Katso äänestykset tulokset: Porvoontie 1534 - Sputsund - Lähettäjä Velho!

Äänestäjät
253. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. huono. bensan ehdotonta haaskausta.

    10 3,95%
  • 2. ei ollut kummonen. enpä suosittele.

    6 2,37%
  • 3. nojaa. menetteli. kannattaa kokeilla.

    19 7,51%
  • 4. ihan mukava, suosittelen kokeilemaan.

    146 57,71%
  • 5. loistava, suosittelen ehd. kaikille.

    72 28,46%
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 146:sta
  1. #31
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 20 2005,17:28) kirjoitti
    Lainaa (Seven @ Huhti. 20 2005,17:23) kirjoitti
    Siis onko tämä Spjutsund siitä Boxin shelliltä oikealle (jos stadista tullaan)?
    Mun mielestä boxintie oli eilen helvatin hyvässä kunnossa, ihan kuin olis just harjattu tai jotain
    No ehkä se oli sit just harjattu. Sunnuntaina käväsin ja oli hiekkaa aika monessa mutkassa..

    Ja kyllä, sama tie kyseessä!
    Joo, oli se nyt kunnossa kun kävin eilen ajamassa sen taas.

    Olipa siniset sedätkin siellä kyttäämässä. Ja liputus sivuun kun tulin aikas reippaasti prätkägyytä vastaan, ehdin tosin himmata, näin kytän jo kaukaa.

    Kyseli paprut, mutta ei antanu sakkoa. Rekisteriotetta ei ollut mukana, koska en viitsi sellaista A4 kokoista lappua kanniskella. Poliisi ymmärsi tämän.. Onneksi ei ollut tutkaa siinä aikaisemmin, se olis ollu varman kortinlähtö.

    Poliisi totesi, että aika reippaasti tulit, aja iisimmin kun siellä voi olla hiekkaa tms. Mä kysyin onko siellä tutka, niin se vastasi että ainakin hetki sitten oli Ajoin sitten sinnepäin kohtuudella, mutta takaisin sitten reippaasti, kun tutkaa ei näkynyt.

    Poliisit ovat siis "löytäneet" tuonkin tien, oli eka kerta kun näin kyttiä siellä. Luultavasti paikallisten pyynnöstä ovat sinne tulleet. Kandee siis ehkä ajella ensin iisisti toiseen päähän, ja sitten urku auki takaisin..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  2. #32
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 25 2005,09:50) kirjoitti
    Joo, oli se nyt kunnossa kun kävin eilen ajamassa sen taas.

    [...klips...]

    Poliisit ovat siis "löytäneet" tuonkin tien, oli eka kerta kun näin kyttiä siellä. Luultavasti paikallisten pyynnöstä ovat sinne tulleet. Kandee siis ehkä ajella ensin iisisti toiseen päähän, ja sitten urku auki takaisin..
    Kiitos tiedoista ja varoituksista... Siis tuonne.
  3. #33
    Kävin tänään ensimmäistä kertaa ajamassa. MAHTAVA tie ajaa, harmi kun on niin lyhyt
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  4. #34
    Sipoo-Skogsby-Box-Spjutsund (1534) ekaa kertaa kävin *tänään ajamassa * Tie hyvässä kunnossa - tosin siellä on polkupyöräkilpailu joten on syytä ajaa varovasti. Mahtava pätkä
    ***** GSX-R 1000 *****
  5. #35
    spjusund-box-nikkilä-paippinen-haarajoki-numminen
    noin 50km todellakin ajamisen arvosta pätkää.
    Edestakaisin vielä parempi.
  6. #36
    Todella mukava pätkä. Ekalla kerralla kannattaa ottaa hieman varovasti, muutama tiukka mutka. Ja kahvila tien päässä on hienolla ja rauhallisella paikalla.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  7. #37
    Spujtsund ja box yms. ympäristössä ajettu ja hyviä teitä on
    suzuki gsx-r 1000 k5
  8. #38
    Eilen kävin ja kieltämättä pari todella haasteellista mutkaa joskin teidän varoitusten takia ajoin niitä odottaen. Jotkut mutkat tosi takakireitä eli aluksi loivaa mutta jyrkkenee yhtäkkiä paljon. Hieno pätkä täytyy sanoa. Ajan varmasti uudestaankin.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  9. #39
    tuli tääki pätkä ajettua tuli vaa ajettua siihen aikaan et autoja oli sikana..mut ei haitannu kahvilassa muussi ja silakat oli ainaki hyvii..eiku uudestaa
  10. #40
    Eilen ajettiin jälleen tuo pätkä illalla noin klo 23 ja alkupään peltoaukeella iso hirvi tepasteli keskellä tietä ja toinen siinä pellolla. Ihan hyvä etteivät olleet minkään mutkan takana tepastelemassa, ois voinu hirven karvat pöllähtää
    suzuki gsx-r 1000 k5
  11. #41
    Juu kyseinen tie on vallan loistavaa mutkaa täynnä... mutta ottakaa hyvät ihmiset ainakin ensimmäisellä kerralla maltilla kyseinen pätkä => eilen aamulla moottoripyörän ulosajo (900 CBR -02) kyseisillä kiemuroilla!

    Kuljettajalle ilmeisesti tullut yllättäen liian tiukka mutka ja mutka suoraksi..... moottoripyörä ojan penkkaan ja siitä kuljettaja metsään => kuljettaja suoraan töölööseen!

    Kyseinen ajoreissu oli todennäköisesti hänen viimeisensä.... kuljettaja suurella todennäköisyydellä halvaantui!!! *

    eli pätkä on hieno mutta mutkien pituus saattaa tulla yllätyksenä.... tämä tiedoksi!!!
    ärrää sen olla pittää...
  12. #42
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 14 2006,11:27) kirjoitti
    Kuljettajalle ilmeisesti tullut yllättäen liian tiukka mutka ja mutka suoraksi..... moottoripyörä ojan penkkaan ja siitä kuljettaja metsään => kuljettaja suoraan töölööseen!
    Oliko kyseessä se mutka mikä tippuu jyrkästi oikealle nyppylän jälkeen miltei sokeasti ? Siinä on ollut monesti porukkaa pöpelikössä erilaisilal kulkuneuvoilla.

    Pirun kiva pätkä muuten mutta tosiaan vaaarovasti ekoilla kerroilla.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  13. #43
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 14 2006,11:27) kirjoitti
    Kyseinen ajoreissu oli todennäköisesti hänen viimeisensä.... kuljettaja suurella todennäköisyydellä halvaantui!!! *
    Voi nyt paska sentään. Kieltämättä olen nyt parin lomaviikkoni aikana vissiin kolmena päivänä tahkonnut tota tietä ja on kyllä tosiaankin haastava. Ohitin yhtenä kertana lyhyellä suoralla pakettiauton ja mutka tulikin nopeasti vastaan. Sit se vielä kirras enemmän kun muistin. Siinä oli mullakin ulosajo jotensakin lähellä. Kallistin niin paljon kuin uskalsin että pääsin läpi. Mistä muuten tiedät kuskin mahdollisesta halvaantumisesta. Vittu täytyy sanoa että muhun koskee jos toi on totta Se yksi nyppylä varsinkin kun porvoontieltä päin tulee niin siinä on mutka heti nypyn jälkeen. Se on pahin kaikista mielestäni.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  14. #44
    Ajelkaa hyvät ihmiset niitä teitä rauhassa niin pitkään et pahimmat paikat muistatte ulkoa, ettei sattuis tuollaisia. Onhan siel tietty paljon muitakin uhkia, kuten mutkia oikovat autoilijat, eläimet yms. Itse koin pienet sydämmentykytykset Bodomilla tiistai iltana kun oli oikealle kääntyvän mutkan takana rekka parkissa ja tietty mun kaistalla vielä. Kyllä tuollaisista pitäis joku varoitus ennen mutkaa pistää kun joku työjuttu siinä käynnissä oli. Onneks tuli yks pyörä aiemmin vastaan ja vilkutteli pitkiä niin oli vauhtia vain vähän ja selvis tuosta ihan säikähdyksellä..
    suzuki gsx-r 1000 k5
  15. #45
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 14 2006,19:25) kirjoitti
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 14 2006,11:27) kirjoitti
    Kyseinen ajoreissu oli todennäköisesti hänen viimeisensä.... kuljettaja suurella todennäköisyydellä halvaantui!!! *
    Mistä muuten tiedät kuskin mahdollisesta halvaantumisesta. Vittu täytyy sanoa että muhun koskee jos toi on totta
    sanotaan että olin paikalla heti sen jälkeen ku se tapahtui...
    siis varmuudella en tiedä kohtalosta mutta tämä oli ennuste ku viimeksi jotain kuulin! *

    mutka on tosiaan se joka laskeutuu loivasti alas vasemmalle.. jonka jälkeen jyrkästi oikealle.. hieman nousten!
    ärrää sen olla pittää...
  16. #46
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 15 2006,03:39) kirjoitti
    sanotaan että olin paikalla heti sen jälkeen ku se tapahtui...
    siis varmuudella en tiedä kohtalosta mutta tämä oli ennuste ku viimeksi jotain kuulin! *

    mutka on tosiaan se joka laskeutuu loivasti alas vasemmalle.. jonka jälkeen jyrkästi oikealle.. hieman nousten!
    Kävin taas kaverini kanssa äsken ajamassa sinne rantaan ja takas porvoontielle. Täytynee kyllä sanoa että on hemmitin hienoja mutkia paljon mutta sokeita melkein kaikki parhaat. Menikö kaverisi just siinä kohtaan kun rannasta lähdetään takaspäin niin on niitä jarrutusjälkiä paljon (loiva mutka vasemmalle ja jarrutusjäljet ja heti tiukka oikealle). Tsemppiä paljon hänelle. Toivon sydämeni pohjasta että tulee normaalikuntoon.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  17. #47
    Mukava pätkä tosiaan. Itse olen kulmilla ikäni asuneena pätkää tahkonnut "riittävän" monta kertaan tässä vuosien varrella.

    Etenkin siellä Spjudsundin päässä pätkää tiehen liittyy pikkuteitä ihmisten mökeiltä ja itse olen yhtä asuntovaunua hiponut kun kaveri ei kai sitten huomannut minua ollenkaan vaan pukkasi sivutieltä siihen eteen ilman ennakkovaroitusta.

    Eihän se tarvitse kuin takapenkille karjuvan mukulan kun yksi moottoripyörä jää huomaamatta ja sit sattuu...
    Honda XL 1000 + IC Planeta 2 (-66)
  18. #48
    Kiva tuo Spjutsundin pätkä ajella. Eilen kävästiin ravintolassa ja olihan siellä yli 10 muutakin pyörää samaan aikaan. Palvelu ja safka on hyvää luokkaa.
  19. #49
    Eilen kävin ajamassa ja täytyy myöntää, että hieno tie on.
    Muutama aika haastava mutka ja ylitys, missä etutassu nousee aika mukavasti.
    Vauhti vaan nousee liian kovaksi jos oikeen ajamalla ajaa.

    Kivaa oli, vai mitä Äffä?
  20. #50
    Juuh, tulihan käytyy sitten loppujen lopuks testaamassa tää pätkä. Erittäin mukava, mutta pidempikin ois voinu olla. Sitten niistä mutkista, ei siellä mun mielestä nyt kovin pahoja mutkia ollu tai ainakaan erikoisen tiukkoja. Ehkä mä ajan sitten vaan niin hiljaa jotta pysyn tiellä..
    Niin, ja toisaalta gepsistä näkee kyllä etukäteen kuin tiukka siellä nyppylän takana odottaa..
    -- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
    -- Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät --
  21. #51
    Lainaa (Impreza @ Elo. 03 2006,12:13) kirjoitti
    Kiva tuo Spjutsundin pätkä ajella. Eilen kävästiin ravintolassa ja olihan siellä yli 10 muutakin pyörää samaan aikaan. Palvelu ja safka on hyvää luokkaa.
    Puolenkymmentä kertaa ton pätkän ajellu edes<->takas enkä vieläkään ole ravintolaa löytäny... en edes kahviota
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  22. #52
    Lainaa (uncle_mickey @ Elo. 13 2006,17:50) kirjoitti
    Lainaa (Impreza @ Elo. 03 2006,12:13) kirjoitti
    Kiva tuo Spjutsundin pätkä ajella. Eilen kävästiin ravintolassa ja olihan siellä yli 10 muutakin pyörää samaan aikaan. Palvelu ja safka on hyvää luokkaa.
    Puolenkymmentä kertaa ton pätkän ajellu edes<->takas enkä vieläkään ole ravintolaa löytäny... en edes kahviota
    Aja se spjut&%¤#"? tie loppuun, ni siellä sen puskan takana vasemmalla puolella on KAHVILA, no on on. Ja kannattaa mennä puolen kahdeksan aikaan ni saa ilmaset kahvit.
  23. #53
    Lainaa (mullikka @ Heinä. 14 2006,11:27) kirjoitti
    Kyseinen ajoreissu oli todennäköisesti hänen viimeisensä.... kuljettaja suurella todennäköisyydellä halvaantui!!!
    Hengissä on, ei ole halvaantunut, kovaa vauhtia kuntoutuu. Eipä siitä sen enempää kun en edes tunne koko ihmistä, tiedänpä vain.

    Itsekkin lippasin pyörän tuolla pätkällä, ei sitä usko ennenku itse kokeilee...

    hiekkaaperkele
  24. #54
    Jep mukava pätkä, ja kiva kahvila
  25. #55
    Kiva reitti, mutta vaarallisia mutkia. Olen työni johdosta ollut usein auttamassa Spjudarin tiellä motoristeja, jotka ovat törmänneet autoon tai penkkaan.

    Olkaa varovaisia.
    Kopukka

    Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
  26. #56
    Käytiin eräänä kauniina lauantai päivänä tuo pätkä ajelemassa ja kahvilan pihalla isäntä varoitti paikallisista isännistä jostka ajelee pikku sievässä autoillaan väärällä puolella katua, eivätkä varmasti väistä. Ja jos motoristi jää kitumaan niin peruuttavat vielä yli.

    Kivat mutkat ja hieno tie, mutta varokaa siellä......
    -Honda VFR 800X Crossrunner-
    -Kawasaki Z 750 S-
    -Suzuki GSF 600 S Bandit-


    "Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
  27. #57
    Ajelkaa ensin rauhallisesti yhteen suuntaan. Pari päivää sitten oli joku ajoneuvo levittänyt melkein koko matkalle ohuen kerroksen savea tms. jota oli välillä vaikea huomata.
  28. #58
    Ihan kiva pätkä ajella, ainoo vaan että kotoa vähän turhan pitkä matka
    että tulisi lähdettyä pelkästään noiden mutkien takia..
    Vasta pari kertaa ajellut kyseisen pätkän ja viimeksi, 10.9
    sain parilta mukavalta miespuoliselta kaverilta
    opastusta vielä toisellekin mutkapätkälle..
    Kiitos siitä, jos täällä satutte luuraamaan!
    <span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
  29. #59
    Paikallisten maajussien ilmeet muuttuu kyrpiintyneemmiksi sitämukaa kun tuota pätkää täällä kehutaan Taannoin reitin alkupäässä hyppäsi puskasta pelkissä kalsareissa joku ukkeli "tutkaamaan" meikäläistä pitämällä kädessä jotain. Oli aika yllättävä näky. Reitti on tosiaan aika pahassa savessa tällä hetkellä joten mitään ennätyksiä tuskin kannattaa ajella. Aika paljon ulkoilijoita ja oikovia autoilijoitakin löytyy joten ihan piennarta/keskiviivaa nuollen tuskin kannattaa kiskoa ellei halua sauvakävelijää stongalle istumaan.



  30.  
  31. #60
    Spjutsundista ei välttämättä tarvitse palata samaa tietä takaisin Boxiin. Vähän ennen tien päättymistä kääntyy vasemmalle Svartbäckintie, jota kautta pääsee pikku kylän ja Sköldvikin kautta Kullooseen. Päällystetty tie.

    Ei nyt mikään ihme elämyspätkä, mutta vaihtelua kumminkin. Itse kun koetan aina koluta uusia reittejä, niin tuonkin olen pari kertaa ajanut.
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen