Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Elikkästä vinkkejä kuinka olette kilven xx:n pyrstöön kiinnittäneet, kuvakin olis mukava havainnointi väline jos sellaisen tänne saisitte.

    Itselläni ainakin tuo muovi lippa johon kilpi kiinnitetään on niin lyhyt, että kilven alareuna jää huomattavasti muovin ulkopuolelle joten kilpeä ei saa kiinni kuin kahdella ruuvilla... eikä ole edes hyvän näköinen.
    Tonnikeiju
  2. #2
    Yritän kertoa oman tapani. Kilven mukana tuli alumiininen samankokoinen tukilevy. Sen voi myös tehdä ja olen nähnyt sellaisen tehdyn myös kovasta muovista. Siinä reiät kilven reikien kohdalla. Poraa tukilevyyn lisäreiät noin puoliväliin siten että voit kiinnittää levyn neljällä pultilla pyörän "pyrstöön". Sitten asennus: 1.Levy kiinni pyörään "pyrstön" alaosaan alemmista (keskimmäisistä) rei`istä. 2.Kilpi kiinni yläpäästään tukilevyn ja pyörän "pyrstön" läpi. 3.Kilpi kiinni tukilevyyn alimmaisista rei`istä.
    Käytä tukilevyn ja kilven välissä prikkoja joiden paksuus on vähintään väliin jäävien pultin kantojen paksuinen niin kilpi ei väänny kiinnitettäessä. Itse käytin muovisia prikkoja. Kiinnitys on erittäin tukeva eikä värise. Kerro sainko itseni ymmärretyksi? Kysy niin yritän tarkentaa tarvittaessa. Good luck.
  3. #3
    Kiitos, ihan oli selko kielellä!

    Jotain tällaista itsekkin ajattelin, mutta ajattelin kysyä millaisia kokemuksia muilla on...
    Tonnikeiju
  4. #4
    Shadowissa on sama onkelma. Mä leikkasin kolmen millin mustasta akryylilevystä kilven kokosen palan jonka liimasin karhuntarralla kiinni kipeen ja lisäksi vielä kilven alareikiin pop-niitit. Sitten tämä komeus niillä kahdella ruuvilla siihen pyrstöön kiinni. Eikä tullut kalliiksi.
  5. #5
    Mulla on parempi ehdotus.

    Mä leikkasin puolet pois mun "kilvenpitimestä" ja laitoin 2 ruuvilla kiinni ja samalla vaihdoin vilkut.

    Kuva malliksi mukaan
    Honda CBR 600 -93, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX 1300R -03, Honda CBR 1000rr -04 (lunastettu)
  6. #6
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (CBR600 @ Maalis. 24 2003,18:40)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mä leikkasin puolet pois mun "kilvenpitimestä" ja laitoin 2 ruuvilla kiinni ja samalla vaihdoin vilkut. [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mulle ilmoitettiin kats. konttorilta, että kilven alla on oltava joko levy tai "lokasuoja". Ts. kilpi yksistään on luvaton. Tarkista asia ennen toteutusta. Lisäksi kahden pultin kiinnitys toisesta reunasta saattaa johtaa värinöihin jossakin nopeudessa ja siten murtumiin joko muovissa tai alumiinissa.
  7. #7
    Itseasiassa tuo "lokasuojan" poistaminen ei ole minulle mieleinen vaihtoeshto, maku asia tämäkin...

    pitää koittaa löytää hyvää muovia tai sitten laittaa sinkkipeltiä sinne kilven alle
    Tonnikeiju
  8.  
  9. #8
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjn XX @ Maalis. 24 2003,21:47)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulle ilmoitettiin kats. konttorilta, että kilven alla on oltava joko levy tai "lokasuoja". Ts. kilpi yksistään on luvaton. Tarkista asia ennen toteutusta. Lisäksi kahden pultin kiinnitys toisesta reunasta saattaa johtaa värinöihin jossakin nopeudessa ja siten murtumiin joko muovissa tai alumiinissa.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Joo, luultavasti on "laiton" kiinnitys systeemi mutta eipähän ole tarvinnut käydä katsastus konttorissa ja ei ole poliisit mitään sanoneet tuosta virityksestä.

    Niin värinöitä pitää olla mutta ei toi niin paljon värise ja jos värisee niin kilpi siitä lähtee irti ei muuta ja niitähän saa lisää katsastus konttorista jos sikseen käy