Lainaa:
(mcmies @ Elo. 19 2011,23:41) kirjoitti
Lainaa:
(Väre @ Elo. 19 2011,20:18) kirjoitti
Joskus lueskelin sitä toista threadia ja siitä jäi semmonen käsitys, että tämä liittyy: kirjanpitoon, yhdistyslakiin, Smoton sääntöihin ja tänä vuonna vastaantulevaan takarajaan saada homma pois päiväjärjestyksestä "kunnialla" (ei seuraamuksia hallitukselle/yhdistykselle).
Toisin sanoen: en usko, että kumpikaan osapuoli halusi tätä lopputulosta, mutta säännöt on valitettavasti sääntöjä. Vaikka olisivat huonoja. Käsittääkseni niitäkin on jälkeenpäin muutettu(?) .
Ei ole tuubaa, juuri näin on asia. Yhdistyslain mukaan sääntöjäkin on noudatettava, toisin sanoen tämä ei ole neuvoteltavissa oleva asia. Ikävä kyllä.
Mua jotenki tympäisee jutut siitä, että SMOTO ei ole luottamuksen arvoinen eikä sopiva taho ajamaan motskariväen asioita. On tietty päivänselvää, että ei tämä putkeen ole kaikilta osin mennyt. Mutta mikä olisi se vaihtoehto?
Siitä vain sitten perustamaan joku parempi putiikki asioita hoitamaan.
Tarkoitatko ettei Smoton jäsenyhdistysten tarvitse noudattaa omia sääntöjään, jos ne ovat ristiriidassa Smoton sääntöjen kanssa?
Voisitko kertoa minulle mitä riitaasiaa ei pystyisi sopimaan? ilmeisesti esimerkiksi työsopimuksiin liittyviä riitaasioita ei voida sopia keskenään koska on olemassa työsopimuslaki ja tyehtosopimus ja työsopimus. Eli jos ollaan erimieltä käytännöstä ja siitä mitä paperilla lukee, asia on aina pakko ratkaista lakituvassa? Nämä lait ja sopimuksetko eivät ole lainvoimaisia?
Ei poliisinkaan tarvitse yrittää pysäyttää kaikki ylinopeutta ajavia, vaikka he rikkovat lakia. Poliisi voi myös jättää takaa-ajon kesken, mikäli hän katsoo siihen olevan hyvät perustelut. Näin ollen Smotokin voi miettiä millaisiin toimenpiteisiin se rupeaa näissä tapauksissa ja saavutetaanko niillä toivottu hyöty.
Mietipä kuule asiaa uudestaan. Itse veikkaan että siellä on hallituksen jäsenillä kihahtanut päähän ja arviointikyky pettänyt pahemman kerran. Hyvä tarkoitus ei pyhitä keinoja. He laskivat että he tarvitsevat näin ja näin paljon rahaa, mutta nytten huomasivatkin että kun isot kerhot lähti, niin heidän budjetointi meni päin persettä ja maine tahriintui.