Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Kun kattelee noita mopojen kilometrilukemia niin kummastuttaa kun lähes kaikki kaupan olevat mopot on ajettu korkeintaan sen 50tkm vaikka kyseessä olisi kymmenen vuotta vanhasta moposta. Eteeni sattuneista tapauksista parhaita ovat 10tkm ajettu ( fasu1000 -92 ) johon vaihdettu ketjut ja rattaat??. Entinen moponi (gixer1100) jolla oli kolmen vuoden aikana ajettu -10tkm sen tullessa uudelleen myyntiin, oli varmaan peruuteltu kolme kesää ja -91 gixeri750 jolla ajettu 5tkm ( kunto kertoi hieman muuta)
    Onko kukaan saanut myyjää kiinni aivan selvästä mittarilukeman manipuloinnista?

    Mielipiteitä ja faktaa peliin kiitokset
    -upi-
    Nyt ilman pyörää.
    Myyty 12.7.2016. Suzuki GSX-R1100W -94
  2. #2
    Näin itse kanssa kerhon pihalla varmaankin 90 alkupuolelta olevan CBR 600:sen, joka oli kulunut ja muutenkin ikäisensä näköinen.. ainut vain mätti että mittarissa oli 14 tkm.. kuka ajaa 10 vuodessa ka. 1400 km/vuosi?
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  3. #3
    Olihan se mittari voinu mennä ympäri...
    No mulle ei henk.koht. oo sattunu mitään, mutta sellasen käsityksen oon saanu et aika moni laittaa ainakin pientä ruuvausta peliin, mutta noin radikaaleista, mitä sinä kerroit, en olisi uskonut.
  4. #4
    Et turhaan ihmettele.Tässä taannoin hain itselleni fillaria joka päivä parin kuukauden ajan ja aina sama vika....about 45 tonnia ajettuja kybä vuosia vanhoja... sittenpä eräänä paivänä yhden cebarimyyjän kanssa juttelin kun kilsat olivat kohdallaan/vuodet,että missä mättää niin kertoi sen vähän joka kavereilla olevan yleisenä tapana.Tottahan se on...
    Arvaa huviksesi onko ekan pyörän ostajan kiva suksia siinä suossa missä suurin osa sitten ei ole sitä mitä pitäisi...
  5. #5
    Saksalaisillahan on käytettyjen autojen kanssa tapana, että myyjä toteaa vaihtoautoa tarjottaessa että "tämähän olisi muuten hyvässä kunnossa mutta tällä on ajettu aika paljon, jos tällä olisi ajettu näin ja näin paljon saisit tästä niin ja niin paljon" Tämän jälkeen asiakas vie kotilon mittarinruuvauspalveluja tarjoavaan firmaan (niitä löytyy saksanmaalta) ja tuo saman pirssin autokauppaan puolet vähemmän ajettuna, jolloin myyjä toteaa, että "tämäpä on hyvässä kunnossa, ja sopivan vähän ajettukin". Sama kuvio varmaan toistuu joidenkin vanhempien pyörienkin kohdalla.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  6. #6
    Onkos muuten 90 lukuisissakin pyörissä vielä 99999 mittarit? En jaksa uskoa miljoonamittareihin.
    Sehän olisi kauhistus, jos pyörällä olisi huristettu mittari ympäri, mutta täysin mahdollista. Todistetusti mm. Yamaha XJ:llä ajaa komeasti 250000, kun vaan vaihtaa nokkaketjua viidenkympin välein.

    Niihin vähäisiin ajokilometreihin, tunnen muutamia henkilöitä joille se 1400km/vuosi voi olla täysin realistinen. Nämä on sellaisia "minäkin olisin ihan oikea motoristi, jos minulla olisi aikaa"- hemmoja. Yleensä näille on yhteistä suhteellisen vanha pyörä, jolla on erittäin vähän ajettu, ja se on erittäin hyvässä kunnossa. Se tosin näkyy myös päälle!
    Yhteistä on usein myös se, että vaimo ei ole tippaakaan kiinnostunut moottoripyöräilystä, ja tykkää, että tohvelisankari on viikonloput kotona.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  7. #7
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (NesteHukka @ Kesä. 02 2002,11:01)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Yhteistä on usein myös se, että vaimo ei ole tippaakaan kiinnostunut moottoripyöräilystä, ja tykkää, että tohvelisankari on viikonloput kotona. *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Myöskin se, että monella seisoo tallissa useampia mopoja. Tiedän tapauksia. yks enkka, yks sportti ja vielä ilpapuhde/rakentelupyörä. Saattaapa olla vielä HD, kruisailuja varten.
    Muuten, en kyllä kannustanut kaveria, kun se lähtee tänään saksanmaalle hakemaan vm.-92 pyörää, jolla ajettu 12 tonnia. On vaan kuulema niin siisti. Paljonko lie uudet katteet ja maali tankkiin maksaa saksassa?
    HARD ROCK HALLELUJAH!!!!
  8. #8
    Oon muute kuullu juttua, että digimittaristoa pystyy sorkkimaan, jos on oikeat keinot ja instrumentit... Tiedä häntä? Muut kuullu mitään?
  9. #9
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (yuti @ Kesä. 03 2002,21:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Oon muute kuullu juttua, että digimittaristoa pystyy sorkkimaan, jos on oikeat keinot ja instrumentit... Tiedä häntä? Muut kuullu mitään?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ei kai mikään ihmisen tekemä ole niin pyhää, etteikö sitä joku toinen pystyisi sorkkimaan
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  10. #10
    Osassa digejä homma on vieläpä lapsellisen helppoa, oikeilla vehkeillä tietty. Eikun pelit valmiisiin liittimiin kiinni ja "tänään mä haluan kilometrilukemiksi ... ööö ... nuin!" Hommasta ei jää jälkeäkään itse mittaristoon, kuten mekaanisten tapauksessa esim. rikkoutuneita sinettejä tms. Tietty kaikelle on olemassa myös se ns. "hyvä" tarkoituksensa ja tuolle se on maahantuojan vaihtomittaristo - jos peliin joudutaan koko mittaristo syystä tai toisesta uusimaan, saadaan kilometrilukemat siirrettyä vanhasta

    No uotellaan jokunen aika ja kohta on täälläkin mp-katsastus => keräävät lukemat talteen kuten a*toissa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Mittarin manipuloinnissa on ainakin sellainen vaara tuontipyörissä, että numerojen pyöritys ei ole Saksan lainsäädännön mukaan kriminalisoitu. Käsitykseni mukaan seuraus on se, että mittarin näyttämän muutos on enempi tapa kuin poikkeus. Koskenee autoja ja mopoja samalla tavalla.
    Meillä tuttua käsitettä "hyvät tavat" ei Saksassa ilmeisesti tunneta.
  12. #12
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (yuti @ Kesä. 03 2002,21:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Oon muute kuullu juttua, että digimittaristoa pystyy sorkkimaan, jos on oikeat keinot ja instrumentit... Tiedä häntä? Muut kuullu mitään?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Kuulema Japanin pojjaat lähettävät kotio uudet systeemit Hondaan. Ei harvinaista, eikä poikkeuksellista. Eikä maksa paljoo...
    Uusi pyöräni on hyvän kaverin uutena ostama pyörä, takuuvarma mittari!
    HARD ROCK HALLELUJAH!!!!
  13. #13
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (yuti @ Kesä. 03 2002,21:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Oon muute kuullu juttua, että digimittaristoa pystyy sorkkimaan, jos on oikeat keinot ja instrumentit...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Lähes kaikkia digitaalisia vehkeitä pystyy manipuloimaan/nollaamaan oikeilla laitteilla ja tiedoilla. Se ei vaan ole asiasta tietämättömälle ihan yhtä helppoa kuin analogisten laitteiden kanssa.
  14. #14
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (NesteHukka @ Kesä. 02 2002,11:01)</td></tr><tr><td id="QUOTE">*snip*
    Niihin vähäisiin ajokilometreihin, tunnen muutamia henkilöitä joille se 1400km/vuosi voi olla täysin realistinen. Nämä on sellaisia "minäkin olisin ihan oikea motoristi, jos minulla olisi aikaa"- hemmoja. Yleensä näille on yhteistä suhteellisen vanha pyörä, jolla on erittäin vähän ajettu, ja se on erittäin hyvässä kunnossa. Se tosin näkyy myös päälle!
    Yhteistä on usein myös se, että vaimo ei ole tippaakaan kiinnostunut moottoripyöräilystä, ja tykkää, että tohvelisankari on viikonloput kotona. *
    *snip*[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mielestäni ihan realistista on 2500...7500km/vuosi. 10 vuotta vanha 50tkm ajettu pyörä ei minulla herätä minkäänlaisia epäilyksiä. Taidan sitten olla kyllä melko sinisilmäinen...

    Minulla on kaveri, jolle on tärkeää näprätä pyörien parissa. Vuodessa kilometrejä tulee jotain 1000, jollei pidempää reissua osu kesälle. Tämä kaveri taitaa olla vaarallinen pyörien väärinkäyttäjä. Ja pyöränä ZX-12R, ettei siitäkään ole kiinni. Toisella kaverilla taas ZZR saa asfalttia yli kymppitonnin vuodessa.

    No, pyörän iän/kilometrit kuitenkin voi nähdä koneen lisäksi esimerkiksi kahvakumeista ja kaikesta muusta pienestä. Eikä mielestäni moottorin ja rungon iällä ja kilometreillä ole paljonkaan merkitystä kunhan ne toimivat hyvin. Omistajan huolenpidosta riippuen kaksi saman ikäistä ja mallista 30tkm ajettua pyörää voivat olla ihan erilaiset.

    ...jaa minäkö tohvelisankari
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  15. #15
    Jos haluat tutustua mittaarinrukkaajafirmaan, ks.
    www.diga-tec.de/e/service/service.html
    On se kummallista, miten varsinkin tuontipyörissä on niin van-
    hoja ja niin vähän ajettuja. Tosin täytyy myöntää, että aina-
    kin Saksassa on myös motoristeja, jotka ajavat tosi vähän
    (kauniilla säällä sunnuntaisin), joten kyllä sellaisiakin pyöriä voi
    löytyä.
  16. #16
    Valitettavasti tuontipyörien mittareita on kuulemma rukattu oikein urakalla. Eräs niitä tuova taho on lopettanut toiminnan juuri em. syystä, eli vientiin tarjoavat tahot ulkomailla rukkaavat mittarilukemia alaspäin ja maahantuojalle jää koko vastuu hoidettavaksi.

    Tätä eivät niin merkittävästi harrasta siis Suomalaiset tuontifirmat. Isot maahantuojat ovat turvallisemmassa asemassa, koska heillä on mahdollisuus asettaa tuosta kumppaneillensa sanktioita maksuehtojen ansiosta, kun tapauksia selviää.

    Itse yksityiseltä alkuperäiseltä omistajalta hakiessa on paremmin turvassa huijaukselta.

    Tarkkuutta vaaditaan ostajalta siis.
    Ainoa 99% varmuudella turvallinen pyörä tuossa suhteessa on uusi ajamaton pyörä Suomalaiselta maahantuojalta ostettuna.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  17. #17
    Mun pyörän mittarissa on 4200 km. *Pyörä on vm. -90. Menisköhän läpi
    Pyörähti keväällä ympäri...
    GS 1000E> GSXR 1200> ZXR 750> GSXR 1000> V-Raptor> ZX12R> ZZR 1100> CB 900 Cafe Racer> ZZR 1100> VMAX 1200> Hornet 900> GSX 1100E> XX 1100> GPZ 1100 RX> GSX 1100F> Wide Glide 1450
  18. #18
    Keväällä myin vanhan mopottimen pois. Uutena olin ostanu ja ajanu 3tkm eika mittari ollut pyörähtäny ympäri =). Mopotin oli vm -93.
    Eli kyllä vähän ajavia ihmisiä on olemassa
  19.  
  20. #19
    Kyllä kai siihen mittarien pyörittämiseen syylistyvät muutkin kuin saksalaiset. Tärkeintä on kuitenkin että kerran ympäri pyörähtänyttä mittarilukemaa ei sitten myyjä manosta, vaan kertoo rehellisesti että voi olla ympäri mennyt. Kyllä pyörästä (autosta) näkee onko sillä ajettu 100 tkm enemmän vai vähemmän. Jos ei itseään usko, niin ottaa sitten ammattilaisen mukaan ostamaan.
    Tärkein syy siihen miksi esim Saksasta tuodaan iältään vanhempia ja etsitään vähän ajettuja on tietysti tämä verotus.
    Moni panee sen rahan paljon mielummin pyörään kuin maksaa valtiolle veroa enemmän vuosimallista. Saksassa on hyvin yleistä, että talossa saattaa olla monta pyörää. Ja pyörämäärä siinä maassa on valtava, on paljon ja vähän ajettuja. Tässä on myös kysymys myyjan vastuusta, ammattitaidosta ja myöskin kyvystä sanoa asiakaalle minkälaisen pyörän saa milläkin raha summalla.
    Tietysti myös siitä haluaako kauppias säilyttää hyvän maineensa ja tuoda pyöriä myös seuraavana vuonna. Käytetyssä tavarassa on aina riskinsä, tärkeintä on että selvitetään myyjän vastuu sekä ostajan vastuu.