Re: Vinkkejä euroopan reissulle? Varusteet, reitit, budjetti ym ym...
Ihan hyviä vinkkejä. Sen verran lisäisin, että kannattaa miettiä etukäteen, mitä tehdä jos kalusto hajoaa tai tapahtuu muuta matkan katkaisevaa. Lähinnä niin, että vakuutuksissa on tehoa matkanjatkamispalveluiden osalta. Voiko pyörän hinauttaa lähimmälle merkkikorjaamolle ja jättää sinne ja itse matkustaa kotiin, jos on isompi vika. Ja sitten kun vehjes on kunnossa, niin hakea se pois. Hajoamisia ja onnettomuuksia on monenlaisia, joidenkin kanssa tulee takkiin vain vähän (rengas puhkeaa, pieni sähkövika jne.), jotkut taas aiheuttaa monien tuntien tai päivien viivettä, jolloin matkasuunnitelmat muuttuu radikaalisti.
Etukäteisvarautuminen ei ole mikään iso juttu, mutta vaihtoehtojen miettiminen aiheuttaa sitten jatkopohtimista ja tulee katsottua vakuutukset, korjauskyvyt ja -välineet, ja muut asiat kuntoon. Euroopassa on korjaamoja yleisesti ottaen tiheässä, ja merkkikorjaamojakin löytyy kaikista maista hyvä määrä. Sitten, jos lähtee kauemmas/idemmäs, niin korjaamoiden laatu/määrä vähenee.
Suurin osa reissuista näyttää (mitä olen foorumeilta lukenut) sujuvan ilman isoja ongelmia, mutta kyllä niitä eeppisiä juttuja silloin tällöin tulee.
Sent from my iPad using Tapatalk
Polferries ajaa myös Gdanskista suoraan Nynäshamniin, lähelle Tukholmaa, jos menee aika tiukalle.
Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
Lainaa:
TuppervaariNG kirjoitti
Noista pyöräpajoista ja niiden tutkimisesta etukäteen.
Älä turhaan maalaile piruja seinille, kyllä ne sinne ilmaantuu ihan ittestää.
Renkaanpaikkaus sarja, jeesusteipit yms. Mietitään sitten kun se ongelma on selvillä.
Paikalliset kuitenkin tietävät parhaiten mistä pajat löytyy.
Samoin nuo muuttuja tekijät.
Sitä suurempi mahdollisuus tapahtua jotain matkantekoa häiritsevää, kuin mitä useampi osallistuja.
Yksin riski on 1X, kaksin 2 X jne.
Skippaa myös tuo Tanska ja Ruotsi pois...keskittykää Puola-Tšekki ja takas myös Balttian kautta. Tulee lisää löysää matkabudjettiin.
Unohda nuo 700/pv vedot. Neljä pyörää ja eka reissu...menee helposti maku kun homma alkaa kuseen ja huomaa et ei nää kuin valtateitä.
Kattoo aamulla säätä ja säätää sen mukaan päivän reittiä.
Navi ja itäeuroopan kartat....löytyy niitä nähtävyyksiäkin ja mäkkärit mistä löytyy vapaat Wi-Fit missä on hyvä etsiä iltapäivän tunteina seuraavaa majapaikkaa...silkkaa säästöä.
Kypäräpuhelimet, unohtakaa. Keskittykää ajamiseen, sovitta perusjutut ja sillä selvä. Neljän pyörän välinen radioliikenne, siitä ei tuu mitään.
Well, minulla on navigaattoriin ladattu kaikki Euroopan viralliset BMW (moottoripyörä)-korjaamot ja sijainnin mukana on yhteystiedot. Eipä se sen kummempaa varautumista ole minulta vaatinut. Sen lisäksi kattava hinausvakuutus, joten kun rikko sattuu, niin soitan hinauspalvelun ja kuljetutan prätkän ja itseni lähimmälle em. Korjaamolle ja homma korjaantuu varmasti. Minun ei tarvitse sitten jossain peräkorven kylissä lähteä kysymään keneltäkään Josifilta lähintä korjaamoa. Eikä surffaamaan netissä.
Tarkoituksen oli aiemmalla postilla kertoa hieman asioiden etukäteen varautumisesta. Kuten tuossa juuri kerroin, ei tuo homma minulta ole vienyt kuin 5 min ja homma on ordningissa.
Sent from my iPad using Tapatalk