Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Hei,
    olen suunnittelemassa hälyttimen hankintaa pyörääni. Mutta mikä malli ja merkki ?
    Kertokaapa omista kokemuksistanne mikä sopisi teidän mielestänne parhaiten VFR:ään.
    Lennu Tampesterista
  2. #2
    ite oon suunnitellu ostaa defan prätkä hälyn.
    hintaa en muista tarkkaan mut jotain 350ekeä...
    pyöran avaimiin tulee avaimen perän näköinen "kapula" ja
    vastaan otin virtalukon ympärille..mitään pariston vaihtoja ei oo..ongelma itellä on et pyörässä on ajon esto joka toimii samalla periaatteella ja vastaan otin pitää sijoittaa johonkin muualle pyörään
    "If it can´t kill you,it is not fun!!!"
  3. #3
    Hei,

    ootko tsekannut tämän putiikin kautta saataviä hälyjä http://www.softline-online.de/

    vaikuttavat ihan ok:lta ja hinnat ilman asennusta eivät ole päätä huimaavia. Aion myös tsekkailla mitä messuilla on tarjolla ...

    Lennu Tampesterista
  4. #4
    No eipä ollu hinnalla pilattuja noi saksan vehkeet..
    miten lie vakuutus yhtiö suhtautuu noihin..eiks hälytin pitäs olla jotenki vakuutus yhtiöiden hyväksymä malli et saa alennuksen vakuutus maksuun?
    Defa on ainaki hyväksytty malli ja pitkä kokemus ainaki autojen hälyttimistä..mut jos messuilla on jotain kiinnostava niin viititkö laittaa infoa ku en ite pääse messuille
    "If it can´t kill you,it is not fun!!!"
  5. #5
    Hei taas,
    messuilla oli tosi nihkeesti hälyjä esillä, Defalta oli esittely ja Spyballilta. Sitten Allright osastolla oli joku G:lla alkava merkki, mutta ei esittelijää ja hintakin yli 500 egee.

    Täytyy otta yhteyttä vakuutusyhtiöön että miten suhtautuvat tuohon saksalaiseen hälyyn (olen vahvasti kaatumassa sen kannalle).
    Lennu Tampesterista
  6. #6
    Mulla on Vifferissä Defa ja toimii hyvin.
    Tapiolassa ei anneta minkäänlaista alennusta vaikka Defa on VAT-hyväksytty, eli se siitä.
    Hyvä puoli on kuitenkin se että pyörä on kohtuullisen hankala varastaa. Ei lähde käyntiin ja huutaa.
    - Fly on, little wing... -
  7. #7
    Itsellä vakuutukset If:ssä ja heille ainakin riitti pelkkä sana ja avaimenperän näyttäminen jotta pyörässä on häly kiinni => 10% kasko-alennusta

    BTW: Defaan saa heitin nettisivultaan hörpittyä tuon asennuslomakkeen ja varsin monellahan on varmasti joku tuttu jossain sopivassa paikassa, jotta siihen jonkin leimankin kaltaisen tahran saa - siis jos niinkuin vakuutustäti asennuksesta nipottamaan rupeaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Juu, eli tuollaisia juttuja liikkui verkossa siihen aikaan, kun itse suunnittelin Defan hankkimista Hondaan. Ostamatta jäi.


    Lainaa kirjoitti
    Joo asia on selvinnyt ja kyseinen hälytin ei passaa hondaan, jos ajoneston
    kytkee sytytyspiiriin niin laite sekoilee! Vahvistuksen sain tehtaalta jossa
    asia oli uusi! Eli defa ei käy hondaan! Miten spyball?

    > Hei onko kellään ollu ongelmia kyseisen hälyttimen kans, itselläni
    > hälyttimen ajonestot temppuilee. Virran laittaa päälle ja heiluttelee
    > yksikköä niin rele naksuu. Laite on uusi ja sähköt olen laittanu itse.
    > Kokeilin myös toisella yksiköllä ja sama juttu. Liitokset on tehty
    > juottamalla ja kytkennät tarkistettu mittaamalla. Missä vika?
  9. #9
    Niin, tuo ongelma selvisi kyllä samassa keskustelussa eikä ongelmaa ole ollenkaan jos pyörässä (siis Hondassa tai missä vain) ei ole omaa ajonestoa. Ja kuten sanottu, vaikka olisikin, ongelman saa ratkaistua helposti.
    Tapiolan moottoripyörähälytinpolitiikka ei ole asennuksesta eikä Defasta kiinni. Siellä ei vain anneta alennusta mopohälyistä ollenkaan. Pitäisiköhän harkita puljun vaihtoa kun on ollut muutakin ongelmaa kyseisen firman kanssa... Juuri pulitin 1500€ ilmaista rahaa sinne kun eivät hyvittäneet varastetusta pyörästä samaa jonka olin muutamaa kuukautta aiemmin siitä maksanut. Nyt kun laitatin hälyn uuteen mopoon, eivät anna alennusta vakuutusmaksusta. Kummallista asiakaspalvelua. Luulisi asiakkaiden kaikkoavan tuon tyyppisen asioidenhoidon takia...
    Mutta siis Defa KÄY Hondaan kuitenkin
    - Fly on, little wing... -
  10. #10
  11. #11
    Laserline on toiminut mainiosti, avaimet on ainakin vahvat.Muistaakseni jotain 250 egee oli hinta
  12. #12
    Lainaa (Petteri @ Syys. 08 2003,15:53) kirjoitti
    Tapiolan moottoripyörähälytinpolitiikka ei ole asennuksesta eikä Defasta kiinni. Siellä ei vain anneta alennusta mopohälyistä ollenkaan.
    Näinhän se Tappiolassa muistaakseni toimi - häly ei alenna vakuutusmaksuja, mutta omavastuusta kylläkin vahingon tapahduttua - muistaakseni ilkivalta = ilman omavastuuta. IF:llä ainakin tulee kasko-rabatit, mutta omavastuu-vaikutuksesta ei ole tietoa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    joo laserline on toimiva ja halpa hälytin verrattuna Defaa...
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  14. #14
    Tuo kyseinen defa ongelma oli mulla -94 cbr1000f:ssä ja siinä ei ole mitään ajonestoa alkuperäisenä. Ongelma ei ratkennu minulla ollenkaan, maahantuoja selvitti asiaa ja norjassa kuulemma aikovat keksiä jonku lisä palikan et pelais. Vein defan pois ja laitoin spyball:in. Olen ollu tosi tyytyväinen tuotteeseen ja mielestäni spyball on laadukkaamman oloinen kuin defa erillisine "tarvike sireeneineen". Spyballista löytyy myös hälytys muisti joka defasta puuttuu kuten myös liiketunnistimen herkkyyden säätö. Eli suosittelen kyllä spyball:ia. Ei yhtään turhaa hälytystä ja aina on hälyttäny tarvittaessa.
  15.  
  16. #15
    No onhan se Defan ajonestopiiri "hiukka" erikoinen Yhdessäkään asentamassani se ei ole toiminut kuten Defan oma asennusohje sanoo vaan aina on pitänyt keksiä jotain erilaista jotta saa hälyn toimimaan pyörän kanssa siedettävästi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08