Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Renkaan vaihto olisi edessä ja tiedustelisinkin että uskallanko kasvattaa renkaan leveyden 150:stä 160:neen?

    Profiilia ei kuulemma kannata muuttaa, koska pieni muutos vaikuttaa paljon ajo-ominaisuuksiin.. olenko väärässä?

    Samalla myös kaipaisin hyviä "mutkatie" - rengas merkkejä ja malleja. Itselläni on tällä hetkellä joku jämä alla jossa kanteissa ei ole yhtään varaa kallistaa enempää... taitaapi olla joku Touring - rengas...
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  2. #2
    Uskallat kasvattaa, profiilia ei kannata turhan päiten muuttaa. Siis siinä tapauksessa, että meinaat ajella vähän pidfempiäkin matkoja. Niin että mieti nyt, laitatko rautaperse-matkalle mieluummin alle kolme millii paksun kovakumin vaiko hiukka ilmaakin sisällään pitävän - jos itsessään hivenen joustavan - gummin
    - Death before dishonour - nothing before morning coffee
  3. #3
    Profiilin muutos vaikuttaa uskomattoman paljon fillarin ei ainoastaan ulkonäköön, vaan myös ajettavuuteen, etenkin mutkatiellä. Ihka oikeassa ratakäytössä profiilit ovat aika korkeita, koska nämä mahdollistavat suuremmat kallistukset ilman että rengas "kaatuu alle". Ulkonäkö tietty on aika ... no sanotaan että makuasia
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Mahdollisuus olisi saada Michelinin renkaita halvalla. Kannattaako Metzlerin renkaista maksaa tuo erotus vai ajaako Misukka saman asian?

    Kenelläkään tieto Misukan rengasmallista, joka olisi suunniteltu sekä matka että mutkateille?
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  5. #5
    Kuulin tuos kun mainitsin RD-foorumilla(useimmat 350-500 kuutioisia roudeja, pesee sun sutsukis kyllä ) että ostan uudet Metzelerit kohta, että Michelinin Macadamit olis paremmat. Sen verran tien että ne on touring-renkaat ja todennäköisesti mutkatielle sopivat kun kerran RDllä ei voi pysyä poissa mutkista...että kysy semmoisia
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  6. #6
    Ei tarvii olla kummonen pyörä että pesee mun Suitsan

    Mikä RD foorumi? Valaiseppa mua lisää...
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  7. #7
    www.yamaha-rd.com
    taidan olla ainut suomalainen sielä...
  8. #8
    Original Equipment Rim Width
    Front 120/70 ZR 17 TL 3.5
    Rear 150/70 ZR 17 TL 4.5

    MICHELIN® EQUIPMENT
    Macadam 100X
    Front 120/70 ZR 17 (58 W) TL
    Rear 150/70 ZR 17 (69 W) TL

    Prior to purchase and installation, Michelin recommends that you confirm your tire selection with your participating Michelin retailer, to verify that your vehicle information is accurate and up to date, that no modifications have been made to your motorcycle, and that no errors have occurred during the selection process. This is especially true for optional or "plus" tire sizing as a number of factors must be considered (clearance, suspension, etc.).

    Michelinin sivuilta poimittua... tuossa pyöräni rengas koot. Haluaisin muuttaa koon 160:ksi? Kenelläkään tietoa pyörän leveyden muuttamisesta? Suuresta muutoksestahan ei tuossa ole kysymys. Olen kuullut että niitä on kasvateltu jne. jne.. mutta nyt tarvitsisin faktaa...
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  9. #9
    Tässä osoitteessa voi katsoa mitä Michelin suosittelee pyöräkohtaisesti...

    http://motous.webmichelin.com/fitbot.htm
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  10. #10
    Hieno linkki, sääli vain ettei RDtä ollut tuossa listassa

    Niin tuskin se levennys oikein paha on, omassa on 3.50" 3.00" takanakin tilalla ja edessä 3.00" 2.75" tilalla enkä ole vielä lentänyt mettään

    Vaikuttaa muuten siltä että Macadamia en pyörään saa, ei taida olla näinpientä kokoo
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  11. #11
    Vielä jäi auki tälläinen asia...

    Pitääkö rengas profiilia muuttaa renkaan leveyttä kasvatettaessa? Renkaan ympärysmitta kasvaa jos leveyttä vaihdetaan vaikka profiili pidettäisiinkin samana? Pikaisia apuja odotellen... Michelin Macadam odottelee tilausta...

    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  12. #12
    Laitetaanhan vähän kuvia verkkoon.. tässä tämän hetkinen kumin kärvike..



    Kuten näette niin olisi syytä vaihtaa. Valitettavasti perjainta on lähtö IRON BUTT - ajoon ja tällä renkaalla pitäisi vielä pärjätä. Täytyy vain toivoa että ei sadekelit yllätä.

    EDELLEEN KUULUTAN VASTAUSTA ED. KYSYMYKSEEN!!
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  13. #13
    No nyt on rengas leveyttä kasvatettu ja profiilia tiputettu ja ei voi muuta sanoa kuin että johan kannatti.. taas tuli muutama sentti pituutta lisää kun on leveämpi rengas ja ajettavuus ei kärsinyt ollenkaan. Päinvastoin suoralla tuntuu olevan vakaampi ja mutkissa ei tarvitse niin paljon kallistaa...

    Nimim. se on kohta jo niin pitkä että ei mahdu housuihin
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  14.  
  15. #14
    Olen antanut itseni ymmärtää, että noin 10mm voi leveyttä muuttaa suuntaan tai toiseen. Suuremmilla muutoksilla myös vanteen tarvitsisi olla eri levyinen. Profiili madaltuu melkeinpä automaattisesti, jos ostaa leveämmän kumin. Niitä kun ei valmisteta kaikkia kombinaatioita.

    Jo tuo 10mm muutos vaikuttaa ajokäyttäytymiseen melkoisesti. Omassa mopossa on tehtaalta tullut 130 ja 180 milliset. Viimeksi oli edellisen omistajan jäljiltä 130 ja 170 touring-kumit (jotka eivät muuten toimineet ollenkaan, kuivallakin asfaltilla kakkosella vielä sai kaasulla kumin irti tehoalueella, n.150km/h -> ei turvallisen tuntuista). Nyt alla on 120 ja 180 BT010:t, ja pyörä muuttui käsiteltävyydeltään heti pari vuotta nuoremmaksi. Puhumattakaan näiden renkaiden pidosta... Nyt on taas kivaa.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths