Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 71:sta
  1. #1
    ..ainakin melkein, mutta mielestäni paras mutkapätkä minkä olen pyörällä ajanut.

    Ajo-ohje:

    Haminasta lähdetään 7-tietä vaalimaalle päin. Aika heti kaupungista lähdettyä risteys oikealle, en muista tien numeroa, ennen risteystä kuitenkin kuninkaantien merkki sekä tienviitta "Museotie". Risteyksessä tien viitta Klamila. Alkupätkä Klamilaan asti on vähän paikkailtua asfalttia, ihan ajokelpoista kuitenkin. Tästä eteenpäin vähän parempaa asfalttia Virojoelle asti. Osa pätkästä kuudenkympin aluetta, kylien kohdalla kannattaakin vähän hölläillä. Loppuu Virojoelle seiskatien risteykseen, josta pääsee näppärästi Vaalimaalle Rajahoviin sumpille ja samaa reittiä takaisin

    Tien pinta sellainen 3-4 tuolla edellä mainitulla asteikolla. Mutta ne mutkat.. Jos on sitä mieltä että jalkatappeja täytyy hioa eikä lentävää ole käsillä, niin tällä tiellä se onnistuu ajamatta miljuunaa. Tosin kannattaa olla tarkkana, kotilokuskeilla on tapana tuolla tiellä oikoa ja nostaa irtosoraa ja kiviä sisäkaarteeseen.

    Eli mikäli tänne susirajan tienoille joku eksyy, niin suosittelen ehdottomasti ajamaan tuon museotien, muut tiet ovat sen jälkeen suoria ;D

    Jippe
    ZX6R
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  2. #2
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  3. #3
    Haa, nuoruuden autoilupätkä! Sinne menenkin seuraavaksi..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  4. #4
    tuota pätkää tuli valtion jopolla poljettua edestakaisin
  5. #5
    sama homma... ei ihan heti viitsi mennä muistelemaan! Tosin kesällä on kiva päästää pärrällä kun upseerioppilaat polkevat tievarressa hikisenä letkana!!
  6. #6
    Paras pätkä mitä olen ajanut!
  7. #7
    Toi on kyllä tosi hyvä reitti...!
    C B R
  8. #8
    Hyvä pätkä, tosin kerran olen loppukesästä meinannut ajaa pumurin kitaan ja muutaman kerran miekkahihat on ajaneet vastaan.

    Kuten kaikilla pienillä maalaisteillä niin alku- ja loppukesät voi olla hiukan vaarallisia. paikalliset maanviljelijät ajelee tiellä koneillaan ja jos et raktoriin/puimuriin satu törmäämään niin tiellä voi olla hiekkaa, savea tai jopa jyviä!

    Hirviäkin on tuolla seudulla enemmän kuin laki määrää.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  9. #9
    Hyvä tie on

    Ei tarvitse edes hurjastella, jos yrittää omalla kaistalla pysyä. Ajoin itse eilen (16.04.03) ja tie oli hyvässä kunnossa.
  10. #10
    Jos kerran tie kunnossa niin viikonloppuna pakko kokasta>>>kotkasta
    Jos kerran elämä alkaa 200km/h ja loppuu 300km/h niin tulen elämään ikuisesti...
  11. #11
    Tuoretta päivitystä (5.7.2003) tuoreelta kuskilta: Eksyin kyseiselle tielle pari päivää sitten sattumalta, näytti kivalta kartalla. Olikin sitä, mutta jotta voisi nauttia sekä ajosta että kauniista maisemista, täytyy olla vähän enemmän kuin vähän ajokokemusta. Mutkaa, mäkeä, soraa ja asvaltin halkeamaa piisasi. Ja koska pätkän mutkista haluavat nauttia myös autoilijat, joilla ei välttämättä ole kärsivällisyyttä odottaa vähän rauhallisempaa kurvailua eikä liioin kelvollisia ohituspaikkoja, kokemattomampi saa ajaa sydän kurkussa.

    Mutta tuonne täytyy ehdottomasti palata myöhemmin, jos vaikka ehtisi nähdä muutakin kuin heikkokuntoista asvalttitilkkutäkkiä!



  12. #12
    Muuten mahtava tie, MUTTA: Ei riitä, että itse pysyt omalla kaistallasi, vaan on pakko koko ajan varoa vastaantulijoita. Mutkat ovat yleensä täysin pimeitä ja tie on niin kapea, ettei raskaampi kalusto taitu kaikkiin kurveihin omalla puolella pysyen. Mm. SA INT. liikkuu ko. tiellä. Joten AJA VAIN NIINKUIN NÄET. Pintavaurioita ja sisäkurvista siirrettyä sepeliä löytyy varsin paljon. Ei tarvitse paljon vauhtia huimisteluun.
  13. #13
    ...samaa mieltä! Mutkan takaa saattaa tulla holtiton pyöräletka, tai pahimmassa tapauksessa armeijan kuorma-auto tai pasi... kun ottaa vielä huomioon kuinka usein varusmieskuskit ajavat ylinopeutta, täytyy olla varovainen! Tosin mahdollisuus törmätä näihin on varmaan 1/1000000000... jos normaalisti ajaa!
  14. #14
    Toistaiseksi aina SA-int on laittanut varoitusmerkit tien päihin ja varrelle sotaharjoitusten ajaksi....Heinäntekokin näyttää olevan ohi joten ylläri puimureita ei pitäisi olla....
    Osaan tien unissanikin ulkoa ja voin sanoa,että sitten se riemu vasta repeää kun voi heittää jo kanttiin vaikkei nää minne mutka antaa...
    Itse asustelen tien varrella...ja joka päivä on juhlaa!!
    Muistaakseni 12.7 klo12.00 alkaen on sitten Klamilan kalasatamassa Aholan ja co. voimamieskisat...siinä syytä vaikka päristelyyn..
    Klamilaan on tullut myös hyvä taukokahvila/baari(sillankorva)+terassi..
    Yllättävän hyvä hinta/laatusuhde safkoissa....
    Eikä ole ostettu mainos!!
    -Olen pysytellyt tähän asti erossa jeesuksesta ja poliiseista sekä väittelyistä naisten kanssa,enkä aio hyväksi havaittua elämäntapaani muuttaa.-
  15. #15
    Lainaa kirjoitti
    Osaan tien unissanikin ulkoa ja voin sanoa,että sitten se riemu vasta repeää kun voi heittää jo kanttiin vaikkei nää minne mutka antaa...
    Lisäsyy ajaa todella varovaisesti! Anteeksi nyt vaan, mutta sen mutkan takana saattaa olla vaikkapa aloitteleva lajitoveri. Onneksi en löytänyt sua yllättäen kyydistäni. Enkä edes ollut lähtenyt tuonne testailemaan mutkapätkää ja ajotaitoani vaan siirtyäkseni pisteestä a pisteeseen b kartan perusteella mukavinta reittiä pitkin.
  16. #16
    Mä en kaikkien kyytiin lähde
    -Olen pysytellyt tähän asti erossa jeesuksesta ja poliiseista sekä väittelyistä naisten kanssa,enkä aio hyväksi havaittua elämäntapaani muuttaa.-
  17. #17
    Tuota on tullut ajettua viime talven pakkasilla SA INT mallisella polkupyörällä. En ikinä aja ko. pätkää enää millään
    Good to the bone
    ...
  18. #18
    Tuli loman loputtua ajettua 1200 km etsien hyviä teitä idästä ja tää oli paras pätkä minkä ajoin. Puumala - Sulkava oli pelkkää suoraa verrattuna tähän. Asutukset läjässä, ei pahemmin sivuteitä ja kun pysy omalla kaistalla sai kallistella ihan riittämiin (mut mähän oon beginneri),,
  19. #19
    tuli ajettua pätkä tossa syksyllä pari kertaa ja kuuluu kyl ehdottomasti suosikkeihin jos vaan joutuu auton perään niin ohituspaikkaa ei tahdo löytyä kyl missää kohtaa suoria kun ei oikeestaa ole ollenkaan
  20. #20
    Joo tosi asia pätkä, ja viime kesänä sai uutta pintaa melkeen koko matkalle. Ja sit ku ajaa vielä Virojoelta Miehikkälän kautta Taavettiin ni on ihme jos ei oo mutkia tarpeeks. Toi pätkä tulee ajeltua muutaman kerran kesässä (kerran saatu sakot välillä Miehikkälä Taavetti, poliisi sano et käyvät siellä kerran kesässä!)
  21. #21
    Tuttu pätkä!! ja pakko myöntää että on mukavaa ajella!!
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  22. #22
    Joo kyllä on asiallinen mutka pätkä. Kuuluu joka kesän kuvioihin. Kesää odotellessa
    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  23. #23
    Ihan ok pätkä, muistaa pitää että tiellä nopeusrajoitus 60km/h
    Tuo pätkä kuuluu myös mp-poliisien suosittuihin koulutusreitteihin lisäksi sitä irtosoraa löytyy välillä kivasti
    Ehdottomasti huippureitti, mutkien lisäksi löytyy korkeuseroja... suosittelen!
  24. #24
    pitänee käydä,autotalliin lappu seinälle. MUISTA
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  25. #25
    Tulihan sitä *kokeiltua pari kertaa viime vuonna...tosin toi SA int kalusto laittaa varovaiseksi kun se alue on puolustusvoimien harjoitusaluetta...itsekkin olen ollut useasti GAZin *kyydissä ja meno oli hurjaa...



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  26. #26
    Upea tie mutta hiekkaa kannattaa varoa!
    Pitkä ilmalento on hieno tunne, kun se on hallittua!
  27. #27
    Tänään testattu ja hyväksi havaittu!!
  28. #28
    Muistaakseni vihollinen on suorittanut maihinnousun Virojoella... Kannattaa olla varovainen Tuli tehtyä sulutteita tuolla, että tuttua seutua on
    BMW F800GS -11
  29. #29
    Museotiellä alkoi sotaharjoitus....varoittavat panssarivaunuista...
    -Olen pysytellyt tähän asti erossa jeesuksesta ja poliiseista sekä väittelyistä naisten kanssa,enkä aio hyväksi havaittua elämäntapaani muuttaa.-
  30.  
  31. #30
    Tuo museotie on kyllä kaikista teistä ykkönen. Jännä tosiaan kun mutkan jälkeen ei tulekaan suora vaan toinen mutka. Tuon kun saisi suljettua ja määrättyä yksisuuntaiseksi. Sunnuntaina oli parissa paikassa sade työntänyt paljon hiekkaa tielle joten kannattaa olla skarppina. Lisäksi autoilijat tosiaan oikoo mutkissa joten parissa paikassa oli hieman ikävä olo kun kanttaa kurvissa ja vastaantuleva auto vain sitkeästi yrittää ajaa meikäläisen kaistalle.



Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen