Lainaa:
(Jyri @ Tammi. 16 2004,15:15) kirjoitti
Täällä näyttää löytyvän noita sähläpettereitä/muusinuijia jotka ostavat tuhansien eurojen viriputkia/commandereita/kansitöitä/yms tehoa lisääviä osia ja silti eivät ole valmiita sijoittamaan ammattitaitoisen mekaanikon tekemään huoltoon rahaa niin täytyy laitta huoltokysely.
Huollatteko itse vai viettekö ennemmin ammattilaiselle koneet hoitoon maksoi mitä maksoi?
Johan on jyrkkä mielipide. Jos osaa itse tehdä hommat ihan yhtä hyvin kuin "ammattitaitoinen" huoltaja, niin miksi helvetissä maksaa sille omaisuuksia öljynvaihdosta ja tsekkauksista? Katsopas vaikka Gixxerin huolto-ohjelma:
http://www.jv-motorsport.fi/huolto-gsxr1000.htm
Mä oon kuullu/nähny niin paljon huonoa huolloista, testitkin vahvistaa saman. Todella huolellisia huoltoja on helvetin harvassa. Itse kun tekee huollot omaan pyörään, ei tarvitse huolehtia tuntihinnasta, voi ihan rauhassa tehdä ja todella huolellisesti. Yleensä vähintään katteet on pistetty paikoilleen "vähän sinne päin" huollon jälkeen, kavereiden pyörille tehtyjen huoltojen perusteella uskallan sanoa näin.
Huolloissa on öljyn/suodattimien vaihtoja ja tsekkauksia, ei juuri muuta. Vaativin taitaa olla venojen säätö, joka ei myöskään ole mikään ylivoimainen juttu tehdä itse. Noista hommista selviää helposti itsekin, ja rahat säästyy vaikkapa uuteen putkistoon ;)
Lyhyesti vastaus kysymykseen: HIRVITTÄÄ