The engineer kirjoitti
Nyt olis täysnoviisilla kasa kyvymyksiä.
Oon aikasemmin omistanut pari pyörää mutta niissä ei juurikaan ole ollut vikoja ja
tarvittaessa olen vienyt suoraan huoltoon, eli joudutte vääntämään rautalangasta :paikallatuulee:
Ostin tossa pari viikkoa sitten RC8:n vm. -08.
Edellinen omistaja oli tehnyt siihen sliparin itse eli ihan suoraan läpi hönkii.
äänetkin on sen mukasen :D Sain kuitenkin orkkiksen mukaan ja meinaan sen vaihtaa
paikalleen jotta tolla kehtaa ajella. Siihen liittyen siis kysymys: Kun ton putken vaihtaa
niin varmaan pitäs laittaa piuha kiinni pyörään ja vaihtaa sinne orkkis kartta?
En tiedä onko sille kartalle tehty mitään kun edellinen omistaja vaihtoi ton putken.
Koska en ole koskaan karttojen kanssa pelannut tajusin etten osaa ees ostaa siihen
tarkotukseen ebaysta oikeeta piuhaa :D voisiko joku ystävällisesti liittää tähän linkin
kyseisestä puihasta? Ebaystä löytyy hakemalla kyllä tota piuhaa mutta mun mielestä
sielä on myynnissä kahdenlaisia johtoja, kumpi niistä oikeesti siis sopii sitä en tiedä.
Noh enne kun pääsen vaihtamaan tota putkea orkkikseen niin on toinenkin ongelma joka
ilmeni vasta kun olen pyörällä ajanut jo lähemmäs 500km oston jälkeen. Eilen tossa kaupungilla
alko fillari "rykimään" hetkellisesti kun ajeli tasakaasulla. eli tuntuu kuin ei antais kaasua vaan
hyppää hetkeksi moottorijarrulle ja sitten taas antaa kaasua. Joku taisi aikaisemmin täälä kutsua
tuota toimintaa "humppaamiseksi" :) nyt ei siis pyörällä pysty ajamaan kun tekee sitä lähes koko ajan.
pintakaasulla pienillä kierroksilla kun ajaa niin pystyy vielä liikkumaan. heti kun antaa kierroksia niin
lyö muutaman kerran tyhjää jonka päätteeksi paukauttaa putkeen jotakin niin että kulkusissa tekee kipeetä.
joku autokuskikin pelästy kyseistä metakkaa :D
ajattelin että tulpista vois löytyä vika ja vehjettä purkaessani huomasin että ilmaputsarin
kotelon sisään oli jostakin tullu öljyä (tai sitten se oli ollut siellä). Tulpat
oli kuitenkin jokseenkin kunnossa mutta etummaisen tulpan päälle oli päässy vettä jostakin ja
oli hapettunut. tilasin siis uudet tulpat (asun porissa joten luonnollisesti missään PRKL liikkeesä
ei noita tulppia ollut hyllyssä) tulee kuulemma tiistaina. Veikkaampa että toi tulppien vaihto ei
kuitenkaan poista tota ongelmaa. Omistuista on se että oon kuitenkin ajanut jo pyörällä sen
500 km ja ongelma ilmenee ensimmäisen kerran vasta nyt.
Kauheen oli pitkä kirjottelu mutta nyt kaipaisin kipeesti apua kun tahtoo päästä ajamaan ja
ollaan menossa kovaa vauhtia syksyä kohti. On se vaan niin hieno peli!!! :orgmp2: