Suosituksia vedenpitävistä hanskoista?
Vanhat goretex alpinestarit alko viime kesänä vuotamaan ja uudet tarttis tulevalle kesälle.
Olisko mitään hyviä suosituksia? Kahvalämppärit löytyy nii ei tarttis olla mitkään hirveen paksut toppahanskat mutta sellaset millä Suomessa pärjäis sateessa keväästä syksyyn. Kuivallekki löytyy jo nahkahanskaa nii näillä ei oo tarkoitus helteillä ajella.
Tavoite olis löytää mielellään alle 150€ toimivat.
Onkohan noi muut kalvolliset ku goretex nykyään toimivia? Aiemmin ollu jotkut sweepin kalvolliset ja niissä hikos kädet niin että jäi käyttämättä.
Re: Suosituksia vedenpitävistä hanskoista?
Lainaa:
Koheltaja kirjoitti
Joskus GT kalvo ei takaa että kädet pysyvät kuivana. Mulla oli kahdet Rukka Virium hanskat jotka oli ihan ok kuivalla mutta sateella sisukset märkänä tunnissa. Hanskoja tutkittiin Rukalla ja molemmat hanskat läpäisi kalvotestin eli kalvo toimi kuten kuuluu. Vaihtoehdoksi jäi heidän mielestä hanskan sisävuori joka ei ollut riittävän hengittävä mun käsille, kuulostaa oudolta mutta en alkanut kinaamaan asiasta koska kädet ei ole erityisen hikoilevat joka toisilla tekee ongelmaksi hanskojen sisuksen kostumisen. Imatrassa eri sisävuori ja sen kanssa ei ollut mitään ongelmaa vaikka ajoi päivän sateessa.
Joku niissä Viriumeissa mätti koska eri foorumeilla kerrottiin samaa tarinaa, muuten oli hyvä tuntuiset hanskat vaikka oli alkuun jäykät ennen kun asettui muotoon. Pyyhkijä etusormessa oli todella hyvä ja toimiva.
Itse ajattelin aloittajalle suositella ensin juuri Viriumeja, mutta sitten muistin lukeneeni, että niiden kanssa on useammalla ollut ongelmia käsien kastumisen kanssa, joten en sen takia viitsinyt. Viriumit on nyt itsellä olleet yhden kesän käytössä ja kädet on toistaiseksi pysyneet kuivana pidemmässäkin sateessa.