Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    Olen aikonut hankkia gen 2 Honda VFR 750 vm 90-93. Millaisia kokemuksia ja kommentteja on ihmisillä tästä mallista? Uudempienkin mallien kommentit ovat tervetulleita.
    The Black line
  2. #2
    mulla on pykälää uudenpi versio, tosin muutokset on käytännössä vain kosmeettisia.
    Kaikin puolin ok pärrä, koska tulee ajeltua normaalia ajoa, töitä jne ja aika paljon myös emännän kanssa kaksi päällä.

    Kunhan jaksaa venttiilien säädöistä pitää huolen ja öljyjä vaihdella niin pyörän km kesto on lähes tolkuton...

    v -äänistä ollaan montaa mieltä. Vaihdoin avarammat sliparit niin pliisut äänetkin parani oleellisesti.

    Ihan hyvä ajella pitkällekkin miehelle, mulla pituutta +190
  3. #3
    mulla on 93 vfr ja niinkin kova ajo kokemus kuin 6000km ei moittimista tähän asti näppärä peli
  4. #4
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Guest @ Tammi. 09 2003,10:30)</td></tr><tr><td id="QUOTE">... ok pärrä, koska tulee ajeltua normaalia ajoa, Kunhan jaksaa venttiilien säädöistä pitää huolen ja öljyjä vaihdella niin pyörän km kesto on lähes tolkuton...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mitä tarkoittaa venttiilien säädöistä huoltapitäminen vaatiiko ko. pyörä eritysen paljon venttiilien säätöä ja kuinka usein. ? Se varmaan on pelkästään huollon tehtävä? *
    The Black line
  5. #5
    Tässä harvinaisuus, onko näitä todella

    VFR 900R !!

    The Black line
  6. #6
    Jos olisin (vaihtoehto matkaendurolle) valitsemassa "matkakyykkyä". Niin VFR olisi numero yksi. Perusteluina kavereitten ja muitten motoristien kommentit!
  7. #7
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (teammate @ Tammi. 09 2003,23:02)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tässä harvinaisuus, onko näitä todella

    VFR 900R !![/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ikävä kyllä... ei ole
  8. #8
    Ventiilien säädöillä meinaan, että huoltovälistä kannattaa pitää kiinni. Ne tarttee pientä viilaamista huolloissa, mutta kun on oikeat palat niin sehän on pikkujuttu.

    Olen kuullut tarinaa 150 km ajetuista VFR:stä, ilman mitää suurempaa remonttia.

    Olettko tilailleet käytettyjä katteita mistään päin maailmaa. Korjasin vanhoja vikoja, ja oikean punaisen sävyn saaminen tuntuu mahdottomalta tehtävältä...
  9. #9
    Itsellä on VFR -96, ei voi valittaa, hyvä peli sporttoureriksi!

    Muutama negatiivinen piirre kuitenkin:

    -onnettomat alustan säätömahdollisuudet
    -laiska (siis MYÖS prätkä)
    -pulska (siis myös prätkä)

    Koneessa on vakiona takarengastehoa noin 94 hp (muistelen viime syksyn dynotuloksiani), mutta painoa muistelen olevan rek otteen mukaan noin 240 kg.

    Pyörä on , ainakin minun ajomakuun/tyyliin tehty alustaltaan onnettoman löysäksi! Niinpä jarrutuksissa on usein vaarana että keula pohjaa! Varsinkin radalla!

    Peruspyöränä ja varsinkin sporttourerina pyörä on mukava. takapenkkiläisellä hyvät ja leppoisat olosuhteet. 800 km päivämatka ei sen pahemmin koettele kyytiläistä tai kuskia. Tankkausvälin ( +250 km) on hyvä jaloitteluväli

    VFR:n paras piirre on liki pommin varma kone! hammasvetoinen nokkien ohjaus tekee pyörästä entistä huoletttomamman, ei nokkaketjun rallatusta tai huolta ketjun vaihdosta. jotain sähköhäikkää taitaa noissa 90-luvun alun pyörissä olla. En muista kyllä kuollakseni mitä se oli.

    Viime kesänä tapasin motoparkissa ,rata-ajopäivillä, kaverin jolla oli Liki 175 000 km ajettu peli, ei valittamista, kone kävi ja kulki moitteettomasti. Nyt taitaa sillä pyörällä olla kilometrejä takana jo liki 200 000 km. Toisella kaverillani on 91 vfr, kilsoja 120 000 km, ei mitään negatiivista sanottavaa pyörässä.

    Itsellä meni etupyörän laakeri 37 000 km kohdalla, ja emäputken laakeri, muistaakseni, jossain alle 30 000 km. ne lienee tulkittavissa ihan normaaliksi kulumiseksi.

    Jos tuontipyrää olisin ostamassa niin VFR olisi taatusti turvallinen vaihtoehto. Vaikka mittaria olisi ruuvattu, niin kone kyllä kestää, kestää, kestää... ja kestää...

    Jos pyörältäsi haet sport tourer ominaisuuksia niin VFR on varmasti paras valintasi, noista muutamista puutteista huolimatta. Keulaa/alustaa voi helposti halutessasi parantaa, tosin siitä koituu äkkiä 1000 € lisäkustannukset. Toisaalta nuo ongelmat jotka mainitsin tulevat esiin lähinnä rata-ajossa.

    Pyörä on tosin radallakin ihan käyttökelpoinen vekotin. Minun tapauksessa kuskin rajat tuli vastaan paljon ennen pyörän rajoja!

    Sitten pieni nyanssi, puheet siitä että V4-moottori tekisi moottorista väännökkään on markkinamiesten tai hevosmiesten tietotoimiston juttuja.

    Vääntäkäyrä on toki suht tasainen mutta sillä ei taas ole mitään tekemistä onko moottori pistetty V-kulmaan , riviin, sarjaan, jonoon, mutkalle tai kierteelle...
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  10. #10
    Sama vika Rahikaisella, eli miehestä loppuu resurssit ennen pyörää :hapannaama: Jarruista on ollut jo puhetta toisella palstalla, mutta sekin paranee talven aikana jahka saan asennettua teräspunosletkut.

    Yleispyöränä ja matkapyöränä vallan mainio (ks kuva) . 800 kilometrin päivämatkakin on tullut kokeiltua. Tampereen seudulta Lahden kautta Ouluun... :moottoripyöräilijä:

    V4:n äänimaailma paranee entisestään hiilarilla. Ja valkoinen on tietysti paras väri (ei millään pahalla Lennulle; on se keltainenkin ihan hyvä eukkuasullekkin: )

    EDIT:

    Niin ja se paras väri on nykyään kirkas hopea. On kyllä myöhemmän vuosimallin Hondan väri... Joskus kyllä kaipaa vielä sitä helmiäisvalkoista "poliisimopoa"



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  11. #11
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Säätömies @ Tammi. 26 2003,23:06)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ja valkoinen on tietysti paras väri[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Niipä niin nakuasioista ei pitäisi kiistellä, mutta Henry Fordia mukaillen " Prätkä voi olla minkä värinen tahansa, kunhan se vain on punainen..."

    Ei vaan ei pidä tuo yllä oleva paikkaansa ainakaan Ducatin kohdalla, keltainen 998, 748 ducati on toudella pårnå!
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  12. #12


    Kiitos vaan kaikille hyvistä kommenteista. Zamm64 sulla oli pitkä ja perusteellinen lausunto, kiitos siitä.

    Mulla on hyviä uutisia -93 malli, otettu käyttöön 94 ja timmi kunto ("agentin" lausuma) on tulosta parin viikon päästä mulle talliin. Se on väritykseltään juuri tollanen kun laiton alku viestiin! * Eli minusta pyörän on oltava punainen (Zamm64!) * *
    Saas nähdä onko se niin helmi mitä "agentti" väitti... * *

    Omaa VFR:ää odotellen... * *
    The Black line
  13. #13
    RC 36 kirjoitti:
    Olettko tilailleet käytettyjä katteita mistään päin maailmaa. Korjasin vanhoja vikoja, ja oikean punaisen sävyn saaminen tuntuu mahdottomalta tehtävältä...

    Moro!
    Käytettyjen ja suht ehjien katteiden löytäminen tuntui aikalailla mahdottomalta ja jos olisi joitakin osia löytynyt hinnat olivat sairaita. Tähän tympääntyneenä tilasin uudet katteet saksasta firmasta nimeltä Thurn-motorsport. Sieltä saatavat katteet ovat lasikuituvahvisteista muovia ja kaikin tavoin alkuperäisten kaltaiset, tai oikeastaan jopa paremmat. Hintaa tuli postikuluineen n. 550 euroa.

    Millaiset kiinnikkeet -91 vfr:än katteissa on niissä kohdin joissa ylempi kate kiinnitetään alempaan. Onko näitä saatavilla jostakin tarvikeliikkeestä?
  14. #14
    No nyt on 2000 km takana tällä "vifferillä". Ensikokemukset ovat olleet positiivisia. Tehoa on tietysti tuntunut olevan vallan mahdottomasti (aik. CB500 verrattuna), ehkä nälkä kasvaa mopoillessa (Zam64 kehui myös pyörää laiskaksi). Kaarreominaisuudet ovat kyllä yllättäneet minut; sillä voi päästää kurviin tosi reippaasti ja se vaan tuntuu vaativan lisää! MItes muiden kokemukset verrattuna muihin vastaaviin pyöriin. Ens viikonloppuna affenistolla testataan kaarreominaisuuksia lisää Toivottavasti ei nojata kaiteisiin
    The Black line
  15. #15
    Hee, löytyi vanha hyvä ketju, nostanpas tämän esiin.
    Kertokaapa kokeneemmat, että miten paljon pyörän laukut vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin, ja ehkä jopa vielä eriteltynä miten sivu- ja/tai perälaukut yhdessä ja erikseen.

    Kun minulla on jo viistoista vuotta kun olen viimeksi pyörällä kunnolla ajanut, niin nyt ei meinaa uskaltaa käskeä mopoa vauhdilla mutkiin vaan jyrkimpiin pitää hidastaa niin että autot roikkuu kilvessä kiinni. Tuntuu että eturenkaalta loppuu pito tai jotain muita epämääräisiä tuntemuksia. Kyllä se toistaiseksi on kaikista mutkista taittunut, kun käskee vastaohjauksella sen oikeaan kurssiin, mutta kyllä kanssamopoilijat huristelevat kahta puolta ohi Helsingin Pohjoisrantaakin ajaessa
    Pyörä on ollu mulla vasta pari viikkoa ja metriäkään en ole ilman kolmea laukkua vielä ajanut, vaan pitää kyllä ottaa ne pois ja käydä kokeilemassa onko vielä yhtä vaikeaa.
    Laukkuihin tuntuisi ainakin tuuli ottavan kiinni ku purjeeseen, jo paikallaan seistessä heiluu puuskien mukana ja ajossakin saa ohjata tuulen suuntaan että pysyy kurssissa.

    Ja vielä yks toinen juttu: riittääkö teillä takajousessa kireyttä kaks päällä ajamiseen? Meillä kun on ne kolme laukkua, mie (70 kg nakuna) ja vaimo (57 kg) niin valot näyttää jo ajoradan yläpuolisiin opasteisiin täydellä esijännityksellä. (Valot pitäis kai muutenkin suunnata ku yksinkin vilkuttelee niihin opasteisiin).
    Yksin laukkujen kanssa olen löysännyt esijännitystä nyt kuus kierrosta maksimista mutta tarkkoja mittauksia sille en ole pystyny tekemään.
    Saakohan sitä alkuperäistä iskaria huollettua ja vaihdettua siihen uutta jousta? Wilbers ja vastaavat iskarilinkit on jo löytyneet :-)
    CBF 1000 S
  16. #16
    Lainaa (Aika @ Elo. 24 2006,14:03) kirjoitti
    Hee, löytyi vanha hyvä ketju, nostanpas tämän esiin.
    Kertokaapa kokeneemmat, että miten paljon pyörän laukut vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin, ja ehkä jopa vielä eriteltynä miten sivu- ja/tai perälaukut yhdessä ja erikseen.

    Kun minulla on jo viistoista vuotta kun olen viimeksi pyörällä kunnolla ajanut, niin nyt ei meinaa uskaltaa käskeä mopoa vauhdilla mutkiin vaan jyrkimpiin pitää hidastaa niin että autot roikkuu kilvessä kiinni. Tuntuu että eturenkaalta loppuu pito tai jotain muita epämääräisiä tuntemuksia. Kyllä se toistaiseksi on kaikista mutkista taittunut, kun käskee vastaohjauksella sen oikeaan kurssiin, mutta kyllä kanssamopoilijat huristelevat kahta puolta ohi Helsingin Pohjoisrantaakin ajaessa
    Pyörä on ollu *mulla vasta pari viikkoa ja metriäkään en ole ilman kolmea laukkua vielä ajanut, vaan pitää kyllä ottaa ne pois ja käydä kokeilemassa onko vielä yhtä vaikeaa.
    Laukkuihin tuntuisi ainakin tuuli ottavan kiinni ku purjeeseen, jo paikallaan seistessä heiluu puuskien mukana ja ajossakin saa ohjata tuulen suuntaan että pysyy kurssissa.

    Ja vielä yks toinen juttu: riittääkö teillä takajousessa kireyttä kaks päällä ajamiseen? Meillä kun on ne kolme laukkua, mie (70 kg nakuna) ja vaimo (57 kg) niin valot näyttää jo ajoradan yläpuolisiin opasteisiin täydellä esijännityksellä. (Valot pitäis kai muutenkin suunnata ku yksinkin vilkuttelee niihin opasteisiin).
    Yksin laukkujen kanssa olen löysännyt esijännitystä nyt kuus kierrosta maksimista mutta tarkkoja mittauksia sille en ole pystyny tekemään.
    Saakohan sitä alkuperäistä iskaria huollettua ja vaihdettua siihen uutta jousta? Wilbers ja vastaavat iskarilinkit on jo löytyneet :-)
    Juu kyllä ne laukut vaikuttaa. Toisalta vaikuttaa renkaat. Omia rajoja kannataa käydä EAKsa ja radalla. Radalla oikeasti näkee mihin pyörä pystyy.

    Itsellä vielä pyörän rajat ei ole tuleet vastaan vaan kyllä kuskilla alkaa rajat ensin. Toisaalta vasta puolen kymmentä ratapäivää ~1000km radalla joten paljon on vielä opittavaakin.

    Silti noina muutamina päivinä on oppinut paljon enemmän kuin muina vuosina yhteensä. Kuitenkin kilometrejä tulee vuodessa noin 15tkm.

    Myös se pitää muistaa että omaa tuntemusta ei saa ylittää. Kun tuntuu että nyt riittää niin sitä on uskottava. Tuo raja "kasvaa" ajan ja kokemuksen myötä mutta itse on ne rajat asetettava vaikka kaverit menee kuin kovaa. Kyllä sitä ehtii.

    Pyörä kannata pitää kaikin puolin kunnossa ja sen kunnosta ei kannata tinkiä.

    Takaiskari "hapantuu" VFRssä - kuten kaikissa. Iskareilla on muuten myös iso vaikutus ajettavuuteen. Itsellä mene nyt talvella hankintaan WP:n tai Öhlinsin täysin säädettävä taka pumppu. Vaikka on kauhea pyörän vaihtokuume (Pitäs muka olla VTR) niin ajattelin yhdeksi kaudeksi "tekohengittää" tuon pyörän - on niin hyvässä kunnossa ja käy kuin kello. Pian 80 tkm ajettu. Takaiskarin huollettavuudesta en osaa sanoa.

    Itse painan sama verran ja vaimo noin 50kg. Kolme laukkua 46+46+52. Vielä on takaiskari toistaiseksi jäykimmällä pitänyt pyörän suorassa. Kuopissa kyllä pohjaa...



    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  17. #17
    Voiko kukaan sanoa miten iso homma venttiilien säätö onVFR 750 f rc36. Eli onko itsellä järkevää ruveta
    kyseiseen hommaan
    Honda VFR 750f -93 ex transalp 600
  18. #18
    Tarkastin omastani välykset talvella ja aikaa meni ensikertalaiselta nelisen tuntia. Kaikki venttiilit olivat sen verran hyvin ohjearvojen sisällä, ettei tarvinnut irrotella nokkia. Muistan nähneeni jonkun huollon hinnastossa säätöpalojen vaihdon lisätyönä puoli tuntia per nokka tarpeen mukaan.

    Kannattaa hommata rakotulkki, jossa liuskat alkaa 0,02mm:stä.
    Honda VFR750F -93
  19. #19
    Joutuuko miten paljon purkamaan katteita kyseissä homassa ? Kyselen ettei tarvis tehrä hirveesti ylimääräistä
    Honda VFR 750f -93 ex transalp 600
  20. #20
    Alakatteet ja tankki pois. Jäähdyttimen joutuu irrottamaan kiinnikkeistään ja vetämään eteen, jotta etummainen venttiilikoppa sopii lähtemään pois.
    Honda VFR750F -93
  21. #21
    Lainaa arihy kirjoitti Katso viesti
    Alakatteet ja tankki pois. Jäähdyttimen joutuu irrottamaan kiinnikkeistään ja vetämään eteen, jotta etummainen venttiilikoppa sopii lähtemään pois.
    Ok kiitos vinkistä Täytyy ruveta pajuttamaa
    Honda VFR 750f -93 ex transalp 600
  22. #22
    Tuota, kuka ehtis/viittis mitata 90-93 mallin VFR:n jalkatapin kiinnityshahlon kokoa...
    Siis sen korvakkeiden välin, mikä on siinä "tappirungossa", johon jalkatappi tulee kiinni.

    Mieluiten nopeesti/kiireellä/heti, koska tietäis hankkia soppelit tapit tai aihiot mistä sovittaa.

    Kiitos.
    Se oli jo rikki...
  23. #23
    Lainaa janite2 kirjoitti Katso viesti
    Tuota, kuka ehtis/viittis mitata 90-93 mallin VFR:n jalkatapin kiinnityshahlon kokoa...
    Siis sen korvakkeiden välin, mikä on siinä "tappirungossa", johon jalkatappi tulee kiinni.

    Mieluiten nopeesti/kiireellä/heti, koska tietäis hankkia soppelit tapit tai aihiot mistä sovittaa.

    Kiitos.
    Näyttäisi olevan 20mm. Tuosta linkistä löytyy kuva minkälainen on alkuperäinen tappi.

    http://www.vfrdiscussion.com/forum/i...ulysses/page-7
    Honda VFR750F -93
  24. #24
    Juup...

    RC36:n on sitte kahdella mallilla jalkatappia...
    Tää myöhäsempi, 94-97, ei kannata katkoa sitä tappia.
    Tuntuu olevan kiven alla.
    Tässä asennushaarukka 21mm, eli siihen menee helposti sovittaen tarviketapit ja myös oikeastaan melkein kaikki hondan tapit... Ei suoraan, mutta soveltaen.
    Se oli jo rikki...
  25. #25
    Nyt on sitten venttiilit säädetty . 1 imu vaati säätöä oli hieman pienet välykset . Nyt vielä loppukasaukset niin Jääkiekko pelit haittaa kasausta
    Honda VFR 750f -93 ex transalp 600
  26. #26
    Lainaa TonttuR kirjoitti Katso viesti
    Nyt on sitten venttiilit säädetty . 1 imu vaati säätöä oli hieman pienet välykset . Nyt vielä loppukasaukset niin Jääkiekko pelit haittaa kasausta
    Paljonkos sulla oli mittarissa, kun venat tarkistit ja oliko tuo imu ihan rajoilla vai oliko reilusti piukka ?
    Itse en ole vielä jaksanut ko. savottaan ryhtyä, mutta katsotaan nyt jos sitä kesälomalla jaksaisi, kun tulpatkin vaihtaa
    Neljällä renkallaa voi kuljettaa vain kehoa, sielun liikuttamiseen tarvitaan kaksi.
  27. #27
    87 tkm on mittarin mukaan. 4 pytyn venat oli alarajan alapuolella 0,09 ja 0,11 eli ei vielä aivan piukka
    Honda VFR 750f -93 ex transalp 600
  28. #28
    Ok, itellä mittarissa 10 tkm, pyörähti tosin viime kesänä nolliin :-D Tarttee kahtoa, jos tuohon jaksaisi sadepäivänä josks ryhtyä
    Neljällä renkallaa voi kuljettaa vain kehoa, sielun liikuttamiseen tarvitaan kaksi.
  29. #29
    Sain hellepäivän kohtauksen ja riipaisin pyörästä koko etupään atomeiksi. Tarkoitus oli tosin vain etsiä nopeusmittarin vaijerin reitti, kun se perhana hajosi, mutta samalla riemulla riipaisin etutolpat irti. (Toinen stefa ollut vaihtokuntoinen jo kaksi kesää, mutta nyt meni se toinenkin...)

    Ohjeet oli, mutta ne ei pitäneet oikein paikkaansa

    Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mitä öljyä tolppiin ja paljonko?
  30.  
  31. #30
    Herätelläänpä tätä ketjua jos joltain löytyisi tietoa, vm-95 mittarissa 47 tkm. Venttiilit tarkastettu, muut on niin keskellä toleransseja kuin vain voi olla mutta 2 pytyn imuvena oli alarajoilla joten nokka irti... Sitten katse osui nokan painajiin tai mikä näiden Camshaft holdereiden nimi nyt sitten onkaan suomeksi ? No anyway... kummatkin on halki alapuolelta, toisessa halkeama ulottuu öljyreikään asti, luojan kiitos ettei ole ajossa hajonneet, nyt on varmaan tarkistettava kaikki muutkin 14 kpl. (2 kpl/nokka), mikä ihme on saanut nämä näin paskaksi, konehan on likipitäen ikiliikkuja !! Onko nuo vedetty liian tiukalle vai mikä tässä voi olla, ohjekirja antaa momentiksi 12Nm mutta kun pultteja aukoi niin tuntui olevan tosi tiukassa. Nokissa eikä missään muuallakaan näy mitään lämpövaurioita... Huoltokirjan mukaan venttiileitä on ainakin tarkistettu joskus, en tiedä varmaksi onko ollut säätötarvetta. Ja mistähän noita osia saa tilattua... cms ei ainakaan tunne...
    Moto Guzzi Mandello V100 S -23
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen