Tulipa tuossa tänään vaihdettua mönkkärillä itelle vtr 1000f -97.
kävin siinä vähän kokeileen jo miltä se tuntuu, ja hienosti päkytti menemään. Siinä on ixilin rännit, niin äänetki kuuluu kivasti.
Mut ei oo tarkoitus jättää tuota itselle, ku busa löytyy jo tallista.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Itsellä jännitteensäädin hajosi viime vappuna ja takana jo yli 60tkm(zubzero1979 @ Huhti. 16 2010,19:12) kirjoitti
eli tuossakin taitaa olla ihan tapauskohtainen koska hajoaa..
nyt uudemman vuosimallin säädin jäähdytysrivoituksella (vanhassa ei ripoja ollenkaan..ainoastaan pakeliittiin valettu mötti) jäähtyy huomattavasti paremmin kuin alkuperäinen vm-98 malli ja tuli viritettyä tuohon myöskin pieni tuuletin joka helpottaa jäähtymistä kaupungissa,kun ajoviima ei pääse jäähdyttämään säädintä..eri asia tietty onko tuulettimesta muuta hyötyä kuin äänellisesti![]()
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Itsellä hajosi 28 tkm tietämillä tuo säädin. Stormilta tarvikeosa on toiminut. Tuon GamlaBilarin systeemin kun näin niin ajattelin itsekin rakentaa vastaavan. Tuo osaa nimittäin olla aika kuuma tuo säädin, joten ei ihme et alkuperäinen ilman jäähdytysripoja tuppaa ylikuumenemaan ja hajoamaan(GamlaBilar @ Huhti. 17 2010,20:23) kirjoitti
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
Juu tuo säädin käy kuumana,kun vanhasta olivat tinat tulleet pakeliittikerroksen läpi..
Esim tuolta http://www.coolputer.fi/non-ses/tied...=1224&lang=fin
kun ei ole hinnallakaan pilattu ;) ääntä ainakin riittää ja noin pieneksi myöskin siirtää ilmaa hyvin.kunhan vaan saa viritettyä sen jotenkin puhaltamaan säätimeen![]()
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Eli tänään tuli haettua 78tkm ajettu -99 mallin veturi. Pyörä ei ole uusi, ja se on tiedossaMuutama ongelma heti alkuun, jota eivät liikkeessä saaneet fiksattua.
- Vilkuissa viivettä 3-5 sekuntia ennenkuin alkaa vilkkua (uusi rele?)
- Pitkien kytkin jää pohjaan. Miten fiksata?
Tietysti voisi hommata kokonaan uuden vasemman kahvan, mutta taitaa tulla aika kalliiksi? Jännitteensäädinkin ilmeisesti kannattaa vaihtaa. Milläs tiedoilla se stormin sivuilta löytyy?
-Tuomas-
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
Mulla bladessa 99" aivan samat viat ja ei uusi rele auttanut..liekkö samat kahvat.. Tosin vilkut toimii viiveellä vain viileällä ilmalla.(ttaure @ Huhti. 24 2010,15:33) kirjoitti
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
No sen valokatkaisimen saa kuntoon varmaan kun ruiskuttaa sinne jotain sähkölaitteille soveltuvaa kosteuden poistaja-rasvaa.(ttaure @ Huhti. 24 2010,15:33) kirjoitti
Ja vilkuista sen vertta että onko vaihdettu led/tavalliset jossain vaiheessa ?? Releestä sen luulisi olevan kiinni.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Eipä toiminut tavallisella eikä tälläisellä digitaalisella releellä..tavalliset vinkkarit kyseessä. Pitkät tosiaan jää pohjaan ihan kirjaimellisesti..rämpyttämällä sen napin saa sit palautettua.
Tuon kahvan purku/puhdistus ois varmaan kova juttu.
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
Sama täällä! Eli kävin tänään ostamassa VTR:n, tosin pari vuotta ja 20tkm nuoremman, mutta vilkuissa tuntuu myös omassa olevan aikalailla viivettä. Lieneekö siis tyyppivika?(ttaure @ Huhti. 24 2010,15:33) kirjoitti
Honda CB600F Hornet
ei oo tyyppivika kyl tuo vilkkujen hitaus. Mulla normaali halogen vilkut ja samantein menee päälle kyl kun kääntää napista... Toi pitkien valojen juttu on tosiaan sellanen et kansi auki siitä säätimestä ja jotain rasvaa mikä sopii sähköosille. Kannattaa myös punhdistaa se samalla.(frostBite @ Huhti. 24 2010,15:49) kirjoitti
Kävin muuten tänään heittään ekan lenkin taas talven jälkeen ja jessus mut on tuossa perhana potkua melkoisen äijämäisesti *
Jännitteensäätimestä sen verran et mä tilasin R1 säätimen mikä kestää 3kertaa pidempään mitä noi hondan omat, paitsi tietenkin se ultra kallis jäähdytetty malli. Ebay uk auttoi asiaa ja sieltä tuli 36£ hintaan melkein uusi säädin. Johdot täytyy laittaa erilailla mutta se ei ole homma eikä mikään.
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Vaihdoin omaan VTR:ään 44 takarattaan ja mielestäni nopeusmittari näyttää liikaa, ehkä noin 5-10km/h. Saako sitä mittaria säädettyä jotenkin, vm98?
Speedohealer---sillä säätämään. Löytyy stormilta ja siinä tulee melko hyvät ohjeet mukana. Vaatii hieman työtä mut ei paha.(P10neer1 @ Huhti. 24 2010,16:50) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Jos kerran toimii eri kelillä, niin auttaisiko uusi jännitteensäädin?
Edit. Siis vilkkuihin...
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
Miten tuohon VTR:ään vaihdetaan jäähdytinnesteet, irroitin alimman letkun ja nesteet ulos. Laitoin takaisin ja pistin "Coolant" tai jtn säiliöön nestettä lisää, mutta ei tunnu häviävän kennoihin ym vaikka käytää konetta. Ennenkuin rupesin vaihtamaan niin se tankki oli myös tyhjä, teenkö jotain väärin![]()
Tota miks et pistä sen oikean puolen syylärin kautta niitä nesteitä niinkuin ne on tarkoitettu? Se on paisunta säiliö mitä kautta nyt yrität niitä laittaa... Eli katteet veks ja sit aloitat nesteiden laiton...(P10neer1 @ Huhti. 25 2010,12:40) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Juu nyt onnistu ja kennot lämpiää(zubzero1979 @ Huhti. 25 2010,15:27) kirjoitti
![]()
Se on pääasia et sait homman tehtyä. Helppo masiina tuo on kyl huoltaa...tuli viime talvena vaihdettua molempien pyörien laakerit, pölysuojat yms. Keulahuolto tuli tehtyä samalla ja vaihdettua uudet jäykemmät jouset jne.(P10neer1 @ Huhti. 25 2010,15:43) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...php?f=6&t=5633(ttaure @ Huhti. 25 2010,04:17) kirjoitti
Tuota lukiessa tuli sellainen olo, että taitaa olla kytkimessä vika. Tiistaina pääsen purkamaan ja raportoin jos auttoi...
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
Mulla oli vilkuissa kans viivettä...alkoi olla jo 10 s. luokkaa, niin piti melkoisen ennakoivaa ajoa harrastaa. Vika ei ollut releessä, vaikka niin kuvittelinkin. Rupes vilkut pelaamaan kun käytin vilkkukahvan auki ja ruutasin CRC:tä huolella. Ilmeisesti oli vain jotain hapettumia, joiden takia rupesi sekoilemaan. Kannattaa kokeilla tuota ennenkuin rupeaa mitään isompia remppoja tekemään.
Jep ja näin ne tavarat vaihtaa omistajaa. Meinaan ei oo enää veturia mulla(ysi-ärrä @ Huhti. 17 2010,20:06) kirjoitti
johan tuo kerkes viikon tuossa ollakki. Sen mitä kerkes ajeleen niin mukava rassihan tuo oli. Mut hieman tehoton oli kyl mun makuun.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Kuinka olette ratkaiseet VTR 1000F:stä seuraavan ongelman?
Vanhemmassa mallissa ei ole vesipumpun etupuolella kuin reikä kytkinpuolen kopassa, josta nyt ikävästi (VÄHÄN) tihkuttaa öljyä keneen poskeen. Uudemman mallin kytkinkopassa kyseiseen kohtaan on laitettu letkua varten oikein nippa ja saadaan letkulla ohjattua maahan.
Mikä on tämän "reiän" tarkoitus ja miksi sieltä nyt tihkuttaa öljyä?!
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
Reikä on ns. juorureikä, joka ilmaisee mahdollisesta vesi- tai öljypuolen tiivisteen vuodosta ja estää nesteiden sekoamisen keskenään. Mikäli öljyä tihkuttaa, niin stefa (siis VP:n laakerin vieressä) on mahdollisesti kulunut. Joskus vesipumpun akseli on stefan kohdalta niin kulunut, että uusi stefakaan ei enään auta.(riiviö @ Huhti. 28 2010,11:24) kirjoitti
-V-M-
Morjens! Oisko suosituksia mistä kannaittais hankkia -99 veturiin uudet etujarrulevyt?
vtr1000 f -99
joko ebay uk:sta vähän käytetyt tai sit ostat "kiina" mallit jos uskallat ja viimeinen ja pirun kallis on ostaa orkkikset uudet(vittis86 @ Huhti. 28 2010,12:51) kirjoitti
![]()
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Purettu ja nyt toimii. Releessäkin mahdollisesti jotain vikaa, kun joka 50krt jää raksuttamaan nopeasti eivätkä vilkut toimi. Mutta paljon parempi kuin ennen(ttaure @ Huhti. 25 2010,18:05) kirjoitti
Kesä kovaa ajoa ja sitten talvella puretaan ja tuunataan ;)
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
Itselläkin sama ongelma,mutta ei pääse purkamaan tuota koteloa,koska vastamutterit pyörii mukanaeli menee hajottamiseksi muuten... ruikin siitä kytkimen väliköstä reilusti crc:tä sisään ja napsuttelin muutaman sata kertaa ;)
nyt taas toimii normaalisti...oli ihan tuttu ongelma koska joka kevät saa ehdä saman operaation aina uudelleen noiden kosketuspintojen hapettumisen takia
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Huomasin kans et noi orginaalit on kyllä turhan kalliita, elikkä mistähän niitä kiinan kopioita sitte saa?(zubzero1979 @ Huhti. 28 2010,18:56) kirjoitti
ja sitte vielä, ostin tossa uudet nokkaketjun kiristimet, ja aikani niitä räpellettyäni sain sen siellä päässä olevan "varmistus sokan" pomppaamaan irti ja mäntä työnty pitkälle, eli saako sen männän takasi taakse pyörittämällä sitä ruuvia?
vtr1000 f -99
Siellä kiristimen sisällä eli missä se pieni t-sokka oli..löytyy ruuvarille ura,eli sitä pyörittämällä saa säätimen kiristettyä jälleen takaisin sisään..
Itse asensin kiristimen siten,että laitoin pultit paikoilleen ja pikkuhiljaa kiristelelmällä ja samalla tuota jousta siellä sisällä löysäämällä eli en laittanut kiristintä ensin paikoilleen ja vetänyt sokkaa irti,koska saattaa olla riski että ketju pääsee hyppäämään..
Lopuksi pyöritin vielä hieman kiristystä löysälle ja annoin jousen itse painaa ketjuun kiinni..näin ei ainakaan ketju mennyt liian kireälle..
Ai niin muistitko ostaa myös tiivisteet noihin kiristimiin ??
koska vanhoja ei taida saada ehjänä pois ja muutenkaan uudet eivät paljoa maksaneet
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
jees, kiitoksia neuvoista!(GamlaBilar @ Huhti. 29 2010,10:27) kirjoitti
![]()
tiivisteet otin samalla kun arvelin kanssa et saattaa vanhat joutua rapsuttaa puukolla pois.?!
Pyörällä ajettu 47tkm eikä hajuakaan huoltohistoriasta ja pientä ääntelyä olevinaan kuuluu (saattaa kyllä päässäki raksuttaa) mut varmuudeks ajattelin vaihtaa..
vtr1000 f -99
jees, kiitoksia neuvoista!(GamlaBilar @ Huhti. 29 2010,10:27) kirjoitti
![]()
tiivisteet otin samalla kun arvelin kanssa et saattaa vanhat joutua rapsuttaa puukolla pois.?!
Pyörällä ajettu 47tkm eikä hajuakaan huoltohistoriasta ja pientä ääntelyä olevinaan kuuluu (saattaa kyllä päässäki raksuttaa) mut varmuudeks ajattelin vaihtaa..
vtr1000 f -99