Sivu: 44 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 344243444546 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1291:stä 1320:een 1354:sta
  1. #1291
    Lainaa JTI kirjoitti Katso viesti
    Tilasin XL Motosta oikean peilin kun halkesi omia-aikojaan. Oli nopea toimitus, eikä ollut mielestäni kalliskaan.
    Tätäkin harkitsin mutta innostuin ulkomaisten foorumien perusteella tilaamaan tarvikkeena parin R6 vm.2003-2005 peilejä, kuulemma bolt-on modaus ja pitäisi parantua näkyvyydenkin
    Saapa nähdä kuinka käy.
  2. #1292
    Edelliseen viestiin palaten, aika 5/5 ratkaisu tuntui olevan, näkyvyys parani ja istuivat paikalleen heittämällä. Ja istuvat ulkonäköönkin paljon paremmin kuin jokin geneerinen tarvikeratkaisu.

    Asiasta toiseen, tulipa tehtyä kaverin kanssa 24tkm huolto ja samalla manuaalisten jakoketjun kiristimien asennus Veturiin. Lopputuloksena erittäin kauniisti kehräävä laite jonka kohdalla ei enää tarvitse pelätä kiristimien porsimista, mutta olipahan kyllä via Dolorosa koko homma. Tuntuu että ei ole huollettavaksi suunniteltu laite kyllä ollenkaan, aivan saakelin ahtaita välejä ja huoltamisen kannalta hankalia ratkaisuja täynnä koko vehje Kaikenlaista ylimääräistä ohjelmaakin sattui kohdalle katkenneista pulteista aina vuotaviin venttiilikopan tiivisteisiin, mutta ehkäpä toisella kerralla menisi jo paljon smoothimmin kun tietää vehkeen metkut. Ja loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin.

    Se mikä hämmästytti oli että vaikka kyseessä oli ensimmäinen venttiilitsekki tähän laitteeseen niin kaikki imupuolen venat olivat pirun kireällä ja pelkkä tarkistus ei täten riittänyt vaan palojen vaihtoonhan siinä jouduttiin. Olin jotenkin automaattisesti olettanut että Hondan kohdalla ensimmäisen kerran voi joutua säätelemään joskus 100tkm tuolla puolen, mutta eipä näköjään Pakopuolella kaikki olivat toleranssissa.
  3. #1293
    Jatketaan yksinpuhelua

    Omassa Veturissa on ostohetkestä alkaen ollut etupäässä teräspunosletkut jarruissa ja katukäytössä olenkin ollut oikein tyytyväinen jarrutehoon ja tuntumaan. Kuitenkin koska isot pojat kertovat että VTR paranee pyöränä rutkasti kun jarrukomponentteja päivittelee ja pieni askartelu on ihan mukavaa, on nyt itselleni matkalla Honda CBR F4i:n etujarrusatulat sekä 2013 Firebladen radiaalinen pääsylinteri tilpehööreineen. Tällä reseptillä saataneen jotain parannuksia aikaiseksi. Paikalleen asentelu saanee jäädä talven hommiksi, ajellaan nyt vanhoilla tämä kausi vielä.

    Ja vauhtiin kun päästiin niin tuli lueskeltua vauhtipyörän keventämisen tarjoamista suurista eduista pyörän kierrosherkkyyteen ilman mainittavia haittapuolia. Pieni vilkaisu ebayn tarjontaan, 40 punnan tarjous brittipurkaamolle VTR:n vauhtipyörästä, ja kaupathan siitä syntyivät. Tämä kiikutetaan jonnekin koneistamolle höylättäväksi ja koitetaan saada paikoilleen ensi kautta ajatellen. Onkohan kellään forumistilla ollut kevennettyä vauhtipyörää omassaan? Kokemukset kiinnostaisivat.
  4. #1294
    minuakin on kiinnostanut vauhtipyörän kevennys jo jonkin aikaa,minne pajalle aiot viedä ja mitä kustantaa sorvaus?laita päivitystä kun edistyy..
  5. #1295
    eikös se kevennys lisää moottorijarrua?se on negatiivinen kun kuluu jo nyt takanakki aika vauhtia,,,?
  6. #1296
    Varmaan menee kevään puolelle tuo vauhtipyörän koneistus, en ole paikkaa tarkemmin miettinyt. GT-Motor Helsingissä vaikuttaa ainakin potentiaaliselta.
    Ja jep, moottorijarrutushan tuossa tulee muuttumaan hieman voimakkaammaksi. Omassa ajossa on takanakki ihan mukavasti kestänyt toistaiseksi, joten en murehdi liikaa tuosta
  7. #1297
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Varmaan menee kevään puolelle tuo vauhtipyörän koneistus, en ole paikkaa tarkemmin miettinyt. GT-Motor Helsingissä vaikuttaa ainakin potentiaaliselta.
    Valitse semmoinen moottorikoneistamo jolla on myös mahdollisuus vauhtipyörän tasapainotukseen. Se tarvitsee myös speksata tarkkaan, että mistä sorvataan ja kuinka paljon. En tunne kyseistä moottoria, mutta käsittääkseni tuossakin vauhtipyörässä on laturin kestomagneetit sisällä, eli pintaa ei kannata sorvata puhki.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  8. #1298
    Uusi Veturisti pölähtää paikalle, ja onpahan ensimmäinen Hondakin!

    Muutama nelkku oli vaihteeksi välissä ja taas mennää twinillä, aaettä!



    Mukavat pyhät ja ajokauden odottelut✌️
    Honda VTR 1000F Firestorm -05
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -13 (ex)
    Kawasaki z1000sx -13 (ex)
    Suzuki Sv1000s -06 (ex)
    Triumph Daytona 955i -04 (ex)
    Suzuki Gsx 650F -08 (ex)
    Yamaha TZR 125 -91 (ex)
  9. #1299
    tohon vauhtipyörän kevennykseen oli muistaakseni vtr1000.org sivustolla hyvät ohjeet,asialla englannin vtr guru roger ditchfield joka aikoinaan ajoi ja kehitti hrc kans veturia kisakäyttöön,oli muistaakseni aika tarkat ohjeet mitä kannattaa sorvata ja mistä...
    ilmeisesti rogerin paja toimii vieläkin ja virittää vetureita ja ilm tietää mitä tekee..,olispa rahaa..
  10. #1300
    Jeps, tuohon vauhtipyörän koneistukseen löytyy kyllä hyvin materiaalia ja kokemuksia ulkomaisilta foorumeilta.
    Monet ilmeisesti tykkää noudattaa Ditchfieldin ohjeita joiden mukaan materiaalia otetaan pelkästään tuosta ns.teräsroottorista eikä tuohon varsinaiseen magnetoituun staattorikuppiin kosketa ollenkaan, joskin aika paljon sellaisiakin versioita on tullut vastaan jossa materiaalia on poistettu myös siitä. Itse ehkä ajattelin mennä karkeasti tuolla Ditchfieldin tyylillä. Ilmeisesti yleinen konsensus on että tätä noudattamalla ei tasapainotustakaan ole tarpeen tehdä, mutta sitä pitää vielä katsoa.

    Laitoin tarjouspyynnöt hommista Vantaan Moottorikoneistamolle ja GT-Motorille, katsotaas mitä vastauksia saadaan.
  11. #1301
    saitko jo tarjouksia koneistamolta,mitä maksaa?
  12. #1302
    Eipä vastannut kumpikaan liikkeistä sähköiseen tiedusteluun, ei vissiin työt maistu
    Hieman ollut jäissä Hondan kanssa puuhastelu, täytyy jossain vaiheessa ottaa puhelin kouraan ja pyytää tarjousta hieman eri linjaa pitkin.

    Ai niin, ns. Coil on plug-modiin tarvittavat romppeet tuli ostettua käytettynä myös, eli vanhanaikaisten puolien korvaaminen nykyaikaisella mallilla missä puola on integroitu tulpanhattuun.

    Armoton kasa olis päivitysosaa asennusta odottamassa, mutta saa nähdä koska nämä saa kiinni
  13. #1303
    se on kannattava päivitys,itse tein viime kesänä,laitoin 600cbr plugit ja tuntui että alkoi pyörimään siistimmin tyhjäkäyntiä.ainoa ongelma oli että ne on sen verran kaposet et tahtoi heilua paikallaan,siirsin plugin yläosan kumisuojuksen plugin puoliväliin ja se riitti että osuu tulpankolon seinämiin eli tukee ettei pääse heilumaan.ilmeiseti 1000 cbr plugit on erikokoiset ja istuu paremmin mut hyvin noikin pelittää..
  14. #1304
    toinen modi mitä suosittelen ellei kuski oo ihan persjalkanen eli lyhyt on takaiskarin yläpäähän korotuspalikka,itse laitoin 5mm palikan ja muuttui ajoltaan aika paljon,paljon ketterämpi kääntää.se tosin siirtää painoa enemmän käsille mut mulla on korotetut cliparit niin tasoittaa..
    modasin myös vaihdepolkimen eli katkaisin ne pallonivelet pois ja porasin reiät pallon kohdalle ja tilalle heim jointit,onko se suomeksi nivelvarsi,hävis välykset polkimesta ja todella paljon parempi käytössä..
  15. #1305
    Itseasiassa omassa laitteessa sattuu jo olemaan edellisen omistajan jäljiltä muistaakseni 30mm koropala iskarissa
    Täytyypä vilkaista tuota vaihdelinkustoa sitten kun pyörän ääressä olen, kiitos vinkistä
  16. #1306
    siihen vaihdemodiin löytyy juttua superhawkforumista otsikolla "heim joint-shift linkage mod" kuvien kera..heim jo.jpg
  17. #1307
    Lainaa bansku71 kirjoitti Katso viesti
    toinen modi mitä suosittelen ellei kuski oo ihan persjalkanen eli lyhyt on takaiskarin yläpäähän korotuspalikka,itse laitoin 5mm palikan ja muuttui ajoltaan aika paljon,paljon ketterämpi kääntää.se tosin siirtää painoa enemmän käsille mut mulla on korotetut cliparit niin tasoittaa..
    modasin myös vaihdepolkimen eli katkaisin ne pallonivelet pois ja porasin reiät pallon kohdalle ja tilalle heim jointit,onko se suomeksi nivelvarsi,hävis välykset polkimesta ja todella paljon parempi käytössä..
    Vaikuttaa kohtuu halvalta ja mielenkiintoiselta modilta. Onko sulla kuvaa omasta toteutuksesta ja miten on toiminut?
  18. #1308
    Lainaa Turisti kirjoitti Katso viesti
    Vaikuttaa kohtuu halvalta ja mielenkiintoiselta modilta. Onko sulla kuvaa omasta toteutuksesta ja miten on toiminut?
    Voin ottaa ja laittaa kuvia jahka kerkiää,ostin ne nivelvarret Etrasta,oliskohan ollut skf 6mm ulkokierteellä ja toiseen vasenkätinen kierre niin toimii se polkimen säätö,hintaa tuli muistaakseni 30-50€.aiemmin säätelin ja yritin prikoilla yms saada välyksiä pienemmäksi huonoin tuloksin mut tuon modin jälkeen ei ole tarvinnut,toimii loistavasti..
  19. #1309
    tässä muutama kuva,eli katkaisin dremelillä ne pallot pois aivan juuresta ja tasoitin pinnan,muistaakseni siitä piti ottaa vähän materiaalia eli tehdä tilaa uudelle nivelelle et sopii liikkumaan vapaasti.sitten porasin 6mm reiät ,pultin kanta ja mutteri pitää olla sopivan pienet ettei rajoita nivelen liikettä ja sit kasaan kierrelukitteen kera.ei tuossa menny ku pari tuntia.siihen vois laittaa ne kumihuput suojaksi mut mulla oli niin huonot että jätin pois.olen ajanut tuolla 14000 ilman ongelmia ja säätöjä,en ole edes rasvannu ja putsannu ennenkuin nyt kuvia varten,vaihdetuntuma on kuin eri pyörästä,suosittelen...
    nivel oli etrasta SKF SAKAC 6M
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  20. #1310
    Kiitos kuvista ja lisäinfosta. Löysin myös muutaman muun paikan, mm. joku laakerikauppa ja Storm-motor, joista näytti saavan noita nivelvarsia. Itsellä se uudempi malli tuosta vaihdepolkimesta, jossa alumiinivarsi korvattu teräksisellä ja tarvii siis nivelvarsista sisäkierteisen mallin. Pitää ehdottomasti ottaa tämä modi työn alle.
  21. #1311
    Pitäisi uudet kumit ostaa veturiin. Mietinnässä Michelin Pilot Road 5. Onko kokemuksia renkaista tai myös vaihtopaikoista, eli missä kannattaisi homma teettää pääkaupunkiseudulla?
  22. #1312
    Lainaa Turisti kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi uudet kumit ostaa veturiin. Mietinnässä Michelin Pilot Road 5. Onko kokemuksia renkaista tai myös vaihtopaikoista, eli missä kannattaisi homma teettää pääkaupunkiseudulla?
    Mulla oli edellisessä Metukan Roadtec Z8, toimi mielestäni hyvin. Ja renkaanvaihdot on muutamaan edelliseen mopoon suorittanut Frank Nyman. Myös JV Motorsport toimii hyvin.
    Honda VTR 1000F Firestorm -05
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -13 (ex)
    Kawasaki z1000sx -13 (ex)
    Suzuki Sv1000s -06 (ex)
    Triumph Daytona 955i -04 (ex)
    Suzuki Gsx 650F -08 (ex)
    Yamaha TZR 125 -91 (ex)
  23. #1313
    mun mielestä misukan pilotit on aika varma valinta,itse en ole kokeillut vitosia mut toista kesää alla pilot powerit,kesän kestäny mun ajolla(viime kesä 14000)..,itse vaihdatin keravalla rengasverkossa,20€ vaihto vanteelle ja tasapainotus..
  24. #1314
    Nyt on alla uudet kumit, Michelin Road 5. Ensituntuma ainakin kohdillaan ja päivitellään tänne lisää, kun kilometrejä kertyy.

    Uusi ongelma syntyi, kun vaihdoin vilkut ledeihin ja samalla rele uusittu ledeille sopivaksi (Kellerman R2). Mittariston vilkkuvalo jää aina päällä, kun vilkku päällä, eikä siis mene vilkun tahdissa kuten pitäisi. Itse vilkut toimii hyvin ja vilkkuvat oikealla nopeudella. Koitin lisätä pienen vastuksen etuvilkkujen kaveriksi, mutta eipä auttanut.
  25. #1315
    Onpa jännä. Mää pistin aikanaan Motonetin 2-napasen releen ledivilkuille. Sen kanssa kaikki toimi hienosti.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  26. #1316
    Sama, itsellä ollut SP:ssä samainen Motonet-malli (siksi kun ei tarvinnut puukottaa johtosarjaa lainkaan) ja on pelannut jo useamman vuoden.

    Ja oli lisäksi edukas
  27. #1317
    Lainaa barro kirjoitti Katso viesti
    Sama, itsellä ollut SP:ssä samainen Motonet-malli (siksi kun ei tarvinnut puukottaa johtosarjaa lainkaan) ja on pelannut jo useamman vuoden.

    Ja oli lisäksi edukas
    Muistatko, että onko sulla uudessa releessa vain 2 napaa? Itsellä ainakin omassa 3 napainen tuo originaali.
  28. #1318
    Lainaa Turisti kirjoitti Katso viesti
    Muistatko, että onko sulla uudessa releessa vain 2 napaa? Itsellä ainakin omassa 3 napainen tuo originaali.

    Kyllä se sellainen on, siinä tuli vielä kätevä johto/liitin, joka kävi orggikseen suoraan.
  29. #1319
    onko hirsa saanu vauhtipyörän kevennystä eteenpäin?
  30.  
  31. #1320
    onko arvon veturikuskit säätäneet itse kaasarisynkkaa?mulla melkoinen turnee synkkausta takana,ensin tein letku+öljy mittarin mut en saanu sillä synkattua,veti koko ajan toiseen päähän vaikka kuinka säätöruuvia pyöritteli.
    ehkäpä imuvuoto vaikutti,vaihdoin uudet kumikurkut ja halvan alipainemittarin johon liitin palloventtiili hanan jolla saan säädettyä/kuristettua imua ettei mittarin neula hypi holtittomasti.mulla oli aluksi kaksi mittaria mutta on niin huonolaatuisia että yhdellä karsin mittarivirheet,olen siis säätänyt yhdellä kumpaankin noin saman imun mutta kun mittarin mukaan saan synkkaan niin pyörä toimii huonommin..,olen säätänyt venttiilit ja pilotit on aika lähellä tulppia lukemalla.lopulta säädin korvakuulolta synkan siten että pyörii tasaisimmin tyhjäkäyntiä ja toimii vittuilematta ajossa.olisko jollain lainata jotain parempaa synkkatyökalua(syncpro tms)ihmettelen vain tuota miksei toimi jos synkassa mittarin mukaan..?
Sivu: 44 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 344243444546 ViimeinenViimeinen