Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Terve!
    On niin hiljaista että, ajattelin vaan kysellä missä luuraa saksalaisilla moottoripyörillä ajavat toverit?
  2. #2
    Ei Bemarimiehet ihan ole loppuneet ja pois kuihtuneet. Käsitykseni mukaan pojat laittelevat ajopelejään entistä komeampaan kuntoon tulevan suven koitoksia varten.

    Muutoin olen kyllä samaa mieltä: hiljaista on.
  3. #3
    Kyllä täällä käydään mutta on vähänlaisesti aiheita.
    Miten olisi vaikka: tietääkö kukaan edullista renkaanvaihtopaikkaa?
    Hyvää Joulua
  4. #4
    Hei mikä tää juttu on vaan BMW:llä ajavista ukoista! Ryhdyn heti vastarintaan, ajan ylpeänä R1100S:ää eikä kyseessä ole ***jatke! Hei ukkokullat ei o ihme kun täl palstalla on niin hiljasta kun on vaan äijiä, ja niitäkin just ehkä 3. Siispä uhraudun ja poistan tämän "vain miehille suunnatun" -fiiliksen tältä palstalta! Niin että lähettekö viivalle? =)
  5. #5
    Eksyin "puolivahingossa" palstallenne..Mutta eikai se haittaa..Eiköhän ME kaikki olla motoristeja..Bemari=ihan hyvä pyörä-olen lukenut esitteitä..
    Ei TODELLAKAAN mitään ladybikerseitä-eikä ketään muutakaan vastaan-jatkakaa REIPPAASTI samaan malliin!!Ja nostetaan hansakaa ,kun tullaan tiellä vastaan!!?
    life is life-tät täädä dä
  6. #6
    Kyl nyt jokin mättää, sillä eikös täällä pitäis turista Bemareista ja sitten vasta jonninjoutavista, ja eritoten "vähän" mollata noita muita merkkejä? No, eihän se tietenkään ole pakko, mut kyl Hontra on automaailman Tojota !

    Nyt kun olen agitoinut tätä ikuista väittelyä, niin kertokaas ystävät, "kuinka paljon tytöt ajavat Bemareilla"?
    Ja mitenkäs yleistä on että Bemarikuskit itse huoltavat mopottimiaan? Uskoisin, että huolto hoitaisi hommat paremmin kuin TI henkilö. Tietty voiteluidenvaihto menee lähes kaikilla omatoimisesti, mutta ns. säätelyt kannattaa varmaan jättää "ammattilaisille".
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
  7. #7
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">
    Nyt kun olen agitoinut tätä ikuista väittelyä, niin kertokaas ystävät, "kuinka paljon tytöt ajavat Bemareilla"?
    Ja mitenkäs yleistä on että Bemarikuskit itse huoltavat mopottimiaan? Uskoisin, että huolto hoitaisi hommat paremmin kuin TI henkilö. Tietty voiteluidenvaihto menee lähes kaikilla omatoimisesti, mutta ns. säätelyt kannattaa varmaan jättää "ammattilaisille".
    [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Eipä provona kummoinen, mutta mennään mukaan kun on tuo keskustelu aika aneemista
    Eli tokihan nuo huoltaa itse. Itse asiassa se on jopa helpompaa (ainakin boksereissa) kuin useimmissa Jaappanilaisissa rivareissa... Ruiskut on yksinkertaiset kuin junan vessat, eli ei noidenkaan "säätelyssä" kyllä alipainemittareita (ja lukutaitoa) kummempaa varustusta tarvita ja öljyjen tai muiden nesteiden vaihdoissa ei kovin kummoista Einsteinia siinäkään etsitä . Itse siis huollan aina.... Hommahan on kuitenkin valintakysymys. Jos on pätäkkää niin antaa toisten toki p*skant** räpylänsä. Hyviä huoltojahan löytyy ainakin Espoosta ja Hämeenlinnasta...
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    K100Rs:äni huolsin itse muuten mutta Repa sääti venttiilit ja ruiskun, venttiileissä on pala säätö ja minulla ei ole paloja. Vaikka ei niitä kovin usein tarvitse säätää, kerran 30-40tkm.

    Ruiskun säätöön mulla ei ole alipainemittareita.

    Helppo pyörä se oli huoltaa ja pitää. Kone leväytin puoliksi voiman väliakselin niittauksen ja laakeroinnin uusimisen tekemisesksi, vaihdelaatikkoon tein siirtosysteemiin pikku modifioinnin ja kytkin levyn vaihdoin kertaalleen.

    Kardaanin spoorien rasvauksesta ei voi muistuttaa liian usein!
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  9. #9
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">
    Ruiskun säätöön mulla ei ole alipainemittareita.

    Helppo pyörä se oli huoltaa ja pitää. Kone leväytin puoliksi voiman väliakselin niittauksen ja laakeroinnin uusimisen tekemisesksi, vaihdelaatikkoon tein siirtosysteemiin pikku modifioinnin ja kytkin levyn vaihdoin kertaalleen.

    Kardaanin spoorien rasvauksesta ei voi muistuttaa liian usein!
    [/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Noista alipainemittareista sen verran, että oivalliset, yksinkertaiset härvelit tulee parissa päivässä, muutamalla kymmenellä UK-punnalla kotipostiin osoitteesta: http://www.carbtune.com/

    Ohjeet Motronicin virhekoodien luvusta kotikonstein taas löytyvät kaiken BMW-tiedon aapisesta: http://www.ibmwr.org/

    Kardaanien spoorit on varmaan hyvän tavan ja käytännön mukaista rasvata. Itse olen laiska, enkä moisessa aio käsiäni liata koska en tuota pyörää aio yli 100.000tkm pitää. Vien sitten vaikka joskus Repalle huoltoon, jos omatunto alkaa kolkuttamaan.
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Ai niin... Ja venttiilit ovat bokserissa tietysti mahdollisimman helpot säätää sivulle sojottavien sylkkyjen ja ruuvisäädön vuoksi...
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Lainaa (toma @ Helmi. 24 2003,20:35) kirjoitti
    Kyl nyt jokin mättää, sillä eikös täällä pitäis turista Bemareista ja sitten vasta jonninjoutavista, ja eritoten "vähän" mollata noita muita merkkejä? No, eihän se tietenkään ole pakko, mut kyl Hontra on automaailman Tojota *:repeän: !

    Nyt kun olen agitoinut tätä ikuista väittelyä, niin kertokaas ystävät, "kuinka paljon tytöt ajavat Bemareilla"?
    Ja mitenkäs yleistä on että Bemarikuskit itse huoltavat mopottimiaan? Uskoisin, että huolto hoitaisi hommat paremmin kuin TI henkilö. Tietty voiteluidenvaihto menee lähes kaikilla omatoimisesti, mutta ns. säätelyt kannattaa varmaan jättää "ammattilaisille".
    Täällä on tosityytyväinen bemukuskinainen! ...joka ei tosin itse huolla, paitsi öljyt.... * *Ei tuo tekniikkapuoli ole ihan niin hallussa, joten ammattilaisille jätän huoltoasiat, ja hyvin ovat hommansa hoitaneet. *
  12. #12
    Lainaa (toma @ Helmi. 24 2003,20:35) kirjoitti
    kyl Hontra on automaailman Tojota *:repeän: !
    Terveisiä moottoripyörämaailman Toyota-kuskilta. Kun olen ajellut nopealla ja luotettavalla Isolla punaisellani, olen samalla ihmetellyt, kuinka BMW ei osaa tehdä ripeästi liikkuvia pyöriä lainkaan. Autopuolella heillä on sitä osaamista ja sen takia kotiloni onkin BMW. Baijerilaisten pitäisi jo prätkäpuolella päästä pois tuosta iänikuisesta Gummikuh- meiningistä. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  13. #13
    Jos oikein olen ymmärtänyt, niin eipä tarvitse Bomberinkaan odottaa enää pitkään Bemun "liikkuvaa pyörää" Mulle tosin nykyinen on ollut ihan riittävä ja käyttötarkoituksiini sopiva mutta eipä rata-ajelut harrastuksiini kuulukaan.

    Sen verran kyllä innostuin uusimman MOTON jutusta, että meinasin tässä talvella hieman piristää Bemua.
    Todellisia tehoja pitäis lastun ja putken vaihdon jälkeen olla 135 pollen luokkaa (paperilla enemmänkin) ja paras vääntöalue löytyä jo parituhatta kiekkaa alempaa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Odotan sitä päivää kun BMWn valikoimasta löytyy oikea custom, voi tosin vielä vierähtää hetki

    Autopuolella kahden bemarin entisenä omistajana voi kyllä merkkiä kehua.
  15. #15
    Tässä yhteydessä pitää kai taas ottaa esille se että "corollasta" on tehty jo muutaman kerran hakaneuloja kun me vielä ajelemme kumilehmillämme.
    En ole vielä niin kokenut mopolija (mopokortti vasta 37v. ja autokortti vasta 35v.) joten mulle riittää 4s.0-100 ja sellainen 240 huippua, hyvin on kerennyt.
    Pari pyörää taaksepäin mullakin oli mopojen corolla mutta tuntui aika letkulta vähän niinkuin naisten fillari, etenkin kaksi päällä. Nyt ei ole sitä ongelmaa. Itse käyn mopolla vielä kauempana kuin mutteri ja siellä huomaa että mitä kauempaa mopoilija tulee sitä suurempi todennäköisyys on että sillä on Bemari.
  16. #16
    Bemarit on vissiin sen verran varmatoimisempia kuin muut pyörät, ettei tarvi olla kokoajan kyselemässä korjausohjeita.

    Bemarikuskeilla ei ole hirveästi tarvetta viritellä pyöriä, kun tehoa on ihan riittävästi.
    ... bemareiden ulkonäköäkään ei tarvitse paljoa muokata, kun jokaisella vastaantulijalla ei ole samanlaista pyörää (vrt.Toyota).

    Pyörän perushuollot tulee itse tehtyä (tulpat, öljyt, öljynsuodattimet, ilmansuodattimet, bensansuodatin)

    PS. pitäiskö niitä K1100:sen venttiilejä säädelläkkin joskus, en ole kyllä hoksannu mitään ongelmia?
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  17. #17
    Lainaa (Prätkis @ Marras. 24 2003,12:11) kirjoitti
    "Bemarit on vissiin sen verran varmatoimisempia kuin muut pyörät, ettei tarvi olla kokoajan kyselemässä korjausohjeita.

    Bemarikuskeilla ei ole hirveästi tarvetta viritellä pyöriä, kun tehoa on ihan riittävästi.
    ... bemareiden ulkonäköäkään ei tarvitse paljoa muokata, kun jokaisella vastaantulijalla ei ole samanlaista pyörää (vrt.Toyota)."
    Tuohon ei voi muuta sanoa kuin että
  18.  
  19. #18
    Lainaa (pomppe @ Marras. 24 2003,09:44) kirjoitti
    "corollasta" on tehty jo muutaman kerran hakaneuloja kun me vielä ajelemme kumilehmillämme.
    Pari pyörää taaksepäin mullakin oli mopojen corolla mutta tuntui aika letkulta vähän niinkuin naisten fillari, etenkin kaksi päällä.mitä kauempaa mopoilija tulee sitä suurempi todennäköisyys on että sillä on Bemari.
    Ei muoviluodista voi tehdä kunnolla edes hakaneuloja. Vaihdan pyörää sen verran usein, että ei tule sitä mahdollista hakaneula-vaihetta edes teoriassa eteen. Kilokyykyllä ei saa missään nimessä ajaa kaksi päällä, vaan yksin, jolloin se vasta onkin hulvattoman hauskaa matkan edistyessä ns. riittävän ripeästi. * Se ei ole myöskään tehty rautaperse-ajoja varten, jollaisissa körötellään tasaista 80-100 km/h nopeutta päiväkaupalla. Uskon, että BMW on hyvä matkapyörä (en ole ajanut), mutta kun matkapyörä on mielestäni tylsä, ajelen kilokyykyllä. Kuten havaitsemme, eri pyörillä on erilaisia käyttötarkoituksia. Makuasioista ei kannata kiistellä, sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli*
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.