Lainaa:
(Go-Za @ Loka. 06 2011,10:00) kirjoitti
Lainaa:
(Aarra @ Loka. 05 2011,20:17) kirjoitti
Kuvan lähettäminen ei näemmä onnistunut joten uusiksi
Vähän tekisi mieli kommentoida tätä kuvahakua...
Siis tokihan kuva on otettu tavallaan samasta paikasta, mutta villhon ottamassa kuvassa oleva kerrostalo ei näy vaan eri kadulla oleva Iso Omena. Ehkä tää on hiuksen halkomista, mutta tuli vaan mieleen!
Mjuu, mutta pointti oli tietty tuo Iso Omena, kuten Aarra sen bongasikin. Rajasin peilin näkymän niin, että mukaan tuli vielä se Cittarin kyltti, jolloin valomainosta ei voi sekoittaa siihen kauppakeskuksen toisella puolella (Piispansillan varressa) olevaan sisäänkäyntiin. Molemmissa kun on vähän samanlaiset vihreät valomainokset.
Omalla kuvaushetkellä alkoi valo olemaan aika vähissä, joten noinkohan kerrostalokuvasta olisi edes tunnistanut taloa samaksi, joten siinäkin mielessä oikea kuvauspaikka oli helpommin tunnistettavissa Ompun sisäänkäynnistä. Minun ja Aarran kuvathan oli kuitenkin otettu täsmälleen samasta paikasta.
Enemmän antaisin noottia itselleni, kun menin kikkailemaan täysin selvällä paikalla, koska yhtä hyvin olisin voinut ottaa kuvan toiseenkin suuntaan. Tosin... onhan se mukavaa vaihtelua nähdä erilaisia kuvia. Mulla on puhelimen "arkistossa" valmiina muutama kuva, joista paikka on tietämättömänkin täysin pääteltävissä, mutta tarvitsee tosiaan vähän päättelyä/googlettelua. Kuten jo olen tainnut aiemminkin todeta, niin tällaiset kuvat ovat omasta mielestäni parhaita.
Toki kuvissa riittää, kun vain yksi henkilö tietää paikan, mutta sitten tulee helposti tilanteita, joissa "Tiedän, mutta en ehdi noutaa." ja sitten tietämättömät istuvat kotona, kun eivät tiedä kohdetta.
Ehdotan, että ensi kesänä olisi joku lauantai, jolloin jahtikohteet tulisi 1) olla todella helppoja ja 2) Kehä III:n sisällä. Olisi mukava nähdä tilanne, kun oikeasti useampi pyörä kirjaimellisesti jahtaa kohdetta
http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif