Matkaendurofoorumilla olen kirjoitellut aktiivisesti, ketkä teistä muuten löytyy sieltäkin?? Mutta muutama newbie-tyyppinen kymysys olisi, jos jaksaisitte vastata, niin olis apua...
Aikomus oli tilata pyörään samantien Yoshinmuran kokoputki, K&N pestävä filtteri ja varmaankin suutinsarja (putken ja suunnitellun 3*3 modin takia). Nämä meinasin ottaa asennettuna kun ei se pihalla rakentelu kuitenkaan keväällä kiinnosta.
Lisäksi mielessä oli Suzukin omat kahvasuojat (taitavat olla polisportin alihankintaa), Suzukin peilit ja ehkä akseleiden päihin kaatumatapit. Niin ja alkuperäiset renkaat vaihtuvat jo liikkeessä Pirellin MT60 motokumeihin. Pääsee sit sorallakin hieman pidemmälle.
Mutta kymysys olis noista putki+suutin jutuista. Putkea saa kahta mallia. Halvempi, monesti tässä pyörässä nähty on Yoshin RS-3. Toinen ja samalla kalliimpi malli olis yyber makea komioputki mallia "vain japanin markkinoille". Kysymys on, onko teillä ollut ongelmia melut vs. poliisi kanssa? Kallimmalle putkelle luvataan 94dB, RS-3 menee yli 100dB. Onko RS-3 mökä järjetön ja tuleeko ongelmia poliisin kanssa?
Ja toiseksi, millaista suutinsettiä kannattaisi miettiä ihan vakiokaasariin, tolla putkella, ensin ilman 3*3 modia, myöhemmin sen kanssa? Entä säädön tarve? Olette kirjoitelleet eri variaatioita aiheesta mutta selvä kuva puuttuu silti.
Olen lukenut aiempia keskusteluita ja tiedän ettei alkuperäiseen kaasariin kannata satsata hirveästi, putkea on turha vaihtaa jne. Itse haen näin alkuu makeata saundia, piristynyttä alavääntöä ja tasaista kulkua. Kaasarin vaihdot ym ovat sitten seuraavien talvien juttu.
Kiitos jos jaksatte vastata!
Tomi
PS: Saa kommentoida valintaa... *
http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif