(niklasbackman @ Heinä. 19 2008,17:49) kirjoitti
Hmm, täältä päin tuulee hieman toisenlaiset kommentit.
Ostin nimittäin käytettynä (hyväkuntoisen) Schuberthin C2:n tuossa viikko sitten. Aikaisempi kypärä on ihan perus Arai Condor, johon olen ollut oikein tyytyväinen äänien ja mallin jne puolesta. Reissuun vain haluan avattavan mallin, ja aurinkolippakin on aika hyvä.
Mutta, mutta.. ne äänet! Kypärä on AIVAN PASKA!. Jumanleisson kun saisin pillistä kiinni sen suunnittelijaa! Jo kaupunkinopeuksissa se alkaa huutamaan aivan julmetusti, moottoriteistä puhumattakaan. Ei mitään saumaa ajaa yli satasta ilman korvatulppia. Kyllä v*tutti.
Noh, olin rengasostoksilla RM Heinolla ja pyysin 10min koeajoon BMW:n System 5:n. Halusin testata, voiko avattava kypärä olla hiljainen. Noh, tulos oli sama, hirveä huuto ja humina ja pyöritys heti 60 kmh jälkeen.
Eli vika ei ollut kypärässä vaan pyörässä! Juttelin henkilökunnan kanssa ja he mainitsivat, että kypärät suunnitellaan vapaaseen tuuleen(?), eli C2 olisi varmasti aivan loistava nakupyörällä tai sitten erittäin suuren pleksin takana.
Joten kokeilin ajaessa nousta tapeille seisomaan, ja kas kummaa, olin yhtäkkäiä hiljaisessa, vaimeassa viimassa, ei mitään tietoakaan siitä helvetillisestä huudosta ja myllerryksestä, mitä tuli normaalikatteen takana. Kokeilin vielä ajaa kokonaan ilman etukatetta, ja tulos oli sama. Kypärä on hiljainen, vain normaali, vaimea humina kuuluu. Ja kypärä on rauhallinen päässä.
Joten, joten..
Kuski 195cm + BMW R 1100 GS + orkkispleksi + Shuberth C2 = paska valinta
Kuski 195cm + BMW R 1100 GS + orkkispleksi + Touratechin 15cm lippa + Shuberth C2 = siis vielä huonompi valinta
En nyt oikein tiedä mitä tekisin, joko vaihdan takaisin Araihin tai sitten teen kuten Pekkavee, eli leikkaan orkkispleksistä puolet pois. Mutta en ihan raaskisi vielä tehdä sitä.. Yks ässä on vielä hihassa, katotaan saanko toimimaan.
P.S. Myydään käytettynä hyväkuntoinen, maailman hiljaisimmaksikin kai mainostettu Schuberthin C2 -kypärä, koko 58-59 (eli sama kuin esim. Arailla on 57-58), väri hopea. Hinta 199e.