Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Mietin tässä moniko mahtaa kuulua tuohon maahantuojan supportoimaan BMW-kerhoon. Jos ken kuuluu, niin minkälaisia kokemuksia/tietoa on sen toiminnasta. Ainakin www-sivujen ja kuulluun perusteella, on muodostunut kuva hieman ehkä värittömästä, hajuttomasta, mauttomasta ja oikeastaan sisällöttömästä "toiminnasta", jota oikeastaa edes ei taida olla maahantuojalta putoilevia mainoksia lukuunottamatta???

    Antaisiko aihetta "vaihtoehtoliikkeelle"??
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Seppo@R850R @ Maalis. 01 2003,12:58)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mietin tässä moniko mahtaa kuulua tuohon maahantuojan supportoimaan BMW-kerhoon. Jos ken kuuluu, niin minkälaisia kokemuksia/tietoa on sen toiminnasta. Ainakin www-sivujen ja kuulluun perusteella, on muodostunut kuva hieman ehkä värittömästä, hajuttomasta, mauttomasta ja oikeastaan sisällöttömästä "toiminnasta", jota oikeastaa edes ei taida olla maahantuojalta putoilevia mainoksia lukuunottamatta???

    Antaisiko aihetta "vaihtoehtoliikkeelle"??[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Tai antaisiko aihetta itselle mennä sinne ja pistää homma toimimaan??
  3. #3
    Niinpä... Sitähän tuo vaihtoehtoliike tarkoittaa myös... Toisaalta jos tuohon kuuluu iso porukka ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä toimintaan (sitähän yrittelin kysellä), ei varmaan kannata yrittää kammeta öljytankkeria jäärännistä...
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Itse olen yhden vuoden ollut jäsen, valitettavasti passiivi sellainen. Eli en ole enää.

    Kyllähän ne sen joka kesäisen kokoontumisen järjestävät, aika paljon kuuleman mukaan siellä pyöriä käy?

    Ehkä ko kerhon toiminta ei tosiaan ole sitä kaikkein räväköintä...
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  5. #5
    Hmm, itsekin olen seurannut niiden toimintaa pelkästään webbisivujen kautta, ja sen perusteella päätynyt siihen käsitykseen, että hiljaa hyvää tuulee, eli todella hiljaisia ovat. No kuitenkin panin juuri viimeviikolla maksaen ko. kerhon jäsen- sekä liittymismaksun, sillä kerhon jäsenyyden kautta sain todella hyvän tarjouksen A-vakuutuksesta Bemuni liikenne ja täyskaskoa ajatellen.
    Pitäisikin sitten huomisella sopia A-vakuutuksen hemmon kanssa jatkoa, eli ns. allekirjoitusta.
    Tuskin lähden pahemmin heidän kokoontumisiin kuitenkaan jatkossa, mutta katotaan nyt, kunhan kesä tulee.
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
  6. #6
    Jep. Kuulun kerhoon. Toimintaan en vielä ole pahemmin kerennyt tutustumaan,mitä nyt viime kesänä käytiin pikku risteilyllä hesassa. Erittäin asiallista,ehkä jo hiukan varttuneempaa, porukkaa tuntuivat olevan
    . Mitään varsinaisia bilehileitä nyt ei kyllä silmään osunut....... .
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
  7. #7
    vasta liityin ja innolla odotan tulevaa kesää.
    katsotaan sitten syksyllä miltä on maistunut.
    ainakin yksi kiinnostava juttu siälä oli ,kun joku kuulutti kokoon gs kuskeja,eli yhteisiä gs kuskien ajosessioita ja kokoontumisia.
  8. #8
    Olen ollut BMW kerhon jäsen nyt yhden kesän, Tiistai kokoontumisiin kotarannassa ovat suosittuja ja siellä käy noin 20-30 pyörää säännöllisesti. Olen saanut paljon käytännön tietoa niissä tapamisisa.
    AKK
  9. #9
    Olen ollut kolmisen vuotta BMW kerhon jäsen,
    mutta en ole kyllä ollut oikeastaan mitenkään hommassa mukana. Jäsenmaksut olen maksanut ja lueskellu sitä vihkosta joka tulee 4 kertaa vuodessa.


    ...OULUSTA



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  10. #10
    Kolmisen vuotta myös mukana ja vois kirjoittaa samat sanat kuin Prätkis.. Kerran oon siellä tiistai-töräyksessä käynyt.
    En tiedä miksi ei innosta... Ei kai vaan saa aikaiseksi.

    Mun mielestä näita kaikenmaailman kerhoja alkaa olla joteski liikaa. Enää ei riitä edes merkkikohtaiset kerhot, vaan malleillekin alkaa olla omansa. Mitä järkeä

    Sitten vielä nämä epäviralliset katukerhot ja porukat jollaiseen minäkin kuulun. Tai en minä tiedä kuulunko mutta on mulla ainakin kerhon paita
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    Kun en jaksa alkaa kaivaa foorumilla vaikuttavien Puimurin kuljettajien kotikuntia tuolta jäsenluettelosta, niin moniko meistä vaikuttaa pääkaupunkiseudulla? Ihan noin vaikkapa kertaluontoista kaffeemööttiä tulevalle ajokaudelle miettiessä...

    Eli Espoosta ollaan...
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Lainaa (Seppo@R850R @ Loka. 16 2003,22:25) kirjoitti
    ..niin moniko meistä vaikuttaa pääkaupunkiseudulla? Ihan noin vaikkapa kertaluontoista kaffeemööttiä tulevalle ajokaudelle miettiessä...
    Minä muun muassa. Tässä Pohjois-Helsingissä majailen. Pidetään mielessä, eihän tuohon ajokauden alkuun ole kuin kuutisen kuukautta..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #13
    Meitä on täällä pohjoisen kulmilla lisäkseni useita BMW-omistajia eikä kukaan tietääkseni kuulu merkkikerhoon. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kerhoja on aivan liikaa kun joka asiaan tuntuu olevan omansa. Itse maksan jäsen maksua vain kotipuoleni paikalliseen kerhoon niin pysyy siteet niiltäkin osin sinne voimassa.
    Touhuna kyllä yhtä sun toista ja omaan jonkunlaisen sisäpiirin, jossa teemme kaikkea pyöriin, usein juuri Bemareihin, liittyvää huoltoa, korjausta, kehittelyä, osien ja renkaiden hankintaa, matkailua ym. Olisi jopa kerhon ainekset mutta ehkä on parempi touhuta muuten vain ja unohtaa kaikenlaiset kerhotoimintaan liittyvä rutiinit, jotka ovat omiaan tappamaan kekseliäisyyttä.
    Kylällä on muutenkin jo kaksi kerhoa, joista toinen on se alkuperäinen tusinaporukan kerho ja toisen perustivat hieman urbaanimpaan ja tyylikkäämpään harrastamiseen (mitä se nyt sitten onkaan) pyrkivät henkilöt.
    En ole mikään yhdistysihminen enkä lähde passiiviseksi jäseneksi mihinkään kerhoon joten lopputulos onkin vapaa harrastaja.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  14. #14
    Pääkaupunki seudulta minäkin.
    Jollei muuta hyötyä niin ainakin vakuutusalennus, merkkaa meille sen että vaimon auton liikennevakuutus ja kasko tulevat käytännössä ilmaiseksi. En muista hintoja centilleen mutta jotenkin sinneppäin se menee.
  15. #15
    Lainaa (pomppe @ Loka. 17 2003,10:58) kirjoitti
    Pääkaupunki seudulta minäkin.
    Jollei muuta hyötyä niin ainakin vakuutusalennus, merkkaa meille sen että vaimon auton liikennevakuutus ja kasko tulevat käytännössä ilmaiseksi. En muista hintoja centilleen mutta jotenkin sinneppäin se menee.
    Viittaatko A-Vakuutuksen merkkikerhoalennukseen.

    Itselläni moinen myös on, mutta satuin ikävä kyllä pyytämään tarjoukset kotivakuutuksen huudattamisen yhteydessä parista muustakin yhtiöstä ja lopputulos muuten oli, että oikeastaan samaan hintaan (ja ikävä kyllä halvemmallakin) tuon saisi muualtakin. Lisäksi kun kysyin A-vakuutuksesta, että mitä tapahtuu Kaskoni hinnalle, jos vaihdan Puimurin Hondaan, niin sieltä vastattiin, että mitä pitäisi tapahtua - ajanko sen jälkeen huonommin Hyvä kysymys... Eli vakuutukseni olisi pysynyt ennallaan. Anyway - meikä taitaa vaihtaa yhtiötä, kun kaskon kausi on taas katkolla...

    Mitä tulee kerhoihin yms. - en myöskään usko mihinkään (uuden) kerhon perustamiseen. Ajattelinpahan, että talvi-iltojen lämpimäisiksi voi miettiä vaikka jotain vapaamuotoista ensi kaudelle sijoittuvaa ajopäivää/retkipäivää/kaffittelua/mitä muuta. Onhan aina uljasta nähdä monta Bemaria (mielellään bokseria) yhdessä...
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Lainaa (Seppo@R850R @ Loka. 17 2003,18:34) kirjoitti
    Jollei muuta hyötyä niin ainakin vakuutusalennus, merkkaa meille sen että vaimon auton liikennevakuutus ja kasko tulevat käytännössä ilmaiseksi. En muista hintoja centilleen mutta jotenkin sinneppäin se menee.
    Viittaatko A-Vakuutuksen merkkikerhoalennukseen.

    Itselläni moinen myös on, mutta satuin ikävä kyllä pyytämään tarjoukset kotivakuutuksen huudattamisen yhteydessä parista muustakin yhtiöstä ja lopputulos muuten oli, että oikeastaan samaan hintaan (ja ikävä kyllä halvemmallakin) tuon saisi muualtakin. Lisäksi kun kysyin A-vakuutuksesta..[/QUOTE]
    Mulla on Touringin kautta otettu Turvan vakuutus. Kun tuolta A-Vakuutuksesta pari vuotta sitten laittoivat mainoksen niin pistin vastaukseen TFMK:n / Turvan ehdot ja hinnat.
    Kysyin, että saako alle tämän ja millaisin ehdoin kasko on voimassa Baltiassa.
    Vastausta ei ole tähän päivään mennessä näkynyt..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #17
    Yksi mukava kesäillan kruisailureitti on Lohjanjärven ympäriajo. Ja kahvit päälle jossain. *
  18. #18
    Lainaa (Siru @ Marras. 01 2003,09:03) kirjoitti
    Yksi mukava kesäillan kruisailureitti on Lohjanjärven ympäriajo. Ja kahvit päälle jossain. *
    Esimerkiksi jotain tuollaista kävi mielessäni... Tässähän tätä on aikaa ideoida akkua lataillessa... 5 kuukautta ja sillee...
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Jees, kuulostaa hyvältä. Espoosta ollaan, joten maantieteellisesti olisi mahdollisuuksien rajoissa osallistua johonkin mukavaan ajeluun.

    Eri asia sitten on, miten oikeasti ne aikataulut sun muut fiilikset sitten kevväämmällä sopivat tuollaiseen yhteisajeluun...

    Enää pari - kolme kuukautta, vai mitä?
    Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
  20. #20
    Odotan innolla ensimmäistä kesääni BMW-kerhossa. Koska on Kainuusta päin en varmaankaan töräyttele joka kissanristiäisiin. Tavoitteena olisi kuitenkin käydä joskus kotimaan ja myös ulkomaan kokoontumisissa.
    Tietysti toimin myös paikallisessa kerhossa ja suunnittelen vielä Touringiin liittymistä.
    Yhdistysten luvatussa maassa saa kuulua niin moneen kerhoon kuin haluaa!!
    Jos joku jaksaa järjestää jotain, suotakoon se hänelle ja maksettakoon jäsenmaksut ajallaan. Liian paljon on noita ilmaisjäseniä joka yhdistyksessä
  21. #21
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Taitaa olla bemarikerhon tilanne, kuten muidenkin merkkikerhojen laita, ettei pelkkä pyörämerkki luo sellaista yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, kun mallivalikoima on laidasta laitaan. Voisi kuvitella, että esim. bemaristeissa boxeriporukka on oma "jenginsä" mutta sitten on joukko muita malleja, joilta puuttuu se jokin yhdistävä, erilainen juttu. Samoinhan on esim. Hondalla. En tosin tiedä, onko Hondalla omaa merkkikerhoa, mutta Gold Wing porukallahan on oma kerhonsa. Yamaha/V-Max, Harrikan useat eri ryhmittymät jne.
    Pelkkä mp-merkki ei ole tarpeeksi kokoava voima, joku muu juttu vetää paremmin puoleensa. Itse olen ollut bemarikerhossa muistaakseni 4v, suhteellisen passiivinen. (Pari-kolme kertaa töräyksessä, yksi kerhotakki ostettu ja kerran ajoharjoitteluleirillä)
    Tämän vuoden maksua en vielä ole maksanut, olen kovasti harkinnut eroa, kun noita muita, toimivampien kerhojen jäsenyyksiä on siunaantunut riittävästi. Vakuutuksetkin sain firmani vakuutusyhtiöltä halvemmalla, kun A-vakuutuksen tarjous oli. Luulen, että monikin saisi keskittämällä omasta vakuutusyhtiöstään saman, ellei paremmankin tarjouksen.
    Mitä ajeluihin tulee, on esim. söhmiläisten kevät/syys ajoretket kovasti suosittuja, merkkiin ja malliin katsomatta.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  22. #22
    Moi, Itse pohdiskelin ja jonkin aikaa ja päätin liittyä jäseneksi vuoden alussa. Syynä lähinnä oli tuo BMW:n eristäytyminen moottoripyörien "mainstreamista" eli jos vaikka merkkikerho säilyisi kanavana tehdä tunnetuksi BMW:hen liityviä uutisia etc.
    Tarkoitan sitä, että tuolla kylillä kuljeskellessa kuulet yleisimpiin pyöriin liittyyviä tarinoita ja kokemuksia, mutta osumatarkkuus kuulla BMW:hen liittyviä asioita on melko heikko.
    Katsotaan mitä jäsenyys tuo tullessaan

    Pian tämän kirjoittamisen jälkeen tein tarvittavat toimenpiteet liittyäkseni kerhoon. Tähän päivään mennessä ei ole kuulunut mitään. Tai tarkennettuna, että puolentoista kuukauden jälkeen ihmettelin asiaa ja vastauksena sain äkämystyneen vastauksen "don`t call us, we`ll call you"



  23. #23
    Kas.Kiva,että tätäkin ajoittain pohditaan.

    Muistelisin,että ainakin suomalaisten luvatussa mallimaassa Jenkkilässä vaikuttaa vanhemman boxeribemarin omistajille Airheads -niminen kerho tms.Joskus moista idistä on tässä kuljeteltu.Muttei koskaan ole siihen vissiin kukaan henkeä puhallellut.En ainakaan ole kuullut.

    Tiistaitöräykseen ehdin peräti kerran osallistumaan,mutta ainahan voin päästä kyytiin tuohon toisen bemarin takajakkaralle...

    Joskus on tuntunut asuntovelallisesta pirun kalliilta nuo osallistumismaksut...ja vielä ponsoroitu kerho...
    jawanainen: ränttätänttää sen olla pitää!!! Mummoillekin!

    VOL 1 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * VOL2
    Kuu Kotarista kesään, * * * * * * * * * Kuu piikkisestä kesään,
    puoli kuuta customista, * * * * * * * * puoli kuuta vaunupyörästä.
    sivuvaunullisesta vähäsen. * * * * * *Kyykkypyörästä vähäsen,
    Museopyöristä ei päivääkään! * * * *faitterista ei päivääkään!

    MoTukka *-olkapäänä motoristilta motoristille. www.smoto.fi
  24.  
  25. #24
    Lainaa (jawanainen @ Helmi. 16 2004,21:49) kirjoitti
    Joskus on tuntunut asuntovelallisesta pirun kalliilta nuo osallistumismaksut...ja vielä ponsoroitu kerho... * *

    Niin joo, ne jotka sitä kerhoo ylläpitää, nehän ne sun liittimysmaksut ja sponssi rahat dokaa ja ostelee itselleen uusia pyöriä!! 20 egee ei pitäs olla paljon jos vaikka Tammikuun eka Perjantai laittaa 1 euron possuun ja sit joka Pe toistaa sen jutun niin Maaliskuussa on maksettu!! Ja vielä yks vinkki NEKIN jotka sitä kerhoa pyörittää maksavat jäsenmaksun. Ei sitä sponssi rahaa niin paljon tuu et tekis sillä vuoden kaikki jutut.