(sixten @ Huhti. 27 2008,19:00) kirjoitti
Tervehdys!
Tässä kirjoittaa viisikymppinen mies, jolla olisi vihdoin mahdollisuus hankkia moottoripyörä. Olen tätä nyt toteuttamassa vaikka en ole kolmeenkymmeneen vuoteen ajanut.
Ajatuksena on aloittaa matkapyöräily yhdessä vaimon kanssa.
Vaihtoehtona on tällä hetkellä kaksi ääripäätä, Harrikka vs Bemari. *Bemarin ykkösvaihtoehto on K 1200 GT, Harrikka FLHR Road King tai *FLHR Road King Classic.
Pyörän olen tilaamassa *vuoden -09 kevääksi.
Ongelmana on että pää menee sekaisin kun kuuntelee myyjien puheita eikä itse ole asiasta mitään kokemusta.
Lähden nyt liikkeelle siitä, että treenaan ajotuntumaa poikani Yamaha piikillä ensi kesän. *Isoon pyörään pitäisi saada jostakin koulutusta että uskaltaa lähteä edes koeajajamaan vaihtoehtoja.
Bemarin myyjät tuovat esille Bemarin kehittyneen tekniikan; on mahdollisuus renkaiden ilmanpaineen valvontaan, elektrooniseen jousituksen säätöön, Xenon valoihin , on Duolever etuhaarukkaa ja paralevel takahaarukkaa yms.
Pitävät Harrikkaa tekniikaltaan vanhanaikaisena ja kömpelönä joskin kuitenkin kehuvat matka-ajo-ominaisuuksia.
Toisaalta vanha tekniikka on usein varmaa tekniikkaa. Lisäksi näissä malleissa on ABS ja ilmeisesti myös ruiskutus.
Jos tämä herättää mitään ajatuksia olisi mukava jos joku ennättää kirjoittamaan muutaman rivin.