Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Pyörään olen ajatellut hankkia hiukan lisää potkua. Mistä virityksistä kannattaisi aloittaa ja kuinka säilyttää pyörässä oleva kahden vuoden jäljellä oleva takuu??

    Kun Suzukin GSX 750 F stä on kysymys niin onko fiksumpaa suoraan ostaa uusi pyörä, josta löytyy jo tarvittavat tehot.... eilisen kokemukseni perusteella tuon pyörän äänet ovat ainakin syvältä...

    nimim. Minä tulin, koeajoin, kuulin ja sain turpiini
  2. #2
    No tehoputkisto on ainakin helpoin ja yksinkertaisin tapa virittää. En ole kylläkään varma tuosta takuu puolesta, mutta ei sen mun mielestä mihinkään pitäis mennä kun kaikilla melkeen on heti uudes pyöräs tehari. Kannattaa ottaa kuitenkin selvää.
    Onhan uuden pyörän hankitakin ihan järkevää, jos pyörällä on ajellu jo kyllästymiseen asti. Kuinka kauan se on ollu sulla? Jos se on eka pyörä ja ei oo ollu kovin kauan niin minä ainakin henkilökohtasesti vuoden tai pari ja hankkisin ajokokemusta ja sen jälkeen siirtyisin isompaan.
    Mitäs sulle kävi kun päädyit tollasta miettimään?
    Yleeensä tollasta miettiessään on hävinny oikeen rankemman kerran?!
  3. #3
    No ei tässä rankemman kerran ole tullut hävittyä.. noi mun repivät kimellys äänet verrattuna kaverin pyörän ääniin teharilla niin ovat kyllä jotain "ei nostattavaa"...

    Joo ensi pyörästähän tässä on kysymys ja ajokokemusta tuolla on tullut se 3 kk , joo joo on se vähän ja muuta, mutta uudet äänet ja lisää tehoa olis jo poikaa...
  4. #4
    No äänet saa melkeenpä tuplasti paremmaks kun ostat jonkun teho sliparin niin äänet paranee samantien. Sit jos tehoo vielä niin ostat koko tehoputkiston. Oo sit valmis satsaamaan! Tulee säätöinen kaikkineen hintaa tolle sellaset 10tmk.
  5. #5
    Paljonko siinä F:ssä on hevosia, mikset vaihda R:ään?
  6. #6
    F:ssä on muistaakseni vain 95 hp. Ärrä olisikin namu, mutta joudun työni puolesta reissaamaan paljon ja vielä olen siihen pyörää saanut käyttää.. ainoana muttana on että ajo-asento ei ole pitkillä matkoilla kaikista mukavin sekä kovat laukut on ehdottomasti saatava myös pyörään kiinni.. (tavaraa joudun kuskaamaan aika paljon ajoittain)

    Siinä nuo miksi en vielä ole vaihtanut...
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  7. #7
    Kyllä pyörän vaihto on parasta.Virityksessä yleensä aina kuitenkin käyttö-ominaisuudet kärsii.Ja rahaa kuluu helpolla se 10000-15000 tuhanteen.Silti se on vaan 750 cc ja heppoja tullut lisää maks 20 hp.Kierrosalue on noussut ja vääntökin on 3000 kierrosta korkeammalla.Ja kun niitä kuutioita ei voita mikään,jos kerran ajat matkaakin niin älä ihmeessä.Ostat vaan Hayabusa,1200 Bandit tai 1000 cbr,niin sillä siitä pääsee.No okei,Banditissa on ilmoitettua tehoa vaan 98 hp,mutta kuitenkin se putki täytyyy vaihtaa,että tietää käykö pyörä.Ja mittauksessa siitä tuli kuitenkin 118 hp ja vääntö on jo jotain käsittämätöntä verrattuna F:läiseen.Mutta kokeile ITSE rauhassa eri pyöriä,niin tiedät mikä on se oikea.
  8. #8
    Itse tuossa olen nyt samaa laskellut.. ja vaikka mopoa kuikka virittäisi niin ei siitä tule kuin viritetty mopo ei sen parempaa.

    Kannattaa varmaan ostaa sellainen pyörä että on jo järkeä virittää eli kun rahalla ei hirveästi parempaa, nopeampaa jne. saa...
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  9. #9
    Jos kuitenkin päädyt virittämään, niin ensimmäisenä (minä laittaisin) tehoputkisto ja suutinsarja. Jos rahaa on laittaa, niin viet ihan viripajalle... Mutta muistetaan, että viritys on onnistunut jos puolet tehoista on tallella.
  10.  
  11. #10
    Tuli aikoinaan samanlaisia ajatuksia mieleen ton tehon suhteen. Alla oli GSX1100e -83 ja tuntui jotenkin tehottomalta..Kerkerin tehoputki paikoilleen ja kaverilta "edullisesti" Smoothbore kaasarit ja eikun baanalle. Oli munakkaat äänet, imuäänetkin olivat sellaiset että pelotti josko kohta kaasarit repivät pelihousut jaloista. Tehoa tulikin rutkasti lisää kaikille kierrosalueille
    Miinuspuolena oli koneen kova kuumuminen ja tietenkin sitä bensookin paloi vähintään lisätehojen edellyttämä määrä enemmän..
    Aikani pöryyteltyäni menin sitten vaihtamaan "matkamopoon" ( GSX1100ef -89 ) Se se vasta niitä virityksiä kaipasikin..No sattui sitten eräänä kauniina aurinkoisena päivänä virityssarja melko edullisesti kohdilleen ja ostin sen. Sen sivukatteessa luki GSX-R1100 ja tunnisti vuosimallia 1989. Tässä huomasikin jo selvän teholisäyksen
    -upi-
    Nyt ilman pyörää.
    Myyty 12.7.2016. Suzuki GSX-R1100W -94