...kun ne ovat väärässä paikassa oikeaan aikaan, ne ovat kyttäämässä ajonopeuksia pusikossa.
Tämän päivän aamulehden etusivun uutinen on, että poliisi saa käyttöönsä niin paljon uusia valvontakameroita, että ylinopeuksia pystytään valvomaan ihan missä tieosuuksilla vaan, ja sakko voidaan lähettää suoraan rekisterikilven perusteella.
Minä sanon, että perseestä tällainen.
Jos halutaan ihmisten toimia valvoa, niin olisi se nyt sentään ihmisarvolle vähän sopivampaa, että siellä olisi ihminen valvomassa.
Ollaan menossa kohti sitä, että tietokoneet vahtivat ihmisiä.
Minun mielestäni tässä on se paha asia, että "lieventäviä asianhaaroja" ei enää tunneta. Rankaiseminen muuttuu digitaaliseksi, eli joko et syyllisty rikokseen tai sitten syyllistyt, ja rikos on aina sama.
Kohta saa kaiholla muistella niitä aikoja, kun tyhjällä tiellä ylinopeudesta sai vain suullisen huomautuksen poliisilta.
Voiko tällaista systeemiä vastaan jotenkin kapinoida?
Voisin sanoa, että minun päiväni meni ainakin peruuttamattomasti pilalle levittämällä Aamulehden keittiön pöydälle, ja mistähän se johtuu, että näin käy nykyään aika usein. *http://www.moottoripyora.org/iB_html.../veryangry.gif