Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Tuli tässä mieleen, kun kävin tossa just tallissa voitelemassa ketjut ketjuvahalla (Mobli chainlube) niin, että minkäslaisia kokemuksia porukalla on erilaisista mössöistä mitä laitatte ketjuihin?! Tyrkkäättekö ketjuihin näitä uusia vahoja vai ihan perinteistä öljyä ja rasvaa? Mitä tahansa laitattekin niin kertokaa kokemuksia, koska mä oon aina vaan laittanu tota Mobilin vahaa ja hyvin on pelittäny, mutta onko tämä kuitenkaan parasta hoitoa?! Kokemuksia ja tietoa kaivataan...
  2. #2
    Mä oon laittanu castrolin jotain ketjurasvaa. Ihan on pelittäny. Ei oo ketjut ruostunu tai mitään muuta....
  3. #3
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (yuti @ Kesä. 02 2002,17:39)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mä oon laittanu castrolin jotain ketjurasvaa. Ihan on pelittäny. Ei oo ketjut ruostunu tai mitään muuta....[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Samaa spraytä olen käyttänyt ...hyvin on toiminut.
  4. #4
    Ketju vaha kuulemma kestää paremmin ja pidempään kuin ketjurasva mutta kerää myös likaa enemmän. lisäksi ketjuvahassa on se huono puoli että se tarvii dynamiittiä että sen saa pois takavanteelta

    Mulempia on spray muodossa itellä on nyt gastrollin vaha ja sitä ennen oli motorexin rasva
    Pyörä vaihtui, nick ei

    Thrust me, i know what i am doing
  5. #5
    Castrolilla on spraynä rasvaa sekä vahaa. Olen käyttänyt useamman vuoden vahaa, se pysyy paljon paremmin ketjussa. Rasvaa sai olla koko ajan pyyhkimässä pois renkaan valkosivusta.
  6. #6
    Käytän taktiikkaa jonka ystävällinen motoristiherrasmies neuvoi. joka toinen kerta vahaa ja joka toinen perinteistä rasvaa. Näin rasvakin jää paremmin kiinni, ja vaha ei kerää likaa kun on rasva päällä. On kuulema voittamaton konsti, en sit tiä... Mut näin oun tehnä!
    HARD ROCK HALLELUJAH!!!!
  7. #7
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (geepeez @ Kesä. 03 2002,09:36)</td></tr><tr><td id="QUOTE">lisäksi ketjuvahassa on se huono puoli että se tarvii dynamiittiä että sen saa pois takavanteelta * * [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Hiukan helpomalla pääsee kun otat lamppuöljyä ja kunnon rätti toiseen kätöseen ja sitten vaan putsaamaan. Sanon vaan että kyllä pa*kat lähtee!
    Honda CBR 600 -93, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX 1300R -03, Honda CBR 1000rr -04 (lunastettu)
  8. #8
    Itse käytän ainostaan vahaa. Ketjuissa on rasva o-renkaiden sisäpuolella ja vahalla estetään ylimääräisen veden ja p*skan meno juuri tuolle rasvatulle alueella. Parasta olisi varmaan rasvata ketjut moottoriöljyllä ja vahata sitten päälle???

    Vaha lähtee vanteista liuotinpesuaineella ja ketjut kannattaa putsata 2-3 kertaa kaudessa hammasharjalla ja moottoriöljyllä.

    Nimim. edelliset ketjut yli 40tkm
  9. #9
    Ei vielä kokemusta miten ton uutukaisen kettinki kestää mutta sain mopon mukaan BelRayn ketjurasvaa spray muodossa,kovasti näyttäis ketju pysyvän "voidellun näkösenä" eikä lennä paljoakaan vanteelle tai renkaan kylkeen.Vanne tosin musta mutta ei tunnu sormella mitenkään ylimaallisen öljyiseltä.
    Eikä oo keränny pashaakaan mokoma tökötti,katotaan nyt miten jatkossa...
  10. #10
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (CBR600 @ Kesä. 03 2002,13:18)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Hiukan helpomalla pääsee kun otat lamppuöljyä ja kunnon rätti toiseen kätöseen ja sitten vaan putsaamaan. Sanon vaan että kyllä pa*kat lähtee![/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Joo keittön kaapista löytyikin just tunnelma lamppu öljyä .
    vanne kannataa muuten vahata (ei ketjuvahalla) että siitä saa k***at pois pienemmällä työllä.
    Pyörä vaihtui, nick ei

    Thrust me, i know what i am doing
  11. #11
    Noista vinkeistä on todella iloa itellekin ! Tänjuu kamraater!

    xjopnaut
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  12. #12
    Ketjuvaha tuntui olevan aika tiukassa vanteella ja takakatteessa Ei lähtenyt Korrekin liuotinpesulla ja sottaantui vain hinkatessa...

    Kaikkea muuta kokeilleena tuli mieleen kastaa rättiä moottoriöljyyn, joka sitten liuottikin lian aika hyvin. Ja öljyhän lähtee sitten kevyimmin konstein

    BTW Valkoiset vanteet ja pyörä on kiva pitää puhtaana. NOT! Vaan kun on paikat puhtaina, niin onpa taas hyvän näköinen
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  13. #13
    Joo-o, ne vahat ja öljyt on varmaan ihan jees mutt yx enska-hemmo neuvoi pistämättömän kikan: moottorisahan teräketjuöljyn! Se voitelee hyvin ja samalla puhdistaa ketjut, tosin sitä täytyy sitten aina välillä myös muistaa laittaa niihin ketjuihin. Haittana on sen aiheuttama sotku takavanteeseen... Omassa pyörässäni kuitenkin sitä käytän ja oon todennut hyväksi. Pyörän pesun jälkeen voitelen ketjut ja n 50 km:n ajon jälkeen putsaan vain takavanteen ja homma on Bueno..!
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  14. #14
    Pikku kysäri,
    Kun en ole saanut sitä Scottoileria hankittua saati asennettua, niin kuis pitkän matkan jälkeen sitä rasvaa tai vahaa oikeesti pitää ketjuihin laittaa, kun näin aluks vaikuttais, että parit tankkaukset menee sujuvasti yksillä rasvauksilla.

    Ainakin ketju näyttää voidellulta ja takavanne myös.. No sen nyt putsaa samalla kun pesee pyörän, joten antakaahan kommenttia vaan tohon kilsamäärään kiitos.

    Nimim. tahtoo ketjujen kestävän.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  15. #15
    No mitä ohjeita mä oon lukenu niin 500km olis sellanen hyvä väli, mutta paras olis tietysti joka tankkauksen yhteydessä. Sellasta ohjetta sain myös, että niitä ketjuja pitää muistaa myös välillä pestä (jollain vanhalla tiskiharjalla) eikä aina vaan ruikkia sitä ketjurasvaa sinne.
  16. #16
    Selvä pyy sano pikku-Myy.. Pestä millä? ja mitenkä.. Siis kokonaan pois ja pesu ja takas vai?
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  17. #17
    Ketjuvaha on ollut hyvää, ostin tuollaisen Shellin-sprayn.
    Ketjujen puhdistus onnistuu joko ihan moottoriöljyllä tai erikseen tarkoitetulla aineella jota löytyy varmaan kaikista alan liikkeistä.

    Pyörä vain keskituelle ja itse käytän kynsiharjaa puhdistamiseen, ainoa huono puoli että joutuu puhdistamaan vanteen jälkeenpäin.
    "Be careful out there"
  18. #18
    Otat vaimos tiskiharjan keittiöstä ja käytät mitä käytät pesuaineena, mutta jotain sellasta, että vanhat paskat lähtee pois niistä ketjuista ja sitten uudet soossit tilalle. Kandee aina välillä ennen kun laittaa sitä soosia niin kattoa miten paskaset ketjut on ja, jos niissä on paksu kerros mössöä niin sit putsaa, mut ei tarvi kuitenkaan vähän väliä olla pesemässä.
  19. #19
    Tänks pals.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  20. #20
    Ketjut kannattaa pestä Fairy astianpesuaineella!
  21. #21
    Itse käytän Castrolin vahaa ja öljyä pistän öljyn alle ja pieni määrä vahaa päälle, ei roisku niin pahasti kuin pelkkää öljy.
    Kun analogiset lähetykset loppuvat...
    ... siirrymmekkö oralogisiin???
  22. #22
    Pääasiassa castrolin ketjuvaha pöperöö, mutta kerran jäi rasvaus huonolle joten otin ketjut irti ja upotin 90W-120 vaihteistoöjyyn, annoin olla tunnin/pari. Toimenpide siksi että ketjuvahat eivät pääse kunnolla ketjun "sisään".
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  23.  
  24. #23
    Ostin tämmöstä kun Bel-Ray Chain Lube, väittää olevansa jotain uutuutta. On vahan ja rasvan välimuoto. Ruiskutetaan, odotetaan 15min, ei lähde pois itsestään, muttei myöskään kerää mukaansa kaikkea paskaa. Olen ollut tyytyväinen.