterissä ei ole mitään aukkoja ts. reunoja koko liikeradan matkalla.

    Ei se varmaan siitä huonommaksikaan muutu, kuin se nyt on, jos päätät yrittää...

    T. Tuutista turbo ja kuskista urpo ??
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  4. #4
    yussi! Kerrankin joku jolla on samanlainen pyörä kuin minulla!
    Aloitin entisöimisen tänä talvena ja se edistyy hitaasti mutta varmasti!
    Pistäppäs mailia osoitteeseen: vesa_luoma@suomi24.fi

    Tietääkö kukaan ´sivuja mitkä käsittelevät tätä pyörää?
    Mitkä ovat tämän tekniset tiedot?
  5.  
  6. #5
    Kokeileppa jos osia vielä löytyisi VML Sponsorilta Kuopiosta. Hieman tuoreempaan painokseen, eli KS 125:een löytyi osia vielä jokin aikaa sitten. En ole aivan varma, mutta kävisikö vastaavat osat juuri KS/KH Kawasta??
    "THE OVERTAKER GETS THE UNDERTAKER"