Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Onko kellään tietoa kyseisen malliseen pyörään asennettavista laukkutelineistä, laukuista ja niiden sopivuudesta?
    Olen kahden vaiheilla: "kangas"laukut vai kiinteä teline + 3*laukut *
    Tarkoituksena ei ole tehdä nätistä pyörästä muulia!
    Harkitsin ensin gsx750f :n ostoa ( johon laukut sopii mainiosti ), mutta kun näin cbr600f:n ...........
    Voittiko tunteet järjen vai onko järjellä mitään tekemistä tämän harrastuksen kanssa?

    Mielipiteitä!
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
  2. #2
    Ai, mielipiteitä, löytyy!

    Laukut ovat mielestäni, hmmm, eivät ainakaan kovin kauniita sporttisemmissa pyörissä. Tuohon F suitsaan laukut sopii vielä jotenkin mutta Cebariin ei.

    Pieni tankkilaukku ja reppu riittävät viikon euroopan reissuun vallan mainiosti, eli jos nyt ei aina halua koko omaisuutta kantaa mukana, niin ei välttämättä kannata hankkia kallista laukkusydeemiä.

    Tuotatuota, kuinkas GSXR600 tai 750? kun ei ole olemassa kuin yksi oikea prätkämerkki...

    Ja järkihommia nämä ei todellakaan ole!
    Paitsi tietysti ajattelee sitä tunteella tai järjellä, aina päätyy Suzukin hankintaan, muu on tyhmyyttä...
    Rakastan Itseäni
  3. #3
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Gixxerrr @ Loka. 31 2002,16:29)</td></tr><tr><td id="QUOTE"> Paitsi tietysti ajattelee sitä tunteella tai järjellä, aina päätyy Suzukin hankintaan, muu on tyhmyyttä... *[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Jos ajattelee järjellä ja lisää siihen pientä silmää kauneudelle, niin päätyykin yllättäen uudehkoon kuussatkuun Cebariin * * *

    Niin, pakko se on kai sanoa ihan mielipiteensäkin eikä vain aukoa päätään: Itselläni on vastaavassa pyörässä (´99 Cebari) takateline ja 42 litran Kappa. En ole kuin työmatkoja sen kanssa ajellut, joten en tiedä miten soveltuu esim. Juuroopan valloitukseen, mutta lyhyillä matkoilla se on ihan hyvä. Rakenteellinen nopeus sen kaa ajellessa oli EX-omistajan mukaan jotain 140 km/h, mutta tiedä häntä...
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  4. #4
    Kangas laukut on edulliset ostaa ja helpot kiinnittää mopoon, mutta saattavat jottää mopoon ikäviä naarmuja. Niitä voi kyllä ehkäistä jollain kontakti muovilla tai nahka suojalla....

    Kovat laukut on kalliita ja niissä on se teline joka tosiaan ei munkaan mielestä oikeen kuulu sportti pöyrään. parempia sateella ja pysyvät siistinpänä ja lukittavia.

    Gixxerrr puhuu asiaa tankki laukku ja reppu niin sillä yksinäinen matkustaja menee pitkälle. Vinkki mustekaloja mukaan niin ei tatvii pitää reppua selässä kokomatkaa...
    Pyörä vaihtui, nick ei

    Thrust me, i know what i am doing
  5. #5
    Mua ei saa kyllä pistämään reppua selkään pyöräillessä. Nämä nyt on varmaan taas niitä makuasioita, joista on kiva kiistellä... Kovat laukut ei ulkonäöllisesti sovi mun mielestäni kuin matkapyöriin. CBR600F laukuilla ja ilman kuljettajaa on jokseenkin hassun näköinen, mutta kuljettajan kanssa vastaantullessa varmaan sitten ihan OK, kun ei ole ottanut silmään.

    Mulla on tankkilaukku ja takapenkin päälle tuleva laukku, joilla olen pärjännyt. Tavaratilaa niukasti, mutta mulle riittävästi.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  6. #6
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjm @ Marras. 01 2002,08:12)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mua ei saa kyllä pistämään reppua selkään pyöräillessä. Nämä nyt on varmaan taas niitä makuasioita, joista on kiva kiistellä... .[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    No kiistellään sitte ku se on niin kivaa

    ne mustekalat... kuvassa eräs orgilainen hemmo ja erinonainen laukun kiinitys järjestelmä

    Älkää välittäkö mopon asennosta.....
    kuva otettu Oslon lähellä....
    Pyörä vaihtui, nick ei

    Thrust me, i know what i am doing
  7. #7
    Niin tosiaan tuo nopeushomma.. eli tavallisilla laukuilla on käsittääkseni jotkut nopeussuositukset, fastbag on suunniteltu kovempaankin menoon, tosin kallis. Itse ajelin tuolla pienimmällä oolraitin tankkilaukulla ja sellaisella vedenpitävällä kohtuu isolla repulla jossa hyvät remmit ja muotoiltu selkään kyykkyasentoon, vauhdit oli keskimäärin 200km/h saksassa, parhaimmillaan lähes 300km/h. ei mitään ongelmia, tosin siitä ylöspäin ei enää kiihdy koska ei pääse plexin taakse suojaan.

    Ja toisaalta, Visa mahtuu povariin...
    Rakastan Itseäni
  8. #8
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (geepeez @ Marras. 01 2002,07:48)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kangas laukut on edulliset ostaa ja helpot kiinnittää mopoon, mutta saattavat jottää mopoon ikäviä naarmuja. Niitä voi kyllä ehkäistä jollain kontakti muovilla tai nahka suojalla....[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Toi naarmuuntuminen onkin aika paha pointti! Tässä vaihtoehdossa olisi siis kiinnitettävä erityistä huomiota siihen, kuinka tiukasti saa laukut sidottua sivuille!

    Jo nämä kommentit joita on tullut, alkavat kallistaa vaakakuppia siihen suuntaan, etten laita mitään kiinteitä hässäköitä ainakaan sivuille!
    Jääpähän enemmän rahaa * * * harrasteille!
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
  9. #9
    Mulla on -93 Cebarissa Givin laukkuteline ja 46l laukku. Teline on todella matala, kauhukahva on poistettu jotta kiinnityslevy sopii paikoilleen. Ilman laukkua ei teline ainakaan minun silmääni häirtse, ja jos haluaa, niin telineen saa neljällä ruuvilla tarvittaessa nopeasti poiskin.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  10. #10
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Gixxerrr @ Marras. 01 2002,11:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">
    Ja toisaalta, Visa mahtuu povariin... *[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    ...köyhät kyykkyyn, asiaa!!...

    Mutta näinhän se asia on, vain välttämätön mukaan ja rahdin voi laittaa vaikka junalla perässä jos kiinnostaa!
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  11. #11
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Siipiveikko @ Marras. 01 2002,15:58)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mulla on -93 Cebarissa Givin laukkuteline ja 46l laukku. Teline on todella matala, kauhukahva on poistettu jotta kiinnityslevy sopii paikoilleen. Ilman laukkua ei teline ainakaan minun silmääni häirtse, ja jos haluaa, niin telineen saa neljällä ruuvilla tarvittaessa nopeasti poiskin. [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Toi kahvan poisto tuntuu aika pahalta, koska puolisoni oli siitä kovin ilahtunut.
    Oiskohan jollain muulla merkillä jotain fiksua vastinetta, ettei tartteis irrottaa tätä "turvallisuuden tunnetta" lisäävää kahvaa ....
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
  12. #12
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Kissaeläjä @ Loka. 31 2002,22:19)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Niin, pakko se on kai sanoa ihan mielipiteensäkin eikä vain aukoa päätään: Itselläni on vastaavassa pyörässä (´99 Cebari) takateline ja 42 litran Kappa. En ole kuin työmatkoja sen kanssa ajellut, joten en tiedä miten soveltuu esim. Juuroopan valloitukseen, mutta lyhyillä matkoilla se on ihan hyvä. Rakenteellinen nopeus sen kaa ajellessa oli EX-omistajan mukaan jotain 140 km/h, mutta tiedä häntä...
    [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Itselläni oli kesälomalla VFR:n takapenkillä putkikassi liinoilla sidottuna. Rakenteellinen nopeus oli parhaimmillaan 230 km/h

    Jos viitsii nähdä vaivaa sitomisessa, niin kyllä putkikassilla ja jätesäkillä pärjää aika pitkälle. Ei mikään tyylitietoisen vaihtoehto, mutta toimii...
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  13. #13
    Kävin eilen kattomassa näitä vaihtoehtoja Frank Nymannilla * ( oli muuten sairaan vaikea saada myyjältä mitään tietoa irti, mutta tulihan sitä sieltä kun vähän potki!).
    Kyllä se taitaa niin olla, että ei hemmetti sitä mitään telineitä!
    Tankkilaukku ja reppu....siinä se on!!!!!

    Kiitos teille kaikille neuvoista!
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
  14. #14
    tankkilaukku on muutenki hyvä matka-ajossa (jos se on tarpeeks korkee) koska siihen voi mukavasti nojata.
    ja noita tankkilaikkujakin on aika isoja -> ei ne telinelaukut oo ainoo vaihtoehto.
    repuista sen verran et oon todennu et mitä tahansa reppua ei kannata laittaa ajaessa selkään, tulee perhanan kipeeks pitkässä ajossa.
  15.  
  16. #15
    tosa noin...

    http://www.ortlieb.com/
    http://www.ortlieb.com/pdf/eng/xplopro.PDF

    Itselläni on käytössä tuo X-Plorer Pro, 35 litraa mutta saa remmeillä kiristeltyä pienemmäksi jos ja kun kamaa ei ole paljon mukana. Selkäosa on muotoiltu fillarointiin tai mopoiluun, sillai sopivasti kyykkyyn... hyvät olkahihnat.
    Ostin säkin viime vuonna MP-messuilta, suosittelen.
    Rakastan Itseäni