Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Arvoisat asiantuntijat.

    Valintoja joutuvat tekemään vain köyhät (mää), joten kumpi on parempi; 650 vai 1150gs?

    Itse ajan edellistä ja löydettyäni Länsi-Uudenmaan hiekkatiet olen erittäin tyytyväinen. Vakaata menoa ja kahvaakin uskaltaa vääntää. Pyörän huonoin puoli on matka-ajo asfaltilla, tylsää hommaa.

    No nyt kuitenkin tekisi mieli vähän lisää tehoa (ja näköä ja kokoa, myönnetään) ja siten 1150 gs on tietenkin seuraava askel. Kompromisseja en kuitenkaan hiekkatiehauskuudesta haluaisi tehdä, joten vaihto tapahtuu vain jos:

    -1150 häviää hiekalla alle 5% nopeudessa 650gs:lle (en ole morotcross-kuski ja tie sellasta tavallista, jolla 650:llä keskinopeus jotain 50-60 km/h)

    -1150 kirkkaasti parempi pitkällä matkalla eli kaksi päällä ei ongelma

    -1150 matkamukavuuteen kuuluu koneen tasainen käynti ja värinättömyys. Joissain arvosteluissa sanotaan pyörän tärisevän. Minulle on epäselvää täriseekö se vai ei vai täriseekö se tavalla, joka ärsyttää toisia ja toisia ei. Värinöiden osalta 650 on mulle ok.

    Löytyykö mielipiteitä tai peräti kokemusta? En malta odottaa lumen sulamista.
  2. #2
    Mopoa ostaessani oli käytetty bemari yhtenä vaihtoehtona. Poliisin tekniikkakeskuksesta sanoivat että älä osta ainakaan käytettynä. Semmonen bokserimoottori ei rakenteensa takia voi olla kestävä. Liekö sitten erilaiset värinät turmiollisia? Poliisit käyttää nykyään bemareita ilman boksereita ja ite ostin Hondan *
  3. #3
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Visa @ Helmi. 11 2003,21:18)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Poliisin tekniikkakeskuksesta sanoivat että älä osta ainakaan käytettynä. Semmonen bokserimoottori ei rakenteensa takia voi olla kestävä. Liekö sitten erilaiset värinät turmiollisia?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Täh? Totta että olen puolueellinen tuohon kommentoimaan kun itsellä sattuu bokseri olemaan, mutta en mä nyt tiedä onko ne nyt niin kauhean heikkoja.

    Esim kaverillani Petrillä nyt toinen Gs. Se edellinen oli kasisatanen ja mittarissa oli 180tkm kun esimmäisen kerran avattiin kannet siitä.

    Myllymaalla katselin viime talvena Gs:än konetta jolla oli ajettu "jotain kahden- ja kolmensadantuhannen välissä", tosin se vaati jo täydellisempää hoitoa mutta ei huono kilometrisaavutus?

    Totta on että noissa on heikkojakin kohtia. Paralever haarukalla varustetusta saattaa mennä kardaani jo 30-40tkm ajon jälkeen.

    Omat kokemukseni rajoittuvat tosin vanhempaan bokseriin, minulla ei ole kuin yksi tuttava jolla on "oilhead" kone. Siinä on muistaakseni jotain 70-80tkm lasissa.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  4. #4
    Kysymykseen,että kumpi on parempi,650gs vai 1150,voi vastata vain,että riippuu käyttö tarkotuksesta.Onhan kysymyksessä kaksi melkolailla erillaista peliä.
    Jos ajelet pitkiä reissuja kax päällä,on iso kessu poikaa,siinä ei paljo paino tunnu,vääntöä on ku dieselissä .Mutta painoa siinä sitten on,ja aika korkeakin .Rupulikumeilla varustettuna sillä kuulemma kyntää vaikka peltoa,en ole kokeillu....vielä.
    650gs tuntu tosi ketterältä,sitä olen tosin vain kokeillu,sanoisin ehdottomasti parempi hiekalla.
    Minä kävisin sinuna kyllä kokeilemassa molempia.Testi pyöriä luulis olevan bemari liikkeissä.Niin jaa että täriseekö...no eihän seny mikään sähkö hammasharja ole,se iso KESSU
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
  5. #5
    Aika jännä juttu toi että bokseri ei olisi muka kestävä. Taitaa olla p-puhetta. Mitä väliä sillä on liikkuuko mäntä pysty-vai vaaka-tasossa. Onko Ducatin etumäntä herkempi menemään rikki? Melkein kaikki lentokonemoottorit(bensa)on boksereita.
    Toisessa juttuaiheessa oli maininta jostakin 1150 GS:stä jolla oli ajettu 300000 km. Ja Päitsi päälle.
    Moto-lehdessä purettiin Saanon 1100, 100000km.jälkeen
    Ei ollut aihetta minkäänlaiseen remppaan, kytkinlevyn vaihtoivat kun kone kerran oli auki.
    Todelliset pitkämatkaajat, maailman kiertäjät, ajelevat aika paljon juuri boksereilla.
    Bokseri on vähän niinkuin Harrikan V2 sen vain pitää olla sellainen, oikeat värinät ja silleen, vaikka ääni on kuin ompelukoneessa. :
  6. #6
    On niitä ollut juttuja että männät kuluisi ala puolelta nopeammin... heh heh
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  7. #7
    ,joo..Bokserin kestävyyteen kyllä luotan ku pukki suuriin sarviin.Tosin en omaa 1150 ole vielä edes kunnolla sisään ajanu.On nyt neljänkympin huollossa vasta .Sen sijaan tosta bemarin perästä en niin tiedä.Ainakaan ns.nimismiehen kiharassa ei tunnu oikein mukana pysyvän.En tosin ole kajonnut paluuvaimennuksen säätöön... Onko kellään kokemuksia
    Tapasin kerran kaverin joka oli vaihtanu öhlisin takaiskarin siihen.Muuttu kuulemma tuplasti paremmaksi.
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
  8. #8
    Samaa olen kuullut Bemari asiantuntijalta.
    Kun vaihtaa takaiskarin kannattaa ottaa Öhlinssi.
  9.  
  10. #9
    hommaa se iso adventure jossa tkc 80 alla.
    jos kovapintainen hiekkatie niin pikkuveli jälkeen jää.
    matkapelinä ihan mainio(adventuressa loistava pleksi).
    ei ihmeempiä tärinöitä.