Lainaa:
(kiivi3 @ Elo. 04 2010,16:15) kirjoitti
Mistä sä oot tota ostamassa?
Myyjä oli Suomeen muuttanut Irkku, asuinpaikka oli itä-helsinki.
Pyörä on nyt siis nähty ja koettu. Paperit löytyivät ja myyjä oli todella asiallinen, selitti hartaasti mitä oli tehnyt ja mitä itse vielä tekisi, jos sitä alkaisi laittamaan.
Kilometrit olivat nyt sekaantuneet maileiksi, eli n.40t mailia pyörä on nähnyt, ei siis todellakaan paljon.
Ja sen minkä ymmärsin eturenkaan lämpötila-anturiksi, osoittautui etupään lämpötila-anturiksi, eli siis vesijäähdytysjärjestelmän llämpötila-anturiksi. Kaveri oli sitten laittanut tuulettimeen kytkimen, jolla sai kovemmassa käytössä manuaalisesti ilmaa puhallettua enemmän..
Takarengas klappasi hieman, eli uusi vanne ja "rengaspesä" (mikäköhän lienee oikea nimitys =) ) olisi siis vaihdettava, mutta ajossa <150km/h en kyllä mitään ihmeellistä tuntenut.
Myyjä sanoi että jos pyörän aikoo pistää osiin, niin takahaakuran laakeritkin voisivat olla uusimisen tarpeessa, mitään silmillä havaittavaa "löysyyttä" siinä ei kyllä ollut.
"Ilmanputsari" tai mikä lie laatikko, joka tulee penkin alle, puuttui kokonaan.. tama pitäisi varmasti pistää ennen katsastusta kuitenkin kuntoon..?
Isoin koukku hommassa on, että pyörä on Irlannin rekisterissä. Hän toi sen pakulla Suomeen talvella 2001-2002. Hän ei tiennyt, että jos olisi mennyt 6vkon sisällä käymään tullissa, hän olisi saanut sen Suomen rekisteriin ilmaiseksi, näin asia oli ilmeisesti silloin? Keväällä sitten hän meni tulliin ja hänelle ilmoitettiin että veroja pitäisi nyt maksaa (oliko jotain 500€), mutta hän oli ajatellut että "fuck it" ja ajellut viimeiset 6 vuotta Irkun rekisterissä turistin lailla, kukaan ei häntä ole pysäyttänyt. Seuraavaksi hommanani on ottaa tullista selville, kuinka paljon homma tulisi minulle nyt kustantamaan, tullin miehet kun tunnetusti on aika kireitä ja kiukkusia =)
Pyörä oli kyllä todella mieleen ja pienillä jutuilla se menee katsastuksesta heilahtamalla läpi.. Täytyy katsoa kuinka kalliiksi rekisteriin saanti tulee, mutta hyvin mielelläni kyseisellä pyörällä ajelisin tulevaisuudessa. Mietin itse, että tuo 500€ olisi maksimi, minkä kehtaisin veroja pyörästä maksaa.