Sivu: 45 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3543444546 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1321:stä 1350:een 1354:sta
  1. #1321
    Lainaa bansku71 kirjoitti Katso viesti
    onko hirsa saanu vauhtipyörän kevennystä eteenpäin?
    Ikävä kyllä en, tulipa juuri laitettua ihan noin kokeilumielessä pyörä myyntiinkin
    En ole ollut Suomessa hetkeen niin ei ole päässyt askartelemaan saatika ajelemaan, joten kokeillaan jos joku kaipaisi hyvää Firestormia.

    Jos ei niin säilötään jossain jonkin aikaa ja ajellaan sitten kun ollaan taas pääosin suomenmaalla
  2. #1322
    Lainaa bansku71 kirjoitti Katso viesti
    onko arvon veturikuskit säätäneet itse kaasarisynkkaa?mulla melkoinen turnee synkkausta takana,ensin tein letku+öljy mittarin mut en saanu sillä synkattua,veti koko ajan toiseen päähän vaikka kuinka säätöruuvia pyöritteli.
    ehkäpä imuvuoto vaikutti,vaihdoin uudet kumikurkut ja halvan alipainemittarin johon liitin palloventtiili hanan jolla saan säädettyä/kuristettua imua ettei mittarin neula hypi holtittomasti.mulla oli aluksi kaksi mittaria mutta on niin huonolaatuisia että yhdellä karsin mittarivirheet,olen siis säätänyt yhdellä kumpaankin noin saman imun mutta kun mittarin mukaan saan synkkaan niin pyörä toimii huonommin..,olen säätänyt venttiilit ja pilotit on aika lähellä tulppia lukemalla.lopulta säädin korvakuulolta synkan siten että pyörii tasaisimmin tyhjäkäyntiä ja toimii vittuilematta ajossa.olisko jollain lainata jotain parempaa synkkatyökalua(syncpro tms)ihmettelen vain tuota miksei toimi jos synkassa mittarin mukaan..?
    Kyllähän se pitäs letku+öljy onnistua synkkaa. Jossain vuotoa tms. Lisäksi synkkaus kaikki romut paikallaan (putsari). Itse suoritin synkkauksen kierroksilla n. 3K, koska suunnilleen semmosta se on ajossa.
  3. #1323
    Lainaa bansku71 kirjoitti Katso viesti
    onko arvon veturikuskit säätäneet itse kaasarisynkkaa?mulla melkoinen turnee synkkausta takana,ensin tein letku+öljy mittarin mut en saanu sillä synkattua,veti koko ajan toiseen päähän vaikka kuinka säätöruuvia pyöritteli.
    ehkäpä imuvuoto vaikutti,vaihdoin uudet kumikurkut ja halvan alipainemittarin johon liitin palloventtiili hanan jolla saan säädettyä/kuristettua imua ettei mittarin neula hypi holtittomasti.mulla oli aluksi kaksi mittaria mutta on niin huonolaatuisia että yhdellä karsin mittarivirheet,olen siis säätänyt yhdellä kumpaankin noin saman imun mutta kun mittarin mukaan saan synkkaan niin pyörä toimii huonommin..,olen säätänyt venttiilit ja pilotit on aika lähellä tulppia lukemalla.lopulta säädin korvakuulolta synkan siten että pyörii tasaisimmin tyhjäkäyntiä ja toimii vittuilematta ajossa.olisko jollain lainata jotain parempaa synkkatyökalua(syncpro tms)ihmettelen vain tuota miksei toimi jos synkassa mittarin mukaan..?
    No jos esimerkiksi toinen kaasari on tukossa eikä halua käydä ollenkaan tyhjäkäyntiä niin tämän kaasarin läppää avaamalla suhteessa toiseen kaasariin voi saada pimenneenkin pytyn käymään edes jollain lailla ja moottorin käymään tasaisemmin.
  4. #1324
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    No jos esimerkiksi toinen kaasari on tukossa eikä halua käydä ollenkaan tyhjäkäyntiä niin tämän kaasarin läppää avaamalla suhteessa toiseen kaasariin voi saada pimenneenkin pytyn käymään edes jollain lailla ja moottorin käymään tasaisemmin.
    Joo, näinhän noi synkkausohjeet menee. Ensin venttiilit säätöihin, tyhjäkäyntiseokset paikoilleen, tyhjäkäynti kohdalleen, synkkaus ja sen jälkeen todennäköisesti muuttunut tyhjäkäynti kohdalleen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #1325
    tiedän kyllä miten synkataan,ihmettelen vain mistä johtuu huonompi käynti kun synkassa.imuvuodot tarkistettu ja venttiilit säädetty ja muutenkin tarkistettu kaikki,puristukset n.11,5 kummassakin.pyörä on päivittäisessä ajossa ja korvakuulolla säädön jälkeen toimii niinkuin pitääkin(ei sammuile valoissa tms)ehkä pitää antaa vaan olla epäsynkassa kun toimii hyvin...
  6. #1326
    tuli vihdoin tehtyä toi vauhtipyörän kevennys,ditchfieldin ohjeilla eli halkaisija 146mm ja paksuus 10,15 ,otettiin siis vain itse limpusta eikä koskettu magneettikoppaan.uskallan suositella,kierrosherkempi ja varsinkin 1,2,3 vaihteilla huomaa kyllä eron kiihtyvyydessä,mitään negatiivistä en ole havainnut..
    tossa jonkunlaiset ennen/jälkeen kuvat
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  7. #1327
    menikö hirsan veturi kaupaksi?kiinnostaisi se sun ostama vauhtipyörä,jos vielä sulla niin möisitkö pois?voisin tehdä rajumpaa kevennystä sille ja jäisi toi nykyinen varmistukseksi,mistä hajottamolta tilasit?
  8. #1328
    Eipä mennyt (onneksi) kaupaksi, siellä se odottelee omaa Suomeen paluutani
    Siksipä ajattelinkin vielä pitää kaikki rojutkin, kyllä vielä jonain päivänä saan itsekin vauhtipyöräprojektin eteenpäin. Hyvä tietää että noilla spekseillä tulee ainakin toimiva!
    Ebaysta tilasin omani, mahtoiko olla Saksan suunnalta mistä tuli. Sieltä varmasti löytyy lisääkin!
  9. #1329
    joo,boonstrap parts belgiassa(tai hollannissa) on loistava halpa ja nopea,40€ näyttäs siellä maksavan(+postikulut),ebayssahan on hinnat vähän nousseet sen perrr brexitin takia.tekisi mieli kokeilla vähän rajumpaa kevennystä,tohon nykyiseen tottui aika nopeasti,kyllä siinä on kuiteski eroa vakioon.vauhtipyörän irroitus ja vaihtohan aika easy ja nopea tehdä,ainut vaikea siinä on pultin saaminen momenttiin(156)kun en omista kiinnipitotyökalua,on täytynyt olla luova...itse sorvaus on halpaa kun saan tehtyä kaverin duunissa ilmaiseksi..
    hyvä hirsa ettet luopunut veturista,aika paljon olen lukenut kuinka siitä luopuneet katuvat ja ikävä veturia..
  10. #1330
    onpa hiljasta täällä veturi osastolla...
  11. #1331
    Omaani en ole viime heinäkuun jälkeen nähnyt, siellä se kaverin tallissa odottelee allekirjoittanutta
    Kuukauden kuluttua pitäisi olla mahdollisuus ottaa ajoon taas kesäksi, tai sen verran mitä Suomessa tulee oltua.
  12. #1332
    ei kellään sattuis olemaan veturin tankkia myydä?omassa lommot enkä jaksais alkaa oikomaan...
  13. #1333
    Kädetön kääntyilijä heeppa:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
  14. #1334
    joo tuttu paikka toi,olen tilaillu kaikkea pientä,siellä on kaksi myynnissä mut kummassakin lommo..
  15. #1335
    Tuli ostettua tässä keväällä VTR 1000F -pyörä. Käynnistäminen oli aika nihkeää noilla kylmillä kevät keleillä, joten ostin uuden Yuasa akun vanhan tilalle. Sen jälkeen onkin lähtenyt aina käyntiin.

    Nyt pyörä kävi huollossa kaasareiden putsauksessa ja tulppien vaihdossa ja kotiin ajellessa kaikki oli ok (25 min matka). Kun käynnistin pyörää noin tunnin päästä uudelleen niin akku tuntui hyvin väsyneeltä mutta pyörä käynnistyi kuitenkin, lämmin kun kone oli vielä. Seuraavana aamuna ettei sitten enää käynnistynytkään ja muutaman yrityksen jälkeen akku oli liian tyhjä. Akku ei siis ollut latautunut normaalisti ajon aikana.

    Akun lataamisen jälkeen (lepojännite 12,8V) pyörä käynnistyi taas nätisti mutta kun mittasin latausjännitettä pyörän käydessä niin tuli vain 13,2V tyhjäkäynnillä (kaasulla vain tätäkin vähemmän). Valot pois päällä - toki sentään 13,8V. Eikös tuo latausjännite pitäisi olla kuitenkin siellä 14,5V:n luokkaa tällä pyörällä?
  16. #1336
    Hei.
    Satulan alla, tankin vieressä olevasta liittimestä mittaat tuleeko staattorilta riittävästi jännitettä. Pitäisi olla liki 70 volttia. Jos on, niin tutki liittimeltä säätimelle menevät johdot. Minulla kyseiset johdot oli niin huonossa kunnossa, että aiheutti latauksen romahduksen.
    Staattorin mittausohjeet löytyvät org:in sivuilta jostakin.
    Viimeksi muokannut: JTI; 06.06.2022 klo 15:20.
  17. #1337
    Juu, täytyy katsoa noita piuhoja tarkemmin. Huomasin uudelleen testattaessa, että latausjännite heittelee paljon tyhjäkäynnillä välillä 12,4 - 14,2V, mikä viittaisi huonoon kosketukseen jossakin tai sitten jännitteensäätäjän hajalla olemiseen.
  18. #1338
    Satulan alla, tankin vieressä olevasta liittimestä mittaat tuleeko staattorilta riittävästi jännitettä. Pitäisi olla liki 70 volttia.
    Ja yleismittari sitten vaihtojännitteelle. Muutoin voi tulla ihan höpöjä lukemia.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  19. #1339
    Lainaa JTI kirjoitti Katso viesti
    Hei.
    Satulan alla, tankin vieressä olevasta liittimestä mittaat tuleeko staattorilta riittävästi jännitettä. Pitäisi olla liki 70 volttia. Jos on, niin tutki liittimeltä säätimelle menevät johdot. Minulla kyseiset johdot oli niin huonossa kunnossa, että aiheutti latauksen romahduksen.
    Staattorin mittausohjeet löytyvät org:in sivuilta jostakin.
    Näyttää olevan 6 liitintä tossa kohtaa mulla, joista yksi on uloslähtevä. Onkos toi staattorin liitin se, jossa on 3 keltaista johtoa? Johdot on niin jemmassa ja nipuissa, että noista ei näe selvästi mikä tulee mistäkin. 70V tulee ilmeisesti jos on 3x20V eli kaikilta kolmelta yhteensä? Vai oonko ihan pihalla nyt tässä
  20. #1340
    Kolme keltaista tulee staattorilta, ja jatkuu lataussäätimelle joka on pyörän oikealla puolella takakatteen takana suunilleen akun kohdalla.
    Siiti liitin irti ja mittaamaan koneen käydessä.
    En oikein usko, että säädin olisi rikki, koska silloin lataus on yleensä nolla. Voin olla myös väärässä.

    Linkistä löytyy hyvät ohjeeet.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...%C3%A4n-lataus
    Viimeksi muokannut: JTI; 06.06.2022 klo 19:23.
  21. #1341
    Kiitos tuosta linkistä ja ohjeista. Taisi ongelman syy löytyä nyt kun mittasin staattorilta tulevaa vaihtovirtaa. Kaikissa kolmessa mittauksessa se oli n. 23V eli aika kaukana tuosta 70V normaalista... Vastukset oli luokkaa 0.02ohm.
  22. #1342
    Joopa joo. Enpä muistanut sitten staattorin antamaa jännitettä mitattaessa antaa kaasua, vaan kone kävi tyhjäkäynnillä... Kyllä sieltä staattorista tulee se n. 85-90V kun kierroksia on 5000. Tuo lienee täysin ehjän staattorin ulostulo jännitteen merkki?
  23. #1343
    No, otappa sitten takakate irti ja mittaa säätimen liittimestä sama asia. Jos sieltäkin saat oikeat arvot niin säätimen mittauksella selviää onko säädin ehjä. Jos sekin on toimiva niin ainoa mahdollisuus on viallinen akku. On niissä uusissakin akuissa ollut risoja.
    Onko pyörässä vielä alkuperäinen muovinen säädin vai metallinen.jossa on jäähdytysrivat?
  24. #1344
    Lainaa JTI kirjoitti Katso viesti
    No, otappa sitten takakate irti ja mittaa säätimen liittimestä sama asia. Jos sieltäkin saat oikeat arvot niin säätimen mittauksella selviää onko säädin ehjä. Jos sekin on toimiva niin ainoa mahdollisuus on viallinen akku. On niissä uusissakin akuissa ollut risoja.
    Onko pyörässä vielä alkuperäinen muovinen säädin vai metallinen.jossa on jäähdytysrivat?
    Metallinen ja siinä on jäähdytysrivat. Täytyy testata sieltä säätimen päästä vielä staattoria. Akku on pari kuukautta vanha Yuasa ja on toiminut aiemmin hyvin. Lataa normaalisti ja pitää latausta. Testailin myös vara-akulla samoin lopputuloksin.

    Onko joku laittanut noita WAI-merkkisiä jännitteensäätimiä? Onko ne mistään kotoisin. Tourmax maksaa melkein 150€ kun taas WAI 50€ vähemmän. Electrosporttia ei ollut ainakaan Stormilla nyt saatavilla.
    Viimeksi muokannut: jpelin; 07.06.2022 klo 16:18.
  25. #1345
    Lainaa jpelin kirjoitti Katso viesti
    Metallinen ja siinä on jäähdytysrivat. Täytyy testata sieltä säätimen päästä vielä staattoria.
    Hyvin toimi tuoltakin eli jännitettä tuli. Liitin säätimeen oli osittain sulanut/palanut, joten se menee ensimmäiseksi vaihtoon En vaan löytänyt googlettamalla noita liittimiä mistään. Kaipa niitä jostain kaupasta kuitenkin saa...
  26. #1346
    Uusi liitin löytyi ja vaihtamalla se akun lataus toimii taas. Tuli samalla hankittua varmuuden vuoksi uusi jännitteensäädin, mitä en kuitenkaan laittanut paikoilleen, koska vanhakin toimii. Kokeilin tuota uuttakin ja toimi.
    Jos joku tarvitsee jännitteensäädintä niin saa hintaan 60€+postikulut. Itse maksoin tuosta 79€+postikulut.
  27. #1347
    Minäkin liityin Veturi kerhoon, ostin toiseksi pyöräksi .
    Pyörässä ollut joskus koson mittaristo ja alkup.johdot/liitin hieman huonossa hapessa ja osa johdoista irrallaan. Ajattelin pinnit uusia mutta en löydä mistään täydellistä liitinkuvaa josta selviäisi mikä johto menee mihinkin. Kytkentäkaavoja kyllä löysin ulkomaan foorumeilta.
    Voisikohan joku ystävällinen Veturin omistaja ottaa mittariston liittimestä kuvan josta näkyisi minkä värinen johto menee mihinkin koloon? Pyörä vm.2004 eli uudemmalla mittaristolla.
    Toki jos joku osaa vielä suoraan kertoa mikä pinni sinne sopisi niin sekin tieto otetaan ilolla vastaan.
  28. #1348
    Yllä olevaan kysymykseen löysin ratkaisun ja sain mittariston toimimaan. Aikansa kun etsi niin löytyi sivusto jolla asiaa sivuttiin. Tässä linkki jos joku muu tarvitsee mittariston liitin kuvaa tai johtovärejä https://www.superhawkforum.com/forum...cluster-18240/
    Tuosta liitin kuvasta puuttuu vain H.I.S.S-johdon paikka. Johto on valko/punainen ja kuuluu ylemmän rivin tyhjään paikkaan.
  29. #1349
    Olen lukenut tätä ketjua jo pitkään, sekä muita ulkomaalaisia ketjuja veturista. Nyt päätin tehdä käyttäjä tunnuksen, koska ratkaisin ongelman pyörässä, mikä on ollut jo pitkään ihmetyksen aihe, jos tämä jotain saattaisi auttaa. Dynojet suutisatsi käskee poraamaan ylimääräiset reijät luistiin. noh kaasarit on nyt ollut tässä parin vuoden aikana irti ainakin 20 kertaa, koska en oo vaan meinannut saada toimimaan niin hyvin että olisin tyytyväinen. Lopputulema, dynojetin neuloilla pyörää ei vaan kertakaikkiaan saa toimimaan. Pyörän saa siis kyllä mainiosti pelaamaan vakioneuloilla ilman näitä ylimääräisiä reikiä, mutta kaasunvaste on aika herrasmiesmäinen. reijillä vastaa kaasuun paljon räväkämmin. Noh vihdoin päädyin kokeilemaan vakioneiloilla luistit porattuna ja nyt toimii aivan kuin 2 reijällä, mutta vastaa kaasuun kuin oisi ruisku vehje. älkää siis edes tilatko dynojet kittiä. ainut hyödyllinen ohje siinä on tosiaan tämä poraaminen, mutta sitä ei saa heidän omilla neuloilla toimimaan.
  30.  
  31. #1350
    sama kokemus oli itsellä yhdessä yamahassa, dynojetin suuttimet ja kaikki vain pilas sitä. Vakiolla toimi paremmin.

    kun se kaasari osaa vähän kompensoida sitä että jos tavaraa menee kurkussa enemmän niin menee sitä bensaakin enemmän.


    samoiten monissa toimii se, että poraa esim luistin 2.5mm reiät 3mm rei-iksi, jos kaasu on hidas. ja sitten hakee ehkä pääsuutinta vähän ylemmäs jos on isoja muutoksia, koneisiin. monesti pelkkä äänenvaimennin ei välttämättä mitään tarvitse.

    liian suora vaimennin sensijaan voi vetää tyhjäkäynnin huonoksi, ja se voi olla rikas niin että bensaa lentää pakoputkista.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 45 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3543444546 ViimeinenViimeinen