Tervehdys kaikki !
Olen omistanut F650 Gs pyörän viime marraskuusta asti. Olisin kovin kiinnostunut tietämään, omistaako joku muu samanlaisen kulkuneuvon ja mitä on ollut mieltä ?
En ole ajellessani törmännyt yhteenkään vastaavaan pyörään ja bemaristit muuten taitaa olla vain sitä bokseri väkeä. *![]()
Suuri kiitos jo etukäteen kaikista kommenteista
BMW F 650:n eri malleja myytiin Suomessa vuonna 2000 yhteensä 33 kpl ja viime vuonna yht. 38 kpl, joten on niitä muitakin onnellisia. Bemareitahan on yksipyttyisiä, rivimootto-
reita ja boksereita, joten eivät kaikki bemaristit toki ole "bokse-
riväkeä". Sinun pyörälläsi BMW tavoittelee mm. nuoria motoris-
teja ja mm. niitä, joiden mielestä bokserit ovat vanhanaikaisia,
raskaita ja laiskoja. (Tällaista vääristelyä en tietenkään bokse-
reiden ihailijana voi hyväksyä!
Pyörääsi en ole kokeillut, joten kommentoida en voi. Valmista-
jien perusteella voi päätellä, että laatupyörällä ajat:
BMW + Rotax (itävaltalal.) + valmistusta Italiassa.
Luulisi siinä olevan onnellisessa liitossa toisaalta järjen ja laa-
dun, toisaalta tunteen ja tyylin. Eipä ole ihme, että pyörässäsi
on useita mielenkiintoisia innovaatioita.
Itse omistan F650:n eli vanhan kunnon kaasariraaserin. Olen ajanut jonkin verran myös GSsää, joten vertailupohjaakin löytyy. GS on hyvä ajaa, mutta kuitenkin pidän enemmän vanhasta mallista. GS:n moottori jaksaa vääntää alempaa ja on sitkas, mutta niin on vanhankin mallin moottori. Runko on mielestäni GS:ssä himpun verran parempi päivittäisessä ajossa maantiellä, mutta kun pinta alkaa olemaan kuran ja veden peitossa on vanhassa vara parempi. Varsinkin metsätaipaleilla oli GS:n rajoitin aiheuttaa pari vauhtiraitaa allekirjoittaneen kalsareihin, kun veto tyssäsi totaalisesti(viive todella pitkä). Asiahan korjaantuu rauhallisemmalla ajolla, mutta siitä häviää samalla hauskuus.GS on hyvä ostos ja viimeistään varaosia hankkiessa huomaa BMW:n F650 sarjan todellisen valtin...edullisuuden.