Sivu: 1 / 46:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 1354:sta
  1. #1
    Tahtoisin kuulla haukut ja hyvät puolet kyseisestä pyörästä. Tyyppiviat, ajo-ominaisuudet yms. yms.
    Ja niin, mitäs eroa normaali F-mallilla on "firestormiin"?

    -Pyörästä kovin kiinnostunut
  2. #2
    Firestorm on vaan VTR 1000 F:n lisänimi.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  3. #3
    En ole vielä löytänyt vikoja. Ajoltaan helppo peli, mutta kulkee kuitenkin mukavasti kunhan jaksaa vääntää kapulasta. Runko ei aivan ole uusimpien kyykkypyörien tasolla jäykkyydessä, mutta aivan riittävä normaaliin ja hieman normaalia reippaampaankin liikkumiseen.
    Ei muuta kuin kivuttomia kilometrejä
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  4. #4
    Vanhemmissa malleissa on kuulemma aika pieni tankki -> Toimintasäde alle 200 km. Hieno pyörä muuten... ei ihan Ducati kuitenkaan.
  5. #5
    Paljos tossa vtr:ssa on kulutus /100km ?
    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  6. #6
    Bike 3/01 mukaan kulutus on vakioputkilla reippaassa menossa 8l/100km ja avarammilla piipuilla "normaalissa" ajossa saman verran. Tankki vetää 16 litraa.

    Muuta faktaa, mitä tosta artikkelista poimin:
    Teho: 110 hv/9000 rpm
    Paino: 192 kg
    Huiput: 249

    Plussat: Hyvännäköinen (makuasia), nopea, karismaattinen ja mukava.
    Miinukset: Pieni tankki, suuri kulutus.

    Ei pärjää urheilullisuudessa Ducatin ja Suzukin vastaaville malleille, siis artikkelin mukaan. Ajoasento sopii myös pidemmille kuskeille.
  7. #7
  8. #8
    Kulutus tuntuu olevan tuon 8 l /100 km kovin on näppärä ja ketterä pyörä muutaman sadan kilometrin ajokokemuksen perusteella.Haitta puolia olisi ehkä poskien väsyminen jatkuvasta leveästä hymystä....Kulkee hyvin,kaasun kanssa saa olla tarkkana....Paljon ajetuissa on kuulemma nokkaketjun kiristimet väsyneet mutta siitä selviää uuden vaihdolla
  9. #9
    Bike 08/97

    juttua vtr 1000f ( vertailun vuoksi xx suluissa )

    0-100 km/h 3.2 ( xx 3.1 )
    0-400 m 11.1 ( xx 10.72 )
    seisova km 20.09 ( xx 19.82 )

    teho mitattu 114 hv ( xx 141 hv )

    Vain hieman "kiusattu" firestormi on nopeampi kuin vakio xx-97 mikä oli nopein vakio tupla äxxä. Se kertoo aika paljon mitä piillee firestormin kuoren alla.
  10. #10
    15 tkm takana vtr:llä, Helmi, ei vikoja, öljyä vaihdeltu ja kovaa ajoa. "En vaihtas päivääkään"

    neljä 8 millinreikää molempien änkkärien päähän, äänet tulee, tehot ei mene.
    -Jani
    VTR -98 40 tkm ajettu
    Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
  11. #11
    Pääsinpäs vihdoin ottamaan tyypit VTR:stä, täytyy ikävä kyllä sanoa, että oli tavallaan aika pettymys. Oli odotettua pienempi, kyykympi, ja jotenkin tuntu rimpulalta.. En tiedä sitten mikä oli. Muuten kyllä, ihan kiva oli ajaa ja nosti keulaakin.. Ja onhan se kivan näkönen.. Mutta kyllä mä taisin hyljätä idean että semmosen ostasin. Nyt harmittaa..
  12. #12
    Lainaa (Jupsa @ Touko. 04 2003,19:12) kirjoitti
    Pääsinpäs vihdoin ottamaan tyypit VTR:stä, täytyy ikävä kyllä sanoa, että oli tavallaan aika pettymys. Oli odotettua pienempi, kyykympi, ja jotenkin tuntu rimpulalta.. En tiedä sitten mikä oli. Muuten kyllä, ihan kiva oli ajaa ja nosti keulaakin.. Ja onhan se kivan näkönen.. Mutta kyllä mä taisin hyljätä idean että semmosen ostasin. Nyt harmittaa..
    No onhan veekakkonen kapeampi kuin rivinelkku ja sitä kautta "huteron" oloinen joidenkin mielestä. Ja toinen juttu v2:sta pitää osata käskeä ja viedä ihan eri tahtiin kuin rivinelkkua. Käyttökelpoinen kierrosalue on aika kapea. Mutta veekakkoseen, kun ihastuu siitä ei ole paluuta enää nelipyttyisten tylsään maailmaan. Nelareiden äänikin muistuttaa poikakuoroa tai eunukkilaumaa
  13. #13
    Lainaa (allu10 @ Touko. 01 2003,10:43) kirjoitti
    ....Paljon ajetuissa on kuulemma nokkaketjun kiristimet väsyneet mutta siitä selviää uuden vaihdolla
    Mitenkähän mä oon käsittänyt, että siinä olis vfr:n tapaan ratasvetoiset nokat?
    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  14. #14
  15. #15
    Mulla oli yhden kesän. Mukava räpätä kaupungilla, mutta pitkälle matkalle (+ 300km) ei mitään mahdollisuuksia. Ajoasento on mitä on, ainakin mulle (notkee kuin rautakanki ja 193cm). Kaasun kans sai olla tarkkana, keuli helposti. Hauska kaupunkipyörä.
  16. #16
    Ollu nytten veturi muutaman kuukauden alla.
    Painoa on itsellä aika paljon ja kaksi päälläkin tullu ajeltua, hyvin kulkee...
    Moottori vääntää alhaalta asti, joten ei tarvitse niin kovaa kierrättää...
    Kylillä ajo on aivan loistavaa, nopee kiihtymään ja mahtavat äänet!! Ratastusta pitäs vähä muuttaa, sit vielä parempaa..
    Matkaa on ihan ok ajaa, eihän noi mitään matkapyöriä oo. Kulutus on 5-7 L/satasella, ei mikään syöppö mielestäni. Ainahan sitä bensaa hanasta saa...

    Loistava pyörä kaikin puolin, suosittelen ensi pyöräksi. *
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
  17. #17
    Onkos kukaan käynyt ympäriämpäri-rataa tälläsellä ajamassa? Ei varmaan ihan ärräpyörien tasolla, mutta tuollasta lepposta sunnuntaiajelua, taittuuko miten? Mites alusta ja jarrut, toimiiko radalla nopeissa vauhdeissa kuinka?

    *edit. Nimen omaan F mallista kyse, sp ei sovi budjettiin..



  18. #18
    Vtr:llä alkaa nyt toinen kausi ja olen ollut tyytyväinen pyörään.

    Saksan poika oli jo valmiiksi vähän tuunannut ko. pyörän ulkomuotoa ja sisuksia. Joten ei ihan vakio sätkätin ole.
    On sliparia, dynojet, k&n, minivilkkuu, väriplexi, teräsp.letkut, yms. (penkitetty tp 110hv).
    Näiden lisäksi noisekillerit pois ja tumma visiiri, niin
    katu-uskottavuus on saavutettu.

    99% ajosta on tällaista alle 100km / kaupunki pyöritystä johon
    pyörä on omiaan.
    Rattaat pitää muuttaa kaupunki ystävällisemmäksi.

    Muutama pitempi retki on ajettu ja se on sitten tuskaa.
    Sormet, ranteet ja persukset puutuu ja tärinä käy ärsyttämään.
    On siis syytä kartoittaa omat ajot. Jos matka pyörää tarvitsee
    niin en suosittele.

    Teknisesti ei ole ollut muita ongelmia kuin pitkien ajovalojen
    vaihtokytkin jumittaa (jää pohjaan).

    Vääntö, soundit ja helppo ajettavuus ovat pyörän parhaat ominaisuudet.
  19. #19
    Lainaa (Urpo @ Touko. 18 2007,23:34) kirjoitti
    Onkos kukaan käynyt ympäriämpäri-rataa tälläsellä ajamassa? Ei varmaan ihan ärräpyörien tasolla, mutta tuollasta lepposta sunnuntaiajelua, taittuuko miten? Mites alusta ja jarrut, toimiiko radalla nopeissa vauhdeissa kuinka?

    *edit. Nimen omaan F mallista kyse, sp ei sovi budjettiin..
    Olipas pojat nostellu vanhan Veturi-ketjun ylös....uudempiakin olisi ollut *

    Ei silti....itse olen rataa kierrellyt jokusen kerran veturilla ja hyvä vehje se on siihenkin. Nopeammat pyörät eivät mene ohi, mutta nopeammat kuskit kyllä. Eli hyvin sillä pystyy hauskaa radalla pitämään ja ison hymyn se vetää huulille kun pääsee ohittamaan jonkun uudemman kilokyykyn. Suorilla tietysti on hankala ohitella kun paukut ei aivan riitä, mutta mitä sitten?

    Mun ajossa ei jarrujen huonous/löysä alusta tullut vastaan. Eikä tullut kaverillanikaan, joka pyörää kokeili. Mies on sentään ajellut useita vuosia rataa ja lujaa. Siis oikeesti LUJAA!

    Kaiken kaikkiaan helppo ja kiva pyörä myös radalla. Suosittelen

    Ja sopii ihan hyvin myös matkapyöräksi. Mulla ei ole ollut ongelmia ja Norjan reissukin tuolla on heitetty. Päiväreissut pisimmillään 800km. ja olen 191cm.



    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  20. #20
    Lainaa (teme77 @ Touko. 19 2007,11:22) kirjoitti
    Ja sopii ihan hyvin myös matkapyöräksi. Mulla ei ole ollut ongelmia ja Norjan reissukin tuolla on heitetty. Päiväreissut pisimmillään 800km. ja olen 191cm.
    Melkoinen sissi olet!! Mun ruodolla ei tommosia matkoja ois saanu tehtyä millään!

    Mun mielestä ei vääntöä juurikaan ollut. Ohituksiin piti vaihtaa ainakin pari pykälää alaspäin, ainakin satasen vaihdista. Tosin olin tottunut Fj1200 vääntöön, jolla ei tarvinnut kuin rannetta kääntää.
  21. #21
    Lainaa (FuturaRST @ Huhti. 30 2003,15:20) kirjoitti
    Heh, minun vanha söhmi-kirjoituksenihan VTR:stäni tuossa on... niitä aikoja. Edelleen allekirjoitan kaiken mitä tuossa aikanaan sanoin, ja oli pyörä vielä vaihtoon mennessä 86tkm mittarilukemalla hyvässä kunnossa, mitä nyt joskus ilmeisesti vesipumpusta kuului nakutusta koneen ollessa kylmä.

    Nyt olen ajanut noin vuoden XX:llä eikä vaihto juuri kaduta, mutta oli sillä VTR:lläkin ehdottomat hyvät puolensa jos vertailee. Päällimmäisenä tulee mieleen laitteen paino, varsinkin kaupunkikäsittelyssä.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  22. #22
    Onkos kellään ollu karstan kans ongelmia... pyörä saa kyllä tosi roimasti ainetta (pitää käynnistää moottorisahatyyliin kylmänä) ja paljon tullu ajeltua kaupunkiajoa. Vanha takasylinterin tulppa oli karstottunu tosi pahasti, pitää tuossa viikolla katsoa onko uus karstottunu kans. Eihän täällä pääse ottamaan karstoja pois missään, pitäs mennä Saksan baanoille ilmeisesti.
    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
  23. #23
    Lainaa (Topo68 @ Touko. 25 2007,20:30) kirjoitti
    Onkos kellään ollu karstan kans ongelmia... pyörä saa kyllä tosi roimasti ainetta (pitää käynnistää moottorisahatyyliin kylmänä) ja paljon tullu ajeltua kaupunkiajoa. Vanha takasylinterin tulppa oli karstottunu tosi pahasti, pitää tuossa viikolla katsoa onko uus karstottunu kans. Eihän täällä pääse ottamaan karstoja pois missään, pitäs mennä Saksan baanoille ilmeisesti.
    Eikös siinä oo vaihteisto sitä varten et saat kiekat haluammalles tasolle... Mulla ei oo kyllä ollu minkäänlaista karsta ongelmaa. Kannattaa seokset tarkistaa jos ei oo ihan vasta säädetty.
  24. #24
    Lainaa (FarOs @ Touko. 18 2007,21:44) kirjoitti
    Ollu nytten veturi muutaman kuukauden alla.
    Painoa on itsellä aika paljon ja kaksi päälläkin tullu ajeltua, hyvin kulkee...
    Moottori vääntää alhaalta asti, joten ei tarvitse niin kovaa kierrättää...
    Kylillä ajo on aivan loistavaa, nopee kiihtymään ja mahtavat äänet!! Ratastusta pitäs vähä muuttaa, sit vielä parempaa..
    Matkaa on ihan ok ajaa, eihän noi mitään matkapyöriä oo. Kulutus on 5-7 L/satasella, ei mikään syöppö mielestäni. Ainahan sitä bensaa hanasta saa...

    Loistava pyörä kaikin puolin, suosittelen ensi pyöräksi.
    Pitää nostaa vanha topiicci ylös...
    Toi kulutus... onko ihan vakiolla ollut noin matala ??
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  25. #25
    Ihan vakiona.
    Vaikka omistajalla painoa on yli neuvola punnituksien...
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
  26. #26
    Nokkaketjun kiristäjät vaihtoon ENNEN kun hajoaa.Max.30tkm/kiristäjäsetti.Menee kiristäjän jousi poikki varottamatta ja mäntien kosketus venoihin mahdollista.Kaveripiirissä kolme tapausta eli suht vakavasti otettava asia.Kiristäjät ei kovin kalliita ja nopsa vaihtaa. Näyttää hyvin kulkevan radalla ja reilusti reissutkin kaverit tehny.Vähän öljyä vahdittava kun kovempaa pidempiä matkoja bahnalla laskee.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  27. #27
    Lainaa (TommoKe @ Helmi. 24 2008,18:05) kirjoitti
    Nokkaketjun kiristäjät vaihtoon ENNEN kun hajoaa.Max.30tkm/kiristäjäsetti.Menee kiristäjän jousi poikki varottamatta ja mäntien kosketus venoihin mahdollista.Kaveripiirissä kolme tapausta eli suht vakavasti otettava asia.Kiristäjät ei kovin kalliita ja nopsa vaihtaa. Näyttää hyvin kulkevan radalla ja reilusti reissutkin kaverit tehny.Vähän öljyä vahdittava kun kovempaa pidempiä matkoja bahnalla laskee.
    Onko muilla vastaavia kokemuksia ??
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  28. #28
    Lainaa (Timberline @ Helmi. 24 2008,19:35) kirjoitti
    Onko muilla vastaavia kokemuksia ??
    Jenkkifoorumia (www.superhawkforum.com) seuranneena sanoisin että yleisimmät tyyppiviat on jännitteensäädin ja nuo nokkaketjun kiristäjät (cam chain tensioner, cct). Molempien osalta on kahta koulukuntaa että kannattaako vaihtaa alkuperäinen varaosa vai jotain muuta, esimerkiksi APEn manuaaliset kiristäjät.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  29. #29
    Onko tuo nokkaketjun kiristäjä ongelma jossain tietyissä vuosimalleissa vai kaikissa?
    Itselläni on -02 veturi ja olen ollut laitteessen todella tytyväinen. Mukava vääntö ja ne äänet...
  30.  
  31. #30
    kiinnostaisi myös tietää että onko nokkaketjunkiristäjä-ongelmat alkumalleissa vai kaikissa.
    itsellä -03 32tkm
    VeTuRi,Bussi
Sivu: 1 / 46:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen